פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
תוקף להצגת צוואה.
אופס... לא כאן. לפורום דיני משפחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעה בתנאים לעובד אחד
האם מעביד יכול להחליט על הרעה בתנאים כגון הפחתה בשעות העבודה ולממש את ההחלטה רק עם עובד אחד
יש איתי עוד 2 עובדים שהם באותו התפקיד כמוני (רק יותר ותיקים)
והם נשארו עם אותן שעות עבודה
תודה עמיר
לא קשור
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעבר של עובד אזורים מגורים. מהי חובת המעסיק ?
מעבר מגורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצוי פיטורין
מהברוטו. בלי שעות נוספות, בלי דמי הבראה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום שעות נוספות
שאלתי האם צריך המעסיק להפריש תנאים סוצאלים (קרן השתלמות, פנסיה, פיצויים) גם על השעות הנ"ל?
לא. רק על שכר היסוד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים(הרדת שכר)
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות בחופשת לידה
דיני עבודה - התפטרות לצורך טיפול בילד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופש כפוי – עוזרת בית
תודה רבה מראש.
חופשה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המשך שאלה מהיום – פיצויי פיטורין בעת התחלפות בעלים
1. ידוע לי שבמשך 8 השנים האחרונות לא קיבלתי ממעסיקי תשלום בגין : חופשות , דמי הבראה , הוצאות נסיעות
2. נמצאים ברשותי רק 12 תלושי השכר משנת העבודה האחרונה אשר בהם לא מופיעים התשלומים שציינתי בסעיף 1
3.נמצאים ברשותי 8 טפסי 106 מ-8 השנים האחרונות אשר מהם ניתן להסיק על גובה המשכורות החודשית שלי , אך לא ניתן להסיק מהם שלא שולמו לי התשלומים שציינתי בסעיף 1
מה שרשום בטופס 106 הוא :
משכורת ותשלומים החייבים בשיעור מס רגילים , הסכום , קוד (158)
4.ייתכן והמעסיק לא יהיה מעוניין לספק לי את תלושי השכר שלי בגין כל תקופת עבודתי אצלו במשך 8 השנים האחרונות
להלן מספר שאלות בנושא :
א. האם נטל ההוכחה בגין אי עמידה בתשלומים שציינתי בסעיף 1 מוטלים עליי
ב. איך ניתן לקבל את תלושי השכר ממעסיקי עף אף התנגדותו לעניין
ג. האם בית המשפט יכול לפסוק שאני לא זכאית לתשלומים שציינתי בסעיף 1 עקב מחסור בהוכחות , כשהמעסיק שלי בעצם הוא זה שגורם לאי העברת תלושי השכר אשר יאמתו את טענותיי בעניין
ד.איך ניתן יהיה להוכיח אי קבלת ימי חופשה (בכל תלושי השכר שלי מהשנה האחרונה תמיד רשום : חופש קודם : 0 , תוספת חופש : 0 , ניצול חופש : 0 , יתרת חופש : 0 ) , ואף פעם בעצם לא קיבלתי חופש בתמורה לתשלום (מה שכן קיבלתי הוא חופש של חודש במשך כל שנה ללא תשלום בגינו)
שוב , תודה רבה על עזרתכם בעניין
שרשרי בהמשך לשאלתך הקודמת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לא שאלות לפורום
פיטורים ללא קבלת מכתב פיטורים,מה לעשות?
עד ליום א' האחרון עבדתי כנהג משאית בחברה לממכר ירקות למסעדות- 6 ימין בשבוע- שכר חודשי.
אני עובד בחברה כשנה וחצי.
לפני חצי שנה קיבלתי שלילה ממשרד הרישוי עקב מס' רב של נק',לאחר בקשה מיוחדת הסכימו לדחות לי את העונש בחצי שנה.
המעביד שלי היה מעורב בכל ההתכתבות כך שידע על השלילה הקרבה.
נכון להיום פוטרתי והוא לא מוכן לתת לי מכתב פיטורין ולשלם לי פיצויים בטענה שאני מושהה ללא שכר עד לקבלת הרשיון החזרה (שלושה חודשים).
אני בן 50 וחייב לפרנס את משפחתי כך שאיני יכול לחכות בבית שלושה חודשים ,בנוסף אין לי כל הבטחה מצידו ,שמקום העבודה מובטח לי- חשוב לציין כי בשבועיים האחרונים העברתי חפיפה לנהג חדש בהבטחה כי בינתיים בתקופת השלילה אעבור לעבוד במחסן.
אשמח לעזרתכם,
שאלת כבר. התאזר בעוד מעט סבלנות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מטפלת חולה
רציתי לדעת אם המטפלת של ילדיי חולה, ואני איתם בבית, האם אני מקבלת החזר מביטוח לאומי? אני צריכה להציג מסמך כלשהו בעבודתי על מנת לקבל ימי מחלה או שיורדים לי ימי חופש? (למטפלת אני משלמת לפי חוק).
מחלת מטפלת
את זכאית לזקוף על חשבון יתרת ימי המחלה שלך היעדרות עקב מחלת ילד. הציגי אישור רפואי על מחלת הילד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה אומר החוק לגבי שינוי משכורת משעתי לגלובלי
האם אתה שואל על פיצויי פיטורים?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
בדקתי ומצאתי כי אני זכאית לפיצויי פיטורין.
משפחתי ומשפחת המעסיק בקשרים טובים. האם יש עניין לא נעים לדרוש פיצויי פיטורי (מעבר לכך שזו זכותי)?
תודה.
אוסיף שאני המתפטרת
העסקת מטפלת
אני מחזיקה מטפלת בביתי שעובדת 5 ימים בשבוע.
פעמיים 4.5 שעות ושלוש פעמים 5.5 שעות כל פעם.
היא עובדת אצלי בידיוק שנה.
רציתי לדעת כמה ימי חופש מגיעים לה וכמה ימי הבראה.
אודה לתשובתכם.
דיני עבודה - חופשה והבראה
משרה מלאה היא 186 שעות עבודה בחודש.
העובדת זכאית לחלק היחסי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין בעת התחלפות מעביד ונתונים נוספים
1.הנני עובדת כשכירה במקום עבודה במשך 8 שנים
2. לאחרונה התחלפו הבעלים במקום עבודתי
3. הנני מועסקת באמצעות חוזה שנתי אשר נערך ונחתם כל שנה מחדש
4. הבעלים הישן לא פנה אליי בתקופה האחרונה לצורך חידוש החוזה
5. אני נמצאת כעת בחופשה מהעבודה וגם הבעלים החדש לא פנה אליי לצורך חידוש החוזה
6. עקב הסיטואציה הנ"ל חתמתי על חוזה במקום עבודה חדש , אך לא התפטרתי ממקום העבודה הישן
נתונים נוספים
7.הנני עובדת באגודת ספורט ויש בידי 7 טפסי 106 מהשנים האחרונות , בכל טופס מסומן שעבדתי במשך 11 חודשים מתוך 12 חודשים בכל אחת מ - 7 השנים האחרונות
8.החוזה אשר מתחדש בכל שנה , מתחיל תמיד בתאריך הראשון ליולי ומסתיים בתאריך הראשון ליוני כעבור 11 חודשים , והחופשה שאני מקבלת ממקום עבודתי היא בעצם הפגרה מהליגה אשר נערכת בין התאריכים : הראשון ליוני עד הראשון ליולי
(כלומר חופשה במהלך חודש יוני בלבד) , ראוי לציין שאינני מקבלת כסף בעבור אותו חודש חופשה
9.תחילת עבודתי במקום העבודה החדש אמורה להתחיל בתאריך הראשון ליולי כשגם תחילת עבודתי במקום העבודה הישן אמורה להתחיל בתאריך הראשון ליולי
10.מכיוון שאף אחד מהבעלים החדש לא דיבר איתי עד עתה ממקום העבודה הישן , ואני רציתי להבטיח את עבודתי לשנה הבאה , אז חתמתי על חוזה במקום העבודה החדש אבל לא התפטרתי ממקום העבודה הישן
11.בנוסף יש לציין שבתלושי השכר שלי לא מופיעים תשלומים בגין : נסיעות , דמי הבראה , פדיון ימי חופשה
להלן מספר שאלות בנושא :
א. האם לאור העובדות שציינתי הנני זכאית לפיצויי פיטורין (בכל מקרה ובכל מצב)
ב.האם יש סיטואציות מסויימות , בהתאם לעובדות שציינתי , שאני לא אהיה זכאית בהם לפיצויי פיטורין
ג. האם עליי לנקוט בצעדים מסויימים ע"מ להבטיח לעצמי את הזכאות לפיצויי פיטורין ד. אם אני אהיה זכאית לקבל פיצויים בהתאם לתנאים שציינתי , אז מי מהבעלים יהיה חייב בתשלום הפיצויים הנ"ל ? הבעלים הקודם או הבעלים החדש
ה.האם אתם זקוקים לנתונים נוספים בעניין הנ"ל ?
תודה על עזרתכם בנושא
פיצויי פיטורים
הופעלה לגבייך שיטת "הדלת המסתןבבת" של פיטורים והעסקה, תוך ניסיון לא הגון ולא חוקי להימנע מלשלם לך פיצויי פיטורים.
לדעתי את זכאית לפיצויי פיטורים על כל תקופת עבודתך, מתחילתה האמיתית.
א. כן, במצב אותו תיארת. אף פעם לא בכל מקרה ובכל מצב.
ב. אילו היו מציעים לך להמשיך לעבוד, היו עושים זאת בכתב 3 חודשים לפני תום החוזה והיית מסרבת.
ג. אגודת הספורט.. לפי תיאורך עבדת באגודת ספורט ולא אצל בעלים זה או אחר. אם אגודת הספורט אינה גוף הכשיר להעסיק ולשלם, הבעלים הקודם הוא החייב.
ד. לא.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פידיון ימי מחלה ביציאה לפנסיה
תודה מראש
האם שאלת?
ואת ועד העובדים במועצה שאלת? מה הם ענו?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חתימה על חוזה עבודה
אני אמור לחתום על הסכם עבודה בימים הקרובים וייתכן כי בעבודה שלי כאשר אודיע להם על העזיבה ייתכן כי יתנו לי הצעה טובה יותר. שאלתי היא האם ימים ספורים לאחר שאני חותם על החוזה במקום החדש יש לי אפשרות להפר אותו ולבטלו ללא השלכות משמעותיות ?
תודה
כן, אבל
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכב ליסינג בתקופת חופשת הלידה
כשבררתי את הנושא נאמר לי שהחברה מוכנה לאפשר לי להשתמש ברכב אם אחתום על התחייבות לעבוד בחברה במשך שנה לאחר חזרתי מהחל"ד. אם לא אעבוד שנה בחברה - אאלץ לשלם על השימוש ברכב במשך תקופת חופשת הלידה. מדובר על צורך לשלם גם במקרה בו אפוטר.
היות ובמצב הכלכלי הנוכחי אני חוששת מאפשרות בה אפוטר ואשאר בלי משרה ואז אצטרך לשלם כ- 11000 עבור השימוש ברכב, רציתי לשאול האם יש משהו שאני יכולה להוסיף לחתימה לטובתי שיעמוד לי במקרה שאפוטר ואאלץ לשלם את השימוש ברכב בתקופת החל"ד?
כן, אל תסכימי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המשך- מעבר דירה (מצרפת שאלה שנפסחה)
הבנתי שישנה אפשרות לקבל פיצויי פיטורין במקרה של מעבר דירה, ושלצורך כך צריך שיתקיימו אחד מהתנאים המובאים בחוק. ראיתי שאם עוברים להתנחלות שמאושרת ע"י משרד הביטחון ובשל מעבר הדירה הזה עלי להפסיק את עבודתי, ניתן לקבל פיצויי פיטורין. אנחנו אכן עוברים להתנחלות (מאושרת וחוקית. לא מאחז). האם אני יכולה לבקש בשל כך פיצויי פיטורין, או שזה חוק ישן שאינו תקף עוד, או ששוב לא הבנתי את לשון החוק.
המרחק מהמקום בו אני גרה עכשיו ליישוב אליו אעבור הוא כ75 ק"מ, אם זה רלוונטי, ומקום עבודתי ממש ליד הבית הנוכחי.
אודה לך על תשובתך.
אנא שרשרי את השאלה בהמשך לשאלתך הקודמת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סרוב למתן מכתב פיטורין/הודעה מוקדמת
אני עובדת בסוכנות ביטוח ב- 6 שנים האחרונות.
לאחר שיחה עם המעסיק (לפני כחודש וחצי) והבנה כי לא אוכל לעמוד בדרישותיו החדשות הוחלט על הפסקת עבודתי.
הדרישות החדשות היו שאקח יותר אחריות, שאהיה מנהלת מקצועית, כך שהוא יוכל להשאיר אותי לבד ולתת לי את כל האחריות המקצועית.
הציפייה היתה שאני אתייחס לעסק כאילו זה העסק שלי .
זה מהלך שהוא מנסה לעשות כבר כמה שנים ותמיד דחיתי אותו בעדינות, הפעם הוא אמר: אם זה ככה לא נוכל להמשיך לעבוד יחד.
חשוב לציין, כי זה משרד קטן, ואנחנו רק שני עובדים- אני והבוס שלי.
כך שאפילו אם היו לי שאיפות מקצועיות כאלה, אדם אחד לא יכול לעשות את כל העבודה לבד.
באותה שיחה הוא לא אמר כי אני מפוטרת אלא השתמש במילים- הפסקת עבודה.
הוא ביקש שאתן לו זמן לחפש מחליפה ואדאג לחפיפה ראויה ז.א. מקסימום 3 חודשים. מתוך התחשבות ורצוני הטוב הסכמתי לכך.
הבעיה היא שהמעסיק לא מעוניין לתת לי מכתב פיטורין, אלא לאחר חפיפה לשביעות רצונו.
העלתי על הכתב את תנאי פרישתי בה ציינתי את המועד האחרון לעבודה (31/8/09) ואת העבודה כי מכתב הודעה מוקדמת יינתן 30 יום לפני תאריך זה ז.א. 31/7/09.
הבוס סירב לחתום, ואמר:על תנאים כאלה אני לא מוכן לחתום, אם את רוצה תתפטרי!! ואני מעדיפה להיות מפוטרת.
רציתי להתייעץ מה אני יכולה וצריכה לעשות במצב הזה?
האם מבחינה חוקית הוא יכול לבקש ממני לעשות חפיפה לבחורה החדשה בלי להודיע לי שאני מפוטרת? מה יקרה אם אסרב לעשות לה חפיפה?
בתודה מראש, גלית
השאלה היא מה את רוצה?
אם יש משימות שאת אינך יכולה למלא - אמרי שאת אינך יכולה למלא. בעיקר אם הן חורגות מתפקידך עד היום. כי שינוי של חוזה העבודה יכול להיעשות רק בהסכמה (יש לך חוזה עבודה, גם אם הוא רק בעל פה או בהתנהגות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה ביום העצמאות
הורד לי יום חופש בחודש שעבר על אי-עבודה ביום העצמאות, בטענה כי מדובר בחג שהמנוחה בו היא ללא תשלום. אולם זה נשמע לי מוזר וממה שראיתי מדובר ביום שבתון כמו כל חג אחר.
מה מגיע לי והאם אני צודקת?
טעות
פיצויים לחלקיות משרה
בחוק פצויי פיטורים אין כזה דבר שינוי מהותי
פיצוי פיטורין בעת התחלפות מעביד
1.הנני עובדת כשכירה במקום עבודה במשך 8 שנים
2. לאחרונה התחלפו הבעלים במקום עבודתי
3. הנני מועסקת באמצעות חוזה שנתי אשר נערך ונחתם כל שנה מחדש
4. הבעלים הישן לא פנה אליי בתקופה האחרונה לצורך חידוש החוזה
5. אני נמצאת כעת בחופשה מהעבודה וגם הבעלים החדש לא פנה אליי לצורך חידוש החוזה
6. עקב הסיטואציה הנ"ל חתמתי על חוזה במקום עבודה חדש , אך לא התפטרתי ממקום העבודה הישן
להלן מספר שאלות בנושא :
א. האם לאור העובדות שציינתי הנני זכאית לפיצויי פיטורין (בכל מקרה ובכל מצב)
ב.האם יש סיטואציות מסויימות , בהתאם לעובדות שציינתי , שאני לא אהיה זכאית בהם לפיצויי פיטורין
ג. האם עליי לנקוט בצעדים מסויימים ע"מ להבטיח לעצמי את הזכאות לפיצויי פיטורין ד. אם אני אהיה זכאית לקבל פיצויים בהתאם לתנאים שציינתי , אז מי מהבעלים יהיה חייב בתשלום הפיצויים הנ"ל ? הבעלים הקודם או הבעלים החדש ? ד. אם אני אהיה זכאית לקבל פיצויים בהתאם לתנאים שציינתי , אז מי מהבעלים יהיה חייב בתשלום הפיצויים הנ"ל ?
הבעלים הקודם או הבעלים החדש
תודה על עזרתכם בנושא
חסרים נתונים חשובים בשאלה
הודעה מוקדמת
שלי רק 18 ימי הודעה מוקדמת ולא 30 כפי שרשמת.
השאלה מתי אלו אמורים להיות משולמים?
עבר כבר יותר מחודש מאז הודעת הפיטורין




