פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
שאלה
אני לומדת ריקוד קרוב ל-15 שנה, אולם לא באופן מקצועי,דהיינו בחוג למחול ולא אקדמיה או אוני'. ביקשו ממני להצטרף כמורה בחוג, ואני תוהה האם זה חוקי ללמד ללא הסמכה רשמית של מוסד מוכר, למרות שיש הכשרה מטעם החוג, ופיקוח מטעם המורים המנוסים. החוד יתקיים באחד הסניפים.תודה
אין זה הפורום המתאים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר חמורה
מדובר בסכום די גדול.
גם לאחר שיחות חוזרות ונושנות,מיילים וכד' הכסף לא הגיע.
אני חושש שלמעסיק יש בעיות כלכליות והוא מתקשה לשלם.
מה עליי לעשות? למי לפנות? האם תביעה וכו' זה הפתרון היחיד?
אשמח לתשובה ואם חסר פרטים או משהו אשמח לפרט עוד.
הערת מערכת: לריאה אודות הלנת שכר >>
הלנת שכר חמורה
לפי העובדות אותן העלת, כבר חודשיים ימים, אינך מקבל שכר עבודה, במידה ולא נקטת אמצעים נגד מעבידך עד להיום; האמצעים העומדים לרשותך: שליחת מכתב המודיע על הרעת תנאים,(להתפטר כדין מפוטר לאחר שליחת המכתב והודעה על כך למעביד) ו/או להגיש תביעה או שניהם.
למרות האמור לעיל, מציעה לך להתייעץ אישית לפני נקיטת אמצעים כלשהם.
הלנת שכר- דיני עבודה
רכב קבוצה 3 והרעת תנאים
הרכב שקיבלתי היה טנדר גדול (3 מקומות ישיבה, למעשה כמו משאית קטנה), כאשר הרכב שימש גם לעבודה וגם לשימוש פרטי.
מאז החופשת מחלה הבעל בית מסרב לתת לי את הרכב, האם מדובר בהרעת תנאים? האם הייתי אמור לקבל רכב פרטי מקבוצה 3? ואם כן האם יש עילה לתביעה?
תודה על העזרה
רכב צמוד- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חילוקי דעות
הוא ממהר לסיים את המשא ומתן ולהגיע לעמק השווא
והוא רוצה לתת לי חלק בתלושי חג משהו בסביבות אלף שקל
האם זה מראה שיש כאן משהו לא תקין
פיצויים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לטעון להפליה
אני עובדת אותם שעות ולי רוצים לשלם לפי אחוזי המשרה שנינו עובדות שעתי ואותם שעות . לי לו רוצים לשלם משכורת כפול השנים
אלה מחלקים לי את התקופות לפי השעות שעבדתי כי בהתחלה הייתי עובדת אותם שעות + שני ימי שישי חמש שעות כל יום (האם זה נחשב למשרה מלאה?)
ולאחר כמה שנים עברתי לעבוד מ שמונה עד שלוש ואת זה מחשבים לי לפי 72 אחוזי משרה כלומר משכורות ממוצעות לכל תקופה כפול השנים
האם מותר להם ?
האם זאת אפליה?
חישוב פיצויים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצויים
המעסיק אצלי הוציא תדפיס של כמות השעות שלי כי היה לי תקופה שהייתי עובדת גם ימי שישי לדוגמא 35 שעות שבועיות + פעמים חמש שעות ימי שישי (דרך אגב האם זה משרה של 100% כי המעסיק אומר לי שזה 87 אחוז .
חישוב פיצויים
43 שעות שבועיות ו - 186 שעות חודשיות.
היות והנך עובדת בשכר שעתי, ובמידה ושעות העובדה החודשיות שלך משתנות, אזי צודק המעביד בכך שערך את חישוב הפיצויים עפ"י הממוצע.
בנושא הפיצויים לחברתך - אם תוכחי נוהג קבוע במקום העבודה, אשר קיים כבר שנים במקום העבודה, לחשב פיצויי פיטורים בהתאם לשכר העבודה האחרון, אזי תוכלי לתבוע מעבידך את ההפרש ככל שיש.
התפטרות חכמה?
אני עובדת מעל 3 שנים בחברת אבטחה. 2 סיבות לרצוני לעזוב ה1 מרצוני ואני שואלת האם אקבל פיצויי פיטורין? זכאות לאבטלה? וכו..או ה2 זו עבודה פיזית ויש לי בעיות רציניות בבירכיים ובפרקים..האם עליי ללכת לרופא תעסוקתי לפסילת מקצוע? ואם כן האם אז מגיעים לי פיצויים מהמעסיק? מכתב פיטורין? האם עדיין זו התפטרות מרצון או בגלל נסיבות בריאותיות ומן זכויותיי? אציין שאני מוכרת בביטוח לאומי כנכה עם 10% נכות קבועה, ובלשכת התעסוקה יש לי 40% נכות. מה עליי לעשות?תודה.
התפטרות לרגל מצב בריאותי
2. זכאות לאבטלה - במידה וברשותך מכתב פיטורים ו/או לחילופין לאחר 3 חודשים - זאת במידה ולא ניצלת את זכותך לאבטלה בשנים קודמות - עליך לברר זאת במוסד לביטוח לאומי.
3. ניתן להתפטר לרגל מצב בריאותי וזאת לאור ממצאים רפואיים שתנאי העבודה ושאר נסיבות העניין היתה סיבה מספקת להתפטרות. לצורך זה עליך לפנות לרופא תעסוקתי שיאשר זאת.
העתקים של תלושי משכורת
פוטרתי מעבודתי וע"מ לחתום אבטלה חיפשתי את תלושי המשכורת מהשנתיים האחרונות. גיליתי שחסרים לי שלושה תלושים וביקשתי מהמעביד העתקים,אך הוא מסרב לתת, האם יש מקום נוסף שבו אוכל להשיג העתקים?
תודה,
יוסי
תלושי שכר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הולדת בן
נולד לי בן וקיבלתי ממעסיקיי יומיים חופשה ע"פ החוק, שאלתי היא האם היומיים הללו צריכים להופיע בתלוש המשכורת או לא?
תודה רבה,
אור
ימי חופשה
האים יש עילה לתביעה?
עילה לתביעה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים
בקרוב מסתיים חודש ההודעה המוקדמת שקיבלתי.
רציתי לדעת בבקשה אילו מסמכים אני צריך לקבל מהמעביד ביום העבודה האחרון,( טרם ניתן לי מכתב פיטורים).
כמו כן קיים ויכוח ביני לבין המעביד לגביי ימי הבראה וחופשה להם אני זכאי, במידה והוא ידרוש שאני אחתום על טופס שקיבלתי הכל כיצד אני אמור להגיב?
תודה ושבת שלום
פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות לילה
אני עובד 2-3 משמרות לילה בשבוע בין השעות 22:00-8:00, ומקבל עבור רובן תשלום גלובלי נמוך מכיוון שאני ישן במקום העבודה במהלך רוב השעות.
ישנם ימים בהם אני נשאר בעבודה עוד כמה שעות, לישיבות או ליוויים. האם אני אמור לקבל עבור שעות אלו תשלום של שעות נוספות?
בשישי בלילה כאשר אני עושה משמרת לילה אני מקבל תשלום מלא של 150% למרות שאני ישן רוב הלילה. במידה ואני עובד עוד שעות בשבת, אני אמור לקבל תשלום עבור שעות נוספות למרות שנחתי רוב הלילה?
תשלום שעות נוספות
שעות נוספות
שעות נוספות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חובת דיווח על שעות עבודה
אני עובדת כשכירה בעמותה פרטית (מוכרת כמלכ"ר ולא מקבלת שום מימון ציבורי).
אני עובדת מהבית.
לאחרונה הוחלף רואה החשבון של העמותה, והרו"ח החדש טוען שעל פי החוק אני חייבת, כמו עובדי מדינה, לדווח על שעות העבודה שלי (דרישה שבעיני היא בלתי הגיונית ובלתי מעשית לעבודה מהבית).
השאלות שלי הן:
1. האם חובת דיווח על שעות העבודה חלה גם על עובדים מהבית?
2. האם חובת הדיווח שחלה על פי החוק על עובדי מדינה שכירים חלה גם על שכירים בעמותות פרטיות?
ושאלה נוספת:
האם אני מחויבת ע"פ חוק לחתום על חוזה העסקה? עד עכשיו (8 שנים) ההעסקה הייתה מבוססת על הסכמות שבע"פ, לשביעות רצונם של כל הצדדים.
תודה
שעות עבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיצוץ דמי הבראה לאישה בחופשת לידה
בעקבות החלטת האוצר עם ההסתדרות לקצץ 50% בדמי ההבראה למגזר הציבורי, הודיעו לאשתי, אשר רק יצאה לחופשת לידה, כי הקיצוץ חל גם על העובדים במקום עבודתה.
למרות שעתה היא אינה מקבלת משכורת מהמעביד, האם מותר לקצץ לה בדמי ההבראה לאחר שתחזור לעבודה? במידה ולא - במשך איזו תקופה אסור לקצץ לה?
תודה!
דמי הבראה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עיקול מהחברה שלא שלמה משכורת
לקיחת חפצים במקום שכ"ע
זמן הפסקה.
א. עבודה במשמרת של 5.5 שעות.
ב. משמרת 6 שעות
ג. משמרת 6.5 שעות
ד. משמרת 8 שעות
ה. משמרת 8.5 שעות
ו. משמרת 11 שעות.
האם אפשר לקחת את זמן ההפסקה ולחלק אותה לשניים או שלוש חלקים?
זמני הפסקות
אשר על כן, בעבודה של 5.5 שעות אין המעביד מחויב במתן הפסקה, אלא אך ורק ביום עבודה של 6 שעות כאמור לעיל.
התחייבות בע"פ
האם רק חתימה על חוזה מהווה עילה לתביעה או שגם התחייבות בע"פ מספיקה? האם מספיקה מילה שלי מול שלהם? כועסת (גם על עצמי), מאוכזבת ובעיקר מבולבלת.
אשמח לתשובה. תודה
התחייבות בעפ"- דינ יעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
האם אפשר להתפטר ולקבל פיצויים במקרה של הלנת שכר?
ואיך אוכיח במקרה זה שאכן התבצעה הלנת שכר?
הלנת שכר
אכן, ניתן לתבוע הלנת שכר, אך לטעמי, יש לבדוק את הנושא היטב לפני שתובעים, ובמיוחד אם זו הפעם הראשונה בה הולן שכרך, היות ובתי הדין לעבודה לא נוטים במהרה לפסוק פיצויים בגין הלנת שכר.
שעות נוספות
במקום העבודה שלי (עפ"י הסכמים של כפרי נוער או משהו כזה- לא ראיתי) טוענים שישלמו לי 175% על כל השעות הנוספות מכניסת השבת.
האם יש שוני בשעות נוספות בין המקומות השונים? מה זה בכלל ההסכם הזה?
תודה
שעות נוספות- דינ יעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות לאחר חופשת לידה
אני עובדת 12 שנה בשרות המדינה ורוצה כעת להתפטר מה הוא השכר הקובע לפיצויים?
התפטרות לאחר חופשת לידה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפסקה על חשבון העובד?
אני מועסק בחוזה לפי שעות, כאשר בפועל אני עובד מהבית 30 שעות בחודש. בחודש הקודם התחלתי את העבודה והיה יום שדיווחתי עליו 4.5 שעות עבודה, ובסה"כ עבדתי כל החודש הקודם 9.5 שעות. למרות זאת קיבלתי שכר על 9 שעות בלבד, כששאלתי מדוע נאמר לי שעל כל יום עבודה העובד מקבל חצי שעת מנוחה על חשבונו וזאת על פי חוק.
התשובה נראית לי לא הגיונית בעליל. אני צודק? מה עלי לעשות?
תשלום בגין הפסקות
אך היות ואתה עובד מהבית, מציעה לך לומר למעסיקך, כי השעות עליהן דיווחת הינן שעות עבודה בפועל בניכוי שעות ההפסקה, ובמקביל תדרוש את השעות אותן ניכה משכרך בגין הפסקות.
הפסקה- דינ יעבודה
מועד קבלת מכתב פיטורין
עבדתי בחברה 5 שנים.קיבלתי הודעה בע"פ על פיטורין ונאמר לי שאמשיך לעבוד עוד 3-4 חודשים. לאחר שבועיים אמרו לי להשאר בינתיים בבית. עוד שבוע עבר ונשלח אלי מכתב רשום עם הודעת פיטורין של חודש מיום ההודעה בע"פ. האם תקין?ממתי תוקף ההודעה המוקדמת? תודה
פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים ללא פיצויים
א. האם הוא יכול לפטר אותי בגלל זה ללא פיצויים?
ב. הוא אמר לי שאם יפטר הוא לא יתן מכתב פיטורין, מה עושים במצב שהוא לא נותן מכתב, איך מוכיחים שיש פיטורין?
פיטורים ללא פיצויים
במידה ותפוטרי ללא מכתב פיטורים וללא פיצויי פיטורים, הדרך היחידה אותה אני רואה בה תוכלי לחייבו בתשלום פיצויי פיטורים, וקבלת מכתב פיטורים וכן הנזק שיגרם לך עקב כך, במידה ויגרם היא בדרך של הגשת תביעה, וזאת במידה וניסיונותייך האחרים לא צלחו.
שאלה דחופה
מנהל העבודה אמר שאם אני יוצאת אני אראה כמתפטרת
בסופו של דבר יצאתי.
האם דבריו מוצדקים?
מחלה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




