פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
קופת גמל לעובד?
לאחר כמה זמן שהןוא עובד אצלי?
כמה מפרישים לו?
גם אם הןוא עובד בקושי רבע משרה?
ואיך עושים זאת?
אפשר לענות לשאלתי בבקשה?
תשובה
ניכוי מס הכנסה מתחת לשכר מינימום ועוד
כמו כן רציתי להוסיף שבאישור שנתי מהמעסיק מצויין ששולם מע"מ, אך לא שולם מס הכנסה. מע"מ היה 15.5%, אך הניכויים למס הכנסה כביכול היו בשיעור 30%.אנחנו חושדים שמישהו מעלים כספים ומשאיר אותם אצלו, כיוון שזה מנוכה אבל לא מגיע למס הכנסה.האם המשטרה מטפלת בזה? אם לא מי, והאם כדאי לפנות קודם למשטרה/אחר לפני שמגישים תביעה?
השאלה לא מובנת
חזרה משנת שבתון
הרשות המקומית מסרבת להחזיר אותי למקום ממני יצאתי לפני השבתון.
הסיבה: רוצים להשאיר מחנכת חדשה, שהתחילה לעבוד במשרד החינוך רק השנה. שלא לדבר על כך שמשרד החינוך לא חייב לה עבודה
כנראה יש לה פרוטקציה
דוע לי כי מחכנכת שעובדת מעל 20 שנה במשרד החינוך ויוצאת לשבתון, חוזרת למקום ממנו היא יצאה.
שאלות:
האם זה נכון?
האם החוק הזה תקף?
או זהו חוק ללא שיניים?
ואם זה חוק תקף, ומה עושים בשביל לקיים חוק זה?
תודה ושבת שלום
***צונזר ע"י מערכת- השארת פרטי התקשרות בניגוד לתקנון האתר***
זכויות מורים
משכורת
החברה היא חברה בע"מ בוודאות. כבר הגשתי תביעה נגד שלושת בעלי החברה..(דף תביעה אחד נגד שלושתם..) ועכשיו הבנתי שחברה בע"מ אי אפשר לתבוע את בעלי החברה .אלא אם כן אני עומדת בכמה תנאים שנקבעו בפקודת החברות ,לאיזה תנאים למשל הכווונה ? או שאני לא יכולה לדעת?? מה שהציעו לי (עורכי דין ) , עו"ד אחד : להסב את התביעה נגד החברה
עו"ד שני : להוסיף את החברה כנתבעת
*כיצד עליי לפעול ? *אם אני תובעת את החברה איך בעצם הזימון נעשה? ע"י בית הדין ?
וכן , אני עדיין אצטרך לזמן את בעלי החברה למשפט ? ז"א ללכת אליהם ולמסור להם זימונים , כמו שהייתי אמורה לעשות קודם ?
תשובה
פנסיה
חתמתי על חוזה עבודה להתמחות במשרד רו"ח.
בחוזה נרשם כי מגיעים לי ימי חופשה, מחלה, הבראה... כמעוגן בחוק.
אבל - לא נרשם לגבי הפרשה לקרן פנסיה. כששאלתי את המעסיקה בע"פ היא אמרה שעל פי חוק היא חייבת להפריש לי לאחר חצי שנה רטרואקטיבית.
בכל זאת היא לא רצתה להוסיף זאת בכתב לחוזה עצמו, בטענה שזהו חוזה סטנדרטי של המשרד, וגם כי "אין לי מה לדאוג, היא לא מתכוונת להסתבך עם החוק".
האם יש לי סיבה לדאוג, והאם נושא הפרשת קרן פנסיה באמת מעוגן בחוק? אם כן - מה בעצם אומר החוק?
פנסיה
שכר ללילה- האם חוקי?
מצאתי עבודה כמדריכה חינוכית באחד מהמעונות לנוער בסיכון. העבודה כפעמיים שבוע מ-16 עד 8 וחצי יום למחרת ופעם בחודש סופ"ש מלא. השכר הינו: 24 ש"ח לשעה עד השעה 22:00 ומשעה 22:00 עד 6 בבוקר הוא 12 ש"ח לשעה. הסיבה היא שהלילה הוא לכוננות וניתן לישון. האם 12 ש"ח לשעה זה חוקי?
תודה מראש
כן
התפטרות
אני עובדת בתפקיד בכיר בחברה מסוימת מזה כשנתיים וחצי, אני מעוניינת להתפטר מרצוני, איך שמעתי שקיים חוק חדש שעובד מעל לשנה יכול לבקש את הפיצויים עבור תקופת העסקתו ללא כל קשר לסיבה בגינה הוא מתפטר.
האם?
התפטרות וקבלת פיצויי פיטורים
sick -שאלה די דחופה-
המצאת תעודת מחלה
מציעה לך ליידע טלפונית את דבר מחלת ואת אי הגעתך למשמרת, על מנת שיוכל להערך בהתאם.
אפשר להמציא במייל או בסלולארי
סיכון הפיצויים
אתמול הודיע לי המנהל כי אנו ממשיכים לעבוד תחת אותו שם חברה ולכן הוא צריך להחתים אותנו על מסמך שאומר שהפיטורים מבוטלים (על מנת שיוכל להעסיק אותנו).
שאלתי היא - אם אני חותמת על מסמך כזה אני מאבדת את הפיצויים שלי??? ביקשתי מסמך הדדי שמבטיח לי שגם אם אני עוזבת את מקום העבודה עדיין הייה זכאית לפיצויים כי אף אחד לא יכול לומר כמה זמן עוד תפעל המסעדה אם תהיה לי הצעה טובה במהלך החודשיים האלה ואני ארצה לעזוב הדבר יחשב כאילו אני התפתרתי ולכן לא ההייה זכאית לפיצויים??!! (לא כן?)האם יש ניגוד אינטרסים בכך שהמעביד יחתום לי על מסמך כזה?? האם אני זכאית לפיצויים גם במקרה שאני מתפטרת בנסיבות אלו?
חזרה מפיטורים
באם תחליטי להסכים להמשיך ולעבוד, לא רואה שום בעיה של רצף זכויות, כי הרי תמשיכי לעבוד באותו מקום עבודה ובאותה חברה.
במידה ומעסיקך יסכים לחתום על מכתב קבלת פיצויים גם אם תתפטרי - אזי פיצוייך מובטחים גם במידה ותתפטרי.
במידה ותתפטרי ללא הסכם כאמור לעיל, ובלי עילה עפ"י חוק פיצויי פיטורים, לא תהיי זכאית לפיצויי פיטורים.
הריונית שפוטרה והוחזרה
פיטורים בהריון
עמלת מכירה בחנות
הענקת תמריץ
השלמה
ללא חוזה
תודה
הודעה לעובד
מעביד אשר לא מקיים הוראה זו, צפוי לקנס מינהלי.
הנכם יכולים לפנות לתמ"ת בנושא ולהלין על מעסיקכם.
ביטול העלאת שכר ואיום פיטורים בשל החזר נסיעות
פיטורים עקב בקשה לקבלת זכויות
המשך..
שכר לילה
מצאתי עבודה כמדריכה חינוכית באחד מהמעונות לנוער בסיכון. העבודה כפעמיים שבוע מ-16 עד 8 וחצי יום למחרת ופעם בחודש סופ"ש מלא. השכר הינו: 24 ש"ח לשעה עד השעה 22:00 ומשעה 22:00 עד 6 בבוקר הוא 12 ש"ח לשעה. הסיבה היא שהלילה הוא לכוננות וניתן לישון. האם 12 ש"ח לשעה זה חוקי?
תודה מראש
חסות הנוער ?
הורדת שכר ואח"כ פיטורין
30.04.09 -> הודעה בדבר הורדת שכר של 20%.
ההורדה אמורה להכנס לתוקפה ממשכורת חודש יוני – כלומר כעבור חודשיים מיום ההודעה. לא חתמתי על שום מסמך אשר מעגן זאת. לא קיבלתי שום סיכום בכתב.
30.06.09 -> הודעת פיטורין.
עפ"י חוזה יש לי הודעה מראש של חודשיים.
עד לרגע הודעת הפיטורין, קיבלתי שכר ללא הורדה, משום שהוא הודיע לי ב- 30.06 – עדיין בתוך חודש יוני. (משכורת יוני נכנסת רק ב- 10 לכל חודש).
ביקשתי להמשיך את תקופת ההודעה, ואת חודש יוני לפי התנאים לפני ההורדה.
השאלה: האם לפי החוק הוא יכול להוריד לי עכשיו, בחודשיים האחרונים? (למעשה שלושה חודשים, כי אני כוללת את משכורת יוני אשר אמורה להכנס ב- .10.07.07
כל הורדה תפגע גם בחישובי הפרשות
(ככל הידוע לי אני לא חתומה על סעיף 14)
וגם במידה ואגיע ללשכת האבטלה, החישוב נעשה לפי תלושי שכר אחרונים.
תודה מראש
הורדת שכר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים ופיצויים
עבדתי במקום עבודתי במשך שנה וחצי עם חוזה
לפני מס חודשים התברר לי שהמעסיק לא העביר שום סכום לביטוח המנהלים שלי במשך שנה וחצי והחל לתרץ את זה, לאחר יעוץ עם עורך דין הגשתי למעסיק מכתב שאם הוא לא יתקן את הליקויים אני יאלץ להתפטר כדין מפוטר.
בתגובה המעסיק החליט לפטר אותי ועוד כמה עובדים.
קיבלתי מכתב פיטורים לחודש מראש.
לאחר כשבוע עקב חיכוחים מוגזמים הפסקתי להופיע לעבודה.
ב 10 אני אמור לקבל שכר על כשבוע עבודה.
האם אני אמור לקבל באותו מעמד סיום העבודה הסופי גם את הפיצויים וגם תשלום מיידי של ביטוח המנהלים?
או שיש תקופה מסוימת שהמעביד יכול למשוך את זה על פי החוק?
תשלום פיצוים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר גלובאלי
האם מכירות נחשב כשכר שלא ניתן לכמת אותו?אשמח להסבר..
שכר גלובאלי- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים
שאלתי היא: האם אני זכאית לפיצויים? הרי חתמתי על חוזה, אך מצד שני אעבוד במקום שנה.
חוזה לתקופה קצובה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביהמ"ש לענייני עבודה
שאלתי : האם רשאי המעסיק להוריד מס -כך שבמקום 1500 ישולם לי 1130?
ומה קורה במידה ולא שולם אחרי 15 יום ?
אנא שלחי את חוות דעתך ה מקצועית לדואר שלי בדחיפות .
בתודה
ביצוע הסכם פשרה
במידה ומעסיקך לא ישלם את הסכום שנקבע, תוך הזמן שנקבע, הנך יכולה לפנות להוצאה לפועל.
ימי מחלה שנסתיימו
תשלום בגין מחלה
פני לפורום ביטוח לאומי.
התפטרות בשל סגירת מחסן
התפטרות
פרק זמן סביר למועד התפטרות
בחברה בה אני עובדת כבר 10 שנים יש לי תפקיד מקצועי בכיר.עקב שינויים אירגוניים נוצר המצב בו אין יותר צורך בתפקיד כזה.המעסיק הציע להשאיר אותי בתור מישהי בתפקיד זוטר יותר, כולל הורדה של כ-30% מהשכר.אני לא מעוניינת להשאר, אך זקוקה לקצת זמן התארגנות וחיפוש עבודה אחרת.כמה זמן אני יכולה להמשיך לעבוד אצלו (בתנאים הפחותים) כדי שעדיין אוכל לעזוב מסיבת "פיטורין" עקב הרעת תנאים? האם 3 חודשים זה פרק זמן סביר? (והאם כל זה בתנאי שלא חתמתי על הסכמתי לתנאים הפחותים?) בתודה מראש, שירי
זמן להודיע על הרעת תנאים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות מחלה
פדיון ימי מחלה
במידה ובמקום עבודתך חל הסכם קיבוצי או צו הרחבה הקובע כי ניתן לפדות ימי מחלה בסיום עבודתך - במקרה כזה ניתן לפדות את ימי המחלה.
הצעת עבודה משירות התעסוקה
אני חותמת בלשכה והפקידה שלחה אותי לעבודה בתחנת דלק- בחנות של התחנה. אני בטיפולי פוריות ולא רוצה להיות בקרבת הגזים והריח של הדלק.
מה אפשר לעשות?
אודה על תשובתך.
פני לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעה בתנאים שחותמים עליה
אנחנו ככל הנראה עתיידים לקבל חוזה מחודש לחתימה (מצד העובדים)
אני מבינה שזה מה שמכסה את הפינה של הרעת תנאים בלא הסכמת העובד.
השאלה היא האם מרגע שאני חותמת איני זכאית למלוא הפיצויים, בתור מתפרטת שנחשבת למפוטרת (עקב ההרעה בתנאים)
או שמא יש איזה תקופת של כמה חודשים בהם גם אם חתמתי על החוזה החדש אני עדיין זכאית לפיטורים במעמד ההתפטרות.
תודה בראש
הסכמה חהרעה בתנאים דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




