פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

זכאות לפיצויי פיטורין לאחר חצי שנת עבודה

גיל 15/07/09
עבדתי חצי שנה במקום עבודה עד שפוטרתי.בהסכם העבודה המעסיק התחייב להפריש מידי חודש 8.33% אחוז משכרי כהפרשה לפיצויים.הבנתי כי על פי החוק אני זכאי לכספים אלו גם במקרה שפוטרתי לאחר פחות משנה.מאחר והמעביד כלל לא הפריש כספים אלו אני מגיש נגדו תביעה בעצמי.האם מישהו יכול להפנות אותי לסעיף המדויק או לפסיקה המדוייקת שעליי לציין בכתב התביעה (מעבר לסעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים)?

אי אפשר

עו"ד רענן קריב מנהל 15/07/09
מנין למדת שאתה זכאי לפיצויי פיטורים לאחר פחות משנת עבודה? אילו היה המעסיק מפריש כמוסכם, כספי התגמולים היו שלך, אך את כספי הפיצויים הוא היה זכאי למשוך בחזרה.
אם המעסיק לא הפריש במהלך 2008 ואילך לפנסיה, יש לך עילת תביעה טובה נגדו. המקור הוא צו הרחבה בעניין פנסיה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חתימה על טופס אי העסקה אצל מתחרים

אקוטי 15/07/09
שלום,
אני עומד לקראת עזיבת החברה שבה אני עובד למעלה משנה.
ידוע כי בכל מקרה של עזיבת עובד ישנו טופס עליו מתבקשים העובדים לחתום
בו הם מתחייבים שלא לעבוד אצל מתחרי החברה במשך שנה לאחר תקופת העזיבה.
ברצוני לדעת האם זה חוקי לחתום על טופס כזה ואם זה לא חוקי מה המשמעות של חתימה על טופס שכזה?
אנא בנוסף לתשובתכם אשמח אם תצרפו את לשון החוק לכאן או לכאן וגם את הסעיף הרלוונטי.
תודה מראש.

איסור תחרות

עו"ד רענן קריב מנהל 15/07/09
מותר להגביל עיסוק לתקופה סבירה - שנה נראית כתקופה מעט ארוכה, על גבול המקובל.
בנוסף יש לתת תמורה מיוחדת על התחיייבות כזו.
אחרת החתימה אינה מחייבת ובית הדין לא יאכוף אותה.
וודאי שאסור להתנות תשלומים בחתימה, אלא אם משולמות זכויות העולות על המתחייב מהחוק, שאז ניתן לראות בכך תמורה מיוחדת.
המקור לנ"ל הוא פסיקה.
לחוות דעת כתובה עם אסמכתאות - פנה לייעוץ משפטי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אישור מחלה פקטיבי

איילת 15/07/09
כמעסיק, המציא לי עובד אישור מחלה לשטענתי הוא פקטיבי. האם ניתן לתבוע את העובד ואת הרופא בבית דין לעבודה?

יותר פשוט

עו"ד רענן קריב מנהל 15/07/09
אתה רשאי להעמיד את העובד לבדיקת רופא מטעמך, ואם הרופא מטעמך יקבע שהאישור כוזב - אינך חייב לשלם דמי מחלה, ומכאן שאינך חייב לשלם על ימי היעדרות הבלתי מוצדקת.
אם אכן תוכיח שהוא המציא אישור כוזב, תוכל בהחלט לראות בכך מעילה באמון המצדיקה פיטורים, אולי אפילו תוך שלילה חלקית של פיצויי פיטורים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוקיות אי תשלום שכר בחופשת הקיץ למורה בביה"ס פרטי

SRULIK78 15/07/09
מורה בבית ספר פרטי בשכר שעתי אשר בהסכם ההעסקה שלה לא מצויין כי לא תועסק בחופשת הקיץ. מעבר לימי החופשה שמאלצים אותה לפדות בתקופה הנ"ל האם היא זכאית מכוח צו הרחבה או מסיבה אחרת לתשלום שכר בימי חופשת הקיץ?

אין צוי הרחבה בענף ההוראה

עו"ד רענן קריב מנהל 15/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים וימיי חופשה

דוד שדה 15/07/09
אני עובד קבלן בחברה גדולה.
המעסיק שלי הודיעה לי על סיום עבודה של חודש בזמן שהחברה שבה אני עובד המשיכה להעסיק אותי עד מואד סיום העבודה.
כמו כן נצברו לי כחודשיים ימיי חופש שלא ניצלתי.
המעסיק שלי מעוניין לשלם לי את ימיי החופש בפדיון חד פעמי בסיום העבודה בשעה שאני מעוניין להמשיך לקבלם כמשכורת יחד עם התנאים הנלווים (כמו ביטוח מנהלים ורכב צמוד). האם אני רשאי לדרוש זאת? במידה ועומדת לזכות המעסיק לשלם לי פדיון ימיי חופשה האם אני רשאי לדרוש שישלם לי את התנאים הסוציאלים בתקופה האמורה?
בתודה מראש
דוד

סיום עבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 15/07/09
המעסיק רשאי לשלם פדיו חופשה ביום העבודה. למעשה, אסור לו לחפוף את תקופת ההודעה המוקדמת עם חופשה.
מותר לו לשלם בסיום העבדוה ללא תנאים נלוים. אתה זכאי לתנאים נלוים על תקופת עבודה ולא על פדיון חופשה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכתב פיטורין

ר. 15/07/09
אני עובדת במקום אחד 13 חודשים. הבוסית שלי אמרה לי שאני מפוטרת. היא לא נתנה לי מכתב פיטורין וגם אמרה לי לא להופיע יותר לעבודה (לחודש הנוסף-חוק הודעה מוקדמת). היא אמרה שגרמתי לה נזקים רבים, ולכן לא נותנת פיצויים ולא חודש נוסף. היא אמרה שתשלח לי מכתב פיטורין בדואר אבל היא שקרנית פתולוגית.
א. מה אני אמורה לעשות במצב זה?
ב. מחר יש לי יום עבודה, האם לבוא לעבוד?
תודה רבה על הפורום הזה, וגם על שאלות נוספות ששאלתי כאן ועזרתם לי מאד.

פיטורים

עו"ד רענן קריב מנהל 15/07/09
לפי חוק הודעה מוקדמת, הודעה על פיטורים(והתפטרות) היא בכתב.
את יכולה להיאחז בכתוב, לבוא לעבודה ולטעון שכל עוד לא קיבלת הודעה בכתב על פיטורייך - לא פוטרת ואת ממשיכה לעבוד. יש להניח שמכתב הפיטורים לא יאחר לבוא.
היערכי להגשת תביעה. הכיני כל מסמך הנוגע לעבדוה, הכיני כבר תרשומת של גירסתך העובדתית על כל הטענות כלפייך.
רצוי מאד לפנות כבר לייעוץ משפטי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם צריך להגיש למעסיק מכתב התרעה ליפני הגשת תביעה?

עוז 15/07/09
שלום
אני רוצה לתבוע את מקום העבודה שלי על כסף שהם לא שילמו לי
(דיברתי איתם עשרות פעמים וכלום לא עזר)
רציתי לדעת אם על פי חוק ליפני שאני מגיש תביעה,
אני חייב להתריע בכתב עך כך למעסיק?
ובמידה וכן האם אני חייב להגיע למקום העבודה פיזית ולתת לו את המכתב?
או שאפשר בדואר רגיל, בטלפון, או בדואר אלקטרוני?
תודה רבה

רצוי, אין חובה.

עו"ד רענן קריב מנהל 15/07/09
אין חובה חוקית לשלוח מכתב התראה בטרם הגשת תביעה.
הדבר רצוי ומקובל. לעתים (רחוקות...) אף קורה שהעניין נפתר באמצעות המכתב.
דואר רשום יספיק.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה – התפטרות

טל 15/07/09
שלום
אני מתפטרת מעבודתי לאחר שנה וחודש
רציתי לדעת מבחינת החוק האם מגיעים לי דמי הבראה (שוב מדגישה שאני מתפטרת) ועוד שאלה קטנה כמה זמן אני מחוייבת בהודעה מראש?

התפטרות

עו"ד רענן קריב מנהל 15/07/09
לאחר שנה וחודש את זכאית לדמי הבראה. אין קשר לסיום העבודה.
אם עבדת במשכורת חודשית את חייבת בהודעה מוקדמת של חודש. אם לפי שעות - 16 יום.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מסירת פרטים חסויים

אמיר 15/07/09
א.ג.נ שלום רב.
לאחרונה חפשתי עבודה דרך מספר חברות השמה בתחומי {מכירות נדל"ן},כנראה שחברת ההשמה שלחה את קורות חיי לאחת מחברות הנדל"ן שחיפשו לאייש משרה פנויה.
מסתבר שאחת מחברות הנדל"ן שלחה את קורות חיי למנהל האישי שלי למרות שמצויין בקורות החיים שלי שהדיסקרטיות נחוצה כי אני עדיין עובד. סביר להניח שהמנהל שלי והאדם שהעביר את קורות החיים שלי מכירים. יש באפשרותי לנבור ולגלות מי האדם והחברה שרמסה את פרטיותי.
כנראה שכרגע אני חשוף לפיטורים.
האם אני יכול לתבוע ואם כן על איזה סכום?
ההכנסה שלי נטו היא 15.000 ש"ח.
לתשובתך אודה.
אמיר

נראה על פי התיאור שיש לך עילת תביעה.

עו"ד רענן קריב מנהל 15/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נוספות גלובליות

טל 15/07/09
אני עובד כבר 8 שנים בחברת היי טק גדולה, בחוזה שלי רשומה הערה שבגלל אופי עבודתי אני אמור לעבוד שעות גלובליות ללא תמורה נוספת.
לפני חודשיים גיליתי בתלוש משכורת כי הסכום הקבוע בסעיף "משכורת" צומצם ב 2500 ש"ח ובמקומו סכום זה נכנס לסעיף חדש "שעות נוספות גלובלי". לפי חישובי לא נפגעו ההפרשות בתלוש לביטוח מנהלים.

1. האם יש בפיצול זה סיכון בפגיעה בזכויותי ?
2. האם פיצול זה לא חייב בהודעה מוקדמת לעובד?

תודה

שעות נוספות גלובליות

עו"ד רענן קריב מנהל 15/07/09
מעסיקך תיקן אי חוקיות שהייתה בשכרך.
1. לכאורה לא, אך רצוי לעגן זאת במסמך בכתב, שיקבע שכל הכללים החילים על שכר יחולו על רכיב השעות הנוספות הגלובליות.
2. לא. רק פיטורים וחופשה שמעל 7 ימים מחיייבים בהודעה מוקדמת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לעו"ד קריב בעניין אכיפת פס"ד בבי"ד לעבודה

bs_kobi 15/07/09
מה הדין כאשר ניתן פס"ד בבי"ד לעבודה, ע"ס סכום גבוה שעקב הלנת שכר והלנת פיצויי פיטורין הגיע לסביבות 300,000 ש"ח, ויש צורך באכיפתו ע"מ שהזוכים יהנו ממנו. לבעלי הדין הזוכים אין די כסף עבור תשלום אגרה של 1% מהסכום. כיצד יגישו פטור מאגרה מסכום זה ולאיזו ערכאה ?

תודה

פנה לפורום הוצאה לפועל

עו"ד רענן קריב מנהל 15/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עבור ימי חופשה

מורן 15/07/09
הנני עובדת מזה כ7 חודשים כשכירה,לפני כחודש ימים הודיע לי מעסיקי כי הנני זכאית ל10 ימי חופשה שנתיים בתשלום וכי במשכורת הקרובה אקבל תשלום בעבור 2 ימי חופשה. לאחרונה החלטתי לעזוב את מקום עבודתי. האם אני זכאית לתשלום עבור ימי החופשה אותם לא ניצלתי? יש לציין כי הנני עובדת במשמרות ושכרי משולם לי לפי שעות. לרוב ימי העבודה שלי מסתכמים בכ 16-18 ימים בחודש, לפי דרישתו של מעסיקי ולא לפי דרישתי, האם ניתן לומר כי שאר הימים הינם ימי חופשה? לתשובתכם אודה. מורן.

פדיון חופשה

עו"ד רענן קריב מנהל 15/07/09
ימי החודש בהם אינך עובדת אינם ימי חופשה. שיעור המשרה שלך חלקי. אם תעזבי את העבודה תהיי זכאית לפדיון ימי החופשה שלא ניצלת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין

יא 14/07/09
אני מועסק בחברה כ 8 שנים במהלך עבודתי קודמתי בכמה תפקידים בתחילה היתי מנהל פעילות לאחר מכן מנהל סניף ולאחר מכן מנהל ארצי כל התפקידים הם באותו עיסוק באחד הקידומים קיבלתי תוספת שכר יחסית גבוהה כרגע מנסים להחתים אותי על מסמך שינוי תנאי העסקה בכדי לדרג את הפיצויים מה עלי לעשות

לא לחתום

עו"ד רענן קריב מנהל 15/07/09
אינני יודע איך מחתימים מישהו על משהו, אלא אם נוטלים את ידו ומובילים אותה על גבי הנייר.
אם מנסים לייחס את הפיצויים לפי תפקידים - זה לא חוקי ואינך חייב להסכים לכך.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם דרישת המעביד לעבור קופת חולים הינה חוקית?

enavw 14/07/09
אני עובדת דרך חברת כ"א במוקד שירות טלפוני של קופת חולים מסויימת.באחד הימים פנתה אליי האחמש"ית בטענה כי עליי לעבור לקופת החולים בה אני עובדת במוקד השירות הטלפוני, ואם לא כעבור 9 חודשים בהן אני לא אהיה יותר מועסקת דרך חברת כח האדם, אלא דרך קופת החולים עצמה, המעסיק לא יהיה חייב להמשיך להעסיק אותי.ברצוני לדעת האם דרישה זו של המעסיק/ המעביד בפועל כעת הינה חוקית? או שמא זו תנייה בלתי חוקית?למיטב הבנתי תנייה זו לא הייתה לפני כן אלא ק כעת החליטו להחילה.
בתודה מראש,
עינב.

לא חוקי

עו"ד רענן קריב מנהל 15/07/09
אין זה מעניינו של המעסיק באיזו קופת חולים מבוטח העובד.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חופשה

יעל 14/07/09
האם ימים בהם מקום העבודה לא פעיל (למשל ערבי חג בגן ילדים או יום בו עשו הדברה בגן וכד') יורד לעובדים ממנין ימי החופשה המגיעים להם? האם יש שוני אם מדובר במשכורת גלובלית או משכורת לפי שעות?

כן ולא

עו"ד רענן קריב מנהל 15/07/09
אם מדובר בכל פעם ביום בודד - זו חופשה. אין חשיבות לשאלה אם העובד עובד במשכורת חודשית או לפי שעות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החלפת אתר העבודה- עילה לתביעת פיצויי פיטורים?

שמשון 14/07/09
שלום רב,
אני עובד כמאבטח של חברת שמירה מסוימת מעל לשנה. מתחילת עבודתי ועד כה אני עובד באתר מסוים. כעת לאחר סכסוך פוטרתי מהאתר הנ"ל.כעת חברת השמירה מציעה לי עבודה באתר אחר. אין ברצוני לקבל את ההצעה,האם חברת השמירה, שהיא שילמה את משכורתי עד כה, מחויבת לשלם לי פיצויי פיטורים? או שמא העובדה כי היא מציעה לי עבודה באתר אחר פוטרת אותה מכך.
תודה רבה מראש.

ההעברה כשלעצמה - לא

עו"ד רענן קריב מנהל 15/07/09
עצם ההעברה לא מזכה אותך בפיצויי פיטורים אם תבחר להתפטר. רק אם יש בה הרעה מוחשית בתנאי העבדוה, למשל - מרחק גדול יותר, זמן נסיעה ארוך יותר או תנאים פחות טובים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורדה בשכר עבודה

אורית 14/07/09
שלום,
אני עובדת 20 שנה בתור מזכירה במשרד בשבוע האחרון זימן אותי המעסיק לשיחה במשרדו ושם הודיע לי שהוא מבקש להפחית את שכרי ב- 20%. הבנתי מדבריו שהוא זקוק להסכמתי וחתימתי.
ישנן מספר שאלות שברצוני לברר: מקריאה בפורמים הבנתי שאם אני לא מסכימה לעניין אני זכאית להתפטר ולקבל את פיצוי הפיטורים.
1. במידה ואינני מסכימה להפחתה האם אני מקבלת מהמעסיק מכתב פיטורים?
2. אלו מכתבים עלי מהמעביד? אישור על שנות עבודה, המלצה????
3. האם עלי לעבוד בתקופת התראה מוקדמת? או אינני מחויבת מכיוון שמדובר בהרעת תנאי העבודה.

לתשובתך אודה,

אורית

הרעה מוחשית בתנאי העבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 15/07/09
קודם כל, זו התפטרות ולא פיטורים. ובטרם תתפטרי עייך להודיע במפורש, רצוי בכתב, על התנגדותך להרעה, לדרוש את ביטולה ולהתריע שאם לא כן תתפטרי תוך שכאות לפיצויי פיטורים. אחרי זה תוכלי להתפטר.
1. לא. את לא מפוטרת אלא מתפטרת.
2. אישור על תקופתה העבודה. אין חובה לתת המלצה.
3. כן. המעסיק קובע אם העובד עובד בתקופת ההודעה המוקדמת או לא.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיחות

רות 14/07/09
אני עובדת בנק ותיקה,מנהל המחלקה שלי קורא לי לשיחה עם נמהל הסניף על כל מיקרה קטן שקורה האם זו עילה לפנות לועד? זה קרה כבר פעמיים מתחילת החודש

גם על זה צריך לשאול עו"ד???

עו"ד רענן קריב מנהל 15/07/09
פני לועד העובדים המייצג אותך בכל עניין הנוגע לעבודתך. את לא צריכה לא עילה ולא סיבה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נוספת (אודה לכם אם תעזרו לי )

אלי 14/07/09
אני עובד בדרך כלל 9 או 10 שעות שבועיות אני מגיע ליום שישי אחרי 50 שעות עבודה בערך איך אני אמור לקבל בגין שעות העבודה בשישי ?

שעות נוספות

עו"ד רענן קריב מנהל 15/07/09
השעות הנוספות מחושבות על בסיס יומי ולא שבועי. עד 4 שעות נוספות ליום (בשבוע עבודה של 5 ימים).

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב ימי חופשה במקרה של פיטורים

שי 14/07/09
הנני עובד גלובאלי 18 שנה, מתכוון לעזוב את מקום העבודה לזכותי 90 ימי חופשה כיצד יבוצע חישוב התגמול בגינן. כמו כן מה אומר החוק לגבי במקרה של עזיבה ולא פיטורין לעניין פיצויים? האם המעסיק מחוייב לשלם פיצויים?

התפטרות

עו"ד רענן קריב מנהל 15/07/09
לעניין פדיון חופשה - אתה זכאי לפדיון החופשה הצבורה הבלתי מנוצלת. כל יום חופשה שווה שכר יום עבודה. אם ההתפטרות אינה עקב אחת העילות המוכרות בחוק, ואם אין וזה עבודה הקובע זכאות לפיצויי פיטורים חלקיים או מלאים במצב של התפטרות, אינך זכאי לפיצויי פיטורים במקרה של התפטרות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קנס עזיבה

טליה 14/07/09
אז כן , בדעתי להתפטר וכבר נתתי להם את ההודעה
ולכן אני מעוניינת לדעת אם אני בכלל יכולה לגשת אליהם בטענה כי אין הם זכאים לגבות ממני את הקנס ע"פ חוק .

את יכולה, אז מה?

עו"ד רענן קריב מנהל 15/07/09
אם יש בידם אפשרות מעשית לגבות את הקנס על ידי ניכוי משכרך, הם יעשו זאת, ואז תתברר המחלוקת בבית הדין לעבודה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות

מורן 14/07/09
שלום,
אני מצאתי עבודה חדשה ואני כרגע עובדת בעבודה לפי תשלום שעתי. אין לי חוזה עם אותה חברה אבל אני עובדת שם כבר שלוש וחצי שנים. האם אני מחיובת בהודעה מוקדמת?

כן. יש חוק.

עו"ד רענן קריב מנהל 14/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי החתמת כרטיס

עדן 14/07/09
אני עובדת בחברת ביטוח כבר שנה ו 9 חודשים.לאחרונה המנהל שלח לנו כי עובד שישכח את הכרטיס שלו בבית ולא יבצע החתמה בשעון נוכחות אז ינוכה לו משכרו שעה אחת של אותו יום .
אחת החברות בעבודה אמרה כי הדבר הנ"ל הינו חוקי היות והם מורדים את זה על חשבון 2 הפסקות של אותו חודש היות והם משלמים לנו על הפסקה בת חצי שעה שאותה בעצם הם לא חייבים לשלם .
ברצוני לדעת האם הדבר הנ"ל הוא נכון ?

ניכוי שכר

עו"ד רענן קריב מנהל 14/07/09
אם הניכוי לא מוריד את השכר אל מתחת לשכר המינימום, הוא מותר. טענת החברה לא ברורה. ההפסקות הן אכן על חשבון העובד אם הוא רשאי לעזוב את מקום העבודה בעת ההפסקה.
ועדיף פשוט להקפיד, לא לשכוח את הכרטיס ולהעביר אותו באופן סדיר.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קנס בעבודה

טליה 14/07/09
בעת קבלתי למקום העבודה חתמתי על התחייבות לעבודה למשך שנה ובמידה ואני מתפטרת לפני אז אני צריכה לשלם קנס של 5000 ש"ח .
חתמתי על החוזה מכיוון שהייתי בטוחה שאני הולכת לעבור הדרכה מגורם מוסמך אולם לאחר תחילת עבודתי ההדרכה שקיבלתי הועברה לי על ידי אחת הנציגות של המוקד אשר נמצאת בחברה רק 6 חודשים, ההדרכה שעברתי 3 שבועות .
שאלתי היא האם אני מחוייבת לשלם את הקנס הנ"ל למרות שההדרכה שקיבלתי לא הועברה על ידי מקור חיצוני מוסמך ?
ואם כן האם הסכום הנ"ל הוא סכום ריאלי ? הבנתי שיש אפשרות לגבות קנס של מקסימום 2000 ש"ח ובנוסף יש לחלק את הסכום לפי מספר החודשים שאני עובדת שהוא 3 חודשים?
חשוב לציין שהמשכורת שלי הינה 4000 ברוטו

"קנס עזיבה"

עו"ד רענן קריב מנהל 14/07/09
"קנס עזיבה" יכול להתקבל כתקף אם הוא עומד בפרופורציה להכשרה. על פי הפרטים שמסרת, לא נראה שבית הדין יאשר קנס בסדר גודל כזה.
יפה שאת קובעת מסמרות מדוייקות (2000 ש"ח וכד'), אני הרבה פחות בטוח מהו קנס מידתי ונכון. אם יכיר בית הדין בזכות המעסיק לגבות קנס כאמור, זה היה על פי התרשמותו, אין קריטריונים מדוייקים.
לא ציינת שיש בדעתך להתפטר.
אם תעשי זאת, עשי זאת אחרי קבלת המשכורת, ואז יהיה על המעסיק לשכנע שהוא זכאי לגבות את הקנס.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין של עובד

אביחי 14/07/09
1. פוטרתי וקבלתי הודעה מוקדמת של שבועיים(תאריך פיטורין 8-7-09)- היום ה-13 לחודש וטרם קבלתי מכתב פיטורין
2. בגלל שינוי שם חברה לא הוסדרו ענייני קרן הפנסיה שלי ולא בוצעה העברת בעלות ומילוי טפסים רלוונטים על מנת להמשיך את הפוליסה יתכן והחברה בצעה הפקדת כספים אך בגלל שלא בוצעו הליכים אלו לא הופקד לי שום סכום בפוליסה

רקע:
אני עובד בחברה משנת 2005
בשנת 2008(1/5/08) נרכשה על ידי בעלים חיצוני
בשנת 2009(1/1/09) נרכשה על ידי בעלים חיצוני נוסף

עד היום לא הוחתמתי על מסמך השומר על זכויות עובד לאורך השנים
עקב תפקוד לקוי של הנהלת חשובנות נפגעו כספי הפיצויים שלי ולכן בעת קניית החברה בפעם השנייה קבלתי את הפיצויים וחתמתי על מסמך המעיד שאין לי שום טענות או תלונות נגד החברה עד לתאריך 1/1/09, אחרת לא הייתי מקבל את הפיצויים.

לא הוחתמתי בחוזה עבודה כלשהו והייתי משתכר בשכר גלובלי ללא כל התחשבות בשעות העבודה שלי(מה שהמעסיק קרא חוזה אמון) דרשתי מס' פעמים לחתום על חוזה אך טרם נעניתי.
במידה והפיטורין שלי נכנסו לתוקף ביולי האם אני זכאי למשכורת מלאה או חלק יחסי ממנה

הייתי שמח לקבל עצה בנושא או גורם שאוכל לפנות.
אציין כי גם בהיותי עובד בחברה הצוות הניהולי הבכיר לקוי וישנם ליקויים רבים שגורמים לקשיים והתנהלות מול העובדים בדרג נמוך יותר

מורכב מדי לפורום

עו"ד רענן קריב מנהל 14/07/09
וגם אין שאלה ממוקדת. הצגת מערך מורכב של נסיבות,חלקן בעייתיות, ולא שאלת שאלה.
רצוי לפנות ליעוץ. אתה יכול לעשות שימוש באופציית הייעוץ האישי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן