פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
ירידת שעות עבודה
כ- 14 שנה.
עד היום עבדתי בממוצע 130 שעות בחודש בתקופה האחרונה יש במשרד ירידה דרסטית בכמות העבודה כ 20 שעות וכתוצאה מזה יש ירידה במשכורת באחוזים ניכרים
הפנתי את תשומת ליבו של המעסיק שלי והוא הסביר לי שאין מה לעשות וצריך לחיות עם זה בתקווה שאולי המשבר יסתיים
לערכתי המגמה בתהליך מצב קבוע
שאלות:
-האם המעביד רשאי להעסיק אותי פחות שעות מהממוצע הרגיל
ולומר אין עבודה תסתדר עם מה שיש?
-כתוצאה מירידת השעות גם ההפרשות לפנסיה יורדים דרמטית מה עושים?
-גם הממוצע לכספי פיצויים הולך ויורד האם אפשר לחייב אותו לפיצויים על שכלול תקופה ארוכה יותר מ 12 חודשים?
-האם זאת עילה להרעת תנאים ובמידה ואשלח לו מכתב על זה יש מצב שאוכל להתפטר ולזכות בפיצויים?
אשמח לתשובה בהקדם על מנת להפסיד כמה שפחות
הרעה תנאי העבודה
במקרה כזה גם תהיה זכאי לדרוש שכל התחשיבים ייעשו לפי השכר המלא בטרם ההפחתה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב דמי הבראה
פתחי את הקישור
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה
לכמה ימי חופשה אני זכאית? אודה לכם על תשובתכם הדחופה.
10 ימים לשנה ב-4 השנים הראשונות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מהנדס זר במקום מהנדס ישראלי
חברה שלנו נרכשה ע"י חברה זרה לפני כשנה. במהלך השנה פוטרו הרבה אנשים בטענת ה"צמצומים"
לא מזמן הופיעו כמה מהנדסים שלהם. הם נמצאים בארץ 3 חודשים, עוזבים וחוזרים בעבור שבועיים. רושם שאין להם ויזת עבודה.
הודיעו לנו שכמה מהנדסים שלנו יפוטרו ובמקומם יעבדו זרים.
שאילה: האם פיטורים האלו נחשבים כי פיטורים ללא כדין ?
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
הנני בחופשת לידה ומסתיימים לי 3 חודשים של חופשת לידה.הנני מעוניינת להמשיך בחופשת לידה 3 חודשים נוספים.האם יש זכות למעסיק לא לתת לי את האפשרות הזאת ?
תודה
לא אבל
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגשת תביעה
איך פונים לבית דין לעבודה?
בכתב
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי פיטורים בעקבות הולדת ילד-לגבר
האם ניתן לקבלם, אם אני עוזב כדי להשאר בבית ולטפל בבני?
אם כן, עד איזה גיל של התינוק זה תקף?
תודה
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חזרה לעבודה לאחר פציעה
עשיתי קורס של משהב"ט והתחייבתי לשנה
לאחר 8 חודשים על עבודה כרגיל נפצעתי באחד האימונים ונפרקה לי הכתף החזרתי אותה עצמאית ולא עשיתי מזה עניין גדול וגם לא הלכתי לראות רופא (טעות) לבשתי סטרפ(רצועה) לכתף במשך חודש וכאשר באתי לחזור לעבודה אמרו לי שרק כאשר אעמוד המדדים אוכל לחזור (אני עומד הכולם חוץ מאחד )
המעסיק דורש שאשלם לו את החלק היחסי על הקורס עד יוני ואני כבר לו עובד חודשיים
מה לעשות ?
בתודה רבה מראש
מוני
קודם כל, לנסות לתקן
אחרי שיהיה בידך התיעוד הרפואי המספק, תוכל אולי להימנע מהתשלום על יסוד כ שהיעדרותך נבעה ממצבך הרפואי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשות לקופ"ג / קרן השתלמות / ביטוח מנהלים
הפרשות לפנסיה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בהמשך ל:הפרשות לקופ"ג / קרן השתלמות / ביטוח מנהלים
הערכת חופשת לידה
עובדת בחופשת לידה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום על זמן שיחות
תחילת המשמרת שלי זה מ-3 עד 11 בצהריים.
המנהל קבע יום אחד שיחה שיהיה בשעה 2, אבל השיחה הייתה ב2 וחצי.(כל הצוות הגיע כבר בשעה 2).. ולקראת סוף יום המנהל עבודה כותב שהגענו לעבודה מ-3.. למרות שהיינו עוד בשעה 2....
השאלה: האם המנהל חייב לפי חוק לשלם לי משעה 2 או זה בסדר משעה 3 ?
תודה רבה לך.
התשלום צריך להיות מרגע הגעתכם לעבודה
שאלה בנוגע לבעיה מול מעסיק,
הסמכות המתאימה היא בית הדין האזורי לעבודה
פיצויי פיטורין
לאחר שלא הייתי מרוצה מהעבודה בביה"ס ביקשתי לחזור לסלון וקיבלתי סירוב .
התפטרתי מביה"ס האם מגיע לי פיצויי פיטורים מהסלון של חייקה ?
*הוא לא נתן לי מכתב פיטורים מהסלון סיכמנו בע"פ על תנאי החזרה
2.במספרה השתכרתי ב 6000 ש"ח ששולם לי בצ'ק שהופקד לבנק ,ובתלוש משכורת נרשם סכום שונה כ 2000 ש"ח על מנת להפחית תשלום למס הכנסה האם בית המשפט יתיחס לסכום הפקדת הצ'ק או לסכום בתלוש משכורת ?
מעבר וחזרה
אם תוכל להוכיח את השכר האמיתי תוכל לקבל לפיו. קח בחשבון שמס הכנסה יגלה עניין רב הן בך והן במעסיק... תיארת כאן עברה פלילית והעלמת מס.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים
אני עובדת בחברה 4 שנים במאי האחרון, כעת פוטרתי אך העזוב את העבודה בפועל רק עוד 4 חודשים. האם אקבל פיצויים רק על 4 שנים או גם על החודשים הנוספים?
דבר נוסף, אני עובדת בתפקיד הנוכחי כשנה, לפני כן עבדתי בחברה בתפקיד שונה עם משכורת פחותה, האם עדיין צריך לחשב לי את הפיצויים לפי חודש אחרון?
תודה מראש...
פיטורים
אם יש שוני מהותי בין התפקידם (פקיד שהפך לעורך דין, למשל), יש לחשב לפי תקופת. אם מדובר בקידום טבעי מתפקיד לתפקיד - המשכורת האחרונה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי מתן מכתב פיטורין מהמעסיק
ביטוח לאומי - לא כאן
אילו היית פונה מייד, אפשר היה להמליץ לך להתעלם מהודעה בעל פה על פיטוריך. המכתב היה מגיע מהר מאד...
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התיישנות
רגילה. 7 שנים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים
הרגשתי לא טוב ולקחתי חופשת מחלה למשך חצי שנה. בעבודה החליטו להוריד אותי לחצי משרה עקב עיצומים.ולאחר מכן יצאתי פנסיה רפואית ומשלמים לי רק חצי משרה.האם כדאי לי להמשיך בהליך משפטי , אם בכלל?, בכדי לא להרוס את החצי פנסיה אולי..
התיאור לא ברור
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה
אי אפשר לענות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות לרגל מצב הבריאותי
רציתי רק לשאול האם לרגל המצב שאני נמצאת בו המעביד חייב לפטר אותי
אני סובלת מורידים בולטים ברגליים, בפגישה עם רופא הוא המליץ לי לעבור ניתוח שכמובן דחיתי אותו, האם אני לא עובדת אני לא מקבלת לא משכורת ולא דמי מחלה. מחודשים החרונים המצב מדרדר ויש לי גם בצקות ברגליים. במקום שאני עובדת - מלצרות - אני נמצאת המון שעות הרגליים מה שגורם לנפיחות ובצקות.
בנוסף לכך אני רוצה בקרוב ליהות אמא - ובגלל זה אני אמורה לעבור ניתוח נוסף
האם זה סיבה שאני יכולה לגשת למעביד ולבקש ממנו מכתב פיטורים?
ה ת פ ט ר ו ת
בשום מקרה.
אם מצבך הרפואי אינו מאפשר לך לעבוד, ויש לך אישור של רופא תעסוקתי על כך, תוכלי להתפטר בזכאות לפיצויי פיטורים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום עבור מוצ"ש
עבודה במוצ"ש
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות עבודה בבנין ושיפוצים
תודה מראש
שעות עבודה בענף הבניה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשות לפנסיה
האם למעביד יש אפשרות לא להפריש לפנסיה מספר חודשים ובסוף השנה לשלם את היתרה עבור החודשים החסרים וזה ייחשב חוקי? האם לא נפגעות זכויות העובד באותם חודשים בהם אין הפרשות?
הפרשות לפנסיה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הכוונה
פנה לפורום חוזים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יחסי עובד מעביד – העדר שימוע
העדר שימוע
מי שענתה לך הייתה אורנה עזריה שהפציעה בשמי הפורום ודעכה באותה מהירות.
את יכולה לפנות לבית הדין בבקשה דחופה לצו מניעה. סיכוי רב שתקבלי צו שיעצורת את הפיטורים, והמעסיק יחוייב לקיים שימוע.
עוד דרך היא לתבוע פיצוי על פיטורים שלא כדין. בוותקך תקבלי אולי פיצוי זעום.
אלא אם תוכלי להצביע על פיטורים עקב סיבה מפלה, האסורים על פי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, או סיבה הנובעת מחוק עבודת נשים, בית הדין לא יתערב בפיטרים עצמם ולכל היותר יורה על קיום שימוע.
בידך ההחלטה אם להמשיך הלאה או לפעול.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מסעדה
לאחרונה קיבלנו הוראה מההנהלה של המלון שעל המלצרים להפריש 20 אחוז מהטיפים שלהם, לעובדי המטבח.
האם יש חוק שמחייב לפעול כך, או לחילופין- האם חוקי בכלל לדרוש?
תודה רבה לכל מי שיוכל לענות
מלצרים - טיפים
ניתן אולי להקיש מכך שהנחיית המעסיק אינה מנוגדת לדין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




