פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
דמי אבטלה
פנה לפורום ביטוח לאומי
ימי חופשה
אני עובד כנהג בחברת הסעות, יש ברשותי 60 ימי חופשה,
המעביד הודיע לי לפני מספר ימים (כשבוע לפני כוונתו להוציא אותי לחופשה) כי הוא מוציא אותי לחופשה של חודש שלם (כל אוגוסט). אני לא מוכן לצאת לחופשה ארוכה של חודש שלם, ומוכן להמיר את הימים לכסף, האם מבחינת החוק הוא יכול לחייב אותי בכל זאת לצאת לחופשה שאני לא מעוניין בה?
תודה מראש, עומר
כן ולא
הודעה מוקדמת- האם מעביד רשאי לנכות מהשכר
שאלתי מתייחסת למקרה שבו המעסיק לא מוותר על נוכחותי בפועל במהלך חודש ההודעה המוקדמת. מה קורה במקרה שבו אני איעדר מפעם לפעם- האם המעסיק יכול לנכות משכר ההודעה המוקדמת??
תשובה
שאלת המשך למנקה שנפטר
אותו מנקה עבד אצלנו עד לפני שנתיים.
מאז שחלה , בנו בא לעבוד.
הפיצוי שעלינו לשלם עבור שנות עבודתו של המנקה, מתיחס לשכר האחרון של לפני שנתיים ?
האם העובדה שבנו החליף אותו, גם יוצרת איזושהי המשכיות בעבודה מבחינת תנאים וזכויות , או שלעובדת היותם קרובי משפחה אין קשר מבחינת ותק וכו'.
תשובה
שעות עבודה ומנוח
ברצוני לברר שאחרי יותר מ- 18 שעות עבודה ברציפות מיום ראשון שעה 11:30 בבוקר עד יום שני לשעה 06:00 בבוקר,
קיבלתי תשלום של בשיעור של 125% לשעה 9 ו 10
ו- 150% מהשעה 11.
מה לגבי המנוחה ? אני חייב לדווח 8 שעות עבודה כל יום.
האם המעסיק שלי חייב לתת יום חופש ?
אם כן לפי איזה פרמטרים / מספר חוק ?
תודה לתשובתך.
השאלה לא ברורה
ימי חופשה
ימי חופשה - דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשובה
חוק הפנסיה
חוק הפנסיה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשובה
ימי חופשה
מה עליי לעשות על מנת שימים אלה ישולמו לי?
תשלום בגין ימי חופשה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השאלה לא ברורה
חוזה עבודה
חוזה עבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אין חובה להוציא חוזה
הודעה למעביד על הריון מרובה עוברים?
כלומר האם החוק מחייב אותי לומר למעסיק כמה עוברים בביטני?
הריון מרובה איברים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אין חובה לידע את המעסיק על מספר העוברים
הודעה מוקדמת – דחוף!!!
מצאתי עבודה חדשה טובה יותר ובמקצוע שלי שאותה עליי להתחיל כבר בשבוע הבא, את ההודעה על הקבלה לעבודה קיבלתי רק ביום שישי והיום הודעתי למעביד. המעביד שלי אינו מעוניין לשחרר אותי מהעבודה ואמר לי שעליי לתת הודעה של חודש מראש. בינתיים במקום העבודה החדש מעוניינים שאתחיל במיידית - כבר בשבוע הבא או שהם לוקחים עובד אחר. האם ניתן בכ"ז להתפטר בהתראה של שבוע למרות הנסיבות ללא קנסות? מה הן ההשלכות באם אתפטר ללא הודעה של חודש מראש? האם באמת אני מחוייבת להודעה של חודש??
תודה!
צריך לתת הודעה אבל...
תשובה
שלילת פיצויי פיטורים במקרה של התפטרות לאור סעיף 26
לפני כשנה התפטרתי מעבודה במה שמוגדר נסיבות שאינן מזכות (בפיצויי פיטורים), קרי עזבתי מקום עבודה מרצון על מנת לעבור למקום אחר.
בתקופת עבודתי בת השנה אצל אותו המעסיק הופרשו כספים, כולל כספיי פיצוים, לקרן פנסיה (אגב רק על חלק מהמשכורת, כך שבמקרה פיטורים היה על המעסיק להשלים את ההפרש).
המעסיק ביקש מקרן הפנסיה להחזיר לו את כספיי הפיצויים שנצברו עבורי.
הנחתי שאין לי מה לעשות, עד אשר נתקלתי במידע על סעיף 26 לחוק פיצויי הפיטורים.
בחוזה ההעסקה שלי אכן כתוב במפורש ש "הזכאות לפיצויי פיטורים מוגבלת למקרה של פיטורים" (ע"פ חוק פיצויי פיטורים, 1963) .
שאלתי היא, האם סעיף 26 לא מגן עלי מפני דרישת המעסיק להחזר הכסף אליו?
אני מוכן שהכסף לא יפדה לפיצויים אלא יישמר לקצבה.
האם יש מה לעשות בעניין?
קראתי בבלוג כלשהו שלאחרונה דווקא יותר ויותר מתייחסים לסעיף 26 בחברות הביטוח, אבל שאלתי בחברת הביטוח שלי ולא שמעו על זה.
תודה
סעיף 26- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשובה
דמי מחלה
דמי מחלה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
למה לא תשאל את המעסיק למה כוונתו?
שכר עבור לינה במסגרת קורס
אם מחייבים אדם לישון במקום מסויים במסגרת קורס, כיצד ישולם שכרו? האם שכר יומי? מה עם השעות הנוספות. שעות הקורס 08:00-18:00 ולאחר מכן חוייב להישאר במתחם בו הקורס מתקיים ולישון שם. משך הקורס - 5 ימים.
לא סוכם על דבר לפני ולא נחתם כל הסכם באשר לכך.
אשמח גם להפנייה לחוק הרלוונטי
שכר קורס- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם זכאית להודעה מראש ע"פ חוזה?
המעביד הודיע לי על פיטורים וכעת מסתבר שרק חודש אחרי זה הגיש בקשה לתמ"ת להיתר (לי לא נאמר שהוגשה בקשה חודש לאחר מכן, אני יודעת זאת מיום חמישי האחרון, לכן - נראה לי לא הגיוני שיגידו לי כי זו היתה תקופת ההודעה המוקדמת).
כשהייתי בשימוע בתמ"ת שאלתי האם במידה וינתן היתר אהיה זכאית להודעה מראש מיום מתן ההיתר. המפקחת אמרה שכן.
אני המשכתי לעבוד כרגיל במקום העבודה והמתנו לתשובת התמ"ת.
ניתן היתר לפיטורים החל מיום חמישי האחרון.
לאור זאת, האם מגיעה לי תקופת הודעה מוקדמת החל מיום חמישי האחרון?
תודה,
ורד
הודעה מראש במתן היתר תמ"ת- דיני עבוד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות עבודה של משרה חלקית
בעלי מתחיל עבודה בחצי משרה ובעל העסק טוען שהיות ולא מגיעה לו ארוחת צהריים חצי משרה הינה 5 שעות ביום. אני חושבת שחצי משרה הינה 4.5 שעות ביום ולא מצאנו מקום בו רשומות השעות למשרה חלקית באופן מפורש. האם יש חוק בנוגע לזה או שיש דרך לחשב את השעות?
תודה רבה ושבוע טוב :)
שעות חלקיות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום שעות נוספות לעובדי משמרות
משמרת הבוקר היא מ9 עד 4 וחצי (9 וחצי שעות).
לאחרונה קיבלנו הודעה שלא תהיה תוספת שעות נוספות בעבור השעה וחצי האחרונה למשמרת.
האם זה חוקי? האם החוק לא מורה לשעות נוספות לאחר השעה השמינית?
מ7 עד 4 וחצי כמובן. 9 וחצי שעות כמו שאמרתי.
הפסקת צהרים וחצי משרה
אני מעונינית לעבור לעבוד בחצי משרה , כך שהעבודה תתרכז במשך 3 ימים בשבוע ( 7 שעות כל יום) האם אני זכאית להפסקת צהרים במקרה זה ?
הפסקת צהריים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
התשלום אמור להיות כך : 100% ראשונים - כ-2/3 בקרן פנסיה והיתר בקופה אישית. יתר הפיצויים לח-ן הבנק.
אמרו לי שמס הכנסה ישולם רק מעבר ל-200% ולא על ה-100% שמעבר להפרשות לקופות הפנסיה.
האם נכון ?
כמו כן, בהנחה שלא אעבוד מיד, האם כדאי לי שיחסי עובד מעביד יסתיימו בתחילת 2010 כדי לשלם פחות ס הכנסה ?
פנה לפורום מיסים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הערה
בעיה בנוגע לתשלום מתחת לשכר המינימום
יש לי שאלה:
לפני כחודש התחלתי לעבוד בתור מלצרית.
בראיון העבודה נאמר לי שבעבור 16 השעות הראשון שהן שעות חפיפה אקבל 200 ש"ח.
ובהמשך שכר מינימום לשעה, כאשר לאחר תקופה מסיומת (שהמומונים מחלטים עליה..) אני הופכת להיות מלצרית מין המיניין ומקבלת 23 ש"ח לשעה + טיפים במזומן.
העבודה לא התאימה לי ולאחר 4 משמרות (20 שעות) התפטרתי (אפשר לומר שזה היה דיי הדדי..)
בעבור כל זה קיבלתי 142 שקלים.
שלא נדבר על זה ש"העלמו" לי משמרת שלמה (כ-6 שעות ) כי זה פשוט לא נרשם ביון (אחד המנהלים "שכח" כניראה לרשום אותי..)
כשקיבלתי את הכסף התפלאתי וכששאלתי מה יש להם להגיד על זה פשוט ענו לי: "את מוזמנת להביא עורך דין".
השאלה לי, מה אני יכולה לעשות עכשיו?
והאם יש לי זכות להתלונן ביכלל אחרי שאמרו לי בפירוש לפני שהתחלתי לעבוד שאני אקבל 200 ש"ח בעבור 16 שעות...?
אי תשלום שכר מינימום- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי חופשה
כיום לאחר ויכוח עם סייעת נוספת פוטרתי
כמה ימי חופשה מגיעים לי אם עבדתי 5 ימים בשעבוע בין השעות 8:00 ל- 17:00 מדי יום?
ימי חופשה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מראש
שאלתי קודם לכן לגבי תקופת הודעה של חודש מראש כאשר התקבלהיתר מהתמ"ת לפיטורין שלי בהריון.
התשובה שקיבלתי היא: "ניתן לפטר אותך החל מהמועד הנקוב בהיתר, במועד זה יכולה להתחיל להספר תקופת ההודעה מראש".
השאלה היא: מה זאת אומרת תקופת ההודעה "יכולה" להתחיל מהמועד הנקוב? איזו אפשרות אחרת קיימת?
אודה לתשובה מה אומר החוק מכיוון שנראה שהמעסיק מתעלם מתקופת ההודעה מראש ואינני יודעת האם חוקי או לא.
שבוע טוב,
ורד
האפשרות הנוספת שקיימת
בהמשך לבירור תנאים
חשוב לציין שכרגע הם נמצאים במרחק של כ- 30 ק"מ מביתי .
סביר להניח שאם יפנו למשרד התמ"ת ינתן להם אישור
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים והבראה לעוזרת בית
עבדה אצלנו בבית עוזרת במשך 5 שנים. היא הייתה רשומה בביטוח לאומי. לא שילמתי לה הבראה ופיצויים על בסיס שנתי.
לפני כחודש היא עזבה בשל מחלה והודיעה שלא תוכל לחזור לעבודה.
האם, עפ"י חוק אני מחוייבת לשלם לה הבראה ופיצויים עבור כל השנים, גם אם היא עזבה בשל בריאות לקוייה?אודה על תשובתכם בהקדם
תודה מראש
תשובה
רכב שירות,דוחות ושאר ירקות
במסגרת עבודתי כטכנאי שטח,מקום העבודה סיפק לי רכב המוגדר כ``רכב שירות`` (כלומר שלא כהטבה,אלא לצורכי עבודה). ומספר שאלות לי בנושא-
1. שיחות טלפון הינם חלק נכבד ובלתי נפרד ממהלך יום עבודתי.משראיתי שכך,ביקשתי ממעסיקי מספר פעמים לרכוש/לדאוג לאמצעי דיבורית או אוזניה במשך כמה חודשים. רצה הגורל וקיבלתי דוח על דיבור ללא דיבורית. מי אשם? מי משלם? האם למעביד יד ואשמה בעניין (הרי התרעתי מראש)? במקרה שלי,המעביד החליט על תשלום של ``חצי-חצי``. האם זה חוקי בכלל?? אציין שבחוזה העבודה לא מופיעה כל התייחסות לנושאי רכב ודוחות.
2. כאמור, כשליש עד חצי מיום עבודתי מתרחש בכבישים במעבר מלקוח ללקוח. אין ספק שרמת הסבירות לתאונות דרכים עולה ככל שמבלים יותר זמן בכבישים. האם בכל תאונה (בין אם קלה לקלה פחות) במסגרת העבודה העובד צריך לשאת בהוצאות התאונה או בתשלום ההשתתפות העצמית? ומה אם סכום ההשתתפות העצמית גבוה (כנראה עקב תשלום פרמייה נמוך של המעסיק),250 דולר ואף יותר גם כאן, אין שום התייחסות לנושא זה בחוזה העבודה.
3. במקרה של פיטורים ``מהיום להיום`` או ``מהיום למחר`` - מה עושה, ולמה זכאי עובד שקיבל ממקום עבודתו רכב וסלולארי (לא כהטבה), ובאם ימסורם ייוותר ללא יכולת תנועה ודיבור? מה החוק מלמד בנושא? האם זה חוקי בכלל?
בתודה מראש!
אבי.




