פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

תוספת יוקר

שרון 28/07/09
בהסכם עבודה של בעלי הוא חתום על סעיף שבו גם אם תהיה תוספת יוקר,הוא יקבל רק עד גובה 70 ש"ח בשנה (במסגרת ההסכם קיבוצי) כמו כן לא יקבל שום תוספת בגין עבודה בשבת או בחג כי הוא במשרת אמון. לא הגזימו שם?

אולי

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
עניין תוספת היוקר חוקי רק אם יש לו מנגנון אחר של עדכון שכר.
משרת אמון היא תפקיד בכיר ביותר ורגיש ביותר בדרג מנכ"ל או סמנכ"ל בכיר, או שאין שום פיקוח על עבודתו.
אחרת זו אמריה חסרת תוקף והחוק חל.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העתקת מקום עבודה

ברכה 28/07/09
אני עובדת בצפון תל אביב ונאמר לי כי העסק יועבר בקרוב לאזור קניון עזריאלי. אני גרה היום קרוב לעבודה ואיני רוצה לעבור למקום החדש. האם מגיע לי פיצויים. האם העברת העסק נחשבת כפיטורין? תודה.

קשה לקבוע

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
המעבר הוא בתוך תל אביב. יחד עם זאת, אם עד כה הלכת ברגל וכעת עלייך לנסוע, ייתכן שתהיי זכאית לפיצויי פיטורים.
עלייך להתריע על כך בפני המעסיק, א הוא יצע פתרון כמו תשלום נוסף או הסעה - לא תהיי זכאית להתפטר בזכאות לפיצויים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נוספות

בן 28/07/09
רגילשלום רב!
הועסקתי בעבודה משרדית ועל פי הסיכום אני אמור לעבוד 4 ימים 9 שעות ביום, בתקופות של לחץ נדרשתי לעבוד 5 ימים ושעות כפי שיצטרך.
שאלתי:
עבדתי בחודש מסויים 5 ימים בשבוע כ 220 שעות כלומר כל יום נשארתי מעל 9 שעות....
כיצד נעשה חישוב שעות הנוספות על בסיס שבועי? על בסיס חודשי?
המעסיק שלי טוען כי אם אני לא מגיע ל186 שעות חודשיות אני לא זכאי לש"נ כלל....מישהו יוכל להפנות אותי לחוק בנושא או מקום שאוכל להראות לו את ההוראה כתובה.
בברכה ובתודה מראש.

המעסיק טועה

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
החישוב הוא יומי. בכל יום שבו עובר העובד את מיכסת שעות העבודה היומית הוא שכאי לשעות נוספת.
החוק הוא חוק שעות עבודה ומנוחה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החלפת מקום עבודה

מיקי 28/07/09
עבדתי כ5 חודשים במקום עבודה אחד. הסניף ניסגר( שאר הסניפים נשארו,חברה קיימת גם היום),עברתי לעבוד בעסק! אחר (באותו תחום) אצל אותו מעביד(אבל פורמלי זה חברה אחרת). האם אבדו זכויותיי לחופשה, הבראה וכו" ? ואם כן האם היה מגיע לי ימי חופשה עבור 5 חודשים בחברה הקודמת?

מעבר מקום

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
אם ניתן להוכיח שמדובר למעשה באותו מעסיק, הוותק יישמר.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לא חתמתי אבטלה ביום המיועד

דוד 28/07/09
שלום.
יום החתימה שלי בלשכת התעסוקה הוא שלישי. היום מסיבות אישיות היה לי מאוד קשה להגיע בבוקר ללשכה, וזכרתי שהפקיד שלי אמר לי בשבוע שעבר שאפשר לבקש להחליף יום חתימה.
לא הגעתי בבוקר, וכשהתקשרתי בצהריים כדי לשנות יום חתימה לחמישי, הפקיד אמר שאי אפשר לשנות יום חתימה בטלפון, וששום דבר לא יוכל "להציל אותי" השבוע מלבד אישור רפואי שהייתי חולה ביום החתימה.
אני כמובן לא רוצה לשקר ולהביא אישור רפואי לא נכון, והשאלה היא - האם הוא צודק? האם לא ניתן "להציל" את השבוע?
תודה!

דמי אבטלה - בפורום ביטוח לאומי

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים

שואהנה בילאל 28/07/09
במידה והמעסיק יחד עם העובד מפרשים כספים לקרן פנסיה כל אחד והלחלק שלו,האם המעביד חייב לשלם פיצויים באופן אישי או מה שנצבר בקופת הקרן זה מה שמגיע לעובד בלבד?

תלוי בחלוקת הכספים בקרן.

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה חשובה

אורטל 28/07/09
התפטרתי ממקום עבודתי אחרי חודש עבודה בלבד.
הוחתמתי על חוזה שבו ישנו סעיף האומר "מוסכם כי ניתנת לעובדת
ולחברה להפסיק את עבודת העובדת בחברה, בכל עת מיום תחילת העבודה, וזאת בהודעה מוקדמת בכתב לצד השני של לפחות 30 יום מראש." שאלתי היא: המעביד ויתר על עבודתי בזמן ההודעה המוקדמת האם אני זכאית לתשלום בעבור חודש ההודעה המוקדמת לפי החוזה?במידה והם יסרבו או יציעו פשרה האם אני חייבת להסכים לפשרה?

הודעה מוקדמת

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
את חייבת לתת הודעה מוקדמת של יום אחד. בנסיבות אלה, כל פשרה שתתן לך תשלום על יותר ימים תהיה מצויינת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דיווח על הריון

גיורא דנש 28/07/09
האם אישה בחודש שלישי להריונה חייבת לדווח על ההריון במהלך ראיון עבודה

לא. ואסור לשאול אותה.

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום הבראה וימי חופש לעוזרת בית

אפרת 28/07/09
אני מעסיקה עוזרת בית פעם בשבועיים, תשלום של 250 ש"ח ליום כמה כסף אני צריכה לשלם לה עבור דמי הבראה וחופשה
בכל פעם היא אצלי 5 שעות .
תודה רבה

פני למועצת הפועלים

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
הם יערכו תחשיב מדוייק עבורך.
אנו לא עוסקים בביצוע חישובים בפורום זה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר

שושה100 28/07/09
מבקשת לדעת לגבי שכר מינימום למי שעובד לפי שעות משעה 1600 ועד 2200 וגם אחרי ובמוצש עד 0130. האם השכר שונה ואם כן מאיזו שעה וכמה.
תודה

לא שונה

עו"ד רענן קריב מנהל 29/07/09
שכר מינימום הוא אותו שכר. בשעות הלילה (החל מ-22:00) משמרת העבודה קצרה יותר בשעה, כך שתשלום שעות נוספות מתחיל שעה מוקדם יותר.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פוטרתי והמעסיק שלי הציע לי עיסקה כנסו

בני 28/07/09
התחלתי את עבודתי בתאריך ה-02/09/08 פוטרתי בתאריך ה-16/07/09
קיבלתי חודש התראה מראש משמע אני עובד בחברה עד ה-16/07/09

הבנתי שלא מגיע לי דמי הבראה, ופיצויים אני צריך להוכיח
אני עוסק בעבודה שכרגע מדובר בשיא העונה ולכן המעסיק מבקש ממני שאעבוד עד ה-31/08/09 במידה ואעבוד עד סוף חודש אוגוסט אוכל לדרוש ולקבל פיצויים ודמי הבראה ללא צורך לגשת לבתי משפט או להוכיח דבר כזה או אחר

ומה השאלה?

עו"ד רענן קריב מנהל 28/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכתב פיטורים

ימית 28/07/09
האם אני יכולה לדרוש מכתב פיטורים גם אם אני מתפטרת עקב התפרקות שותפות ואחד מהשותפים קנה את חלקו של השני ואינני רוצה להמשיך לעבוד אצלו?

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 28/07/09
בשום מקרה אין לעובד זכות לדרוש לקבל מכתב פיטורים.
יש נסיבות שבהן עובד יכול להתפטר ויהיה זכאי לפיצויי פיטורים. הנסיבות שתיארת היא אחת מהן.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת מחלה לא מוכרת ופיטורים

מאויימת 28/07/09
הייתי בחופשת מחלה, הבוס לא מכיר במחלה. אויימתי במידה שהוא יכבד את מחלתי הוא מצרף לי מכתב פיטורים. כשפיטר אותי הוא כיבד את ימי המחלה האם מותר לו לעשות כל שעולו על רוחו?האם אפשר לתבוע ?לאן אני פונה ?

לתבוע מה?

עו"ד רענן קריב מנהל 28/07/09
אם האו שילם את דמי המחלה, מותר לו לפטר אותך אם אינך יכול לעבוד עקב מחלתך. עליו לאפשר לך למצות את כל ימי המחלה הצבורים שלך טרם הפיטורים (אם אתה עדיין חולה), וכמובן שאם עבדת מעל שנה אתה זכאי לפיצויי פיטורים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות לאחר חופשת לידה

א 28/07/09
שלום,
בחוזה שלי מצויין כי במידה ופוטרתי תשחרר החברה את התשלומים לקופת התגמולים וקרן השתלמות במלואם. לעומת זאת, אם אני מתפטרת אהיה זכאית ל50% בלבד.
א. האם לאור חוק הפנסיה הסעיף עדיין תקף (חתמתי על החוזה ב 10.2005)?
ב. האם התפטרות לאחר חופשת לידה דינה כפיטורין לעניין התשלומים הנ"ל?
תודה

התפטרות אחרי חופשת לידה

עו"ד רענן קריב מנהל 28/07/09
א. כן. צו ההרוחבה לא משנה את דיני הפיטורים. חלק התגמולים - מעביד ועובד בכל מקרה שלך במלואו.
ב. אם את המתפטרת לצורך טיפול בילד בתוך 9 חודשים מהלידה את זכאית לפיצויי פיטורים מלאים על פי החוק. כלומר דינך כדין מפוטרת לעניין זה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת לידה

שירי 28/07/09
לפני כחודש ילדתי את בני לפני הזמן, הוא כרגע מאושפז בפגיה כחודש ימים. זמן משוער לשחרורו אני מקווה שתחילת ספטמבר ביחד 8 עד 10 שבועות לתקופת האשפוז.
מלבד חופשת לידה שמגיעה לי לפי החוק כמה זמן ניתן להאריך את חופשת הלידה עקב תקופת האשפוז הארוכה.
ובמידה והודעתי למעסיקי בעל פה שאני מעוניינת לחזור בתום חופשת הלידה (ואשפוז של בני) ולאחר מכן אני מתחרטת האם מותר לי לפי החוק
להודיע על התפטרות

חופשת לידה

עו"ד רענן קריב מנהל 28/07/09
מותר לעובדת שילדה להתפטרלצורך טיפול בילד בתוך 9 חודשים מהלידה, ובמקרה זה היא תהיה זכאית לפיצויי פיטורים.
מותר גם להאריך את חופשת הלידה לחל"ת שמשכו תלוי בוותק העובדת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אלימות מילולית במקום העבודה

מתייעצת 28/07/09
האם ניתן לתבוע על אלימות מילולית במקום העבודה, במסגרת תביעה אזרחית?
אשמח אם מישהו מעורכי הדין יפנה למקרים בהם בית המשפט פיצוי כספי בגין אלימות מילולית במקום העבודה.

וזאת גם אם לא נגרם לי נזק נפשי ברמה של שיגעון, אך איך ספק שכל אדם היה נפגע מיחס כזה או מהערות בוטות צעקות ויחס מזלזל, כאשר יש עדים רבים שיעידו על כך בצירוף הקלטות.

יש תקדימים

עו"ד רענן קריב מנהל 28/07/09
יש מקרים בהם בית הדן פסק פיצוי על השפלה וביזוי של עובד על ידי מעסיקו.
רצוי לפנות ליעוץ משפטי לבדיקה יותר מעמיקה של הנסיבות.
אפשר לעשות שימוש באופציית הייעוץ האישי שבפורום.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים

בני 28/07/09
מהו מכתב פיטורים ואך הוא צריך להיות מסוגנן יכול להיות שהיה כתוב בעת דף פשוט ולא יכלול שום פרט חוץ מיום הפיטורים ודרך צלחה תודה רבה

מכתב פיטורים

עו"ד רענן קריב מנהל 28/07/09
חוק אינו קובע איך יש לנסח מכתב פיטורים. הודעת הפיטורים צריכה להיות מנומקת, ברורה וחד משמעית ולנקוב במועד סיום יחסי העבודה.
שאל שאלה קונקרטית, אל תתלונן באמצעות הצגת שאלה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נוספות

בני 28/07/09
אני עובד במיפעל ששעות עבודה בו הם מ7- עד 5- כמה שעות עבודה הם שעות רגילות וכמה מהם הם שעות בסיס יש הפסקה של שעה ביום ולא משלמים על ההפסקה

שעות עבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 28/07/09
שבוע העבודה הוא 43 שעות, אלא אם חל על מפעלך הסכם קיבוצי ואז שעות העבודה נקבעות בהסכם.
חלק את שעת העבודה לפי מספר הימים (5 או 6) ותדע מה שעות העבודה ליום. אם אין חובה להישאר במקום מסויים בעת ההפסקה - היא על חשבון העובד.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת עבודה בתקופת הודעה מוקדמת

לין 28/07/09
עובדת אשר הגישה מכתב התפטרות ונמצאת בתקופה של הודעה מוקדמת נפלה במדרגות ביתה בדרכה לעבודה. נמצאת ב כרגע בחופשת מחלה למשך 35 ימים. בתקופה זו למעשה מפסיקה עבודתה בהתאם להתפטרות וסיום ההודעה המוקדמת. האם יש בעיה עם תאריך ההתפטרות ? האם ההתפטרות בתוקף? מהי חובתו של המעסיק במקרה זה?

לאפשר לעובדת למצות את כל ימי המחלה שלה.

עו"ד רענן קריב מנהל 28/07/09
רק אחרי שהיא תסיים למצות את ימי המחלה (או תחלים קודם לכן) ניתן יהיה לסיים את עבודתה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת עבודה

לין 28/07/09
אין לה ימי מחלה שאינם מנוצלים. התביעה של ימי המחלה הינה בתביעה לבטוח לאומי. אז להבנתי רק לאחר ניצול זה יש להפסיק עבודתה? כמה ימים חלה החובה של המעביד להשתתף בימי מחלה עם תאונת עבודה?

משכורת 2

א. 28/07/09
שאלתי היתה בכותרת "משכורת". ראשית תודה על התשובה המהירה. בהמשך לשאלתי - אם אני אוחז בידי פסק דין נגד החברה בע"מ אולם החברה לא נכנסה להליך פירוק ומנגד אין לה כספים ונכסים - האם אני יכול לגבות את הסכום שנפסק לי מאת בעל המניות הראשי? ואם כן האם זה הליך מורכב?יקר?. ככל שהתשובה שלילית האם במצב זה אשאר עם פסק הדין בידי ללא אפשרות לגבות אותו?

שאלות על גביית פסקי דין הפנה לפורום הוצאה לפועל

עו"ד רענן קריב מנהל 28/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין עקב סירוב לשבוע עבודה נוסף זכאי לפיצוי ?

נתי 28/07/09
אני עוזרת לגננת העובדת במקום העבודה 5 שנים.
בכל שנה אני יוצאת לחופת קיץ ב-8/8 ומקבל שכר מלא לחודש אוגוסט.
הגן נסגר בפועל - 15/8.
השנה דורש המעסיק כי העבוד עד 15/8 ללא תוספת שכר מעבר לשכר החודשי. אני מסרבת לכך.
שאלתי באם המעסיק יפטר אותי עקב כך אני זכראית לפיצויי פיטורין ?

כן

עו"ד רענן קריב מנהל 28/07/09
הוא רשאי לפטרך עקב סירובך, ואם השלמת שנה בעבודה תהיי זכאית בנסיבות אלה לפיצויי פיטורים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם ניתן להוריד מהשכר החודשי בגלל זה

נתי 29/07/09
שאלה נוספת,
האם המעסיק יכול להוריד חלק מהשכר החודשי עקב זה ?
תודה

קנס בגין קורס

חיים 28/07/09
עשיתי קורס אבטחה בחברה בה עבדתי וחתמתי על שטר חוב בגובה עלות הקורס וחתמתי על חוזה לעשרה חודשים, לאחר חצי שנה נסתיים תוקף הקורס והייתי צריך לצאת לרענון והחברה רצתה שאני יחתום על שטר חוב נוסף בגובה עלות הרענון , משסרבתי לחתום החברה החליטה שהיא רואה בכך התפטרות בגלל שלא יצאתי לרענון , ובמשכורת היא הורידה לי את עלות הקורס שעברתי לפני חצי שנה. האם דבר זה חוקי ? והאם סרובי לחתום על שטר חוב נחשב התפטרות? האם זה חוקי לחייב אותי סכום זה? ומה אוכל לעשות בנידון?

לא, לא, לא, להגיש תביעה

עו"ד רענן קריב מנהל 28/07/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעבר לתביעה

שיר ורד 28/07/09
החברה מנסה לשעבד את העובדים באופן רצוף באמצעות החתמה בהתחיבויות חוזרות בכל מועד רענון.
אני מציע לשלוח תלונות כנגד החברה למספר גורמים.
ראשית לגורם האחראי על נושא רישיונות לחברות אבטחה.
למחלקת האכיפה במשרד התמ"ת
לחברי כנסת בועדת העובדה והרוחה של הכנסת.
לארגונים וולונטריים העוזרים לעובדים כמו קו לעובד.

הפסקות ביום עבודה

חגית 28/07/09
אני מוגדרת כעובדת המועסקת 8.5 שעות ביום למרות שעפ"י הסידור עם המנהל הישיר שלי מדובר ב9 שעות עבודה בכל יום, שאלתי את משאבי האנוש כמה זמן הפסקה מוגדרים לי ביום והם ענו לי שבמקום עבודה זה אין זמן מוגדר להפסקות- לא ברור לי הדבר אני רוצה לקחת הפסקה בלי להרגיש לחוצה לחזור לעבודה או לא נעים לקחת את ההפסקה - בדקתי בחוקים פה באינטרנט ואני מבינה שלעובד שעובד לפחות 6 שעות ביום מגיעה הפסקה שלח 3/4 שעה ומותר לו לנצל אותה בכל מקום שיבחר אלא אם כן נוכחותו נחוצה לענייני עבודתו וגם אז שעות אלו ייחשבו כשעות עבודה
מישהו אולי מכם יוטכל בבקשה לתת לי תשובה אחת וברורה מה מגיע לי ?

תודה על הכול

התשובה בשאלה

עו"ד רענן קריב מנהל 28/07/09
כתבת את התשובה המלאה והמדוייקת בתוך השאלה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חזרה מרילוקיישן

חנה כהן 28/07/09
שלום רב
אנחנו יצאנו לרילוקיישן מתאם חברה ישראלית,הנוהל המקובל היה שאתה יוצא אתה חותם שנגמרו יחסי עובד מעביד ומקבל את הפיצויים. כאשר אתה חוזר לארץ אתה זכאי ל3 חודשי התאקלמות בהם אתה מגיע לעבודה עד אשר אתה מוצא פרויקט קבוע.
אנחנו חתמנו על חוזה הרילוקיישן באפריל והתחלנו את הרילוקיישן בפועל ביולי, עכשיו שאנו חוזרים מסתבר שהחברה הורידה את הזכאות ל3 חודשי התאקלמות באפריל (לפני שיצאנו לרילוקיישן בפועל ואחרי שחתמנו על החוזה)
כאשר אנו בודקים עכשיו עם החברה הם טוענים שאין יותר זמן התאקלמות והיציאה לרילוקיישן נעשתה אחרי זה.
מה דעתך המשפטית בנושא

מה זה רילוקיישן?

עו"ד רענן קריב מנהל 28/07/09
מי נסע? לכמה זמן? איזה אפריל? איזה יוני?

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה חשובה

טל 28/07/09
לאבא שלי יש מזנון בתחנת דלק, הפתוח דרך קבע, בימי שבת. לפני כמספר חודשים, באחד מימי השבת, הגיעו פקחים של משרד התמ"ת וחקרו את העובדת שלו (עובדת יהודייה). העובדת סיפרה להם כי היא עובדת בימי שבת באופן קבוע (בנימה זו אציין כי העובדת מדווחת לביטוח לאומי כדין). לפני כמספר ימים הגיע בדואר דרישה, מטעם משרד התמ"ת, להמצאת מסמכים לחוקיותה של העובדת וכן דרישה להפסיק לאלתר את פעילות העסק, בימי שבת בלבד.
שאלתי היא כיצד ניתן להמשיך להפעיל את העסק בימי שבת? מדובר בעסק שקיים 40 שנה שהחל לעבוד בימי שבת לפני כ- 15 שנה. האם ניתן לעקוף את החוק (ידוע לי כי ניתן להעסיק בשבתות וחגים, עובדים שאינם יהודים בלבד)? האם הדין יכול להשתנות כאשר מדובר בעובדת מבוגרת, ללא השכלה ואמצעים שזו היא למעשה פרנסתה הדלה היחידה? אשמח לכל תשובה או התייחסות שהיא, כאשר רצוני, בראש ובראשונה, להשאיר את העסק פעיל בשבת.
תודה מראש לכל המגיבים

קודם כל, השאלה לא שייכת לפורום

עו"ד רענן קריב מנהל 28/07/09
מעבר לכך, יש לקבל היתר העסקתה בשבת. אחרת - ההעסקה אינה חוקית.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן