פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
התייעצות
האם לבעל הבית שלו מותר להוריד כסף או ימי חופשה מהמשכורת מכיון שאין עבודה בימי שישי?
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הערה
תשלום פנסיה על פי חוק במצב של התפטרות
אני התקבלתי לעבודה חדשה לפני חודשיים ועדיין המעסיק לא עשה לי ביטוח פנסיה למרות שהחוק מחייב. הענין הוא שאני לא מרוצה ממקום העבודה הזה ואני מחפשת מקום אחר, השאלה היא האם אוכל לתבוע את הפנסיה המגיעה לי למרות שאולי אעבוד במקום הזה לא יותר מכמה חודשים ... האם שווה בכלל להתעסק עם זה והאם כדאי לי להזכיר לו שהוא צריך לעשות לי ביטוח פנסיה
קרן פנסיה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי מחלה
צבירת ימי מחלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצויים
רק שכר הבסיס
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכ"ט עו"ד שכיר
העו"ד נרשם כמייצג בתיק כאשר הוא ב"כ החברה שהיא הנפרעת בשטר.
לא דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחפשת דרך לקבל פיצויים
מעבר למושב
מעבר למושב מזכה בפיצויי פיטורים לאחר חצי שנה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הערה
אך אם העובד, לאחר שהתפטר ימשיך לעבוד במקצועו מחוץ למושב והמעסיק יסרב לשלם פצויים והעובד יתבע את המעסיק, יתכן שהמעסיק יצליח להשיג פסיקה של בית הדין, כי העובד ניסה לנצל את החוק שלא בתום לב להחלפת מקום עבודה שאיננה קשורה כלל למעבר לישוב חקלאי וישלול את הזכות לפצויים.
לכן, אם מטרת המעבר הינה רק לקבלת פצויים לצורך החלפת מקום עבודה יש לשקול שנית את כדאיות הצעד הזה. אך אם העובד תכנן בכל מקרה לעבור לגור בישוב חקלאי בסביבה והתכוון בכל מקרה להתפטר ממקום העבודה (גם אם יפסיד את הפצויים) אז בודאי שכדאי שינסה לנצל את זכותו לפי חוק
פיטורים וקנס
בעלי עובד קצת יותר משבעה חודשים במענה הטלפוני של חברת פלאפון, על פי החוזה מי שעוזב את החברה לפני סיום 10 חודשי ההתחייבות צריך לשלם קנס, השבוע הבוסית שלו הודיעה לו שבגלל שהוא לא עמד ביעדיו(15 מכירות בשבוע)הם צריכים לפטר אותו עד סוף החודש, ושעליו לשלם את הקנס. בדקנו ואכן כתוב בחוזה שגם אם מפטרים אותו הוא צריך לשלם את הקנס, אבל זה עדיין נשמע לי לא מוסרי ולא הגיוני גם לפטר מישהו מעבודתו, וגם לקחת ממנו את המשכורת האחרונה כקנס על זה שהוא לא מסיים את התחיבותו לחברה, הרי זה לא בא מצידו! הם "מעזיבים" אותו!
אתם חושבים שיש משהו לעשות בנידון?
תודה רבה!
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השלמה
בנוסף, באחד המקרים הבאים ניתן לטעון להתנהגות שלא בתום לב של המעסיק:
ירידה חד פעמית בתפוקה (כלומר בעבר עמד ביעדים).
אי עמידה של העובד ביעדים לאורך זמן, אך המעביד לא הזהיר את העובד שהמשך אי עמידה ביעדים תגרום לפיטוריו.
היעדים אינם ברי השגה (למשל עקב המשבר הכלכלי) וגם יתר העובדים לא מצליחים לעמוד ביעדים אלו.
כמו-כן, אם תפקידו העיקרי איננו מכירות (אלא למשל מתן שירות ללקוחות) והיעדים הם רק מטלה נוספת על תפקידו, נראה שמדובר בהתנהגות לא הולמת של המעסיק.
שעות נוספות
בתחילה זה נשמע מאוד מפתה אך לצערי בחצישנה האחרונה אני עובד
מסביב לשעון כולל שבתות אני מתכנת מחשבים במקצועי (לא מנהל).
האם יש חוקיות הבהסכם או שעלי לדרוש בכל זאת שעות נוספות?
תודה,מיקי
פסול ובלתי חוקי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השלמה
רישום מספר השעות בתלוש מהווה הוכחה לנכנונותון ולפיו ניתן לקבוע את מספר השעות הנוספות שעבדת, אך ללא פרוט מדויק לא ניתן לדעת בגין אלו שעות יש לשלם 125% בגין אלו שעות יש לשלם 150% ובגין אלו שעות יש לשלם תוספת שבת.
במקרה של תביעה עשוי בית דין לקבוע שהשכר הגלובאלי אכן כולל שכר בגין מספר מסוים של שעות נוספות עד למסגרת המכסה המותרת על פי חוק (15 שעות נוספות בשבוע) , אך ברור שכל חריגה ממספר זה גם אסורה וגם מחייבת תשלום שעות נוספות.
מה עושים
חוקי, אם בעת ההפסקה מותר לך לצאת ממקום העבודה.
אין לך זכות לוותר על ההפסקה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היריון
אני עובדת בחברה מסודרת למעלה מ-7 חודשים .
אני נמצאת בחודשים מתחילים של היריון.ובעבודה המנהלת הישירה שלי הבינה זאת בדרך עקיפה ולא ישירה.ומאז מזמנים אותי לשיחות על חוסר מקצועיות ומציינים בפניי כי אני נמצאת באזהרה וישקלו את המשך העסקתי בחברה.מתנהגים אליי בצורה לא יפה עונים לי בציניות מטורפת לא נעים לי כלל להגיע לעבודה.יתרה מכך כיוון שתחילת ההיריון מאוד קשה לי רופאת הנשים נותנת לי לעבור בדיקות מסוימות ויחד עם זאת מבקשת ממני לנוח בבית זה קורה בתדירות גבוהה בחודש האחרון.
האם הם יכולים לפטר אותי עקב חופשות מחלה חוזרות ונישנות במהלך ההיריון?האם יש דרך מסוימת או פניה כלשהי לגוף מסוים על ההתנהגות שלהם מאז גילוי ההיריון?אשמח לתשובתך אשמח אם תפרט לי ותעזור לי כמה שאפשר.
עבודה בהריון
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום פרמית ביטוח מנהלים.
תלונה ותביעה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה על פיצויים
לא מספק
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אני בהריון..תשובה דחוףףףףף
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה לתשלום שכר
האם בהגשת תביעה לתשלום שכר בבית הדין, פרט לפירוט השתלשלות העניינים במקום המוקצה לכך בטופס יש לצרף את כל הראיות שלי? תצהיר? לא מצאתי תקנה רלוונטית או חוק שמורה על כך...
תודה
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות עקב מעבר לעיר אחרת
כן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זאת למרות שאני מעוניינת להמשיך בעבודתי במשרד החדש?
חלת חלד והריון
תודה
שירן
שני דברים
ב. אסור לפטר עובדת בהריון ללא היתר. אפשר להניח שכשהמעסיק יציג את התיאור שהבאת בשאלה בפני הממונה במשרד התמ"ת, ייתכן שיקבל היתר. אבל לא בטוח.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה
רצוי ומקובל. אין חובה חוקית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי בגין בציעה בעזמן העבודה
תודה
פורום נזיקין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פני גם לפורום ביטוח לאומי, מדובר בתאונת עבודה
הפרשה לקרן השתלמות עד לתקרת המס
אני נמצא בשלבי קליטה במקום עבודה חדש ונמסר לי חוזה העסקה שמבקשים שאחתום. בחוזה ההעסקה תחת קטגוריה של קרן השתלמות כתוב לי כך :
" ממשכורת העובד ינוכה לקרן ההשתלמות, בהתאם לתקרות המותרות כפטורות ממס על פי דיני המס, סכום בשיעור 2.5% והחברה תפריש, בהתאם לתקרות המותרות כפטורות ממס על פי דיני המס, 7.5% ממשכורת העובד כאמור לעיל החל ממועד תחילת העסקתו. "
להלן השאלות :
1.האם הניכוי/ההפרשות לקרן ההשתלמות חייבות להיות עד לתקרה המותרת כפטורה ממס או שזה לשיקולו של המעביד? ז"א למה שהמעביד לא יפקיד מעבר לתקרה, מה זה משנה לו?
2. קראתי באינטרנט ש התקרה נקבעת לפי השכר המקסימלי, אשר מעבר לו, לא זוכה החוסך בהטבות מס. כיום תקרת השכר לשכירים הינה 15,712 ש"ח לחודש ואילו השכר שהוצע לי גדול יותר מהתקרה הזו. מה זה אומר שההפרשות לקרן תהיינה לי מ 15,712 ולא משכר הבסיס שלי ? האם זה נתון לבחירתו של המעביד ? ןמה יקרה כשתקרת המס תרד ל 10,000 ש"ח ? אני רק מפסיד כסף בגלל זה.
3. במקום העבודה הקודם לא היה לי את ההגבלה הזו לתקרת המס. מה זה אומר ואיך זה משפיע על הכספים שהופקדו עד כה? במיוחד כשמדובר באותה קרן השתלמות.
סליחה על הבלבול, אבל לא ברור לי מדוע המעביד הקודם הפריש בלא להתחשב בתקרה ואילו המעביד החדש כן מתעקש על זה. אפשרי להילחם על זה?
עניין של הסכמה
לגבי המשמעות בהיבט המיסויי מומלץ לשאול גם בפורום מיסים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השלמה
כלכלית זה גם נכון, כי אם תבקש שההפרשה לקרן השתלמות תהיה על כל השכר, המעביד יקטין את שכרך בהתאם,כך שהעלות הכוללת שלו לא תגדל, וכספיך "יתקעו" בקרן ההשתלמות ל 6 שנים ללא כל הטבת מס.
אבל, תבקש מהמעסיק להוסיף בהסכם סעיף, שבמידה ותקרת ההפרשות לקרן השתלמות תוקטן בעתיד, חלק המעסיק שיופחת מההעברה ל'קרן ההשתלמות יתווסף לשכר ברוטו אך לא ישא תנאים סוציאליים.
פוטרתי מהעבודה
כן, מגיע
דרוש ואחר כך הגש תביעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניצול ימי חופשה בעת התפטרות
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תלושים עם מספר ימי עבודה שגוי
1) האם לא אמור להיות 22 יום?
2) באיזה צורות זה יכול להשפיע עליי?
3) האם ביטוח לאומי בכל מקרה מחשב 25 ימים בחודש לצורך תקופת אכשרה?
תודה
ימי עבודה
2. את מקבלת שכר יותר נמוך, והתנאים הסוציאליים משולמים לפי בסיס יותר נמוך.
3. לא יודע. שאלי בפורום ביטוח לאומי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אנסה להסביר
התשובה שקיבלת מהביטוח הלאומי לא נראית סבירה
פיצויים לעצמאי
אם עצמאי - לא
השאלה היא אם הוא אכן היה נותן שירותים עצמאי, וכדי להשיב על שאלה זו יש לקבל את כל העובדות. מומלץ לפנות לייעוץ משטי. אפשר גם באמצעות הכלי של "ייעוץ אישי" שבאתר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים
במידה ופוטרתי על מי חלה החובה לדאוג לפיצויים על המעביד או העובד??
תודה
רק המעביד. זו חובתו החוקית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




