פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
ביטוח מנהלים
המעסיק הפריש לביטוח מנהלים רק מהשכר יסוד, האם בכל מצב זכותי לקבל הפרשה גם על תוספת זו או שייש עניין (ביני לבין המעסיק אין שום הסכם) אחר שבגינו לא מגיע לי
תודה
לא ניתן להשיב
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאונת עבודה
רציתי לדעת האם כאשר תלמיד מכה את המורה שלו בשטח בי"ס הדבר נחשב לתאונת עבודה.
תודה רבה,
נא לשאול בפורום ביטוח לאומי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות
בעבודתי אני עובדת כבר כ 3 שנים 8 שעות ביום 7-15, חמישה ימים בשבוע (לפי החוזה שלי) מידי פעם אני מתבקשת באופן מיוחד לעבוד בשעות אחה"צ (בנוסף לשעות עבודתי הרגילות), כידוע לי ע"פ החוק מעסיקי חייב לשלם לי עבור שעות נוספות, מה קורה אם בחודש ספציפי החסרתי יום עקב חופשה או מחלה? יוצא שהשעות "מתקזזות" האם אני עדיין זכאית לקבל עבור שעות נוספות או ששעות נוספות הן רק כאשר השלמתי את מכסת השעות בהן אני מחוייבת?
שכחתי לציין...
מס הכנסה וניכוי מהשכר.
איך מחשבים זאת? האתר של מס הכנסה בנוי בצורה הכי לא מובנת והכי מוסבכת שיש!!
אני עובדת במשמרות, בת 18 איך אני מצליחה לחשב זאת עפ"י המשכורת שלי, אשר עומדת על כ- 4000+.
תודה, נופר.
הפני את השאלה לפורום מיסים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העתקת מגורים
אני ובן זוגי מעוניינים לעבור להתגורר יחד בבאר שבע (אני גרה כרגע בנס ציונה) בגלל שירותו הצבאי.
ראיתי שיש סעיף לגבי העתקת מגורים בשל שירותו של בן הזוג בצבא
אבל אני לא מבינה מה היא ההגדרה לבן זוג בדינים אלו.
אני לא יודעת אם זה רלוונטי,אך אני ובן זוגי נמצאים בקשר זמן רב וחושבים למסד את הקשר לאחר המעבר.
כמובן שהחברה מאיימת שבמידה ואתפטר לפני הזמן הם יקנסו אותי על כל חודש שנשאר לי ב500 ש"ח.(מבלי שקיבלתי הכשרה מקצועית,אלא רק קורס של 12 יום)
האם כל העניין חוקי והאם יש לי פה 'קייס'?
תודה מראש
לא, לא חוקי.
ולפי התיאור, קשה לקבוע אם "קנס העזיבה" מידתי עומת ההכשרה שקיבלת. כנראה שלא, אבל יש לבדוק את מהות ההכשרה שקיבלת.
התפטרי אחרי שקיבלת את השכר האחרון. אז הם יצטרכו לרוץ אחרייך ולא את אחריהם.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העתקת מגורים
האם עניין העתקת המגורים נותן לי את ההגנה או שלקיחת הקנס ממשכורתי היא זו שלא חוקית?
האם אני נקראת בת זוג בדינים אלו?
דלקן בזמן חופשת לידה – המשך
אני מקבלת דלקן (כרטיס לתדלוק) לסכום קבוע כל חודש שמספיק לי לנסיעות לעבודה וחזרה. הרכב הוא שלי פרטי. אני לא משתמשת ברכב לצרכי עבודה אלא להגעה לעבודה בלבד, ועובדת תמיד במקום קבוע.
האם אני צריכה להעביר את כרטיס הדלק למחליף לתקופת חופשת לידה?
לפי התיאור - לא.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה מעבר לימים הצבורים
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משכורת גלובלית
מיתחם שהיה פעם מוסד חינוכי והיום אירוח לקבוצות אני עובד שבע שעות ביום כפול שישה ימים 42 שעות שבועיות .קראתי איפה שהוא שיש עם זה בעיה כי רק מ 43 זה נכשיו תקן או משהוא כזה.המנהלת שלי קבעה שאני בסכר גלובלי ואין שעות נוספות על שבתות או אחרי הצהריים
רציתי לקבל מידע אפה אני בכל הסיפור הזה וביכלל האם גלובלי לתפקיד כזה זה חוקי ואיך אני יכל לקבל את השעות הנוספות שאני עובד תודה מראש אילן
אתה זכאי לשעות נוספות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות ענף שמירה ואבטחה
יש לי שאלה לגבי מדרגות שעות נוספות(ש.נ) בענף שמירה ואבטחה: הבנתי שביום רגיל (משמרת רגילה לא בחג) המדרגות הן: 0-8 שעות: 100% שכר, 8-10 שעות: 125%, מעבר ל-10 שעות: 150%(זאת בתנאי שהעובד לא הסכים לשכר גלובלי). רציתי לשאול:
1) מה הן המדרגות במשמרת לילה, כלומר מעבר לשעה שביעית ואילך, בלילה שאינו חג
2) כנ"ל בלילה שהוא חג
3) מדרגות במשמרת שאינה לילה אך היא מתבצעת בשבת/חג
תודה מראש
אותו דבר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תודה!
תביעה נגד חברת אם?
אני נמצאת כרגע בתהליך של תביעה מול חברה שעבדתי בה כשנה ואשר לא שילמו לי 4 חודשים משכורת, חברה זו היא חברת בת של חברה ציבורית, החברה הציבורית מחזיקה כ-80% ממניות החברה, פניתי למנכ"ל החברה באמצעות מייל על מנת שיעזור לי להסדיר את הנושא ולא קיבלתי תגובה ממנו, האם יש טעם לתבוע את החברה הציבורית (למיטב ידיעתי כל כספי החברה בה עבדתי הגיעו מהחברה הציבורית על ידי תקציב לשלושה חודשים כל פעם)
המון תודה!
ייתכן, אין תשובה חד משמעית
יש צורך ביותר עובדות כדי לקבוע אם מדובר באשכול חברות, שאז יש מקום לצרף גם את החברה האם.
מומלץ להתייעץ עם עורך דין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין
יש לי שימוע היום בעבודה ויכול להיות שיפטרו מיידית ללא ארכה של 30 יום.
הענין הוא שהשכר שלי מורכב ברובו מעמלות של כל המשרד ולא עמלות אישיות{פול}
השאלה היא אם ישלמו לי רק את הבסיס ? דרך אגב אין לי חוזה איתם.
תודה
פיטורים
עמלות הן חלק מהשכר לצורך פיצויי פיטורים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום על ימי מחלה במקרה של שני מחצאי משרות
ברצוני לדעת:
אם אני עובדת בשתי עבודות , בשני חצאי משרות. האם שתי העבודות תשלמנה לי ימי מחלה? יש לי 10 ימי מחלה מתחילת החודש. מקום עבודה אחד אומר לי שאין כפילות ולא מקבל את האישורים שבירשותי.
האם צודקים?
לא צודקים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופש לדבר שאישתו ילדה
לא
או חופשת לידה במקומה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים למתפטר
האם המעבר יכול להוות עילה לדרישת פיצויים?
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצויי פיטורין והפרשה לקופת גמל
קשה להשיב
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיבה ולשון הרע
ממש במקרה יצא לי לראות מייל משותפה שלי לעבודה שבו היא רשמה עלי דברים שקריים ובן היתר רשמה שאני כל היום באינטרנט ומסתכל בחורות. דבר זה פגע בי מאוד ובנוסף פגע בכבודי ובכבוד משפחתי כאבא וכאדם נשוי. האם יש פה מקום לתביעת דיבה /לשון הרע ואם כן על איזה סכום?
תודה
פנה לפורום נזיקין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים
התפטרות
לפי הנסיבות שתיארת אינך זכאית לפיצויי פיטורים.
אם הופקדו כספים בגינך לקופה - תהיי זכאית לחלק התגמולים מעביד ועובד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תנאים בחופשת לידה
אני צפויה לצאת לחופשת לידה, ומביאים במקומי מחליף.
האם מגיע לי להמשיך להישתמש בכרטיס או שאם המעביד ידרוש להעביר אותו למחליף זאת תהיה דרישה צודקת?
חופשת לידה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינויים בשכר
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיזוז ימי חופשה מהודעה מוקדמת
לא!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הצילו מה עושים ?
למרות שאני עדיין במסגרת ה 60 יום אחרי חופשת לידה
את ההודעה מהתמ"ת קיבלתי ממעסיקי רק היום
1- האם מעסיקי יכול להוריד לי בפועל החל מתאריך האישור ?
2- עד מתי אני יכולה להתפטר כדין מפוטרת על הרעת תנאים חודש יותר מזה ?
3- כיום המעסיק שלי החזיר אותי לעבודה ולא בתפקידי אני עושה עבודות משרדיות האם יש לי מה לעשות באינפורמציה הזאת ?
הרעת תנאים
2. עליך לפעול מייד ולהודיע שאת מתנגדת להרעה אחרת תתפטרי בזכאות לפיצויי פיטורים. אם לא יחזרו בהם תוכלי להתפטר תוך 2-3 שבועות.
3.אסור לפגע בך בתקופת 60 הימים. כתבת שהוא קיבל אישור להוריד שכר. האם קיבלאישור גם לפגוע במעמדך?
את יכולה לערע בבית הדין לעבודה עלהחלטת משרד התמ"ת, אבל רק אם את טוענת שהפגיעה היא עקב ההריון.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דרך מהירה לתביעה
רציתי לדעת מהי הדרך המהירה ביותר לתביעת פיצויים שאינם עולים על 50 אלף שקלים.
אני מתכוונת לסדר דין מהיר או מקוצר...
מה המקסימום בדרכים אלו?
תודה
קיבלת תשובה בשרשור לשאלתך הקודמת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צבירת חופש/ימי הבראה בחופשת לידה
אני יצאתי לחופשת לידה לפני חודשיים וחצי בערך, בחודש עבר העבירו לי תשלום של דמי הבראה וקיבלתי פחות ימים משנה שעברה. התקשרי ושאלתי במדור שכר, אז הם אמרו לי שבגלל שהייתי בחופשת לידה אז על התקופה הזאת הם לא משלמים הבראה.
1. לגבי הבראה - האם זה נכון ?
2. לגבי חופש - האם ממשיך להצטבר לי חופש כמו כל חודש גם כשאני בחופשת לידה ?
3. לגבי ימי מחלה - האם ממשיך להצטבר בחופשת לידה ?
תודה
נחמה
חופשת לידה
2. כן.
3. כן.
ושני ה"כנים" מתחלפים ל"לא" אם תאריכי את חופשת הלידה לחל"ת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כלומר צריך לשלם מלוא ההבראה ?
בונוסים
שאלתי היא במידה ואני מתפטר או מפוטר מה אומר החוק לגבי היוון הבונוסים והאם אהיה זכאי לקבלם. כי בחוזה עבודה מצוין שלא אקבלם.
אשמח לקבל תשובה
החוק לא עוסק בבונוסים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החזר מס ותיאום מס
פנה לפורום מיסים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




