פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

הפחתת שכר | נשלח מאתר

גליה בן ברוך 25/08/09
אני עובדת באותו מקום כבר 8 שנים באותו שכר. הבוס שלי אמר לי אתמול שהוא מוריד לי את השכר משמעותית.כשאמרתי לו שזה לא מקובל עלי הוא אמר שאני יכולה להתפטר אם אני רוצה. האם זה חוקי?

תשובתו נכונה

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09
ואת זכאית בנסיבות אלה לפיצויי פיטורים.
את יכולה גם להגיש תביעה לאכיפת הסכם העבודה הקיים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פרשת איסקוב

אבישג 25/08/09
שלום, אני צריכה לכתוב עבודת סמינריון, ופסד המרכזי הוא טלי איסקוב
מישהו יודע אולי איך אפשר להגיע להחלטה שאמורה להתקבל החודש?

אודה לעזרתכם המהירה פליז.
אבישג

הפורום אינו מיועד לשאלות כאלה

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09
אם טרם ניתן פסק דין, נסי לפנות לעורכי הדין שבתיק.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין

משה 25/08/09
שלום רב

במקום עבודתי האחרון עבדתי כ 10 חודשים.
10 ימים לפני מועד כניסת הפיטורים לתוקף זומנתי לשיחה עם המנהל בה הוא העיר לי על עבודתי ובה נודע לי על פיטורים אפשריים.
לאחר 10 ימים קיבלתי מכתב פיטורין מיידי.
האם התראה של 10 ימים קודם לפיטורין מספיקה לדרישות החוק?
במשך זמן עבודתי לא ניצלתי את כל ימי החופשה וימי מחלה- האם אני זכאי כעת לקבלם ?
האם כלל ישנה זכאות לפיצויים לתקופה שלא עולה על 10 חודשים ?

פיטורים לאחר 10 חודשים

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09
כן, אם עבדת לפי שעות.
אתה זכאי לפדיון חופשה צבורה בלתי מנוצלת. אין פדיון ימי מחלה.
ייתכן, על המעסיק להוכיח שלא פיטר רק כדי למנוע ממך להגיע לותק של שנה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבדים היינו לחברת שמירה

חבר שלו 25/08/09
חבר שלי עובד בחברת שמירה בנתניה כסייר
שם נותנים המשכורת ב 10 לחודש
בא לקבל המשכורת
לא נתנו לו אותה אם לא יחתום שאם הרכב יפגע יורידו לו התיקון מהמשכורת.
לא חתם , ניסו להפחיד אותו שיעבירו אותו לעבוד כשומר
אמר בסדר אבל תשנו לי את הסכם העבודה.
הקיצר. לא שיבצו אותו יותר בעבודה ולקחו לו הרכב. לא קיבל מכתב פיטורים וגם לא הודעה מוקדמת.יושב בבית.
לא סיפרתי בתחילה כי לפני כל הסיפור הוא הגיש תביעה נגד החברה על הלנת שכר במשכורת.

נו מה אתם אומרים. חזרנו לימי העבדות

כן , את המשכורת לא נתנו לו

חבר שלו 25/08/09
אבל שלחו את הצק בדואר והגיע לאחר שבועיים.

האם חובת המעביד לתת את

מוריס 25/08/09
בשירות המדינה למעביד- האם יש חובה לתת לעובד בדירוג האקדמאים את ימי הבחינות הצבורים במסגרת קרן ידע ללומדי תואר אקדמאי כימי חופש וכמה ? האם הסכם הקיבוצי קיים לגבי נושא זה ?

הפנה את השאלה להסתדרות המח"ר או לועד העובדים במקום עבודתך

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוי פיטורים כאשר מתחלף מעביד?

יבגני 25/08/09
שלום.
אני עובד 3 שנים בחברת אבטחה במתקן קבוע. עכשיו הם הפסידו במכרז באותו מתקן והציעו לי עבודה במתקן אחר באותם תנאים ואותו איזור. חברת האבטחה החדשה שניצחה במכרז מוכנה לקלוט אותי.

1. ברצוני להישאר במתקן על פי הצעתה של החברה החדשה ולחתום איתה חוזה. האם אחרי החלפת מעסיק אני זכאי לפצויי פיטורין מהחברה שעזבה את המתקן (הנציגים של החברה טוענים כי אינם חייבים לשלם, מאחר ואינם חתומים בהסכם קיבוצי)
2. אם אני כן זכאי על פי איזה חוק פסק או הוראה ואיך אפשר להוציא מהחברה את כל מה שמגיע לי?
תודה.

חילופי מעסיקים

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09
1. לא. אינך זכאי.
2 כל מה שמגיע לך אינו כולל פיצויי פיטורים. אם המעסיק אינו משלם דבר מה לו אתה זכאי אתה יכול להגיש תביעה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לבוש הולם

ארץ 25/08/09
האם מעביד יכול לדרוש מ עובדיו (נכון יותר עובדות )
לא להגיע לעבודה בגופיה

כן

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כתב קבלה וסילוק

גד 25/08/09
האם כאשר המעביד הציע לי לחתום על כתב קבלה וסילוק כלומר שהוא נותן רק פיצויי פיטורין (כלומר ללא הבראה הודעה מוקדמת וחופשה) ואני סרבתי לחתום, אני לא זכאי להלנת שכר על פי החוק על הסכום של פיצויי פיטורין בגלל שהציע אבל לא לקחתי? האם הייתי צריך לחתום ולקחת רק פיצויי פיטורין כפי שהציע ואח"כ לתבוע את השאר? האם בימ"ש היה מקבל את התביעה למרות שחתמתי ?

הפוך

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09
למעסיק אסור לעכב תשלומים שהוא חייב לשלם ולהתנותם בחתימה על כתבי ויתור.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המשך- לעו"ד קריב

גד 27/08/09
אבל האם לאור העובדה שהמעביד כן הציע את הפיצויים, בימ"ש לא יפסוק הלנת שכר על הפיצויים, בטענה שיכולתי לחתום רק כדי לקבל את הפיצויים ולאחר מכן לתבוע חופשה הבראה והודעה מוקדמת למרות שהייתי שחתמתי על כתב קבלה וסילוק (שמקבל רק פיצויים ולא הבראה וכו')?

חופשה מרוכזת

הילה 25/08/09
שלום,
אני עובדת בחברה פרטית בחוזה אישי. החברה החליטה להוציא את כל העובדים לחופשה מרוכזת במהלך סוכות. חלק מהמחלקות כן יעבדו. אם אין ברשותי את ימי החופשה הנדרשים האם זה חוקי?

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09
מותר להוציא לחופשה מרוכזת, יש לשלם שכר רגיל למי שאין לו יתרת חופשה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אפליה בעבודה עם ראיות-טיפולי פוריות-דחוף !!!!!!

שני 25/08/09
שלום רב,
אני עובדת בחברה גדולה חצי שנה,הודעתי שאני מתחילה טיפולי פוריות ואכן למחרת ההודעה התחלתי והבאתי את כל האישורים הנדרשים.
מאותו יום המנהל שלי מתנכל לי ועושה הכל על מנת לייאש אותי ושאתפטר.בנוסף הוא דרש ממני לא לשוב יותר לעבודה ביום שיש לי בדיקות אפילו אם מדובר באיחור של שעה- האם זה חוקי ?!?!
מעבר לכך- יש לי הקלטה שבה הוא אומר לי שאני לא הוגנת שהתחלתי טיפולים אחרי שאני עובדת רק 5 חוד', וזה לא פייר שהפלתי עליהם עובדת שצריכה לעבור טיפולים , ואם הייתי מספרת על כך בראיון עבודה הוא לא היה מעסיק אותי. במקביל הוא מעביר אותי מתפקידי וכבר הביא לי מחליפה עוד לפני שאני יודעת לאיזה תפקיד הוא מעביר אותי.
מה לעשות? והאם יש לי "קייס" נגדו ??
נ.ב. ברור לי שהוא לא יפטר אותי אלא רק "יעשה לי את המוות"

תודה רבה
שני

פסול וחמור

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09
מומלץ לפנות בתלונה ליחידת האכיה של משרד התמ"ת, לנציבות שויון הזדמנויות בעבודה, ואפשר לפנות גם לשדוולת הנשים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מראש – זכויות עובד

איילת 25/08/09
פוטרתי מעבודתי ונאמר לי כי מגיע לי חודש הודעה מראש - בחוזה ההעסקה שלי מופיע סעיף שאומר "בתקופת ההודעה המוקדמת יהיה עליך להמשיך בעבודתך ולבצע העברת תפקיד מלאה ומסודרת למחליף כפי שייקבע על ידי החברה" האם למרות זאת יש לי זכות לעזוב מיידית לאחר שמודיעים לי על פיטורי, האם החלטה זו פוגעת בזכויות הפיצויים, דמי הבראה, חופש שנותר, האם החברה יכולה לפגוע בזכויות אלו והאם הסעיף מעלה סביר וקביל? האם במידה ואינני מעוניינת להעביר חפיפה, או שהצד הנחפף לא משתף פעולה, למרות שניתן להעבירה בשבוע ולא יותר מכך, אני מחוייבת להישאר? ומה ההשלכות במידה ואני מסרבת להישאר כל תקופת ההודעה המוקדמת או להעביר חפיפה יותר משבוע? חשוב לי לדעת אם החברה יכולה לשלול ממני פיצויים וזכויות נוספות.

הסעיף סביר ומקובל

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09
המעסיק קובע אם העובד יעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת. אם תעזבי מיזזמתך יהיה המעסיק רשאי לנכות מהתשלומים האחרוני המגיעים לך את התקופה שבה נעדרת. יחד עם זאת העזיבה אינה פוגעת בפיצויי הפיטורים. בתקופה זו את עובדת רגיה ועלייך למלא את הוראות הממונים לרהות חפיפה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשת לפנסיה וקרן פיצויים מתגמולי המילואים

שלומי 25/08/09
גיליתי לאחרונה שהמעסיק שלי לא הפריש לי לביטוח מנהלים ולא לקרן פיצויים מהכסף שקיבלתי כתגמולי מילואים. כפי שהבנתי הוא חייב להפריש את אותם סכומים כאילו עבדתי רגיל ללא קשר למילואים. השאלה אם עכשיו שאני מבקש שיפקיד עבורי את הכסף אני יכול לדרוש גם תוספת ריבית או הלנת שכר?

עזוב את זה

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09
אל תחפש סיבות להסתכסך. מדובר בסכומים קטנים, והלנת שכר ממילא לא תקבל מאף אחד.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דרישות המעביד

קיסר מרינה 25/08/09
שלום,
אני עובדת בחברת היי טק. לאחרונה יצאה הנחיה גורפת בחברה האומרת שעובדים לא יכולים להיכנס למעבדות אלא בנעליים סגורות. שאלתי היא האם במקרה של דרישה כזו, העובדים יכולים לדרוש ממעביד לממן רכישת נעליים מתאימות או לא?
תודה מראש

אפשר לדרוש

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09
זו גם דרישה סבירה. הוא לא חייב להסכים...

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות שבת

רותם 25/08/09
שלום
הינני עובד שעתיים במוצ"ש וברצוני לדעת האם מגיע לי לקבל על כך 150% ?

לא. שעות שבת הן לפני צאת השבת.

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול שעות נוספות

אלכס 25/08/09
אני עובד בעסק פרטי מעל 12 שנה, וכל הזמן הזה יש לי 60-70 שעות נוספות בחודש.כעת המעסיק מבטל את השעות הנוספות וזה יקטין לי את המשכורת ברבע.האם אני יכול להתפטר ולקבל פיצויים( המעסיק לא יתן אותם ביוזמתו)?

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09
המעסיק אינו חייב לספק לעבוד עבודה בשעות נוספות, ואין לעובד זכות לקבל עבודת שעות נוספות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים | נשלח מאתר

קובי 25/08/09
לפני שבוע...

ומה השאלה?

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות בעקבות מחלה קשה

ענת 25/08/09
עובד שלי חלה במחלה קשה. לאחר 90 ימי מחלה ששולמו לו כחוק, הודיע לי העובד על התפטרותו בשל מחלתו וכי נבצר ממנו לבוא לעבודה. האם עלי לשלם לו עכשיו גם בגין הודעה מוקדמת בנוסף לימי המחלה ששולמו? (מובן מאליו שהעובד יקבל את הפיצויים המגיעים לו כחוק).

שאלה מעניינת

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09
בהנחה שהעובד מיצה את כל ימי המחלה, ייתכן שהתשובה שלילי. אני מנהל בימים אלה תיק סביב שאלה זו ממש. התשובה השגורה היא כן, אבל ייתכן שזה ישתנה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בקשת ייעוץ דחופה

איריס 25/08/09
שלום רב,

קיבלתי מכתב לשימוע לפני פיטורין והחלטתי בטיפשותי לוותר עליו.
המכתב היה בטענה לצימצומים, (ללא אפשרות בחינת מעבר למחלקה אחרת). אני טוענת שזה נעשה על בסיס אישי של מנהלת חדשה שהגיעה ולא סבלה אותי. כי ללא ספק הייתי העובדת הכי טובה במחלקה.
אתמול קיבלתי מהם את המכתב עם התנאים לפיטורין.
רציתי לפנות אליהם שוב בבקשה לשימוע.
האם ישנה אפשרות לתביעה של פיטורין על רקע אישי, למרות שאני העבודת הכי טובה באגף ?
הם הסכימו לתת לי חודש נוסף כמענק על סיום עבודה.
אני רוצה לדעת האם יש כאן בסיס לתביעת יותר כסף ? והאם כדאי בכל זאת לבקש שימוע ? ואם כן, האם כדאי לי להגיע עם עו"ד.

שוב "נעשהו נשמע"

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09
את שאלותייך היה עלייך להפנות לפני שיתרת על השימוע.
את יכולה לבקש ימוע חוזר, אין למעסיק חובה להיענות לבקשתך.
לא נשמע שיש לך עילת תביעה על פי התיאור שלך.
אם המעסיק יסכים לקיים שימוע נוסף, רצוי להופיע עם עורך דין.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום על קורס

לי 25/08/09
אני עובדת כרגע בחברת השכרת רכב , כשהתחלתי לעבוד עברתי קורס של שבועיים על נהלי החברה ולימדה על תוכנות החברה..הם החתימו אותי בחוזה שאם אני עוזבת את עבודתי כחצי שנה מאז שהתחלתי לעבוד אני מחוייבת לשלם להם 800 ש"ח על הקורס..האם זה חוקי??

קנס עזיבה

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09
קשה להעריך מה יפסוק בית הדין במקרה זה. הסכום נשמע מידתי לעומת משך הקורס ותכניו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעמד של עובד קבוע

אבי 25/08/09
הנני עובד במקום עבודה (מלכ"ר) שבו קיים הסכם קיבוצי מאז שנת 2003; בתחילת עבודתי חתמתי על חוזה העסקה (לפי שעות) שהיה תקף לחצי שנה- מאז ועד היום הנני מועסק באותו מקום ובאותם תנאים (זכויותי הסוציאליות מולאו באופן חלקי.
ברצוני לדעת האם הנני נחשב לעובד קבוע?

כדי להשיב יש לראות את ההסכם הקיבוצי

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום לא בזמן

דוד 25/08/09
האם תשלום של משכורת לא בזמן נקרא הרעת תנאים
חשוב לציין שזה קורה כמעט כל חודש באיחור של יום יומיים ולפעמים 3 ימים
וחשוב לציין עוד דבר שאני אמור לקבל משכורת 15 לחודש וזה כתוב בהסכם העבודה עם המעסיק

מועד תשלום השכר

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09
את השכר יש לשלם עד ה-9 לחודש. הסכם אינו יכול לגבור על הוראה זו שהיא בחוק. איחורים חוזרים ונשנים בתשלום השכר יכולים להיחשב כנסיבות ביחסי העבודה במסגרתם אין לדרוש מהעובד להמשיך ולעבוד, ולאחר מתן התראה והזדמנות למעסיק לתקן את דרכיו תוכל להתפטר בזכאות לפיצויי פיטורים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום בכסף שחור

חיים 25/08/09
אחרי שסכמתי על שכר מסויים המעסיק החליט לחלק לי את זה חלק בתלוש וחלק במזומן, אני עובד איתי כבר שנה וחודשיים האם אני יכול לתבוע ולהגיד שלא יכולתי לדווח על זה כי הייתי חייב את הכסף

לתבוע א מי

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09
את מי לתבוע ועל מה?

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המעסיק לא משלם לי כמו שסוכם

דודו 25/08/09
בהתחלה שישבתי עם הבעלים של החברה סכמנו (יש הסכם כתוב) שהשכר שלי יהיה 9500 נטו, אחרי שהתחלתי לעבוד ראיתי שהוא שלם לי רק 7500 נטו שראיתי את זה דיברתי איתו והוא אמר "זה מה שאני יכול לשלם אתה רוצה תעבוד לא רוצה תלך הביתה", לא היו לי הרבה אפשרויות תעסוקה אז נאלצתי לשאר איתו, מהיום אני כבר לא עובד איתו האם עכשיו אני יכול לתבוע את כל ההפרש הזה לכל החודשים שעבדתי אצלו

הפרת הסכם

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09
ככל הנראה יש עילת תביעה. קשה להעריך את סיכוייה של תביעה כאמור.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המעביד מסרב לתת לי מיכתב פיטורין-דחוף

סמדר 25/08/09
לפני מספר חודשים ביקשתי שבוע חופש ממנהל העבודה ואושר לי. ביום א' הקרוב אני אמורה לצאת לנופש לאילת והסמנכ"ל מסרב לתת לי לצאת מחוסר קוח אדם במשרד . אני לא מוכנה לבטל נופש שנתי עם משפחתי והמעביד הבהיר לי שאם אצא לנופש אין לי לאן לחזור אמרתי לו שאין באפשרותי לבטל את הנופש ויש לי 14 ימיי חופשה צבורים הוא הבהיר לי שאם אצא שלא אחזור לעבודה והוא גם לא יתן לי מיכתב פיטורין כי אני יוצאת לחופשה ללא הסכמה .אני עובדת במקום כ שיש שנים .שאלתי היא:האם מותר למעביד לא לתת לי מיכתב פיטורין? אם אני יעזוב את העבודה ללא מכתב מהמעביד לא אקבל את הפיצויים בימלואם?האים אוכל לחתום בלשכת העבודה מיום עזיבת העבודה או עליי להמתין כשלושה חודשים? אודה לכם מראש על העזרה.

הרבה יותר פשוט

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09
פשוט לכי לעבודה כרגיל. לפי החוק הודעה מוקדמת לפיטורים היא בכתב. לכן לכי לעבודה כרגיל וכשהממונה ישאל מדוע באת, עני שלא פוטרת כי לא קיבלת מכתב פיטורים.
אם תעזבי מיוזמתך תיחשבי כמתפטרת ולא תהיי זכאית לפיצויי פיטורים. יציאה לחופשה ללא אישור אינה התפטרות אלא עבירת משמעת.
על דמי אבטלה שאלי בפורום ביטוח לאומי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב ימי מחלה

א. 25/08/09
חליתי מיום רביעי בשבוע וקיבלתי 5 ימי מחלה.

האם התשלום עבור יום א' הוא 75% כיוון שמדובר ביום החמישי למחלה או 37.5% כיוון שמבחינת ימי עבודה זהו היום השלישי?

75%. ספירת הימים היא קלנדארית.

עו"ד רענן קריב מנהל 25/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן