פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
מכתב התפטרות
את צריכה לתת הודעה בכתב על התפטרותך.
חישוב פיצוים
ישוב פיצויי פיטורים- דיני עבודה
הודעה מוקדמת בהתפטרות לשם טיפול בילד
ברצוני להתפטר לצורך טיפול בבתי בתינוקת. האם אני צריכה להגיש את התפטרותי תוך 8 חודשים (חודש הודעה מוקדמת) או שה-9 חודשים בחוק כוללים בתוכם כבר את תקופת ההודעה המוקדמת?
האם יש פסיקה בנושא הזה?
תודה!
באופן עקרוני
תשלום דמי נסיעות לעיוור
תשלום דמי נסיעה לעיוור- דיני עבודה
ימי חופשה ודמי הבראה
כמה ימי חופשה מגיעים לי בשנה העשירית.
החברה מחלקת את דמי ההבראה במהלך השנה ל-12 . מה עלות דמי הבראה ליום למגזר הפרטי.
תודה
חופשה והבראה- דיני עבודה
הבראה למגזר הפרטי- 340 ש"ח ליום הבראה.
הודעה מראש
כמה ימיםלפי החוק צריך להינתן הודעה מראש מיום הודעת הפיטורין
הודעה מוקדמת- דיני עבודה
כסף שחור
משכורת בכסף שחור- דיני עבודה
הוצאות דמי נסיעה
כן, אלא אם כן נקבע אחרת בין הצדדים. אם לא נמסר לך מראש שלא ניתן לקבל רטרואקטיבית אתה זכאי להחזר
יתרת חופשה שלילית
יתרת חופשה שלילית- דיני עבודה
עבודה לפי שעות וזכאות לימי מחלה וחופשה
אני עובדת בעבודה לפי שעות. רציתי לדעת כיצד הזכויות שלי לימי מחלה וחופשה לא ייפגעו.
מאחר ואם חלילה אהייה חולה, יהיו לי פחות שעות עבודה ולפיכך פחות שכר. כנל לגבי ימי חופשה- אם לא אגיע לעבודה אקבל פחות שכר מאחר ואצבור פחות שעות עבודה.
כיצד ניתן לשמור על הזכויות שלי ועדיין לעבוד במשרה לפי שעות ?
או שמשרה כזו לא מאפשרת זאת??
תודה
עבודה על פי שעות- דיני עבודה
מבחינת ימי חופשה- מספר ימי חופשה הם פונקציה של ימי העבודה בפועל. על כן, ורק בקונסטלציה מסוימת את עלולה להיות ניזוקה (על אף שלצורכי חופשה לעובדת לפי שעות מחשבים את רבע השנה המלאה ביותר לצורך חישוב ימי החופשה).
בפרישה לפנסיה מה עדיף לגבי ימי חופשה שנצברו
(או למומחה נכבד אחר)
שלום רב!
אני צפוי לפרוש לפנסיה בקרוב ,לזכותי כ-60 ימי חופשה שלא ניצלתי.
1.האם כדאי לקבל אותם בפדיון כספי ולשלם מס?
2.האם כדאי לנצלם בפועל,(לצאת לחופש עד ליום הפרישה)ואז אקבל משכורת כרגיל
האם יש הבדל משמעותי בין שתי הדרכים הנ"ל-מבחינתי אל מול המס הנדרש בכל דרך-
תודה ושלום
דמי חופשה לא מנוצליםפ בעת פרישה- דיני עבודה
שאלה-תשלום דמי נסיעות לעובדת שגרה מול העבודה
אני עובדת במקום עבודה קרוב לבית שאינו מצריך נסיעה ,המעביד יודע זאת ואינו משלם לי דמי נסיעות, האם סיבה זו פוטרת את המעסיק מלשלם דמי נסיעות ?
במידה והענין לא חוקי , למי עלי לפנות בנושא והאם מגיע לי תשלום רטרואקטיבי בענין?
נסיעות- דיני עבודה
דחיית תשלום ימי הבראה
לאחר שנאמר לי כי התחלתי לעבוד בחברה בחודש אוגוסט 2008
ימי ההבראה שלי ישולמו לי בשנתי השנייה רטרואקטיבית לשנתיים
או ביום פיטורין או התפטרות רטרואקטיבית.
האם יש חוק שתומך בטענה זו.?
נאמר לי שעובדים שהחלו את עבודתם בחוק יוני ויולי 2008
מקבלים את ימי ההבראה שלהם בסיום שנת עבודתם הראשונה
כמו שכל אחד מכיר כחוק.
דמי הבראה- דיני עבודה
התפטרות
אני עובדת במקום עבודתי כ14 שנה והחלטתי לעשות הסבה מקצועית , יש לציין שאני עדיין לומדת ובעד שנה ארצה לעזוב.
שאלתי את חשבת השכר במידה ואני עוזבת האם אקבל את כל הפיצווים , תשובתה את כל הכסף שי בפוליסה על שמי. יש לי את זה בכתב מאחר ושלחתי לה מייל
האם על סמך זה אני יכולה להתבסס או שמא הם יכולים לשנות דעתם
מאחר שמקום עבודתי לפי מצבי רוח נותן את הפיצויים.
בנוסף רציתי לשאול שמעתי שקייםחוק שעבר בכנסת כי המעסיק חייב לתת לי את כל הפיצויים בין אם אני מתפטרת או דין כמתפטר
אשמח לקבל מענה ותודה לכם
התפטרות- דיני עבודה
לענין ההסתמכות נשאלת השאלה אם חשבת השכר במקום עבודתך היא המוסמכת להחליט החלטות שכאלו. אם כן, אז תוכלי לטעון הסתמכות על דבריה אם לא אז זה בעייתי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשובה דחופה
שכר לא כפי שסוכם- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופש לעובד לפי שעות
כעובד שפעם בדק
כעובד שעתי אתה זכאי במקרה זה בכל מקרה לאחד מהבאים:
1. מה שכתוב בחוזה.
2. פסיקת החוק - שבועיים של ימי עבודה אם אתה עובד סך הכל 186 שעות בכל חודש בממוצע במשך שנה.
הגבוה מבין שניהם תמיד!
על מנת לצבור ימי חופשה עליך לבקש מהמעביד לעשות זאת מאחר והצבירה לא נעשת אוטומטית.
איך תחשב שנה:
למשל עבדת סך הכל במשך שנה 2000 שעות (12 חודשים מלאים) זה אומר שעבדת מתוך 186*12=2232שעות סך הכל (כולל ימי חגים אליהם אתה זכאי וימי מחלה הנחשבים כיום עבודה על פי רוב של 8 שעות או 9 שעות על פי מה שנקבע בחוזה העסקה, שים לב שאתה זכאי על פי ימי המחלה רק מהיום השני/שלישי של המחלה לשכר הנקבע גם הוא על פי משרתך עד אותה מחלה).
2000/2232=89.61% לערך מסך ימי החופש אליהם אתה זכאי.
נאמר שנהוג במקום העבודה 12 ימי עבודה בשבועיים (6 ימים בשבוע) אזי אתה זכאי ל- 12*0.8961=10.76ימים. מאחר ויום חופש נחשב כיום חופש רק כערך השלם. אזי אתה זכאי ל-10 ימי חופש ו/או תשלום עליהם על פי בחירת המעביד ובקשתך.
מקווה שהשבתי.
אם יש למישהו משהו לתקן בדברי אשמח שישיבו.
ימי חופש לעובד לפי שעות
ימי חופש- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סיום חוזה בהריון
חזרתי מחופשת לידה +חל"ת במאי. בזמן חופשת לידה התחלפו בעבודה מנהלים לכאלה שלא מכירים אותי
כשבועיים לאחר חזרתי הודיע לי אחד המנהלים כי בתום החוזה אין כוונה להאריך לי אותו (החוזה מסתיים בסוף השנה)
כל המטלות שעבדתי עליהן לפני הלידה ניתנו לאנשים אחרים בצוות ולא קיבלתי מטלות חדשות ובקושי מתייחסים אלי
התחלתי לחפש עבודה חדשה במטרה לעזוב כמה שיותר מהר. לפני זמן מה גיליתי שאני בהריון וכעת אני בשבוע 11
האם יש משהו שאני יכולה לעשות כדי שיאריכו לי חוזה במקום העבודה הנוכחי (רק בחודשיים שלושה עד הלידה או יציאה מוקדמת לחופשת לידה)?
סיום חוזה בהריון- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה חדשה והריון
התחלתי עבודה חדשה. יש לי ילדה בת 3 ואנחנו רוצים ילד נוסף.
מתי זה כבר "בסדר" להיכנס להריון?
הפכנו למדינה שדבר כזה כבר נהיה מפחיד, ורציתי לדעת באיזה שלב כבר אסור למעסיק לפטר אותי עם היוודע לו על ההריון.
זה נכון שאיני חייבת להודיע לו עד חודש חמישי?
אשמח לתובנות וטיפים בנושא.
שבת שלום!
עבודה חדשה והריון- דיני עבודה
בכל מקרה, אין כזה דבר בסדר את יכולה להכנס מתי שאת רוצה, עד שיש לך ותק של חצי שנה בעבודה אסור לו לפטר אותך בגלל ההריון מעל חצי שנה, אסור לו לפטר אותך בכל מקרה בלי שיש לו היתר ממשרד התמ"ת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר על יום הדרכה
הופנתי ע"י משרד כ"א. לחברה. לעבודה המוגדרת זמנית, מס' ימים עד חודש. יחד איתי נשלחו לאותה חברה באותו יום עוד עשרה עובדים.
כולנו עברנו הדרכה בטחונית. לאחר מכן מנהל הפרוייקט אליו הגענו החליט שהוא לא צריך את כולנו ובחר להשאיר שלושה או ארבע עובדים. ושלח אותי עם שאר העובדים לביתנו.
עד לאותו הרגע הוציאו לי כרטיס עובד. שלא השתמשתי בו / לא העברתי אותו במחשב כניסה יציאה.
סה"כ הזמן ששהיתי בחברה היה שעה עד שעה וחצי לא כלל זמן נסיעות כמובן.
האם על החברה / כ"א לשלם לי בעבור הזמן שהייתי נתון לרשותם ?
וכמו כן, האם ניתן לקרא לעובדים למקום עבודה X, למנוע מהם אפשרות להמשיך לחפש באותו יום מקום עבודה אחר.. מבלי לקבל על זה פיצוי / שכר ?
שכר על יום הדרכה- דיניע בודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה מאולצת בערב חג בהיעדר יתרת חופשה
יתרת חופשה שלילית- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דוחות נוכחות
תודה
דוחות נוכחות- 7 שנים??? דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין
אני מכהן כמנהל משק בחברה גדולה.
מנהלת לשכת מנכ"ל יצאה לחופשת לידה ובמקומה הביאו מחליפה אשר בדיעבד התברר למנכ"ל שהוא מרוצה ממנה ביותר.
המנכ"ל החליט להשאיר את המזכירה הזמנית בתפקידה כקבועה ואילו את הבחורה שחוזרת מחופשת לידה להחזיר במקומי.
כלומר, בעצם הולכים לפטר אותי מעבודתי בגלל שאי אפשר לפטר את הבחורה שחוזרת מחופשת לידה.
אני חייב לציין שאין סיבה מוצדקת לפיטורי ואפילו לא פעם אחת נשמעה תלונה נגדי.
דבר זה גורם לי לעוגמת נפש גדולה ביותר ולדעתי אף אינו חוקי.
האם נכון הדבר?
תודה רבה.
פיטורין- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים?
תודה מראש
הפסקות ע"ח המעסיק- דיניעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות לפיצויי פיטורין במקרה של התפטרות
יש לציין שהמעביד מפריש את הפיצויים לטובת קרן הפנסיה שלי.
זכאות לפיצויים בהתפטרות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




