פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
מכירות
מה עושים נגד נוכלים כאלה עכשיו ?
אם עובדים יש לשלם- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר בעייתי
בעלי עבד בחברת שמירה "מודיעין אזרחי" מזה שנתיים וחצי .
לפי הסכם קיבוצי צו הרחבה - שאין לי מושג מה זה אומר בכלל.
כמו כן עליי לצין כי בתקופת העסקתו עבד 4 משמרות בשבוע ומעולם לא קיבל דמי הבראה חופשה מחלה וכדומה.לפניי 3-שבועות עברנו דירה למושב בצפון העולה מעל 60 ק"מ מיזור המרכז מושב חקלאי.שלחנו מכתב למעסיק על הודעה מעבר דירה שכן דינה כדין מפוטר וזכאי לקבל את זכויותיו בעת סיום יחסי עובד ומעביד.מיותר לצייין שעבר זמן מה ולא קיבלנו כל התייחסות למכתב שנשלח לא בע"פ ולא בכתב.ברצוני להוסיף כי בכוונתי לשלוח להםמכתב שבו ארשום כי העדר תשובה מהם אינה נותנת לי אפשרות נוספת אלא לפנות לבית דין לעבודה.
כמו כן, הנסעיות ששולמו לבעלי היו בתוך שכר השעתי שלו שזה אומר 1 לכל שת עבודה ככל שכן אם עבד 5 שעות באתה משמרת אינה מכסה את הנסעות שעשה לצורך עבודתו.האם זה חוקי?וזה אינו מצוין בחוזה העסקה שלו.האם על כך נכלל הסכם קיבוצי?
אודה לך אם תתן לי קצה חוט בנושא אם יש עילה לתביעה אם הנסיעות שולמו כחוק.ואם העדר תשובה נחשבת להלנת פיצויי פיטורין.
אודה להתיחסותך המהרה.
תביעה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר מינימום לעובד שלוקה בשכלו
שכר מינימום -דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דו"חות במרכז לגביעת קנסות
לגלות כי יש לי שתי קנסות מ 25.7.2004 ו 22.2.2006 שתיהם דוחות מצלמה.
לעולם לא הגיעו עלי הדוחות המקוריים וכאת הם תפחו מסכום כולל של 1500 ש"ח
ל 2737 ש"ח. האם יש לי כרגע מה לעשות או שאין ברירה מלבד תשלום הקנסות
בתוספת הפיגורים?
תודה,
אלה
כאן פורום עבודה. לא תעבורה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצויים לשינוי בתפקיד
עוד הערה חשובה
עובדת שלא הגיעה מבלי להודיע
הבוקר היא לא הופיעה לעבודה מבלי להודיע דבר.
לאחר שעה יצרנו קשר עם בעלה (שכן אין לנו דרך אחרת להשיג אותה) והוא אמר שאינה חשה בטוב.
כששאלנו למה לא הודיעה אמר שאין לה דרך להודיע טלפונית.
בקשנו לדעת אם היא תגיע מחר, שכן נוכחות של כל בת צוות חשובה לתפקוד מאוד אבל הוא סרב ליידע אותנו.
מה עושים?
האם אי הופעה לעבודה נחשבת כהתפטרות ללא הודעה מוקדמת?
עובדת שלא מגיעה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רב. שכרתי עו"ד וביקשתי ממנו לחשב כמה כסף
הוא טוען שהוא לא יכול לעשות את זה כי זה הרבה חישובים ומספרים (?!)
שאלתי: האם הוא חייב לעשות את זה והאם הוא חייב לדעת איך מחשבים את זה
אם הוא לא יעשה חישוב משלו איך הוא יתמודד עם החישובים של השופט?
לצערי שילמתי לו את כל השכ''ט מראש כי הוא לא הסכים בכמה תשלומים
האם נפלתי על עו''ד עצלן או שקרן?
תודה רבה
חיושבים שנעשים ע"י עו"ד- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוק הפנסיה/הלנת שכר
1.איך מחשבים פיצוי הלנת שכר ופיצוי הלנת פיצויים?
2האם יש הלנת אי תשלום לקופת פנסיה
3האם פיצוים מחושבים מהנטו או הברוטו או שמא שכר בסיס?
4.האם הסכומים המופרסים לקופת הפנסיה מחושביפ לפני הנטו או הברוטו.
5.מה זה אומר שהפוליסות מסולקות ולא משולומות.דיברתי עם איש הקשר של קופת הפנסיה וטען שהמעסיק לא הפריש חלק מהזמן כסף ולא קיבלתי הודעה על כך בכלל
6.האם מעסיק יכול להשתמש בכסף שהוא מעביר לקופה?
7.מה זה אומר שנגמר הכסף נצבר חוב...??
הלנת שכר- דיני עבודה
2. אי תשלום לקופת הפנסיה זה מעבר על החוק אם ייגרם נזק כגון פגיעה בריבית וכו' ייתכן ותוכל לתבוע גם זאת בכל מקרה אם הכספין נלקחו ולא הופקדו זו עבירה פלילית.
3. תמיד מהברוטו.
4. אם המעסיק לקח ממך ולא העביר לקופה זו עבירה פלילית.
6. לא בזמן שאתה עובד אצלו ורק ברכיב הפיצויים אם אתה התפטרת והכסף הזה לא מגיע לך
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזרה דחופה !
בתלושי המשכורת שלי שרשום את השכר בסיס והתעריף , אין עקביות.
כל חודש השכר בסיס משתנה בהתאם למספר הימים שהיו באותו חודש.
19 / 20 / או 22 ימים האם זה בסדר ??
תודה ולילה טוב
נ.ב - אני מקבלת משכורת חודשית לא לפי שעה.
לא מובן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם לבקש פסק דין בהעדר כתב הגשת הגנה ע"י הנתבע?
הגשתי לבה"ד לעבודה תביעה לקבלת שכר על עבודתי, שלא קבלתי עד היום ועל הלנתו .מסרתי, (כפי שנתבקשתי ע"י ביהמ"ש), את כתב התביעה אישית למנהל. עברו 23 יום ולא הוגש כתב הגנה. האם כדאי או נכון להגיש בקשה מביה"ד לקבל פסק דין בהעדר הגשת כתב הגנה ע"י הנתבע?
כתוב בטופס המסירה שתוך 15 יום מקבלת כתב התביעה הנתבע חייב להגיש כתב הגנה.
תודה וברכה למשיבים
כן
קח בחשבון שגם אם יינתן פסק דין, הנתבע עשוי לבקש ביטול פסק הדין והארכת מועד להגשת כתב הגנה, והוא יקבל.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיקון כתב תביעה
לא
ואולי רצוי היה להיעזר בעורך דין מתחילת הדרך...
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קנס עקב סיום מוקדם של עבודה
ייתכן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשת מעביד לחתימה על חוזה העסקה חדש במהלך ההעסקה
בחוזה סטנדרטי שקובע שהיא בעלת שכר גלובלי וקבועה בעבודה
מנהל חדש שהגיע דורש מכל העובדות לחתום עימו על חוזה חדש
שהוא כמובן פחות טוב מהקיים
מה אומר החוק על כך?האם זה חוקי?
ומה עם פיצויים אם היא לא תסכים לחוזה חדש?
חוזה חדש
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קורס בסלקום
היה לי קורס בסלקום של מוקד שירות לקוחות כחודש ימים.
בנוסף מיבחן הסמכה שלא עברתי יחד עם 5 אנשים.
הבטיחו לנו שהיו איתנו בקשר תוך יום יומיים וככה המצב הזה נמשך כשבועיים כאשר אנחנו עדיין בגדר עובדי סלקום ומורחים אותי כל יום ודוחים פגישות שנקבעו ע"י SMS . היום החליטו סוף סוף
( לצערי אבל לפחות תמה עוגמת הנפש הזאת של מתח , אי ידיעה שאני לא מאחל לשונאי.) החליטו לפטר לסיים עם שניים ועם שלושה לקיים המשך תהליך מיבחן וכו'. כאשר שאלתי מה קורה עם הזמן הזה שהייתי בבית ? כלומר מי משלם את הימים האלו שהייתי בהמתנה לא יכול לעשות כלום ? נאמר לי שהם לא אמורים לשלם את זה. כמובן שזה מרגיז ולא פייר. אני רוצה לדעת מה הם החוקים במצב כזה ? למי ניתן לפנות? יש פה ממש עוגמת נפש שנגרמה וכן נזק של זמן חיפוש עבודה ועוד.
לא ברור
אם כן - יש לשלם עבור תקופה זו, לרבות תקופת ההמתנה. אם לא - התנדבת ואינך זכאי לתשלום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד בשכר ועובד במשכורת
כן, אבל לאיזה צורך?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים כשמשכורת אחרונות נמוכות מהסכום שנצבר בקרן
האם יש הגדרה שהסכומים שהופרשו כבר לצורך פיצויים מהווים מינימום לתשלום, או שהחישוב היבש של 12 חודשים אחורה תקף, ובפעל ניתן לנקות מן הסכום הצבור?
הפרשה לפיצויים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זמן לפיטורין
הודעה מוקדמת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב חזרה מחופשת לידה
לא
את לא צריכה להודיע לה שום דבר על חזרה לעבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי התפטרות
אפשרי
במקרה שלך נראה שיהיה קשה להוכיח את תחולת הסעיף, שכן לפי דברייך התפטרת עקב ויכוח סביב נושא של עבודה אחר הצהריים, בלי קשר למצב בריאותו של אביך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
מבקשת לברר אם זה חוקי שמעסיק לא משלם משכורת חודש שלם כי הוא לא קיבל הודעת עזיבה שבועיים מראש..
תודה.
לא.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חייבת עזרה
המשמרת גם ככה קצרה וגם מהמעט שעות מקצצים לי כל פעם..כלומר אני באה ל5 שעות משמרת ואומרים לי אחרי שעתיים לכי הביתה בטענה של משהו שנקרא "פדיון שכר" .
השאלה אם זה חוקי או לא ? והאם אני יכולה לתבוע את השעות שמגיעות לי כי לי הרי לא אכפת שאין אנשים כי לי קבעו משמרת ואני הכנתי את עצמי לעבוד משעה X עד שעה Y.
חוקי או לא?
תודה מראש לכל העונים!
לא חוקי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזרה דחופה בבקשה!
לא. זו הלנת שכר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה או חופשה?
שאלתי היא:
האם מותר לו להחליט שהוא מתיחס לימי מחלה כאל ימי חופשה למרות שהבאתי אישור מחלה כבקובל?
האם מותר לו להכניס אותי למינוס ימי חופשה???
לא, ולא
אסר להכניס אותך ליתרת חופשה שלילית, במיוחד בנסיבות שתיארת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלת המשך
מה אני עושה אם מעבידי טוען כי אני לא הייתי חולה אלא הייתי בחופשה ואני לא דוברת אמת (להזכירך, הבאתי טופס אישור מחלה מרופא בקופ"ח)???
מכתב פיטורים
שאל בפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין
לאחר 6 שנות עבודה כסוכנת נסיעות פוטרתי
שאלתי היא:
1. האם חישוב הפיצויים צריך לכלול את העמלות ?
2. כמה זמן מהפסקת העבודה מועברים הפיצויים ( על מנת שלא תהיה הלנת שכר )
3. שינו את שיטת חישוב העמלות בעקבות שנת מיתון האם זה חוקי
4. במידה ולא נעשה לי שימוע למרות שנכתב במכתב הפיטורין " לאחר שיחת שימוע " האם ניתן להגיש תביעה? .
אשמח לקבל תשובה בהקדם
תודה מראש
קארין
פיטורים
2. 15 יום מיום סיום יחסי עובד מעביד.
3. לא.
4 כן. לפיצוי על פיטורים שלא כדין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





