פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
עבודה לפי שעות
אני עובדת במקום העבודה כ4 שנים רצוף לפי שעות.
מדובר בעבודת הדרכה, כ-2-3 בשבוע.
אם ברצוני לעזוב את המקום - מהו זמן ההתראה המוקדמת שאני צריכה לתת אם בכלל.
ואפשרות שניה היא לבקש להוריד שעה אחת (יום אחד). אך במקרה כזה - אני חוששת שההנהלה לא תאהב את הרעיון ותפטר אותי לגמרי.
האם במקרה שאני עוזבת לבד או שמפטרים אותי יש לי זכות לקבלת פיצויים כלשהם?
תודה מראש.
סיום עבודה
אם תתפטרי בנסיבות שתיארת לא תהיי זכאית לפיצויי פיטורים.
אם תפוטרי תהיי זכאית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזרו לי בבקשה
1- אני סיכמתי בכתב עם המעסיק שלי על שכר 9500 אחרי שהתחלתי לעבוד הוא התחיל לשלם לי חלק בתלוש וחלק שחור לא יכולתי להתפטרות בגלל מצב כלכלי קשה ועכשיו הוא רוצה לפטר אותי וכמובן זה פוגע בי גם בפיצויים וגם בדמי ההבטלה מה על לעשות - אני עובד איתו כ 15 חודשים ובמקרה שאני תובע אותו זה לא יכול להזיק לי מאחר ותשלום בשחור הוא עבירה פלילית
2. המעסיק לא משלם דמי הבראה לאף עובד האם אני יכול לתבוע אותו יצוגית.
3. האם המעסיק רשאי לרשום יתרת חופשה במינוס גם אם אני יזמנתי את החופש.
תודה רבה מראש
פגיעה בזכויות
2. למה ייצוגית? כמה עובדים מועסיקם אצל המעסיק הזה? בית הדין לא מתלהב מתבעות ייצוגיות, למרות שעקרונית הן אפשריות. תבע את זכויותיך.
3. לא. הוא רשאי היה לסרב להוציא אותך לחופשה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום דמי מחלה בגין טיפול שיניים
נעדרתי ממקום עבודתי בעקבות טיפול שיניים.
מעסיקי אמר לי כי עבור טיפול שיניים אינני זכאית לממש את ימי המחלה שברשותי.
האומנם?
תודה
קשקוש
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה דין חוזה עבודה ללא תאריך סיום??
אני עובדה בחברת כ"א ובחוזה שנחתם בנינו בתאריך 8/9/08 לא צוין תאריך סיום.
לחברת כ"א הסכם לאספקת שירותי OUTSOURCING עם חברת הייטק שמנהלת את עבודתי בפועל.
בפרויקט הראשון עבדתי 8 חודשים ואז העבירו אותי לפרויקט חדש ודרשו ממני התחייבות לפרויקט עד לתאריך 1/8/09.
לאחר 9 חודשים דברתי עם האחראי עלי בחברת ההייטק ודרשתי להיקלט לחברה אך הוא דחה אותי בטענה שהפרויקט עומד להסתיים ואין כרגע פרויקטים אחרים ולכן אין טעם לקלוט אותי לחברה.
כמובן שהתחלתי לחפש עבודה במקומות אחרים כי ידעתי שזמני קצוב, והחברה שמקבלת את השירות שלי מחברה ההייטק הציעה לי עבודה, הם בדקו שמשפטית זה אפשרי ונחתם בנינו חוזה שתחילת עבודתי הוא 1/09/09
בסוף חודש אוגוסט אני מסיימת שנה בחברת כ"א וצריכה להתחיל ב-1/09/09 בחברה שחתמתי איתה חוזה.
האם ההתחייבות שלי לפרויקט עד לתאריך 01/08/09 מהווה סיום חוזה ומה הדין בחוזה עבודה ללא תאריך סיום?
אור
חוזה עבודה ללא מועד סיום
שאלת קביעת מועד סיום שהוא אירוע (סיום פרוייקט) ולא תאריך היא שאלה מורכבת שאין לה תשובה חד משמעית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חיוב על ימי חופשה מאולצת
חופשה במינוס
ימי חול המועד הם ימי עבודה רגילים אלא אם יש הסכם הקובע אחרת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות עקב הלנת שכר
אני פונה בשם חברתי, שעובדת במקום עבודה בעשרת החודשים האחרונים באופן חד שבועי בסופי שבוע כאשר היא עובדת משמרת אחת - שתיים בשבוע ומקבלת שכר לפי שעה.
את המשכורות היא קיבלה באופן לא סדיר, המקרה ה"טוב" ביותר היה כשהיא קיבלה את המשכורת ב20 לחודש העוקב אחרי החודש עבורו שולמה המשכורת ובמקרה הגרוע עדיין לא קיבלה את משכורת יוני (!) ואת החודשים שאחריו.
כמו כן, כששאלה כל פעם לגבי המשכורות הודיעו לה כל פעם שהמשכורות יהיו מוכנות שבוע הבא, דבר שכמובן לא קרה.
אין בכוונתה להמשיך לעבוד שם והיא מתעתדת להודיע על התפטרותה עם הודעה מוקדמת של שבועיים, כמובן תוך כדי דרישה לקבלת הכסף שחייבים לה.
יש לי מספר שאלות בעניין:
1. האם בכלל עליה לתת הודעה מוקדמת עקב העובדה שתנאי ההעסקה שלה סבלו הרעה מוחשית (הלנת שכר)?
2. אם עליה לתת הודעה מוקדמת, האם שבועיים זה מספיק, או אולי יותר מדי והאם עליה להגיש אותה בכתב?
3. אם עליה להגיש בכתב והיא לא תהיה במקום העבודה עד סוף השבוע ובינתיים תודיע טלפונית על התפטרותה, האם מועד ההודעה המוקדמת יחל מההודעה הטלפונית או מהגשת ההודעה בכתב?
4. האם היא זכאית לפיצויי פיטורין עקב התפטרות בשל הרעת תנאי עבודה או שאין לה מספיק ותק?
התפטרות עקב עיכובים בתשלום השכר
2. אינני יודע מנין נולדה האגדה האורבנית על "שבועיים הודעה מוקדמת". חברתך חייבת לתת יום לכל חודש, משמע - 10 ימים קלנדאריים.
3. לפי החוק הודעה מוקדמת היא בכתב. אפשר לשלוח מכתב רשום, פקס או מייל (ולשמור את התיעוד).
4. לא. בהתפטרות - רק לאחר שנה אפשר לדבר על פיצויי פיטורים. ולפני שמוסרים הודעה מוקדמת יש להתריע בפני המעסיק ולאפשר לו לתקן את ההפרה בטרם מתן הודעת התפטרות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס ארגון ופדיון חופשה
מס ארגון ופדיון חופשה
פדיון חופשה: אם לא סיימת את עבודתך אצל המעסיק שלך, חברת כוח האדם, אינך זכאית לפדיון חופשה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי הודעה מוקדמת
אני עבדתי במשמרות מטעם כח אדם בחברה מסויימת ופיטרו אותי יום רביעי ואמרו לי שיום שלישי שעבר הוא היום האחרון שלי לעבודה לאחר 8 חודשי עבודה,אני יודעת שמגיע לי 8 ימי הודעה מוקדמת שהם ימים קלנדריים האם צריכים לשלם לי גם על ימים שאני לא עבדתי במהלך הימים האלו שניתנו לי, כי עבדתי רק בימים חמישי שישי, ראשון ושלישי האם מגיע לי גם עבור שבת וראשון למרות שלא עובדים בשבת? והאם אני צודקת וגם מגיע לי תשלום עבור עוד ימים בנוסף נכון?
אודה ואשמח על תשובה מפורטת בהקדם.
הודעה מוקדמת
סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורין
עבדתי כ- 10 שנים בחברה ובה היה לי ביטוח מנהלים וקרן השתלמות.
כל מי שראה את הפוליסה טען שזו פוליסה מצויינת והיום כבר לא עושים כאלו.
עברתי לעבוד בחברה חדשה וכאן נאמר לי כי "מכוח צו ההרחבה הפנסיוני יופקו הסכומים שנקבעו בצו ההרחבה לגמל ולפיצויים - ההפקדות השטופות לפיצויים על פי שיעורי ההפקדות שנקבעו לשנים 2008-2013 יבואו במקום פיצויי פיטורים בהתאם לסעיף 14 לחוק פיצויי פיטורין ומחודש ינואר 2010 הפקדות מלאות לפנסייה כולל 8.333% פיצויים ו- 5% עבור גמל מעביד. הפקדות השוטפות לפיצויים יבואו במקום פיצויי פיטורין בהתם לסעיף 14 לחוק פיצויי פיטורין".
אשמח לדעת מה משמעות העניין, בהתאם לרשום לעיל הרי שכן מפקידים לי לפנסייה בנפרד ולפיצויים בנפרד? האם המשמעות שבכל מקרה מחוייבים לתת לי פיצויים? מהם הגרעונות בסעיף זה והאם אני בכלל מחוייבת לחתום עליו?
אודה לתשובתך
תשובה
עבודה בשחור ופיטורין
השאלה היא - האם כאשר אני אתבע אותם אני יכולה לסבך את המכר אשר מוציא תלושי משכורת כאילו אני עובדת אצלו? כלומר - אני רוצה לתבוע את מקום עבודתי כשבפועל עבדתי שם אך למעשה תלושי המשכורת הם ממקום אחר.
אודה לתשובתכם.
עבודה בשחור ופיטורים- דיני עבודה
פיטורים עקב ניתוח
בעלי עובד כשנתיים וחצי במחסן וחלק מעבודתו היא סחיבה של משאות לא קלים.
היום התבשרנו שהוא צריך לעבוד ניתוח בקע מפשעתי ממש לפני סוכות ועלול להיעדר מהעבודה כשבוע לאחר סוכות (בסוכות יש חופש ממילא) ולאחר מכן חודש ימים של הגבלה במשקל המשאות.
האם בעל העסק יכול לפטר אותו בשל כך?
תודה מראש
רונית
פיטורים בשל מחלה- דיני עבודה
מכתב פיטורים רטרואקטיבי
אם בימים הקרובים היא שולחת לי מכתב פיטורים, האם היא יכולה לכתוב לי אותו רטרטאקטיבי מהיום שבו הפסיקו לקרוא לי ולתת לי את התשלום על ההודעה המוקדמת באותם ימים (שבועיים) ואת ההפרש לשלם לי. או שעל המכתב צריך להיות רשום התאריך של היום שהוא מתקבל ואז היא גם צריכה לשלם לי את הימים שישבתי בבית לחינם וגם לתת לי שבועיים הודעה מוקדמת?
מכתב פיטורים- דיני עבודה
תשלום ימי חגים לעובד חדש
זכאות לתשלום ימי חג
במידה ולא האם יש הסכם קיבוצי החל בתחום בו אתה עוסק.
במידה ולא תשלום ימי חג מגיעים למי שעובד מעל 3 חודשים ועבד ביום שלפני החג וביום שאחריו. סה"כ 9 ימי חג בשנה
תשלום עבור ימי חג- דיני עבודה
שינוי תפקיד בעבודה
התפטרות בשל מצב רפואי- דיני עבודה
ביטול חוזה עבודה
ביטול חוזה עבודה- דיני עבודה
עבודת לא יהודים
בימי חג יהודיים המפעל סגור.
1. מה זכויותי בימי חג נוצריים והאם מגיעה לי חופשה נוספת?
2. קראתי אצלכם שעבור עבודה בימי ראשון מגיע לי 150% משכורת - האם הבנתי נכון?
ימי חג נוצריים- דיני עבודה
הרחקת מקום העבודה
בגין הרחקת מקום עבודתו. כלומר אם המפעל שבו אני עובד
הורחק 20 ק"מ מהמקום בו אני גר האן אני זכאי לזכויות עובדים כלשהן בגין זה ?
תודה מראש
זכויות עקב מעבר מקום עבודה- דיני עבודה
פיטורים בשל בעיה רפואית שעדיין לא מוכחת ע"י רופא
תודה רבה קודם כל על האפשרות לפנות לבעלי מקצוע שיכולים לעזור.
אני עובדת כנציגת שירות טלפוני בחברת תקשורת גדולה כעשרה חודשים. לפני שלושה חודשים יצאתי למועדון ובעקבות כך יש לי טינטונים באוזניים וירידת שמיעה מזערית. יצאתי למחלה למשך שבועיים ולאחר מכן נמצא לי תפקיד זמני שלא מצריך דיבור עם לקוחות. במהלך הזמן הזה הלכתי לרופא תעסוקתי שביקש ממני לערוך בדיקה של טינטונים על מנת לקבוע את המשך תעסוקתי אך ההמתנה לבדיקה יכול לקחת חודשים. הודיעו לי מהעבודה כי אין יותר אישור שאמשיך בתפקיד ללא מענה ושעלי לחזור למענה או לצאת לחופשת מחלה או לחופשה ללא תשלום.
כרגע אני נמצאת בחל"ת. השאלה היא האם מותר להם לדחוק אותי כך לפינה ולהכריח אותי לשבת בבית?
האם הם חייבים למצוא לי תעסוקה חילופית עד לפסיקה של רופא תעסוקתי? חשוב לי לציין כי אין לי שום מסמך המראה כי יש לי הגבלה מסויימת מהרופא כי הוא רוצה לתת רק לאחר ביצוע הבדיקה.
במידה ואני מתפטרת, האם אני זכאית לתבוע את ביטוח לאומי על דמי אבטלה?
אודה מראש על תשובה והתייחסות מצידכם.
אני באמת מתחננת לתשובה...בבקשה
מצב רפואי- דיני עבודה
לגבי ביטוח לאומי- נא פני לפורום ביטוח לאומי.
תשלום עבור מחלת בן זוג
בן זוגי נאלץ להתאשפז במשך יומיים בעקבות ניתוח שעבר.
בעקבות כך נעדרתי מעבודתי במשך יום אחד. למיטב ידיעתי, כל אדם זכאי להמיר 6 ימי מחלה שברשותו עבור מחלת בן זוג.
במקום עבודתי עבור ימי מחלה אנו מקבלים שכר מלא החל מהיום הראשון.
שאלתי היא האם אני זכאית לתשלום עבור יום מחלה זה אם אינני נשואה לבן זוגי? האם החוק הזה חל גם על ידועים בציבור? אנו גרים תחת קורת גג אחת ומנהלים משק בית משותף.
תודה רבה.
החוק חל גם על ידועים בציבור.
חזרה לעבודה לאחר חופשת לידה מוארכת
ועכשיו שאני כבר אמורה לחזור לשם אומרים לי שמשאבי אנוש לא מאפשרים קיצוץ משרה.
שזה לא חוקי גם אם זה בבקשתי.
לפחות למשך שנה מיום חזרתי לעבודה.
אני לא יודעת מה לעשות.
האם חוק זה נכון? האם יש לי מה לעשות?
אשמח לתשובה מהירה.
תודה
חזרה לאחר חופשת לידה- דיני עבודה
התפטרות בלית ברירה
הועסקתי בתפקיד סטודנט בחברה מסויימת. את חוזה ההעסקה האריכו לי שלוש פעמים במטרה למצוא לי תקן קבוע ובינתיים סיימתי ללמוד ולא נרשמתי ללימודים נוספים.
הארכת החוזה האחרונה שלי היתה לתקופה של 9 חודשים, עד ספטמבר 2009 ובמידה ולא ימצא תקן אצטרך לעזוב.
תקן בינתיים לא נמצא ובכלל החברה נכנסה להקפאת גיוסים לתקופה לא ידועה. בחודש יולי, מצאתי עבודה חדשה ועזבתי עם הבטחה (בע"פ)שמגיעים לי הפיצויים מכיוון שלא הייתה לי ברירה. עכשיו החברה טוענת שלא מגיעים לי פיצויי פיטורין מכיוון שעזבתי לפני תום החוזה. רק אציין גם שדבר זה, מניעת פיצויים, אפילו מעובד שבחר לעזוב, לא נהוגה בכלל בחברה.
האם יש לי מה לעשות? אני יכולה לתבוע אותם?
התפטרות בלית ברירה- דיני עבודה
זכויות עובדים
שכר כולל- דיני עבודה
אי מתן מכתב פיטורים
תודה מראש,
דנה
תשלום שכר- דיני עבודה
עבודה והריון
אני עובדת כרגע ונמצאת בשבוע 12 להריוני. החוזה שלי במקום העבודה הנוכחי מסתיים בסוף השנה
מצאתי עבודה חדשה וחתמתי חוזה אבל עדיין לא סיפרתי על ההריון ולא התחלתי לעבוד שם.
אני מעדיפה לספר לפני תחילת העבודה כדי שאם אפוטר אוכל להישאר בעבודתי הנוכחית לפחות עד תום החוזה
בנתיים במקום החדש מנסים לזרז אותי להגיע קודם לתאריך שמופיע בחוזה..דבר שאני לא יודעת אם אצליח לעשות בגלל מקום העבודה הנוכחי
נוצר מצב שאם אני אספר על ההריון הם יכולים לטעון שהם לא רוצים אותי בגלל שאני לא יכולה להתחיל את העבודה במועד המוקדם יותר
מה מומלץ לעשות?
עבודה והריון- דיני עבודה
חופשת מחלה
אני עובדת בחברת אבטחה , לפי משמרות בשבוע 3-4 משמרות
הייתי בחופשת מחלה בת 6 ימים וקבלתי עליה רק 300 ש"ח
שזנ אפילו לא שווה ערך ל- 3 ימי מחלה.
לטענת המעסיק שלי האחוזי משרה שלי נמוכים ולכן קבלתי בהתאם
רציתי לדעת האם הטענה הזו נכונה
רציתי לדעת אם אני אמורה לקבל עבור כל הימים
תודה מראש




