פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
פיטורין כדין?
מעסיקיי החליטו לערוך ערב גיבוש לעובדים. לאחר שהודעתי כי אינני מתכוונת להגיע הם שיבצו אותי למשמרת באותו היום למרות ששבוע קודם לא סימנתי את יום זה כיום בו אוכל לעבוד. (סידור העבודה נעשה באינטרנט ביום שבת כאשר מסמנים משמרות בהם ניתן לעבוד). זאת ועוד, פניתי לאחראית על הסידור כבר ביום ראשון לפני שנעשה הסידור והודעתי לה כי לא אוכל לעבוד ביום הנ"ל ללא קשר לערב הגיבוש. כאשר נוכחתי לדעת כי שובצתי במשמרת, פניתי אינספור פעמים לאחראית המשמרות אשר הכחישה את שיחתנו, והוסיפה כי סידור העבודה הינו בגדר המלצה בלבד וכי אם נזקקים לי אני מחויבת לעבוד(האם הדבר נכון?). לאחר שהסברתי לה כי יש לי בעיה להגיע בערב,וכי אם ירצו כי אעבוד אני אאלץ לאחר בכשלוש שעות אך אגיע,וכי אם הם רוצים שאעבוד עליהם ללכת לקראתי. בתגובה קיבלתי טלפון ממנכ"לית החברה, והיא הציבה בפני אולטימטום-או שאני מגיעה למשמרת או ש"היא שולחת לי מכתב ושלא אגיע בכלל". אמרתי לה כי לא אגיע ובכך נסתיימה השיחה.
בפי מס' שאלות-
האם זוהי עילה חוקית לפיטורין? האם התפטרתי או פוטרתי? מהם הפיצויים המגיעים לי במקרה זה?
יש לציין כי העבודה היא כקופאית בשדה התעופה, וכי עבדתי במשרה חלקית כשנה וחצי במקום. תודה רבה!!!
זו אינה עילה לפיטורים אלא אם כן המדובר בעניין קבוע.
רשלנות עובד
וכתוצאה מכך כמעט נגרם אסון
עדיין זכאי לפיצויים ?
תודה מראש
אורי
רשלנות
רשלנות
רשלנות
רשלנות ופיצויי פיטורים- דיני עבודה
עבודה ברשת
שלן הרשת כעת ברצוני להגיש תביעה האם יש יחסי עובד מעביד ביני לבין הרשת?
תשובה
שאלה מורכבת. תלוי בנסיבות ספציפיות של המקרה. נא פרטי.
האם פוטרתי או התפטרתי?
התחלתי לעבוד לפני חודש. נאמר לי שאני חייב לעבוד 3 פעמים בשבוע.
כעבור חודש חתמתי על חוזה שאם אני מתפטר,אני חייב לשלם1500ש"ח על ההכשרה שעברתי.שלשום נאמר לי שאני חייב לעבוד 4 פעמים בשבוע. אני לא יכול כי אני סטודנט. הם טוענים שאני לא הבנתי אותם כראוי והם התכוונו ל3 פעמים בשבוע לא כולל שישי.זה לא כתוב בחוזה.זה מילה שלי מול שלה. מכיוון שאני לא יכול לעבוד4 פעמים בשבוע,הם טוענים שאני לא עומד בתנאים ולכן אני מתפטר. הם טוענים גם שאני חייב לשלם את הקנס של1500ש"ח .
האם זה צודק שאני חייב לשלם להם את הקנס במצב של מילה כנגד מילה? האם זה לא הרעת תנאי עבודה? בחוזה כתוב שאם אני מתפטר, אני חייב לשלם להם על ההכשרה וההדרכה. האם ישיבה ליד עובדת במשך 3 שבועות ובשבוע האחרון ביצוע העבודה בהשגחתה נקראת חפיפה או הכשרה?
תודה מראש
יורי.
תשובה
פיטורים בצורה לא נאותה
פיטרו אותי ממקום עבודתי כאשר הפיטורים נעשו ע"י מנהל הסניף כשהוא אומר:... "תלך הביתה"... ליד כל העובדים. הדבר פגע בי מאחר והוא יכל לבצע זאת איתי ביחידות.
האם יש לי עילה לתביעה? תודה
לא. יש לך עילת תביעה רק לפיצויי פיטורים.
הרעת תנאי עבודה
אני עובדת כמוקדנית בחברה גדולה כשנה ושבעה חודשים כאשר התקבלתי לעבודה הוסכם (ללא חוזה בכתב) שהמשמרות שלי יהיו 4 שבוע או יותר, לפני כחודש נאלצתי להעדר מהעבודה עקב מחלה, מנהל העבודה כעס על כך שלא היה לו מחליף בשבילי במשמרת אחת ולכן הוא החליט להעניש(כדבריו")אותי ואת חבריי לעבודה ולקבל מוקדן חדש, שיוצא מזה שהמשמרות שלי בשבוע ירדו ל3, פגיעה של כ 1000 ש"ח במשכורת.
שאלתי היא האם גם אם אין חוזה בכתב יש לי עילה לתביעה, כהוכחה יש לי את כל תלושי העבודה מאז שהתחלתי לעבוד שמוכיחים שהמשמרות לא ירדו מ4 בשבוע.
אודה על תשובתכם.
מורן
תשובה
האם התפטרתי????
האם אני זכאי לקבל חודש הודעה מראש?? כאן המקום להדגיש שאני לא העברתי בכתב שום מכתב התפטרות רישמי ולא נקבתי בתאריך עזיבה .
מבחינתי אני עובד מלון לכל דבר ועניין גם היום..
האם מבחינה חוקית זה נחשב פיטורים או התפטרות??? האם אני זכאי לקבל את מה שמגיע לי כמפוטר ובמידה וכן למי עליי לפנות?
פיטורים
זה שלמקום עבודה שלך נוח להתפס על משהו שנאמר באולי לא ייחשב.
כמובן שאם אתה עובד מעל שנה אתה זכאי לכל התנאים הסוציאלים: פנסיה, הודעה מוקדמת הבראה וכו.
אני ממליצה לכתוב מכתב לפני שאתה פונה לבית משפט
שאלה לגבי דמי הבראה
כל זה לצורך חישוב דמי ההבאה .
שיעור משרה לחודש נקבע לפי שעות העבודה בפועל ביחס ל-186 שעות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חול המועד
האם הגיוני לעבוד יום שלם, כרגיל? ואם כן, האם השכר הוא אותו שכר?
לא, כן וכן
אלא אם יש קביעה אחרת בהסכם העבודה האישי או הקיבוצי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנה
חבל על המאמץ
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה למקום העבודה על חופשת לידה לגבר
זמן סביר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות + פיצויים
התפטרות עקב הפרת הבטחה
ככל הנראה מדובר בשחרור הכספים המפוקידם בקרן פנסיה בלא השלמה ל-100%. תביעות מוגות לבית הדין לעבודה ולא לבית המשפט לתבעיות קטנות. ורצוי מאד להתייעץ בטרם הגשת תביעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים
התפטרות, לא פיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם להודיע למעביד על יציאה לחופשת לידה מוקדמת?
אני עובדת תחת לחץ רב והתעללות נפשית.
הודעתי למעסיק שאני צריכה ללדת באמצע דצמבר. אני מעוניינת לנצל את האפשרות שניתנה לי בחוק ביטוח לאומי ולצאת לחופשת לידה כבר בתחילת נובמבר. האם אני מחויבת להודיע למעסיק שאני יוצאת לחופשת לידה מוקדמת? האם אפשר להודיע לו ב1/11 כי אני לא מרגישה טוב ולכן אני יוצאת לחופשת לידה?
אני חוששת שאם אני אודיע לה אז היחס שאני אקבל יהיה משפיל יותר וגרוע יותר.
תודה על התשובה
איילת
הקדמת חופשת לידה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעה בתנאים לאחר הודעה על עזיבה
לפני כחודש הודעתי למנהל שלי על רצוני לעזוב את החברה, וסיכמנו על תאריך סוף ההעסקה לחודש ינואר הקרוב.
בשבוע שעבר הודיעו לנו על קיצוץ בשכר לכלל עובדי החברה, ונאמר שמי שלא מקבל את ההרעה בשכר יכול להגיש את התפטרותו, ועזיבתו תיחשב לו כפיטורין עקב הרעה בתנאי העסקה.
האם למרות שהגשתי את התפטרותי לפני ההרעה בשכר, עזיבתי בינואר תחשב כפיטורין או כהתפטרות? האם אני בכל זאת יכולה להשאר במקום העבודה עוד שלושה חודשים (כמו שסוכם עם הבוס) ושזה יחשב לי כפיטורין, או שעלי לעזוב עכשיו?
תודה על כל עזרה.
התפטרות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפסקת לימודי תואר שלישי בזמן חופשת לידה
לפני שישה שבועות ילדתי את ביתי.
בשבוע שעבר ישבתי עם ועדת הוראה תואר שלישי והתבשרתי כי אינני יכולה להמשיך את לימודיי במתכונת הנוכחית. ההשלכות הן כי לא אקבל מלגה יותר. האוניברסיטה כן מעוניינת שאמשיך ללמד.
האם העובדה כי זה נעשה במהלך חופשת הלידה אכן תקין וחוקי? שהרי יש כאן הרעת תנאים בזמן חופשת הלידה.
לא דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי מחלה – מחלת ילד
ביתנו התינוקת חולה וברצוני לשאול לגבי דמי המחלה:
אתמול בעלי שמר עליה, היום אני איתה, מחר אולי שוב בעלי יהיה איתה ומחרתיים שוב אני.
בקיצור, מכיוון ששנינו לא רוצים לפספס ימי עבודה אנחנו מתחלקים בשמירה וכך יוצא שאף אחד לא לוקח חופשת מחלה רצופה אלא מקוטעת.
האם עדיין מגיע לנו דמי מחלה? ואם כן אז כמה? האם עדיף כבר שאני אשאר בבית כל התקופה כי אם שנינו ניקח חופשת מחלה נפסיד הרבה כסף???
שאלתי נובעת מכך שקראתי כי על יום המחלה הראשון לא מקבלים כסף ועל היום השני מעט מאד.
יש לציין כי אני נמצאת במקום עבודתי רק שלושה וחצי חודשים ומועסקת בחוזה אישי.
תודה רבה מראש!!!
הבנת נכון
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאונת עבודה
פנה לפורום נזיקין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פירוק חברה ופשיטת רגל
זכיתי בתביעה בביה"ד לעבודה כנגד החברה שבה עבדתי וכנגד בעל המניות הראשי בה ( עילת הרמת מסך) לאחרונה נודע לי כי בעל המניות הראשי נכנס להליכי פשיטת רגל - האם אני יכולה להגיש תביעת חוב במסגרת הליך זה וגם בבוא היום ובמידע ולא אראה את כיסוי החוב מההליך לפתוח בהליך של פירוק כנגד החברה ???
כן, וכן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סגירת החברה ופתיחת חדשה
רציתי לשאול לגבי מקרה בו החברה בה אני עובדת נסגרת ובעליה פותחים חברה חדשה כאשר הם יהיו בעליה אבל יתווסף עוד שותף אחד לפחות. התהליך אף כולל שינוי פיזי של מיקום החברה:
האם אני זכאית לפיצויי פיטורין במידה ואני מחליטה לא לעבור לחברה החדשה (הוותק שלי מעל שלוש שנים)?
תודה מראש.
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים לעובד שהתפטר
עובד מתפטר
המעסיק קובע אם העובד עובד בפועל בעת ההודעה המוקדמת, ואם בעלך ויתר על עבודתו בתקופת ההודעה המוקדמת - יש לשלם לו את תמורתה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר+טופס 106
שאלותי:הם היה חוקי לפטרו שהוא במילואים?
האם אי קבלת משכורת באיחור של 4 ימים היא בגדר הלנת שכר?
זה באשר לבני.
בעלי עובד בחברת אבטחה ומזה שנתיים שמסרבים לתת לו טופס 106 שיכול לעזור לו כי יש לו בעיותרפואיות שמזכות בפטורים.
הם חוקי מצידם?
הלנת שכר וטופס 106, אב ובנו
ב-10 לחודש הולן שכרו ב-10 ימים. מועד תשלום השכר הוא ה-1 לחודש, ועד ה-9 (לא ה-10) השכר אינו נחשב מולן. לכן, אם שכרו לא שולם היום (15 לחודש), הוא מו ב-15 יום.
לגבי האב - לא חוקי. שאלי בפורום מיסים מה המשמעות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטוח לאומי מעודד נכים להישאר בבית
סיפרתי דברים כהווייתם, בתקווה שתגיע עזרה כלשהי.
פשוט קשה לי להסתדר רק עם משכורת של 1,800 ש"ח בחוד (שאותה אני מרוויחה מעבודה של 4 שעות ביום), ומחצית מקצבת הביטוח הלאומי הולכת לי על מוניות, שבאמצעותן אני מגיעה לעבודה (אני לא מסוגלת להגיע בכלל לתחנת האוטובוס, משום שאין לי שיווי משקל, ואני נופלת תמיד. גופי מלא פצעים).
יש חוק דרקוני בביטוח לאומי, המחייב אותי לוותר על קצבת נכות כדי לקבל קצבת ניידות, וזה לא מאפשר לי לחיות כבן-אדם נורמלי.
כלומר: כדי לקבל קצבת ניידות, עלי לוותר על קצבת הנכות.
אם כך, אז מה ההבדל? לא יהיה פה, או לא יהיה שם. מה זה משנה?
אני פשוט רוצה לקבל קצבת ניידות ללא רכב, כי מגיע לי לכל הדעות, לפי מצבי הגופני, שמדרדר מיום ליום.
לא חבל?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הבראה – חלקיות משרה
אני עובדת חודשית ולאחרונה קיבלנו את תשלום ההבראה בגין 7.08-6.09. בחישובה לקחה חשבת השכר את % המשרה הממוצע שלי אולם התחשבה רק במקרים בהם עבדתי פחות מ- 100%, דהיינו, אם בחודש מסויים עבדתי 116% היא לקחה לחישוב הממוצע רק 100% עבור אותו חודש אבל אם עבדתי 86% בחודש אחר היא לקחה את אותם 86%. עקב כך קיבלתי תשלום דמי הבראה רק בגין 95% עקב כך שעבדתי "פחות ממשרה מלאה" ואין כך הדבר - האם זה תקין? ניסיתי למצוא התייחסות למקרים כאלו בפסיקה או בחקיקה והעליתי חרס בידי.
אודה לתשובתכם, אור.
דמי הבראה
נראה לפי תיאורך שאת עובדת משה מלאה, ולכן יש לשלם דמי הבראה מלאים לפי משרה מלאה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




