פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
הורדת מרכיבים במשכורת בעיקבות קבלת תפקיד אחר
תודה מראש על ההתייחסות.
הורדת מרכיב בשכר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורים
לפני כחודש פוטרתי והמעביד שלי מסר לי השבוע כי הוא מעקב לי את הפיצויי פיטורים שלי, כי יכול להיות שבחודש נובמבר יחזיר אותי לעבודה.
שאלותיי הן:
1. האם מותר לו על פי דין לעכב לי את הפיצויים , בהתניה כי יכול להיות ויחזיר אותי לעבודה, או שעליו לשלם לי קודם כל את הפיצויים?
2. במידה וכן מחזיר אותי לעבודה, האם זה שהוא לא משלם לי את הפיצויים , הדבר מקנה לי המשכיות של הותק שלי, ואת המשכיות התנאים שהיו לי עד יום הפיטורים?
אודה לתשובה
אלי.
פיצויי פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים - השלמת תשובה
2. אם המעסיק ירצה להחזירך לעבודה ואתה תסכים לכך, המעסיק יהיה רשאי לדרוש את החזרת הפצויים ובמקרה כזה ישמרו לך כל זכויות הותק, תקופת הפסקת העבודה תחשב כחופשה ללא תשלום. זכותך לא להסכים לחזור לעבודה מכל סיבה שהיא.
ימי חופש לאחר תום חוזה העסקה
ימי חופש- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים שלא כדין
המעסיק שלי פיטר אותי כאשר שהוא עושה זאת מול כל עובדי החברה
כאמור נפגעתי מאוד.
האם יש לי עילה לתביעה ואם כן אשמח לקבל פסיקה שתוכל לעזור לי
בביסוס טיעוני. תודה רבה
פיטורים שלא כדין- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה העסקה
ראי תשובתי לערן בתחתית עמוד זה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר בחג
עפ"י החוק איזה תעריף צריך לשלם לעובד שעובד בחג?
תודה
150%
גילוי מסמכים הקיימים אצל צד שלישי – דוחות נוכחות
הגשתי תביעה כנגד חברת כח אדם בגין הפרשי שכר ואי תשלום שעות נוספות כדין. עד כה התקיים רק קדם משפט אחד. במהלך הליכי גילוי מסמכים זה הובא לתשומת לבי כי כל דוחות הנוכחות הממוחשבים קיימים אצל צד שלישי (הלקוח) ועל כן אינני יכול לקבלם במסגרת הליך גילוי המסמכים מהנתבעת. האם עליי עכשיו להגיש בקשה לביה"ד למתן צו שיחייב את הצד השלישי לגלות את המסמכים או שעלי פשוט לזמן את הצד השלישי למתן עדות והביא את המסמכים במסגרת עדותו ? אם אני בוחר את האופציה השניה האם עליי לחכות עם זימון העד לשלב ההוכחות או אני יכול להגיש את הבקשה לזימון עד כבר היום כדי שהעד יגיע עם המסמכים כבר לדיון המוקדם הבא ( קרי, לפני שלב ההוכחות).
אני מודה מראש על התשובות.
גילוי מסמכים אצל צד ג'- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורין
בחוזה העבורה שלי אני חתום על סעיף 14 ומפרישים לי לפוליסת קיצבה
על שכר הבסיס בלבד.
מעבר לשכר זה יש לי גם בונוס קבוע ולא משתנה שעליו אין הפרשה לתנאים סוצייאלים.
ובנוסף לבונוס הקבוע יש לי גם הסכם עמלות משתנות לינארית (עמלות הגדלות עם הזמן)
האם בסיום עבודה במקרה של פיטורין המעסיק צריך לבצע השלמת פיצויים על רכיב הבונוס הקבוע והעמלות ?
אני מבין שבמידה ואני מתפטר התשובה היא שלילית.
סעיף 14 לחוק- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השהייה ממקום עבודה
האם ההשהייה חייבת להעשות דרך כוח אדם?
האם יש חוק שאומר שהמעסיק ישלם לי את תקופת ההשהייה? אשמח לקבל תשובה ברורה
השהייה- דינ יעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מגיע לי פיצויי פיטורים אם אני עוזבת מרצוני
פיצויים למתפטר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובדת ללא רצון
עבודה ללא רצון- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה עבודה
בעל הבית החליט לשנות את זה ל8.5 כולל הפסקה ורוצה שאני אחתום על חוזה האם אני חייב לחתום?מה קורה אם אני לא חותם?האם זה הרעת תנאים?
חוזה עבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניכוי מהשכר בעקבות חוסר החתמה בשעון נוכחות
תודה מראש.
ניכוי מהשכר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים-דחוף
אני עובדת במקום עבודה מסודר עשרה חודשים(הוא על בסיס משמרות אך לי הובטחה משרה מלאה, 5 ימים)אני כרגע לא במצב טוב עם הבוסית וכנראה שיפטרו אותי.
האם אני יכולה לתבוע אותם על העובדה שהם רוצים לפטר אותי לפני 11 חודש שזה נקרא שנה מבחינת פיצויים?
ועוד שאלה כללית:אם עובדת בהיריון(עוד לא חודש שני)ונודע על כך למעסיק והיא שוקלת לעשות הפלה(היא לא נשואה)והמעסיק דורש אישור בכתב על היריון/ההפלה האם היא מחויבת לתת?חברה שלי רוצה לדעת.
תודה מראש,
אורי.
פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים – העברה לתפקיד זוטר
הרעת תנאים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ללא משכורת
ואת השאר המעסיק החליט לא לשלם לי , עבור חודש וחצי הנותר
יש לציין שהמעסיק שלי עו"ד
הגשתי תביעה לבית הדין לעבודה היה פעמיים דיון בפעם הראשונה הוא דחה את הדיון בדקה ה90
ובפעם השניה הוא לא הגיע בדיון השלישי הוא הגיש לי תביעה כנגד בתור רשלנות עובד וכתב עלי
המצאות ותרוצים שהתעללתי בילדים שלו, שהילדים פחדו ממני...
והוסיף שהשכנה עידה שהילדים בכו ואני קראתי עיתון במרפסת וכו'
רציתי לשמע את חוות דעתך.
בתודה מראש!
דונה.
נ."ב יש לציין שתקופת עבודתי היתה בתאריך 2.9.2007
ללא משורת
בגין עוגמת נפש כמו מבוקש מבי"המש הנכבד לחייב את הנתבעת בהוצאות משפט ושכ"ט עו"ד שישאו מע"מ וריבית עד ליום התשלום בפועל.
חוות דעת- דיני עבודה
חבל שלא ביקשת הוצאות שלא הופיע לדיון השני
חוזה לשנה
חוזה לשנה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובדת גלובלית שמקבלת סכום קבוע עבור תגמול שעות נוס
כחשבת שכר הנני נשארת יותר מהשעות בהן אני אמורה לעבוד בימי שכר יצוין בזאת כי לא קיים סעיף בהסכם המדבר על תשלום בגין שעות אלה כי אני עובדת גלובלית.
בבדיקת תלושים אחרונים התברר לי כי בתלושים מופיע באופן קבוע כל חודש בחודשו:
שכר חודשי 186 שעות מופיע סכום 3,900 ש"ח , שורה לאחר מכן מצוין גמול שעות נוספות סכום של 900 ש"ח .
ברצוני לדעת האם קיימת כאן הרעת תנאים מכיוון שמהסתכלות על התלוש מול ההסכם הנני מקבלת שכר נמוך מהשכר ברוטו אשר נקבע לי? והאם חוקי שהוא יחלק את השכר ל-3900 ואת השאר ייציין כתגמול שעות נוספות למרות שהסעיף הזה כלל לא מצוין בחוזה?
הייתי מעוניינת לדעת האם במקרה של פיטורים, הפיצויים ישולמו לפי שכר כולל תגמול שעות נוספות ? האם כאשר ואצטרך ללכת לחתום אבטלה בלשכה ישולם לי לפי שכר בסיס או כולל תגמול שעות נוספות ?
אבקש את תשובתכם על מנת שיוכל לעזור לי בהמשך התנהלות הדברים מול הגורמים המתאימים
בתודה מראש
אילנית
שכר כוןלל- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים לאחר 15 שנה מהם 5 שנים בפרילנס
פוטרתי מעבודתי לאחרונה, לאחר 9 שנות עבודה בשכר מנהלים ועוד 5 שנות פרילנס. האם מגיעים לי פיצוים לפי משכורת אחרונה גם על שנות הפרילנס? הוחתמתי לפני חודש וחצי על מסמך בו אני מוותרת על סעיף 14 ללא ידעתי וכן נכתב על המסמך על ידי המנהלת שלי, תאריך נובמבר 2001. מה דעתכם?
תודה גלית
פיצויים -דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יש לי שאלה לגבי שכר של גיל 18
תשלום שכר עבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות עקב שינוי מצב משפחתי
אהיה זכאי לפצויי פיטורין?
התפטרות לשם טיפול בילד- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורים למטפלת
זה משנה את כל התמונה..
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורים למטפלת שהעסקתי
בשנתיים הראשונות היא עבדה אצלנו .
בשנה השלישית הילדה היתה בבית המטפלת .
בשנה השלישית מלאו למטפלת 26.
מעולם לא פיטרנו את המטפלת. היא ביקשה להפסיק לעבוד יום אחד ומאז לא באה.
האם אנחנו צריכים לשלם לה פיצויי פיטורים? דמי הבראה וימי חופשה עבור השנה האחרונה?
תודה.
מטפלת שהפסיקה להגיע- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים בגין הרעת תנאים והעתקת מקום מגורים
אני עובדת במוקד של חברת תקשורת גדולה התחלתי את עבודתי במקון ב 14.10.07 בסוץ יולי השנה עו לנו הרעה בתנאים עך כך שביטלו לנו משמרת אחת בשבועיים ברגע שביטלו את המשמרת אמרו לנו שיש לנו חודש להתפטר ולקבל פיצויים . רציתי לשאול האם יש תקופה מוגדרת שבמהלכה אני צריכה להתפטר צריכה כדי לקבל פיצויים .ושאלה נוספת באמצע אוקטובר אני עוברת לגור בתל אביב כשמקום עבודתי נמצא בקרית מלאכי רציתי לשאול האם אני עוברת לגור במקום שהמרחק יותר מ 40 ק"מ אני גם זכאית לקבל את הפיצויים
תודה
פיצויים- דינ יעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר בחג
האם יש תעריפי של שכר בחגים מסויימים למשל: בכיפור ובעצמאות יותר מראש השנ ואם כן מה התעריף?? או שלכ החגים זה איד ואז מה התעריף?
תודה
שכר בחג- דינ יעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




