פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
חוזה לא חוקי?
הדר
05/10/09
המעביד החתים אותי על חוזה דרקוני, בו אין מינימום שעות שהוא מחויב לספק לי, ואם ברצוני להתפטר לפני תום החוזה עלי לשלם קנס של 10,000 שח. האם חוקי? הוא לא השקיע בי משאבים המגיעים לסכום כזה.
חוזה לא חוקי
עו"ד בן נתן שי
05/10/09
קשה לענות על השאלה הזו כך. צריך לראות את החוזה. פנה לייעוץ מקצועי.
עבודה ביום כיפור
גור
05/10/09
ביום כיפור האחרון עבדתי כמאבטח. המשמרות היו מחולקות ל-8 שעות עבודה ו-8 שעות מנוחה. בשעת המנוחה שהיתי במוטל ע"ח המעביק.האם המעסיק צריך לשלם לי גם על שעות המנוחה משום שלא הייתה לי אפשרות לחזור לביתי (בשל יום כיפור)?בתודה מראש
עבודה ליום כיפור- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
05/10/09
המעסיק לא מחויב לשלם לך על שעות המנוחה.
ספרות משפטית
רועי
05/10/09
איזה ספר הכי טוב על דיני עבודה , שכולל הסבר על הכל בדיני עבודה ?
סדר דין , הסכמים אישיים וקיבוציים יחסי עובד מעביד..........הכל
תודה רבה
סדר דין , הסכמים אישיים וקיבוציים יחסי עובד מעביד..........הכל
תודה רבה
יש ספרים טובים רבים- הסתכל בגולדברג ופסטרנק
עו"ד בן נתן שי
05/10/09
חופשה
ערן
05/10/09
הבוס שלי הודיע לי יומיים לפני שהחליט לסגור את המקום ל 3 ימים והוא מוריד לי ימי חופש אני עובד 3 שנים במקום והוא עשה לי את זה בכוונה בגלל שלא הסכמתי לחתום על חוזה עבודה עכשיו הוא אומר שהוא הודיע לי שבועיים מראש מה אני יכול לעשות אתמול הייתי שם וצילמתי את עצמי בחוץ.....
דרוש מהמעסיק בכתב שכר על ימים אלה וציין שהחופש נכפה עלייך.
עו"ד בן נתן שי
05/10/09
פיצויי פיטורים לעובד שעתי עם תום החוזה
יניב אלול
04/10/09
שי שלום,
אני עומד לסיים את עבודתי במפעל עם סיום החוזה שלי.
אני אנני רוצה לחדש את החוזה וככל הנראה המפעל אינו רוצה לחדש את החוזה איתי גם כן.
שאלתי היא האם במקרה של עובד שעתי שמסתיימת תקופת החוזה שלו (תקופה שהוגדרה מראש) זכאי עם תום החוזה לפיצויי פיטורים?
אני עומד לסיים את עבודתי במפעל עם סיום החוזה שלי.
אני אנני רוצה לחדש את החוזה וככל הנראה המפעל אינו רוצה לחדש את החוזה איתי גם כן.
שאלתי היא האם במקרה של עובד שעתי שמסתיימת תקופת החוזה שלו (תקופה שהוגדרה מראש) זכאי עם תום החוזה לפיצויי פיטורים?
כן. עובד שעתי לתקופה קצובה זכאי לפיצויי פיטורים בסיום עבודתו.
עו"ד בן נתן שי
05/10/09
פיטורים בזמן הריון….
יניב
04/10/09
הנני עובדת במקום עבודה פעמיים בשבוע בימי שישי ושבת במשך 6 שנים. כיום אני בהריון בחודש שלישי. זוהי עבודה במשמרות כך שיש להשאיר אילוצים לגבי השבוע הבא. במקום נעבודה יודעים שאני רוצה לקבל את הפיצויים אבל הם לא מוכנים. כיום לשמחתי אני בהריון ושיבצו אותי למשמרת ביום שישי, יש לציין משאני לא יכולה לעבוד במשמרת זו. התקשרתי להודיע שאני לא יכולה לעבוד ביום שישי מכיוון שאני אף פעם לא עבדתי בערבי חג. שאלתי היא האם ניתן לפטר אותי בזמן הריון אם לא אגיע למשמרת והשאלה השנייה איך אני יכולה לא לעבוד ביום שישי ולצאת מזה הכי חוקי. יש כאלה שהמליצו לי להוציא חופשת מחלה ולהודיע למעסיק שאני בהריון ולא מרגישה טוב ולכן לא אוכל להגיע למשמרת. אשמח לדעת מה דעתכם בנושא. יש לציין שהמטרה היא לאחר הלידה לא לחזור לעבודה ולקבל את הפיצויים. סוריי על אורך השאלה. אודה להתייחסותכם. תודה.
פיטורים בזמן הריון- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
05/10/09
לא ניתן לםפטר אותך מעבודתך ללא קבלת אישור מהממונה על חוק עבודת נשים במשרד התמ"ת. לגבי יום היעדרות- דינו כמו כל יום היעדרות אחר.
מסמכים שלא גולו וצורפו לתצהיר עדות ראשית
ישראל
04/10/09
שלום וברכה,
האם מותר בבית הדין לעבודה לצרף לתצהיר עדות ראשית מסמכים אותם בעל הדין לא הזכיר בכתבי טענותיו ובתצהיר גילוי מסמכים מטעמו? אם זה אסור - האם צריך להגיש בקשה למחוק או להסיר מתיק בית הדין את המסמכים? בתודה מראש.
האם מותר בבית הדין לעבודה לצרף לתצהיר עדות ראשית מסמכים אותם בעל הדין לא הזכיר בכתבי טענותיו ובתצהיר גילוי מסמכים מטעמו? אם זה אסור - האם צריך להגיש בקשה למחוק או להסיר מתיק בית הדין את המסמכים? בתודה מראש.
גילי מסמכים בבית הדין- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
05/10/09
כדי לצרף מסמכים שלא גולו יש צורך בקבלת אישור בית הדין. אם אישור כזה לא התקבל יש לדרוש הוצאת המסמכים מהתיק ומחיקת חלק התצהיר שמתייחס למסמכים אלו.
הרעת תנאים?
אנונימוס
04/10/09
אני עובדת במקום העבודה שלי כבר 3 שנים. בחוזה ההעסקה מצויין שמסגרת העבודה שלי היא של משמרת אחת בשבוע, אם כי, בפועל, עבדתי תמיד כארבע-חמש משמרות. כעת הבנתי שרוצים שאעבוד רק משמרת אחת, כמוסכם בחוזה (עקב אי-אלו חיכוכים עם הממונים עליי). האם מדובר בהרעת תנאים? האם העובדה שלא כך בוצע בפועל ושעבדתי הרבה יותר ממשמרת אחת נופלת לגדר "הרעת תנאים" המאפשרת לי לקבל פיצויי-פיטורין + אפשרות לחתום בלשכה באם אעזוב?
תודה!
תודה!
הרעת תנאים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
05/10/09
אם בפועל עבדת 4 משמרות בשבוע הרי שחוזה העבודה שלך שונה בהתנהגות. הפחתה כעת למשמרת אחת מהווה הרעת תנאים מוחשית.עלייך להתריע בפני המעסיק שאינך מסכימה להורדה למשמרת אחת ואם זה לא יעזור תוכלי להתפטר בדין מפוטרת.
שאלות בנוגע להתפטרות
אריק
04/10/09
שלום רב וכל הכבוד על הפורום המוצלח,
אני עובד כשנתיים כמנהל אתר אינטרנט. לאחרונה ביקשתי העלאה ונענתי בשלילה. כעת אני שוקל התפטרות בגלל שלא קיבלתי העלאה. השאלות שלי הן:
1. אם אני מתפטר, האם מגיעים לי דמי אבטלה?
2. אם אני מתפטר, האם מגיעים לי פיצויים?
3. אם לא אקבל זכויות שמגיעות לי, האם יש איזה ארגון או עמותה שיעזרו לי לתבוע את המעביד בחינם?
תודה רבה מראש על התשובות,
חג שמח
אני עובד כשנתיים כמנהל אתר אינטרנט. לאחרונה ביקשתי העלאה ונענתי בשלילה. כעת אני שוקל התפטרות בגלל שלא קיבלתי העלאה. השאלות שלי הן:
1. אם אני מתפטר, האם מגיעים לי דמי אבטלה?
2. אם אני מתפטר, האם מגיעים לי פיצויים?
3. אם לא אקבל זכויות שמגיעות לי, האם יש איזה ארגון או עמותה שיעזרו לי לתבוע את המעביד בחינם?
תודה רבה מראש על התשובות,
חג שמח
התפטרות-דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
05/10/09
לגבי דמי אבטלה- נא פנה לפורום ביטוח לאומי.
לגבי פיצויי פיטורים- התפטרות עקב אי העלאה בשכר אינה מזכה בפיצויי פיטורים.
לגבי פיצויי פיטורים- התפטרות עקב אי העלאה בשכר אינה מזכה בפיצויי פיטורים.
צו עיקול זמני
צביה
04/10/09
אם וכאשר בית דין לעבודה נותן צו עיקול זמני על חשבון הבנק של נתבעת(עמותה)איך מועבר העיקול לבנק מבחינה פיסית??האם עלי למסור אישית לבנק את הצו? או ע"י הוצל"פ ?או בית הדין מבצע את המסירה?.
בתודה
צביה
בתודה
צביה
על מנת להיות בטוח שהבנק קיבל את צו העיקול אתה יכול להגיש אותו (בעותק מקורי) ולקבל מהבנק אישור על קבל
עו"ד בן נתן שי
05/10/09
חישוב פיצויים
גילעד
04/10/09
עבדתי במשך כ 6 שנים כך:
שנתיים ראשונות ואחרונות במשרה מלאה.
ובשנתיים האמצעיות בחצי משרה (לבקשתי)
איך מחושבים פיצויי הפיטורין: 6*משכורת אחרונה או חישוב אחר ?
תודה.
שנתיים ראשונות ואחרונות במשרה מלאה.
ובשנתיים האמצעיות בחצי משרה (לבקשתי)
איך מחושבים פיצויי הפיטורין: 6*משכורת אחרונה או חישוב אחר ?
תודה.
חישוב פיצויי פיטורים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
04/10/09
עבור התקופה שעבדת משרה מלאה יש לחשב את הפיצויים בהיקף של משרה מלאה; ועבור התקופה שזה עבדת חצי משרה יש לחשב את הפיצויים בהיקף של חצי משרה.
עמי – שאלה אחרונה זה חשוב……הסיפור המלא
עמי
04/10/09
שלום רב,
במהלך תקופה של 7 שנים עבדתי אצל 4 קבלנים (חברות למשאבי אנוש) במפעל.
בין השנים 2002 -2004 : עבדתי אצל קבלן א'.
בין השנים 2004 ועד 2005 : עבדתי אצל קבלן ב'.
בין השנים 2005 ועד 2008 עבדתי אצל קבלן ג'.
בין השנים 2008 ואילך הנני עובד אצל קבלן ד'.
לאחר שכל קבלן הפסיד את המכרז או החוזה שלו למתן שירותים הסתיים הוא הציע לי מקום עבודה חלופי באותם תנאים, אני תמיד סירבתי. וככה נוצר המצב שקבלנים מתחלפים ואני נשאר לעבוד באותו מקום העבודה.
לאחרונה הגשתי תביעה לפיצויי פיטורין והפרשי שכר כנגד קבלן ג' ( לאחר שהגיעו מים עד נפש) בגין תקופת העבודה אצלו ( 2005 ועד 2008). הוא הציע לי לאחרונה הצעת פשרה לסילוק תביעתי בסכום הנעמד בכ- 60% מפיצויי הפיטורין אשר אני אמור לקבל בגין אותה תקופת עבודה...
השאלות שלי אם כן האם במידה ואני חותם על הסכם הפשרה :
א.אני לא אוכל לתבוע מהקבלן האחרון (קבלן ד') את הפיצויים בגין כל תקופת העבודה במפעל בקיזוז הסכום אותו אקבל כעת ??
ב. האם אני לא אוכל לתבוע פיצויי פיטורין מהקבלנים הקודמים אשר העסיקו אותי כאמור לעיל ??
אני מודה מראש על התשובות - זה מאוד דחוף לי .
במהלך תקופה של 7 שנים עבדתי אצל 4 קבלנים (חברות למשאבי אנוש) במפעל.
בין השנים 2002 -2004 : עבדתי אצל קבלן א'.
בין השנים 2004 ועד 2005 : עבדתי אצל קבלן ב'.
בין השנים 2005 ועד 2008 עבדתי אצל קבלן ג'.
בין השנים 2008 ואילך הנני עובד אצל קבלן ד'.
לאחר שכל קבלן הפסיד את המכרז או החוזה שלו למתן שירותים הסתיים הוא הציע לי מקום עבודה חלופי באותם תנאים, אני תמיד סירבתי. וככה נוצר המצב שקבלנים מתחלפים ואני נשאר לעבוד באותו מקום העבודה.
לאחרונה הגשתי תביעה לפיצויי פיטורין והפרשי שכר כנגד קבלן ג' ( לאחר שהגיעו מים עד נפש) בגין תקופת העבודה אצלו ( 2005 ועד 2008). הוא הציע לי לאחרונה הצעת פשרה לסילוק תביעתי בסכום הנעמד בכ- 60% מפיצויי הפיטורין אשר אני אמור לקבל בגין אותה תקופת עבודה...
השאלות שלי אם כן האם במידה ואני חותם על הסכם הפשרה :
א.אני לא אוכל לתבוע מהקבלן האחרון (קבלן ד') את הפיצויים בגין כל תקופת העבודה במפעל בקיזוז הסכום אותו אקבל כעת ??
ב. האם אני לא אוכל לתבוע פיצויי פיטורין מהקבלנים הקודמים אשר העסיקו אותי כאמור לעיל ??
אני מודה מראש על התשובות - זה מאוד דחוף לי .
הפורום אינו מקום לייעוץ אישי.
עו"ד בן נתן שי
04/10/09
התשובה העקרונית הובהרה. ההחלטה מה לעשות בדיון שלך בידיך. הייתי ממליץ לך להתייעץ עם עו"ד טרם קבלת החלטה.
השעיה מהעבודה לזמן בלתי מוגבל
מיכל
04/10/09
רבתי עם המעבידשלי הגענו לדחיפות הדדיות המעביד הזמין משטרה ושנינו רצינו להתלונן הוא עליי ואני עליו, השוטרים הציעו לנו לסגור את העניין בנינו , ובהסכמתי והסכמת המעביד לא הגשנו תלונות ,כשהמשטרה הלכה המעביד הודיע לי שאני מושעת עד להודעה חדשה או שאכתוב מיכתב התנצלות והדביק אותו בלוח מודעות שכל העובדים יראו ואם לא אז אני לא מפוטרת ואני לא עובדת וכמובן שעל הימיםשאני לא עובדת אני לא אקבל שכר,האם אני יכולה להחשב מפוטרת לעניני פיצויים?
המעביד לא רוצה לתת לי מיכתב פטורים או להחזיר אותי לעבודה
המעביד לא רוצה לתת לי מיכתב פטורים או להחזיר אותי לעבודה
השעיה לתקופה בלתי מוגבלת דינה כפיטורים.
עו"ד בן נתן שי
04/10/09
עבור עמי
סטודנט למשפטים
04/10/09
עמי שלום,
אני שמתי לב כי שאלת שאלות רבות לגבי זכויות עובד במקרים של חילופי קבלנים, אבקש לציין בפנייך כי עד כמה שידוע לי הרי שבמידה וההעסקה בין הצדדים מגיעה לסיומה בטרם התחלת העבודה אצל חברת הקבלן החדשה, הרי שחברת הקבלן החדשה איננה תהא חייבת לך את פיצויי הפיטורין בבוא היום במידה ותפוטר ( הלכת ווהל -אמלביץ). כפי שתיארת הרי שקיבלת מכתב המודיע כי התפטרת מחברת הקבלן הקודמת היות ולא התייצבת במקום העבודה החדש לעניין זה הרי שמדובר בסיום יחסי העבודה בינך ובין חברת הקבלן הקודמת ועל כן אינך זכאי לתבוע בבוא היום פיצויי פיטורין בגין תקופה זאת מהקבלן החדש...אבקש לקבל אישור על האמור מעו"ד באתר...תודה
אני שמתי לב כי שאלת שאלות רבות לגבי זכויות עובד במקרים של חילופי קבלנים, אבקש לציין בפנייך כי עד כמה שידוע לי הרי שבמידה וההעסקה בין הצדדים מגיעה לסיומה בטרם התחלת העבודה אצל חברת הקבלן החדשה, הרי שחברת הקבלן החדשה איננה תהא חייבת לך את פיצויי הפיטורין בבוא היום במידה ותפוטר ( הלכת ווהל -אמלביץ). כפי שתיארת הרי שקיבלת מכתב המודיע כי התפטרת מחברת הקבלן הקודמת היות ולא התייצבת במקום העבודה החדש לעניין זה הרי שמדובר בסיום יחסי העבודה בינך ובין חברת הקבלן הקודמת ועל כן אינך זכאי לתבוע בבוא היום פיצויי פיטורין בגין תקופה זאת מהקבלן החדש...אבקש לקבל אישור על האמור מעו"ד באתר...תודה
לא נכון.
עו"ד בן נתן שי
04/10/09
זה שעובד לא התייצב במקום עבודה חדש לא אומר שהוא התפטר, ובטח ובטח לא אומר שהוא אינו זכאי לפיצויי פיטורים (ראה פס"ד דינמיקה ואלו שהלכו בעקבותיו).
אם עובד עובד באותו מקום עבודה והתחלפו קבלנים במקום העבודה הוא זכאי לפיצויי פיטורים מכל קבלן על תקופת עבודתו. בעבר, טרם הלכת דינמיקה, הקבלן האחרון היה אחראי לפיצויי פיטורים לכל תקופת ההעסקה בהתאם לרצף העבודה גם אם עובד התפטר מעבודתו והמשיך באותו מקום עבודה ולא נוצר נתק של שלושה חודשים בין סיום עבודתו אצל הקבלן החדש לעבודתו אצל הקבלן הישן.
אם עובד עובד באותו מקום עבודה והתחלפו קבלנים במקום העבודה הוא זכאי לפיצויי פיטורים מכל קבלן על תקופת עבודתו. בעבר, טרם הלכת דינמיקה, הקבלן האחרון היה אחראי לפיצויי פיטורים לכל תקופת ההעסקה בהתאם לרצף העבודה גם אם עובד התפטר מעבודתו והמשיך באותו מקום עבודה ולא נוצר נתק של שלושה חודשים בין סיום עבודתו אצל הקבלן החדש לעבודתו אצל הקבלן הישן.
טיפים במלצרות
דנה
04/10/09
האם מותר למעסיק לקחת לעצמו את הטיפים שעשית במשמרת כל עוד הם לא עוברים את משכורת המינימום שלך לאותה משמרת לעצמו או במקרה וכן עברת את המינימום כסף לאותה משמרת רק בטיפים לתת לך רק את הטיפים?
טיפים במלצרות- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
04/10/09
הרעיון הוא פשוט- השכר שמשולם למלצר חייב להיות לפחות בגובה שכר המינימום. על מנת שהשכר שהמלצר מקבל ייחשב כשכר מאת המעסיק על המעסיק להעביר את הטיפים במערכת שלו וממנה לשלם את השכר לעובד. טיפים שנשארים אצל העובד ולא עוברים דרך המערכת של המעסיד אינם נחשבים לשכר.
זכויות לאחר פיטורים
משה
04/10/09
הייתי עובד עירייה דרך חברת כח אדם במשך 8 שנים ועוד 4 שנים נוספות עובד עירייה מהמניין.
8 השנים הקודמות נחשבו לי בוותק פנסיה, ו4 השנים הנוספות נחשבו לי כוותק עבודה, נכון להיום פוטרתי מהן זכויותיי? והאם אני זכאי לקבל פיצויים בעבור 12 השנים?
8 השנים הקודמות נחשבו לי בוותק פנסיה, ו4 השנים הנוספות נחשבו לי כוותק עבודה, נכון להיום פוטרתי מהן זכויותיי? והאם אני זכאי לקבל פיצויים בעבור 12 השנים?
כן. הנך זכאי לפיצויי פיטורים עבור כל התקופה (בהנחה שלא קיבלת פיצויי פיטורים מהקבלן לאחר שסיימת לעבוד
עו"ד בן נתן שי
04/10/09
,תשלום פיצועים חןפש הבראה עקב פיטורים
גלילה מרציאנו
04/10/09
הנני עובדת במשק בית במשך 3 שנים ושמונה חודשים
כל פעם 5 שעות פעמים בשבוע
פוטרתי כמה מגיע לי הבראה חופש על כל שנה? וכן הודעת פיטוריםלןתק הנ"ל
כל פעם 5 שעות פעמים בשבוע
פוטרתי כמה מגיע לי הבראה חופש על כל שנה? וכן הודעת פיטוריםלןתק הנ"ל
זכויות עבודה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
04/10/09
מגיעים לך 10 ימי חופשה ו- 2.5 ימי הבראה. צריכים לתת לך הודעה מוקדמת של חודש ופיצויי פיטורים בגובה משכורת חודשית כפול 3.66.
פיצויי פיטורין
עמי
04/10/09
שלום רב,
אני שאלתי כאן שאלה מקודם ואנ עדיין יחסית מבולבל לגבי המצב.
תיאור המקרה :
1. עבדתי אצל חברת משאבי אנוש למשך תקופה של 3 שנים.
2. החברה הפסידה את המכרז אצל הלקוח והציעה לי לעבור למקום עבודה חלופי באותם תנאים.החברה ציינה בפניי בכתב כי במידה ולא אתייצב למקום העבודה החדש הרי שהיא תראה את זה "כהתפטרות לכל דבר".
3. לא התייצבתי במקום העבודה החדש אלא המשכתי לעבוד באותו מקום עבודה אצל חברה משאבי אנוש אחרת.
4. האם במידה ואפוטר מהחברה החדשה אני אוכל לתבוע ממנה פיצויי פיטורין גם בגין תקופת העבודה שלי בחברה הקודמת, למרות שלכאורה התפטרתי ולא עברתי למקום העבודה החלופי.
אני מודה מראש על התשובות ותודה על כל העזרה אתם עושים עבודת קודש....
3.
אני שאלתי כאן שאלה מקודם ואנ עדיין יחסית מבולבל לגבי המצב.
תיאור המקרה :
1. עבדתי אצל חברת משאבי אנוש למשך תקופה של 3 שנים.
2. החברה הפסידה את המכרז אצל הלקוח והציעה לי לעבור למקום עבודה חלופי באותם תנאים.החברה ציינה בפניי בכתב כי במידה ולא אתייצב למקום העבודה החדש הרי שהיא תראה את זה "כהתפטרות לכל דבר".
3. לא התייצבתי במקום העבודה החדש אלא המשכתי לעבוד באותו מקום עבודה אצל חברה משאבי אנוש אחרת.
4. האם במידה ואפוטר מהחברה החדשה אני אוכל לתבוע ממנה פיצויי פיטורין גם בגין תקופת העבודה שלי בחברה הקודמת, למרות שלכאורה התפטרתי ולא עברתי למקום העבודה החלופי.
אני מודה מראש על התשובות ותודה על כל העזרה אתם עושים עבודת קודש....
3.
עמי יקירי- ענינו תשובה ברורה. נא ראה למטה.
עו"ד בן נתן שי
04/10/09
זכויות מילואמיניק
יניב
04/10/09
מקום עבודתי משלם לי הוצאות נסיעה חודש בחודשו.
נקראתי לדגל עבור שירות מילואים במשך חודש שלם.
על פי הבנתי המעביד מחויב לשלם לי משכורת ובמקביל לקבל את כספו מביטוח לאומי.
כאשר עיינתי בתלוש המשכורת שמתי לב שהמעביד שלי הפחית לי הוצאות נסיעה.
האם מותר לו לעשות כן?
אודה לתשובה.
נקראתי לדגל עבור שירות מילואים במשך חודש שלם.
על פי הבנתי המעביד מחויב לשלם לי משכורת ובמקביל לקבל את כספו מביטוח לאומי.
כאשר עיינתי בתלוש המשכורת שמתי לב שהמעביד שלי הפחית לי הוצאות נסיעה.
האם מותר לו לעשות כן?
אודה לתשובה.
הוצאות נסיעה בזמן מילואים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
04/10/09
המעסיק אינו מחוייב בתשלום דמי נסיעה בעת שהעובד במילואים שכן דמי נסיעה הם למעשה החזר הוצאות נסיעה ואם הוצאות נסיעה לא הוצאו בפועל- אין מה להחזיר.
עובד שעתי או חודשי? (דחוף בבקשה)
עובד
04/10/09
אני מקבל שכר מדי חודש ותלוש שכר גם כן. אולם השכר מחושב לפי שעות וימי עבודה בפועל. לאחרונה סיימתי לעבוד שם, איך אני מחשב את זכויותיי לעניין:
1. פיצויי פיטורים.
2. הודעה מוקדמת.
3. שעות נוספות
וכד'
1. פיצויי פיטורים.
2. הודעה מוקדמת.
3. שעות נוספות
וכד'
עוב דשעתי- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
04/10/09
פיצויי פיטורים- השכר הקובע הוא השכר הממוצע ב- 12 חודשי העבודה האחרונים.
הודעה מוקדמת- תלוי כמה זמן עבדת שם. אם מעל שנה- מגיעה לך הודעה מוקדמת של חודש.
שעות נוספות- כל שעה מעל 8 שעות ליום או 43 שעות בשבוע מזכה בתוספת עבור שעות נוספות.
הודעה מוקדמת- תלוי כמה זמן עבדת שם. אם מעל שנה- מגיעה לך הודעה מוקדמת של חודש.
שעות נוספות- כל שעה מעל 8 שעות ליום או 43 שעות בשבוע מזכה בתוספת עבור שעות נוספות.
חוזה עבודה
ליאת
04/10/09
שלום,לפני שנה ו3 חודשים התחלתי לעבוד בהוסטל, אז בחוזה ובע"פ אמרו לי שהשכר הוא מינימום בחצי שנה הראשונה וכל חצי שנה עולה בשקל, ז"א, שהיום השכר שלי צריך להיות 23 ש"ח לשעה, לצערי לא שמרתי לי העתק של החוזה שעליו חתמתי,היום המנהל של ההוסטל (שהחליף את מי שהייתה אז) אומר שבחודש יוני 2008 (החודש שהתחלתי) בדיוק שינו את המדיניות ורק לאחר ותק של שנתיים השכר עולה ל23 ש"ח, כרגע זאת התשובה של המעסיק שלי, שמאחר ושינו מדיניות השכר שמגיע לי הוא 22 לשעה.האם יש משהו שאני יכולה לעשות בנידון?(חשוב לציין שאני כבר לא עובדת בהוסטל)תודהליאת
כן. להגיש תביעה בבית הדין לעבודה.
עו"ד בן נתן שי
04/10/09
רצף זכויות – הצעה למקום עבודה אחר
עמי
04/10/09
עבדתי בחברת כח אדם ( לא בתחום השמירה) במשך תקופה של 3 שנים, החברה הפסידה את המכרז למתן שירותים במקום העבודה והציע לי מקום עבודה חלופי באותם תנאים הקרוב למקום העבודה הקודם הצעה באה במכתב אשר קבע כי במידה ואני לא אתחיל לעבוד במקום העבודה החלופי הרי שהחברה תראה זאת "כהתפטרות". אני בינתיים התחלתי לעבוד בחברת כח אדם חדשה באותו מקום העבודה ותוך כדי עבודתי קיבלתי מכתב המאשר את התפטרותי ממקום העבודה הקודם.
שאלתי אם כן היא במידה ונשארתי לעבוד באותו מקום העבודה האם הנני זכאי לקבלת פיצויי פיטורין מחברת כח האדם החדשה בגין התקופה אשר בה עבדתי בחברת כח האדם הישנה ???
שאלתי אם כן היא במידה ונשארתי לעבוד באותו מקום העבודה האם הנני זכאי לקבלת פיצויי פיטורין מחברת כח האדם החדשה בגין התקופה אשר בה עבדתי בחברת כח האדם הישנה ???
רצף זכויות- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
04/10/09
הנך זכאי לפיצויי פיטורים עבור תקופת עבודתך הראשונה מהקבלן הראשון ועבור תקופת עבודתך השניה מהקבלן השני.
הודעה מראש לצעביד
יעל
04/10/09
לפי החוק אני חייבת לתת למעביד 8.5 ימי הודעה מראש.
מאחר ואני יודעת שעל מנת לאייש את משרתי הוא יזדקק ליותר זמן.
רציתי לדעת, אם אני אתן הודעה מראש של חודש. האם יוכל מעביד בכל רגע נתון (לאחר 8.5 ימים שאני חייבת) להודיע לי שלא זקוק לי מרגע לרגע. או שההודעה שלי תקפה ולכן יצטרך לפטר אותי ולתת לי באותו רגע הודעה של 8.5 ימים.
אודה לכם אם תעזורו לי באופן דחוף.
חג שמח!
מאחר ואני יודעת שעל מנת לאייש את משרתי הוא יזדקק ליותר זמן.
רציתי לדעת, אם אני אתן הודעה מראש של חודש. האם יוכל מעביד בכל רגע נתון (לאחר 8.5 ימים שאני חייבת) להודיע לי שלא זקוק לי מרגע לרגע. או שההודעה שלי תקפה ולכן יצטרך לפטר אותי ולתת לי באותו רגע הודעה של 8.5 ימים.
אודה לכם אם תעזורו לי באופן דחוף.
חג שמח!
מהיום שהוא מודיע שהוא לא זקוק לך יותר את זכאית לתקופת ההודעה המוקדמת.
עו"ד בן נתן שי
04/10/09
רצף זכויות שאלה
ערן
04/10/09
מה הדין כאשר רצף הזכויות לעניין פיצויי פיטורין נקטע ?
כלומר אדם החל לעבוד תחת מעביד א' לאחר מכן מעביד ב' החליף אותו ,ובסיום תקופת ההעסקה שילם פיצויי פיטורין בגין תקופת העסקה אצלו בלבד, ולאחר מכן מעביד ג' העסיק אותו באותו מקום העבודה ? האם יכול העובד לתבוע ממעסיק ג' גם בנוסף לפיצויי הפיטורין בתקופת עבודתו אצלו גם פיצויי פיטורין בגין תקופת עבודתו אצל מעסיק א'
כלומר אדם החל לעבוד תחת מעביד א' לאחר מכן מעביד ב' החליף אותו ,ובסיום תקופת ההעסקה שילם פיצויי פיטורין בגין תקופת העסקה אצלו בלבד, ולאחר מכן מעביד ג' העסיק אותו באותו מקום העבודה ? האם יכול העובד לתבוע ממעסיק ג' גם בנוסף לפיצויי הפיטורין בתקופת עבודתו אצלו גם פיצויי פיטורין בגין תקופת עבודתו אצל מעסיק א'
רצף זכויות- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
04/10/09
בהתחלף מעסיקים על כל מעסיק לשלם את פיצויי הפיטורים על תקופתו בלבד.
לאחר פשרה….,מה עושים?
אורית
04/10/09
תבעתי את המעסיק שלי, בבית הדין לעבודה, בשל סירוב לתת לי משכורת...
פסקו לטובתי שהוא צריך לשלם לי את המגיע לי
תוך 7 ימים והצ'ק יגיע לביתי כך סוכם.
ועדיין לא נשלח אלי שום דבר עבר 8ימים מה עושים?
פסקו לטובתי שהוא צריך לשלם לי את המגיע לי
תוך 7 ימים והצ'ק יגיע לביתי כך סוכם.
ועדיין לא נשלח אלי שום דבר עבר 8ימים מה עושים?
מרימים טלפון למעסיק ושואלים מה קורה. מחכים מספר ימים ואז פותחים תיק הוצאה לפועל אם לא התקבל בינתיים
עו"ד בן נתן שי
04/10/09
מה עושים?
אורית
04/10/09
האם זה אפשרי שוב לגשת לבית הדין..
והאם אני חייבת להתקשר למעסיק ?
(כי ממש לא בא לי)
האם ישר לגשת להוצאה לפועל..
הייתי מעדיפה לקיים דיון חוזר
והאם אני חייבת להתקשר למעסיק ?
(כי ממש לא בא לי)
האם ישר לגשת להוצאה לפועל..
הייתי מעדיפה לקיים דיון חוזר



