פורום דיני משפחה
פורום דיני משפחה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום חיי המשפחה. גירושין, משמורת, מזונות, צוואות וירושות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
כתב תשובה
האם אוכל להגיש כתב תשובה בדיני משפחה?
שלום אילה,
אין זכות מוקנית להגשת כתב תשובה בדיני משפחה, ועל כן אם את סוברת כי יש לכך הצדקה וחשיבות, עלייך להגיש בקשה לביהמ"ש על מנת שיאשר לך להגיש כתב תשובה.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פסיקת מזונות לא הוגנת
תביעות בגין הסדרי שהייה ומזונות
שלום נויה,
פסיקת מזונות נעשית בכפוף לשיקולים רבים אותם שוקל ביהמ"ש. נושאי מזונות והסדרי שהייה- כאשר ישנה הצדקה/ שינוי נסיבות, ניתן להגיש בגינם תביעות בביהמ"ש. על סמך הנתונים שפירטת, איני יכולה לענות לשאלתך, אלא לייעץ לחברך לפנות לעו"ד לדיני משפחה אשר יוכל להנחותו כיצד נכון לפעול בנסיבות שלו.
בריאות והצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חלוקת רכוש לא שוויונית
ובמילים אחרות האם הלוואות ומינוס הם בעצם חלק מהרכוש וכשמבקשים לחלקו באופן לא שוויוני המשמעות היא שבעצם התבקש לחלק לא שוויוני גם את ההלוואות והמינוס?
תודה רבה
איזון משאבים - האם חובות נכללים באיזון?
שלום צילה,
איזון משאבים כולל חובות וזכויות, שותפות בדבש וגם בעוקץ. הלוואות ומינוס הם חלק מהאיזון. פעמים רבות, ישנן סיבות לאיזון לא שוויוני עקב יצירת חובות בדרך "לא רגילה" ונטל ההוכחה לאי הכללת החוב, הוא על זה הטוען כי יש להוציא את החוב מהאיזון.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עוגמת נפש
בעלי הביא ילד מחוץ לנישואין - פיצויים וכתובה
שלום לילי,
סיפורך מצער מאוד. בתביעת הגירושין בבית הדין הרבני את יכולה לתבוע בגין כתובה ופיצויים בגין הבגידה. אנא פני לעו"ד מומחה לדיני משפחה והתייעצי עמו לעניין העלות ודרכי הפעולה המומלצים עבורך.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ס' 6 ו לחוק בית משפט למשפחה
יש צד שלישי שיש לו טענו תעל הנכס
אני סבור לצרפו לפי ס' 6 ו לחוק בית משפט למשפחה.
האם מגישים בקשה לצרפו?
או ניתן לצרפו כנתבע כבר בכתב התביעה ולנמק?
מה מציעים ומה מקובל?
ואז איך ניתן למחוק טענות מאוד משפחתיות כדי לא לחשוף בפניו אלא את המעט הנדרש?
צירוף צד שלישי לתביעה בדיני משפחה
שלום עילאי,
עלייך להגיש בקשה לצרף את הצד השלישי לתביעה ולנמק מדוע נדרשת מעורבותו לבירור התובענה וההכרעה בסכסוך. אם ביהמ"ש יסבור כי נדרשת נוכחותו וזו עולה על הפגיעה בו בעקבות צירופו לסכסוך שהוא אינו חלק ממנו - אז יצרפו. במידה ויצורף, בכתבי הטענות שיחשפו בפניו יש להשחיר פרטים חסויים שאינם קשורים לעניינו.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פרסום תמונות ילדים בפייסבוק להורים גרושים
בת זוגתי פירסמה תמונה משותפת של הילדים שלה ושלי יחד בבילוי משותף.
האם לגרושתי יש עילה לתביעה שהדבר נעשה ללא אישורה ?
יש לציין שמבחינתי זה מאושר.
אודה לתשובה ברורה.
האם פרסום תמונות עם ילדיי עלול לגרור תביעה מגרושתי
שלום,
אם אין בינך לבין גרושתך הסדר בעניין, אז בכפוף לחוק הגנת הפרטיות מותר לפרסם צילום בפומבי, כאשר הוא אינו מבזה או משפיל את המצולם, וכן בכפוף לחוק הנוער, אשר אוסר פרסום פרטי זיהוי של קטין ו/או תצלומי עירום של קטין מגיל 5 ומעלה. כמו כן, על ההורה המפרסם להפעיל שיקול דעת ולהימנע מסיכון הקטין בעקבות פרסום פרטיו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הזמנה לדיון איך אדע אם זה להוכחות
האם אני יכולה להיות בטוחה שדיון זה שנקבע הוא לא דיון להוכחות?
תודה
הזמנה לדיון ראשון בתביעת רכוש דיני משפחה
שלום צחי,
הדיון הראשון הוא לא דיון הוכחות. אם וכאשר יהיה דיון הוכחות, אתה תדע על כך טרם הדיון.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סמכויות חקירה ובדיקה
ובמילים אחרות האם יש הבדל כלשהו?
בין רו"ח חוקר שמבקשים למנות לבין רו"ח חוקר עם סמכויות חקירה ובדיקה שמבקשים למנות, או שזה בעצם אותו דבר?
אם יש הבדל מה הוא ההבדל?
תודה רבה
רואה חשבון חוקר בדיני משפחה
שלום אבי,
כאשר ביהמ"ש חושב שיש הצדקה למינוי רו"ח חוקר, למשל כאשר יש חשש להברחת נכסים, אז ימונה רו"ח חוקר (= רו"ח עם סמכויות חקירה) ניטרלי ע"י בימ"ש. רו"ח חוקר כרוך בעלויות גבוהות ועל כן, אם אין בכך צורך ואין כל תשתית ראייתית לצורך במינוי, ימונה אקטואר שאינו חוקר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בהולה לגבי חלוקת עסק עש הפרוד
האשה בכתב ההגנה בקשה בסעיף אחד לשום את העסק שלו, ובסעיף אחר בקשה חלוקת רכוש.
האם 2 סעיפי בקשות אלה של האשה משמעותם הינה , בין היתר, שהאשה בקשה שיאזנו את העסק ע"ש הבעל ויתנו לה חלק בו? (או שזה לא כלול בבקשות שפורטו ויש לציין זאת במפורש בנוסף למה שכבר נתבקש)?
תודה רבה
בקשה לאיזון משאבים
שלום מיכל,
למיטב הבנתי, בקשת האישה להערכת שווי העסק של הבעל, היא לצורך איזון משאבים. קשה לי לענות לך על השאלה בהתאם לפרטים שציינת. רק אוסיף, כי עלייך לדעת שאיזון העסק הוא גם לזכויות וגם לחובות.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נכס ספציפ
האם אפשרי? בלי לאזן ולפרק נכסים אחרים?
פירוק שיתוף בנכס ספציפי בגירושין
שלום שיבר,
אם יש הסכמה בין בני הזוג, ניתן לערוך איזון משאבים כרצונם ולפרק שיתוף בכל נכס שיבחרו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה דחופה לגבי שלב הצגת דפי חשבון
לחשבון זה המכיל אך ורק את כספי אחות האשה , נכנסו כספים מביטוח לאומי ומקרן פנסיה בגין נכותה של אחות האשה, האם מספיק לצרף לכתב ההגנה רק אישורים המלמדים שהביטוח לאומי וקרן פנסיה הפקידו כספי נכות לחשבון זה בעבור האחות? כאשר את דפי החשבון עצמם לגבי כל השנים בהם היה קיים החל מ 2011 ועד היום, ניתן יהיה להציג בשלב מאוחר יותר של ההליך?
או שחובה כבר כעת להציג גם את דפי החשבון עצמם שרואים בהם לגבי כל כניסת כסף שהמכניס אותם זה ביטוח לאומי או קרן פנסיה? ואם לא נציגם כעת לא נוכל לעשות זאת בהמשך ההליך?
תודה רבה
גילוי מסמכים בדיני משפחה
שלום חני,
אם לחשבון של האחות, בו רשומה כשותפה גם האישה, נכנסים רק כספים בין נכות האחות וקרן פנסיה של האחות (אם הבנתי נכון), אני לא רואה בעייתיות בהצגת דפי החשבון והוכחה כי הכספים אינם שייכים לאישה. אם לא הבנתי נכון את כוונתך, אנא הסביר שוב בקצרה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נפטר ללא בת זוג וללא קשר עם ילדיו
הורי כמובן היו לו לאורך השנים לעזר ותמיכה בצעירותו ואף בזקנתו. מכיוון שבמקרה זה יש יורשים חוקיים (ילדיו) איך ניתן לברר אם יש בכלל צוואה? אולי הם כלולים בתוכה?
ואם אין צוואה, האם יש להם זכות לבקש חלק מהירושה למרות שהירושה באופן חוקי מגיעה לילדיו, אך לא היה לו עמם כלל קשר?
כיצד ידעו הוריי אם הם זוכים בצוואת השכן המנוח?
שלום לי,
הורייך אינם יורשים כדין ולכן הם אינם יכולים לפנות לרשם הירושה לברר אם יש צוואה. ככל הנראה, ילדיו הם שיבררו אם יש צוואה. החוק קובע שמי שמחזיק צוואה של נפטר חייב למסור אותה לרשם הירושה. ברגע שהיורשים רוצים לממש את הצוואה ולהוציא צו קיום, אז מי מהם שיבקש, יהיה חייב לפנות לכל הזוכים בצוואה וליידע אותם - רשם הירושה מוודא שאכן הזוכים מיודעים ורק אז ניתן לקבל צו קיום צוואה. על כן, אם הורייך זוכים בצוואת השכן, הם יקבלו על כך הודעה.
בשורות טובות!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
י"ס
היה מפגשים והסתיימו ביום 2.7 בכך שהנתבע לא הגיע והודעה על כך נמסרה מהי"ס לבימ"ש.
מה עכשיו?
מתי אוכל הלגיש תביעה? 45 מיום ההגשה + 15 מהסיום?
האם מחכה למסמך סיום מהי"X? כי לא קבלתי והם לא מסרו לבימ"ש דבר מלבד ההודעה הנ"ל.
יישוב סכסוך
שלום אולגה,
לאחר 60 ימים מיום פתיחת הליך יישוב סכסוך, תסתיים תקופת עיכוב ההליכים שלך ואת תוכלי להגיש תביעות ראשונה ב15 הימים הבאים. אינך צריכה לחכות למסמך מיח"ס.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ג
יש מחלוקת על נכס שצד ג טוען לזכויות בו.
באיזה אופן אמחוק הפרטים האינטימים מכתב התביעה שאמסור לו ?
אין לו כל עניין להחשף למידע שאינו על הנכס
על דעת עצמי? צריכה רשות מהשופט?
הסתרת מידע חסוי מצד ג' שיצורף לתביעה בדיני משפחה
שלום טליה,
את יכולה להשחיר את המידע שאינו רלוונטי לגביו. השופט מודע לכך שהמידע חסוי ואין לצד ג' כל צורך להיחשף אליו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אחרים?
סעד הצהרתי בדיני משפחה
שלום ע,
אין מס' הליך לתביעה לסעד הצהרתי במשפחה. כתבי את מס' ההליך לפי השייכות של הסעד לעניין בגינו את זקוקה לסעד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכושית?
בני זוג.
נקרא תביעה רכושית שמספרה 70? או?
תביעה רכושית בין בני זוג
שלום עדן,
כן, את יכולה לפי מספר 70 תביעה רכושית בין בני זוג.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה הכוונה
אשתי ואני מוכרים את הדירה שלנו וקונים נכס יקר יותר, הוריה הבטיחו להעמיד לרשותנו סכום גדול במתנה וללא התחייבות או הסכם ממון.
העו" ד ששכרו הוריה הציע שלא יתנו את הכסף במזומן( כפי שאמרו שיתנו) אלא הציע שניקח אנחנו משכנתא גדולה על שמנו, הנכס יהיה על שמנו
ואת המשכנתא נשלם חצי חצי מחשבוננו המשותף.
אנחנו נשלם 5000 שח שהתכוונו לשלם והם ישלמו מדי חודש 5000 שח, כך שסהכ נשלם 10 אלף בחודש.
האם המצב הזה הופך אותם לבעלים של חלק מהנכס?
אם ישלמו את חלקם במשכנתא מחשבונם הפרטי- האם זה הופך אותם למחזיקים בנכס?
אם מחר קורה משהו והם מפסיקים לשלם את ה5000 שלהם - מה קורה אז?
שואל כיוון שלא מוכן לשדרג את ביתינו בתמורה לכך שמישהו יהיה שותף שלי בנכס ויהיה לו מנוף עלי במקרה של פרידה חח או בכל מקרה אחר.
אשמח לדעתכם ולאיזה מהלך יכול לצמצם את ההתערבות שלהם בנכס( אין לנו ברירה, נחתם חוזה והעסקה חייבת להתרחש)
תודה
ראה תשובתי אלייך מיום 17.7.22
שלום,
ראה תשובה שנתתי לך ביום 17.7.22.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איזון פנסיה
הגשת בקשה לאיזון הפנסיה בגירושין
שלום חגית,
הגישי בקשה לצרף את עניין הפנסיה לאיזון המשאבים והסבירי מדוע נשמט וכי יש בכך חשיבות.
בביהמ"ש לענייני משפחה יש גמישות בסדרי דין ועל כן השופט רשאי לקבל את בקשתך גם לאחר הגשת כתב ההגנה.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה
ומתחילה עתה פגרה
מתי אפשר להגיש תביעה
מתי אוכל להגיש תביעה בדיני משפחה בימי פגרת הקיץ?
שלום מאירה,
ימי הפגרה נספרים ובאים במניין הימים בהליך יישוב סכסוך. יש 60 יום עיכוב הליכים מיום פתיחת ההליך ועד הגשת תביעות. בכל אופן, בימי פגרת הקיץ עד יום 19/8 ניתן להגיש כל תביעה. לאחר מכן, בשבועיים האחרונים של הפגרה ניתן להגיש רק סעדים דחופים, צווי הגנה, אפוטרופסות דחופה ועוד (ראי הוראות מנהל בתי המשפט בדבר סוגי עניינים שישמעו ופעילות מזכירות בתי המשפט בתקופת הפגרות).
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעת לאחר הסדר הידיינות בני זוג
ואמרו לי ביחידה שאפשר להגיש תביעה.
אבל לא עברו 45
+15 יום
אז לחכות את הימים ואז להגיש ?
או צריך איזה מסמך שנגמר העיכוב הליכים?
ויש טופס 4 כמצ"ב מטה. להגישו?
ולצרף את הבקשות והחלטות של עיקולים שהיו לי בתיק י"ס?
https://www.molsa.gov.il/MolsaForms/%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%97%D7%95%D7%AA%20%D7%95%D7%99%D7%97%D7%99%D7%93%D7%99%D7%9D%20%D7%91%D7%9E%D7%A6%D7%95%D7%A7%D7%94/%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%97%D7%95%D7%AA%20%D7%91%D7%A1%D7%9B%D7%A1%D7%95%D7%9A%20%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%98%D7%99%20(%D7%92%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%9F)/%D7%98%D7%95%D7%A4%D7%A1%204%20(%D7%AA%D7%A7%D7%A0%D7%94%209)%20-%20%D7%94%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%94%20%D7%A0%D7%9C%D7%95%D7%95%D7%99%D7%AA%20%D7%9C%D7%AA%D7%95%D7%91%D7%A2%D7%A0%D7%94%20%D7%91%D7%A2%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9F%20%D7%A1%D7%9B%D7%A1%D7%95%D7%9A%20%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%97%D7%AA%D7%99%20%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%92%D7%A9%D7%AA%20%D7%9C%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%90%D7%94%20%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%9E%D7%9B%D7%AA%20%D7%91%D7%97%D7%9C%D7%95%D7%A3%20%D7%AA%D7%A7%D7%95%D7%A4%D7%95%D7%AA%20%D7%A2%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%91%20%D7%94%D7%94%D7%9C%D7%99%D7%9B%D7%99%D7%9D.pdf
כיצד ומתי אוכל להגיש תביעה לאחר יישוב סכסוך?
שלום יהונתן,
הנחה את יחידת הסיוע לסגור את התיק. חתום על הטופס. המתן 60 יום מיום פתיחת הליך יישוב הסכסוך. לאחר מכן תוכל להגיש תביעות במשך 15 ימים. כמובן שכל מה שנעשה במסגרת סעדים זמניים /דחופים בתקופת יישוב הסכסוך, ואשר נוגע לתביעות שיגיש מי מכם, יש לצרף לכתבי הטענות.
בהצלחה !!!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשה לסעד דחוף בעניין מסגרת חינוכית
הגרוש הגיש בקשה לסעד דחוף בעניין המסגרת החינוכית שבה ילמדו הילדים בשנה הקרובה. הגרוש הוא עורך דין ומייצג את עצמו בתביעה נגדי. היום בתאריך ה19.7.22 הוא שלח לי שהבקשה שהגיש אושרה וצירף את החלטת השופטת בענייננו האומרת: "לתשובת המשיבה בעניין המסגרת החינוכית בתוך שבעה ימים ממועד המצאת הבקשה והחלטה זו לידיה ע"י המבקש כדין".
השאלה שלי היא האם עלי להשיב לבית משפט מהרגע שהמסמך מגיע אלי בדואר רשום הביתה או מהרגע ששלח לי אותו במייל?
תודה
האם הגרוש ביצע המצאה כדין?
שלום מורן,
תמני את הימים מיום המצאת ההחלטה לידייך בדואר רשום. משאלתך לא ברור לי אם אישרת לו את קבלת המייל, על כן אני מציעה כי בכל מקרה תנהגי בתום לב, המתיני לדואר הרשום וספרי את הימים מיום קבלתו (אני מניחה שאין כל סיבה שיבוצע תחליף המצאה למייל במקום המצאה כדין בדואר רשום/שליח).
בהצלחה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה
בעלי- שהוא הנתבע לא הגיע לישיבה שנקבעה
אמרו לי שאני יכולה להגיש תביעה
אבל לא רשום בתיק ניר בנט המשפט שום דבר כזה
האם ניתן להגיש מיידית? איזה מסמך עלי לבקש? או מה עלי לנקוט
סגירת הליך יישוב סכסוך והגשת תביעות בדיני משפחה
שלום יעלי,
תבקשי מיחידת הסיוע לחתום ולסגור את תיק יישוב הסכסוך. לאחר שיחלפו 60 ימים מיום פתיחת התיק, תסתיים תקופת עיכוב ההליכים ויש לך 15 ימים להגיש תביעות. לאחר מכן, זכות הקדימה שלך להגשת תביעות תחלוף ואז גם הבעל יוכל להגיש תביעות אם יחפוץ.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פירוק שיתוף
האם ניתן לבקש סעד של פירוק שיתוף בנכס מקרקעין מסוים מבלי לבצע הלך איזון משאבים כללי של נכסי הזוג?
פירוק שיתוף במקרקעין בגירושין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איזון משאבים
דירת השקעה (לא מגורים)
שרשומה מטעמים שונים על הגבר.
הגבר-בן הזוג הרשום נטל הלוואה מאת ג ובגינה נרשמה הערת אזהרה על הימנעות מעסקה על הדירה. ההלוואה מאחורי גבה ובלא רשותה של האישה. כל זה קרה לפני מועד הקרע.
האישה רוצה לטעון שהנכס יתחלק לא בחלקים שווים. כי החוב הזה לנושה נעשה ללא הסכמתה.
השאלה מה זה יעזור- הרי לא בכל מקרה מאזנים גם את חובות הצדדים במסגרת איזון משאבים?
אז גם אם במכירת הנכס החלק לא שווה. אבל באיזון המשאבים החוב יתקזז מהסכום הכולל באופן ששניהם יקבלו בפועל סך שווה? או יש דרך להפיל את החוב רק על הבעל במסגרת איזו ןמשאבים, כי נטל הלוואה ללא אישור?
איזון משאבים כשצד אחד לוקח הלוואה ללא אישור השני
שלום כנרת,
ראשית, ההלכה הבסיסית קובעת איזון משאבים בזכויות וגם בחובות (בדבש וגם בעוקץ...). אך כמובן שיש חריגים ונטל ההוכחה לחלוקה לא שוויונית יהא על הטוען לכך. לדוגמא, במקרה מסוים ביהמ"ש קבע כי כאשר מדובר בהשקעה של מאות אלפי ש"ח מצד הבעל, גם כאשר האישה ידעה על כך - אז החוב יהא על הבעל מכיוון שנדרשת הסכמה מפורשת של האישה.
אני מציעה לך להתייעץ עם עו"ד לדיני משפחה כיצד לנהוג ולפעול נכון ובזמן, על מנת שבעתיד תוכלי לטעון כי אינך נושאת בחוב.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פגרה
האם ימי הפגרה באים במניין הימים? - דיני משפחה
שלום נועה,
ימי הפגרה לא במניין הימים (אלא אם נאמר אחרת במפורש). מניין הימים יתחיל לאחר תום ימי הפגרה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





