פורום דיני משפחה

פורום דיני משפחה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום חיי המשפחה. גירושין, משמורת, מזונות, צוואות וירושות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני משפחה

עו"ד מיקי חשמונאי

עו"ד ומגשרת. משרדה, מהמובילים בחיפה והצפון, מתמחה בענייני משפחה וגישור.

עו"ד יוסף גביזון

בעל משרד עו"ד ונוטריון בתחום דיני המשפחה והירושה, מדורג כאחד המשרדים הטובים בתחום.

עו"ד נוי יוספזון בוסני

בעלת משרד מוביל בתחום דיני המשפחה והירושה. מגשרת ומדריכת הורים.

עו"ד אליאב ביטון

עוסק בתיקי חלוקת רכוש, כתובה מזונות ועילות גירושין.

עו"ד אבירם שלנגר

בעל משרד עורכי דין בוטיקי מוביל בתחום דיני המשפחה והירושה.

אגרה

דנה 07/08/22
כמה אגרת בקשה בתיק משפחה

אגרת בקשה בתיק משפחה

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 11/08/22

שלום דנה,


כרגע אגרת בקשה במשפחה היא 248 ש"ח. ראי תקנות בית המשפט לענייני משפחה (אגרות), תשנ"ו-1995. 

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מי יצרף את צד ג

תחיה 07/08/22
הגשתי תביעה נגד בעלי בבית משפט למשפחה לפירוק שיתוף בנכס לפי חוק המקרקעין.

על הנכס הערת אזהרה לטובת ג - אדם פרטי.
מן הסתם יש לצד ג עמדה לעניין פירוק השיתוף.
אבל אני התובעת חסרת אינטרס לצרפו.
האם חובה עלי להגיש בקשה לצירופו?
האם בית משפט מיוזמתו  יגיד לצרפו? מתי?- בדיון?
ואם לא הגיש בקשה לצרפו, כי אז?


צירוף צד ג' לתביעה ביני לבין בעלי

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 11/08/22

שלום תחיה,

יש לנהוג בתום לב ולשחק ב"קלפים פתוחים" עד כמה שניתן. למיטב הבנתי הגשת את התביעה ואיני יודעת אם התייחסת בתביעתך לעניין הקשור לצד ג'. בכל אופן, אם ביהמ"ש או הצד שכנגד יבקשו לצרף את צד ג', אז ייתכן שהוא יצורף. בהחלט אפשרי שהעניין יעלה בדיון או אף לפני, בכתב ההגנה של בעלך אם יש לו אינטרס כי יצורף. איני מכירה את נסיבות המקרה וכמה צד ג' הוא בעל עניין בתביעה בינך לבן בעלך, ועל כן עצתי היא לנהוג בהגינות ובתום לב.

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השארת ילדים לבד

לילך 07/08/22
1. ילד בן 10 וילד בן 13,
הפרוד משאיר אותם הרבה לבד גם להתארגן בבוקר ולצאת לבד למוסדות הלימוד, האם מותר לו להשאיר אותם לבד? 
2. האם מותר לו לשים אותם אצל הוריו הגרים בעיר סמוכה כל משמרותיו הוא שם אותם אצל הוריו, האם מותר לו? זה בעצם משמרות של הוריו ולא שלו.
תודה רבה

הפרוד משאיר ילדים בני 10 ו-13 להתארגן לבד לבי"ס

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 10/08/22

שלום לילך,

ילד בן 13 הוא בהחלט אחראי ומסוגל להתארגן לבד בבקרים. גם ילד בן 10 בפרט כשאחיו בן ה13 איתו. אם הילדים מסתדרים, מגיעים בזמן למסגרות החינוכיות ולא נשקפת להם כל סכנה, אני לא רואה כל בעיה. לעניין הסדריי השהייה, איני יודעת מה כתב בהסכם הגירושין שלכם או בפסק הדין בעניין חלוקת זמן הורי (לעיתים כתוב: האב או מי מטעמו....) - אני ממליצה כי תפני אל הפרוד ותסבירי לו את החשיבות בקיום המפגשים והקשר שלו עם הילדים. אם יש בסיס לדאגתך והילדים נפגעים מכך, את יכולה לפנות להליך יישוב סכסוך.

 

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נפטר ערירי

לי 06/08/22
שאלה מסקרנות - לפעמים שומעים על אדם ערירי שנפטר. ללא בן/בת זוג, ילדים ואחיו נפטרו. מי בכלל מתחיל לטפל ברכושו של אותו אדם? ואם זה המדינה מאיפה/ממי היא מקבלת מידע על פטירה ורכוש שיש לטפל בו כי אין יורשים?
ומה במקרה שלאדם יש ילדים, אבל הוא לא בקשר איתם מאז היו ילדים. איך בכלל ילדיו יודעים שהוא נפטר? מי בכלל מודיע להם? 

ירושת נפטר ללא קרובים

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 11/08/22

שלום לי,

אכן המדינה היא זו שמטפלת ברכוש של אדם הנפטר ללא קרובים. היא יורשת את רכושו אם אין קרובים. נהוג לפרסם בעיתון הודעה לאחר שאדם נפטר בטרם ייצא צו ירושה, כך קרובים יכולים להתעדכן. ראי סעיף 17 לחוק הירושה.

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ס' 6 ו לחוק

אני 05/08/22
כבר שאלתי ואמרת לצרף בקשה אבל לא ברור לי ולכן מנסה להבהיר השאלה.
בכוונתי להגיש כתב תביעה נגד ב. זוג.
צד ג אמור להיות צד לפי ס' 6 ו לחוק בימ"ש למשפ'.
אז להגיש כתב תביעה ולצרף בקשה לצרוף צד ג עם הגשת כתב התביעה.
אבל מלכתחילה בכתב התביעה לרשום את שמו ואת כל הפירוט והעילות בעניין ג?
או לא לרשום את ג'  ואז רק לאחר החלטה בבקשת הצירוף-להגיש כתב תביעה מתוקן?
זה נשמע לי מסורבל.


לכן אודה להבהרה ברורה


צירוף צד ג' לתביעה בבית משפט לענייני משפחה

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 10/08/22
שלום,

תגישי כתב תביעה נגד בן זוגך. תתייחסי בכתב התביעה לשייכות של צד ג' לעניין ותכתבי שבמקביל מוגשת בקשה לצירופו של צד ג' -בה תפרטי את הסיבות מדוע יש לצרפו. כלומר, בסופו של דבר תגישי 2 כתבי טענות: אחד כתב תביעה והשני הבקשה לצרף את צד ג'.

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דחוף תודה

נתנאלה 04/08/22
פתחתי ישוב סכסוך
היתה פגישה
בן הזוג לא הגיע ושלח הודעה שלא מגיע.
בקשתי לסגור התיק . לא סגרו.
רק שלחו הודעה לבית משפט שאני הייתי והוא לא.
אין החלטה
. כבר עבר חודש
וואני חוששת שיחלפו 60 יום ואז עדיין לא תהיה החלטה ואולי השופט יקבע שלנסות שוב ישוב סכסוך.
מה עושים למניעת אורכות מיותרות? אני רוצה להגיש כבר תביעה מיד בסוף הפגרה. ולא לבזבז זמני בעוד המתנות חסרות תוחלת

הגשת תביעה לאחר הליך יישוב סכסוך

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 09/08/22

שלום נתנאלה,

תפני שוב ליחידת הסיוע ותבקשי לסגור את התיק. בכל מקרה, לאחר חלוף 60 יום מפתיחת ההליך, את רשאית להגיש תביעות ראשונה, למשך 15 ימים. 

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם ממון לאחר נישואין

אלון 04/08/22
אנחנו נשואין בפרק ב והתחתנו בטקס דתי אבל לא על ידי הרבנות אנו מנהלים חשבונות נפרדים והוצאות הבית מתחלקות בנינו לי היתה דירה שקיבלתי בהסכם הגירושין שלי ולא היה לי עליה משכנתא עכשיו מכרתי את הדירה הזו בזמן שאני נשוי וקניתי דירה אחרת מהון עצמי שלי בלבד וכן לקחתי משכנתא שאני משלם אותה לבד מהחשבון שלי ובכן שאלתי האם שאני עושה עכשיו הסכם ממון הוא יצטרך אישור בית משפט כדין זוג נשוי או כיון שאנו לא מוכרים כנשואים על ידי שום גוף האם לא נקראים נשואים ומספיק עורך בלבד או נוטוריון תודה אלון

אישור הסכם ממון/חיים משותפים אצל ידועים בציבור

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 09/08/22

שלום אלון,

ככלל, אם לא התחתנתם ע"י הרבנות, אתם נחשבים ידועים בציבור ועל כן אין חובה לאשר הסכם ממון (הסכם חיים משותפים) בביהמ"ש לענייני משפחה או אצל נוטריון, אך אני ממליצה כן לאשר את ההסכם ולתת לו תוקף של פסק דין.

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כינוס נכסים- נכ מקרקעין

יולי 04/08/22
בבקשת פירוק שיתוף נכס מקרקעין בבית משפט למשפחה
האם בית משפט בד"כ נעתר לבקשה למנות את כונס הנכסים שיהיה ב"כ מטעם הצדדים?
האם מצוי שממנה עו"ד אחר שלא לפי הבקשה?


כונס נכסים בהסכמה

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 09/08/22

שלום יולי,

אם יש ביניכם הסכמה, אתם יכולים לבקש שבא כוחכם יהיה כונס הנכסים.

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיום הסכם בענייני משפחה

הסכם ביניים בגירושין 04/08/22
לפני כמה שנים עשיתי הסכם עם גרושתי שהיא מפנה את הדירה ואני אשלם לה שכר דירה 1700 ש עד לסיום ההליכים ברבנות ונכתב שבסיום נחזור לבית משפט לענייני משפחה לביטול הסכם זה.עכשיו סיימנו הכל ברבנות ואני עדיין משלם לה שכר דירה.שאלתי היא האם מותר לי להפסיק לשלם מיד כי ההליכים הסתיימו או להמשיך עד שיוחלט בדיון בבית משפט לענייני משפחה ?(וזה יכול לקחת חודשים עד לקביעת דיון).תודה

פסק דין הצהרתי לבטלות הסכם

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 09/08/22

שלום,

ראשית, תנסה לפנות אל הגרושה ולהגיע איתה להסכמה כי אכן היא מבינה שעמדת בתנאי ההסכם שנחתם וכעת אתה מבקש להפסיק לשלם. תפנו לביהמ"ש כפי שהתחייבתם, ובקשו פסק דין הצהרתי שיכריז על בטלות ההסכם. במידה והמשכת לשלם, תבקש החזר הוצאות מהיום בו סיימתם את ההליכים בביה"ד הרבני, כפי שהסכמתם. 

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פורמל

שאלתי 02/08/22
למה לא לצרף לכתב תביעה מלכתחילה את צדדי ג ולצרף במקביל בקשה לצרפם?
כדי לחסוך צורך בכתב תביעה מתוקן?
נשמע פחות ברדק מלהגיש כתב תביעה בלעדיהם ואז לתקן. יש אופציה כזו להגיש את ג מלכתחילה? איך?

המשך תשובה לעניין צירוף צד שלישי

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 09/08/22

שלום,

כפי שעניתי בעבר, אני לא מכירה אופציה כזאת. בימ"ש צריך לאשר צירוף צד שלישי לתביעה טרם צירופו מכיוון שדיונים בבימ"ש לענייני משפחה הם "בדלתיים סגורות".

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התרת נישואין בהסכמה

התרת נישואין בהסכמה 01/08/22
שלום רב

התחתנתי נישואין אזרחים בקפריסין עם תאילנדית ואני מעונין להתחיל תהליך התרת נישואין בהסכמה.

לפני שאני מתחיל את התהליך רציתי לדעת אם יש טפסים נוספים חוץ הטפסים ברשימה שהמצורפת

1. תעודת נישואין (מתורגמת לעברית, עם אישור נוטריון )

2. טופס 43א מאומת על ידי עורך דין

3. טופס 43ב’ מאומת על ידי עורך דין.

4. צילומי תעודות זהות

5. תמציות רישום ממשרד הפנים (עם פרטי המעמד האישי והדת).

6. חסר דת תצהיר חתום של צד שלישי ומאומת על ידי עורך דין.

7. טופס הסבר הסיבה לגירושין

8. תצהיר נלווה לתובענה להתרת נישואין – שני הצדדים צריכים למלא + תצהיר אימות לשני הטפסים .

אודה לעזרתכם

בברכה

אמיר







התרת נישואין בהסכמה

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 09/08/22

שלום,

נראה כי הקפת את כל הטפסים הנדרשים. 

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חסימה בוואטסאפ

מיטל 01/08/22
היי רציתי לשאול האם לאב מותר לחסום את האם בוואטסאפ ובכך הוא בעצם מנתק את עצמו מקבלת כל מידע על הילדים?

הגרוש חסם אותי בוואטסאפ, כיצד אעביר מידע בגין הילד

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 09/08/22

שלום מיטל,

אם הוא אינו רצה לשוחח עמך בוואטסאפ - זכותו אך דאגו להעברת מידע בדרך אחרת, למשל באימייל. ברור כי הוא אינו יכול להתנתק לגמרי וחייבת להיות ביניכם תקשורת כלשהי בנוגע לילדים.

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איך מתורגם הפסול במעשה הפרוד לאפיק המשפטי והסוציאל

חלי 01/08/22
הפרוד שלי חותר להגדיל את זמני השהות שלו עם הילדים רק בגלל תשלום מזונות.
גם כך יש לו מעל 40% זמן שהות איתם. ואני גידלתי אותם לבד הוא עסק בעבודתו ואני גידלתי את הילדים הם בני 10  ו 13.
כדי להשיג מטרתו הוא משוחח עם הילדים ומערב אותם בעניין ועושה להם שטיפות מוח "למה במוצ"ש הם צריכים לישון אצלי ולא אצלו" "מה ההבדל"  וכולי ....
מה אני יכולה לעשות כדי למנוע מהפרוד מלערב את הילדים. מה ניתן לטעון בעניין ולמול מי?  או מה לעשות? 
האם זה נחשב שהוא מבצע ניכור הורי? איך מגדירים מה שהוא עושה? 
תודה רבה

הגרוש מסית את הילדים נגדי, כיצד עליי לפעול?

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 09/08/22

שלום חלי,

ראשית נסי לשוחח עמו. אם אתם מיוצגים ע"י עו"ד - שעורך דינך יפנה לעורך דינו ויתריע בפניו. במידה וזה לא עזר, ניתן לשלוח אליו מכתב התראה לפני פנייה לערכאה משפטית. בינתיים, נסי להשיג ראיות לעניין טענתך להסתה של הגרוש את הילדים. למשל, שוחחי עמם לאחר שהם חוזרים מביתו והקליטי את השיחות ביניכם - אולי הם יספרו לך על "שטיפות המוח" שהם עוברים. אם אתם באמצע הליך משפטי, תוכלי להגיש תביעה לשינוי חלוקת הזמן ההורי בגין הסתה ו/או תביעה בגין הפרת הסכם הגירושין. במידה ואין הליך משפטי וחלפה שנה מהליך יישוב סכסוך אחרון, יהיה עלייך לפתוח הליך יישוב סכסוך טרם הגשת תביעה. אני מציעה לך להתייעץ עם עו"ד לדיני משפחה לפני שההסתה תחמיר ותהפוך, חלילה לניכור הורי.

בהצלחה!!!

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איך להיות נוכחת גם בדיונים בהליך

חלי 01/08/22
אחותי ובעלה פרודים ובהליך גרושין.
בעלה הגיש תביעה רכושית ובה דרש איזון על חשבון שהיה משותף לי ולה ושכל הכסף שהיה בו שייך רק לי כספי קצבת נכות שלי.
ברצוני להשתתף בדיונים בהליך, איך אוכל לעשות זאת? האם בנתונים שציינתי מספיק שפשוט אכנס גם לדיון ? או מה עליי לעשות על מנת שאוכל להשתתף בדיונים? 
תודה

כיצד אוכל להיות נוכחת בדיון של אחותי בבימ"ש למשפחה

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 09/08/22

שלום חלי,

הדיונים בבית משפט לענייני משפחה מתקיימים "בדלתיים סגורות" ועל כן, אחותך צריכה להגיש בקשה לצרף אותך כצד שלישי. כמובן, שיהיה עליה לשכנע את ביהמ"ש מדוע יש בכך צורך, וכי התועלת בצירופך עולה על הפגיעה בך כצד שלישי שאינו שייך במישרין לסכסוך בין בני הזוג.

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה – אפוטרופוס

שושו 01/08/22
שאלה קטנה לי אליכם 
אני גרוש ויש לי ילדה בת 15 
הילדה נמצאת וגדלה מגיל קטן במשפחת אומנה - אומנת קרובים 
מבחינת המשמורת אני(האבא) ו גרושה שלי(האמא) עדיין משמורנים של הילדה אף אחד לא שינה את זה גם לא דרך הבית משפט 
הילדה עם צרכים מיוחדים 
נמצא על הספקטרום האוטיסטי 
שאלה שלי האם יש אפשרות מגיל 16
של הילדה אני יכול להחתים אותה דרך נוטריון על זה שאני האפוטרופוס שלה? 
בגיל 18 זה לא צריך להיות בעיה - אפשר לעשות את זה לכל אדם בוגר


שאלה שלי האם בגיל 16 אני - האבא של הילדה (עם צרכים מיוחדים) 
יכול לעשות את זה? 

מינוי אפוטרופוס לילדה בת 16 עם צרכים מיוחדים

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 09/08/22

שלום שושו,

מינוי אפוטרופוס נעשה רק באמצעות תביעה המוגשת לבית משפט. אין אפשרות להחתים ילד/ה על מינוי אפוטרופוס (ובוודאי גם  לא ילד עם צרכים מיוחדים). 

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעת בן בגיר השתתפות בהוצאות מחיה

יפית 01/08/22
בגיר בן 40 נכה צה"ל מקבל קיצבה כ 10000 שח גר אצל אימו בת 60 חד הורית  ולא מוכן להשתתף בהוצאות המחייה שלו .לא מוכן להתפנות, ואין יכולת להגיש אפוטרופוסות עליו . גורם לנזקים כלכלים וחשבונות מים וחשמל מנופחים .לא ממן את עצמו . מטופל ע"י פסיכיאטר ועו" ס שלא ממליצים על אפוטרופסות 
האם ניתן לתבוע חיוב כמו מזונות ?

מה ניתן לעשות נגד בן בגיר שגורם לנזקים בבית אמו?

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 09/08/22

שלום יפית,

לא ניתן לתבוע מזונות. לא הבנתי מדברייך מדוע לא ניתן לפנות לביהמ"ש בבקשה למינוי אפוטרופוס. איני יודעת מה מצבו והאם מסוגל לדאוג לעצמו. יש לבדוק אפשרות להוצאת צו הגנה כנגדו בגין התעללות נפשית באמו/התנהגות באופן שאינו מאפשר לאמו ניהול סביר של חייה. איני יודעת מה מצבו והאם זו הדרך הנכונה לפעול, על כן אני ממליצה לך להתייעץ עם עו"ד ולהציג בפניו את כל הנתונים בפירוט.

בהצלחה,

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה דחופה בנושא משמורת או זמני שהות

חלי 01/08/22
אני פרודה ובהליכי גרושין, כל השנים אני טיפלתי ביילדיי הם קטינים. 
מצבי הכלכלי בעייתי אך אני לא מחסירה מילדיי מאומה. פרודי ואני בהסדרי שהות של 60% לי 40%לו והוא דורש שזה יהיה חצי חצי.
ככל שאכנס להליך חדלות פרעון האם זה יכול להזיק לי בנושא המשמורת או הסדרי השהות ולשמש את פרודי לדלל את זמני השהות שלי עם הילדים? 
או שאין לחדלות פרעון קשר למשמורת ולזמני שהות ? 


תודה רבה

ראי תשובתי מיום 9.8.22 לשאלתה של לילך מיום 31.7.22

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 09/08/22

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אודה לתשובה ברורה. כבר שאלתי ואין תשובה ברורה

עדי 01/08/22
ניתן צו עיקול בתיק י"ס. בתוקף לזמן קצוב ו/רשום בהחלטת עיקול- ככל ותוגש תביעה אז העיקול יהיה לפי הוראות בימ"ש.
בקרוב תוגש תובענה
האם יש להגיש בקשה נפרדת בעניין הוראות על העיקול? או מספיק לציים בכתב התביעה?
האם אגרת פתיחת תביעה כוללת את הבקשה לעיקול?

התייחסות לעיקול שניתן במסגרת יישוב סכסוך

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 09/08/22

שלום עדי,

כפי שעניתי לך בעבר, מכיוון שהעיקול בתוקף, תגישי תביעה ובתוכה תתייחסי לעניין העיקול. כתבי שקיים עיקול על כך וכך (צרפי אותו כנספח), וכי את מבקשת כי ביהמ"ש יאריך את תוקפו מהנימוקים כך וכך. שלמי אגרת פתיחת תביעה בלבד. לאחר מכן, אם בימ"ש יראה לנכון וידרוש שתגישי בקשה נפרדת בעניין העיקול, תנהגי לפי החלטתו.

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תעוד נוכחים במרכז רפואי

רות 01/08/22
לעו"ד שלום רב
תודה על הפורום והאפשרות לפניה.                מתנצלת מראש עם הפניה לא מתאימה לפורום
מבקשת לשאול. איך אני יכולה להוכיח שבעלי היה איתי בזמן ובמהלך הלידה ?
האם המרכז הרפואי מחוייב לתעד ולרשום נוכחים / מלווים  בשלבי הקבלה במיון ו/או בחדר לידה ?
ברשותכם. מנסה לחשוב על אפשרויות להוכיח ?
בתודה מראש על התייחסותכם
בכבוד רב

השאלה אינה מתאימה לפורום

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 09/08/22

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חדלות פרעון ומשמורת

לילך 31/07/22
אני פרודה ונמצאת בהליכי גרושין, כל החיים אני טיפלתי בילדים ובבית, ויהיה דיון במשמורת ברבני, אני במצב כלכלי בעייתי, אך לא מחסירה מילדיי דבר. האם הכרזה על עצמי כחדלת פרעון , וכניסה להליך חדלות פרעון, מסכנת את הסדרי השהות שלי עם ילדיי /המשמורת שלי?  או יכולה לשמש את הפרוד שלי כנגדי בעניין המשמורת? 
תודה רבה

האם כניסתי להליך חדל"פ ישפיע על חלוקת הזמן ההורי?

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 09/08/22
שלום לילך,

כניסה להליך חדל"פ לא שוללת ממך את הזכות לגדל את ילדייך. הליך חדל"פ נועד כדי לסייע לך לשלם את חובותייך, בהתחשב בהכנסותייך ויכולתך הכלכלית. אין זה מעיד על מסוגלותך ההורית. גם גברים בהליך חדל"פ חולקים זמן הורי עם ילדיהם, גם אם קוצבים תשלום המזונות על ידם. אני ממליצה לך להיעזר בעו"ד אשר יידע לייעץ לך כיצד להתנהל בדיון. כהערת אגב, היום הערכאות המשפטיות אינן מתייחסות למושג "משמורת" אלא חלוקת זמן הורי מכיוון שהאחריות ההורית הינה משותפת.

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נכס מסוים

ש 31/07/22
האם אני רשאי  לתבוע פירוק שיתוף בנכס מסוים בלבד?
לפי חוק המקרקעין
הנתבעת אשתי


תביעת פירוק שיתוף בנכס ספציפי

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 01/08/22

שלום ש,

אתה רשאי, אך תיקח בחשבון שאשתך יכולה לתבוע איזון משאבים כולל לפי חוק יחסי ממון.

בהצלחה,

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המשך לשאלה

עילאי 31/07/22
ביום 26.7 שאלתי וביום 31.7 10:09 ענית לי
ורשמתי שם שאלת המשך כי לא היה לי ברור 

עניתי בשרשור

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 31/07/22

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דחוף

אילנה 30/07/22
אני מצרף נתבעים פורמלים לפי ס 6ו לחוק בית משפט למשפחה
זה תיק בדלתיים סגורות והפורמלים לא אמורים להחשף לכל התיק הפרטי, אלא רק ל מה שרלבנטי להם.
מה אני יכולה לעשות כדי שהם לא יצפו במסגרת נט המשפט בכל התיק הסודי?
בקשה לחסיון? או מה בדיוק? להגיש עם כתב התביעה? או בנפרד? בקשה למזכירות?
אודה לתשובה ברורה ומלאה ודחופה

כיצד אמנע מצד ג' להיות חשוף לחומר חסוי בתביעתי?

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 31/07/22

שלום אילנה,

ראשית, על מנת לצרף צדדים שלישיים לתביעה בבית משפט לענייני משפחה, עלייך לבקש אישור מביהמ"ש וזאת עקב החומרים החסויים והדיון בדלתיים סגורות. במידה ויצורפו להליך, יש לחשוף בפניהם רק את העניין הרלוונטי, כאשר העניינים החסויים יהיו מושחרים. את יכולה לציין זאת בבקשה בפני ביהמ"ש, אך ביהמ"ש מודע לכך. 

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רשימת סעדים משפחה

מני 29/07/22
האם בחלק השני של כתב התביעה במשפחה מספיק לכתוב
 כב' בית-המשפט, מתבקש להיעתר לסעדים המפורטים ברשימת הסעדים המבוקשים שבחלקו הראשון של כתב התביעה, לרבות חיוב הנתבעים בהוצאות המשפט ושכר-טרחת עורך-דין בתוספת מע"מ.


כי ברשימת הסעדים פרטתי
או מה מציע?

היכן יופיעו הסעדים בכתב תביעה בדיני משפחה

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 31/07/22

שלום מני,

לאחר הגדרת סוג התביעה ונושאה ולפני ההזמנה לדין, אתה מפרט את הסעדים המבוקשים, לאחר מכן אגרה והליכים קודמים. בהמשך, בתמצית הטענות יופיעו שוב הסעדים המבוקשים באופן תמציתי (לאחר תיאור תמציתי של בעלי הדין).

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיקול

טל 29/07/22
בהליך של י"ס נרשום עיקול לבקשתי. כתוב שהעיקול ל5 חודש ואם תוגש תביעה אז העיקול כפוף להחלטה השיפוטית. העיקול עדיים בתוקף כי לא חלפו 5 חודש.
עכשיו אני מגישה תביעה
להגיש שוב בקשת עיקול? או לבקש להאריכו? או מה בדיוק? והאם שוב אגרה?

עיקול בהליך י"ס

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 31/07/22

שלום טל,

בהגשת התביעה תתייחסי לעיקול הקיים ותבקשי כי יאריכו את תוקפו אם יש צורך בכך. האגרה תשולם בכל מקרה עבור הגשת התביעה. 

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן