פורום דיני משפחה

פורום דיני משפחה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום חיי המשפחה. גירושין, משמורת, מזונות, צוואות וירושות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני משפחה

עו"ד מיקי חשמונאי

עו"ד ומגשרת. משרדה, מהמובילים בחיפה והצפון, מתמחה בענייני משפחה וגישור.

עו"ד יוסף גביזון

בעל משרד עו"ד ונוטריון בתחום דיני המשפחה והירושה, מדורג כאחד המשרדים הטובים בתחום.

עו"ד נוי יוספזון בוסני

בעלת משרד מוביל בתחום דיני המשפחה והירושה. מגשרת ומדריכת הורים.

עו"ד אליאב ביטון

עוסק בתיקי חלוקת רכוש, כתובה מזונות ועילות גירושין.

עו"ד אבירם שלנגר

בעל משרד עורכי דין בוטיקי מוביל בתחום דיני המשפחה והירושה.

נכד שמבקש לדעת על הפעולות בחשבונות הסבתא

בקשת הנכד 21/08/22
לאשה אלמנה בת 95, שעדיין בחיים, יש שלושה בנים בחיים (שיהיו בריאים ) וארבעה בנים נפטרו.
אחד הבנים מונה מטעם שני האחים האחרים ובהסכמתם לנהל את ענייני הכספים של האם בחשבון הבנק של האם. 
לאם יש חנות ואולי גם בית, שהם משכירים, ובזה מטפל הבן שמונה לכך. הוא גובה את הכספים ומכניס לחשבונה של האם.
אחד הנכדים של הסבתא, שהוא בנו של אחד מבניה שנפטר, דורש לדעת כמה כספים נכנסים לחשבון של הסבתא משכירויות וכדומה וכמה כספים מוציאים מהחשבון לצרכיה, ואף דורש לקבל חלק מהכספים של השכירויות מחשבון זה כבר עכשיו, טרם לכתה של הסבתא לעולמה. 
האם הנכד רשאי לבקש זאת והאם יש למלא את בקשתו ולמסור לו דו"ח ואף כספים?
תודה על התייחסותכם.

נכד מבקש מידע על חשבונות הסבתא

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 22/08/22

שלום לך,

לא ברור לי כיצד מונה אחד הבנים של האם? האם זו הסכמה בין הבנים בלבד? האם מונה בהליך אפוטרופסות/בייפוי כוח מתמשך? מה מצבה הקוגניטיבי של האם? מדברייך לא ברור לי. אם לא היה מינוי רשמי וזו רק החלטה בין הבנים, אתה יכול לפנות אל הדודים ולבקש מידע. אם יסרבו, אתה רשאי לפנות לביהמ"ש לענייני משפחה ולהגיש בקשה למינוי אפוטרופוס חיצוני (ניטרלי), אשר ירכז את כל העניינים הכספיים לטובת הסבתא. מומלץ כי תתייעץ עם עו"ד לדיני משפחה בעת הגשת בקשה כזו בידה ותחליט להגיש.

בהצלחה,

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לכיש 8 חדרה

דנה 21/08/22
לאחר חתימה על הסכם גירושין, לאישה שלא עוברת עברית ולא הייתה מיוצגת התברר כי הבעל הבריח ממנה כספים במשך שלושה עשורים, שבאמצעותם רוצה לרכוש את חלקה בדירת המגורים. עוד גילתה המבקשת כי הכספים נמצאים בחשבון על שמו שפתח לאחרונה לאחר שבמשך שנים אגר את כספים אצל ילדיו מנישואיו הראשוני.
האישה מעוניינת להגיש בקשה לעיקול במעמד צד אחד, אבל לא יודעת באיזה בנק מתנהל חשבונו?
האם בית הדין ידרוש ממנה לציין את שם הבנק מס החשבון על שם הבעל? כרגע אין לה כל מידע באיזה בנק מתנהל החשבון.
כספים בוודאות יש בבנקים




בקשה לצווי עיקול לבנקים במעמד צד אחד

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 21/08/22

שלום דנה,

כדאי לאתר את החשבונות מבלי שידע, על מנת לבקש צווי עיקול במעמד צד אחד. את חייבת נתונים היכן החשבונות כדי להוציא צווי עיקול לבנקים המחזיקים. את יכולה לשכור חוקר פרטי. 

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה בהולה

מיכל 21/08/22
האם עו"ד משפחה שמייצג מחוייב לאפשר לבן המשפחה של מרשו לעזור למרשו למולו? או שיש הצדקה בדרישת עו"ד מייצג למרשו שרק מרשו יהיה למולו?

תודה 


עירוב בן משפחה נוסף בהליך משפחה

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 21/08/22

שלום מיכל,

עורך הדין מתחייב מול מרשו בלבד. הוא אינו חייב לערב בן משפחה נוסף והכל לפי שיקול דעתו. דיונים בבית המשפט לענייני משפחה הם בדלתיים סגורות ולא מתנהלים בפני בני משפחה נוספים מלבד הצדדים. 

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אפוט'

שני 20/08/22
אנו מאויימים עי עוסית רווחה שלאבי ימונה אפוט' חיצוני .לאבי 91 אין אפוט'. לא אפרט את הסיטואציה. לאבי 2 חשבונות בנק משותפים איתי. אחד לשוטף ובשני סכום מליון שח. אם אוציא ציק בנקאי על שם שנינו על הסכום הגדול ולאחר מכן ימונה אפוט חיצוני זה תקין? האם מישהו יבקש חזרה? 

משיכת כסף מחשבון משותף בעת מינוי אפוטרופסות

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 21/08/22

שלום שני,

העו"ס המתמנה כמומחית מטעם ביהמ"ש בהחלט יכולה לדרוש פירוט חשבון ולשאול מה נעשה עם הכסף. מטרת מינוי האפוט' היא לדאוג לצורכי האב ועל כן כל כסף שיצא מחשבונו, במיוחד לאחר שהחל התהליך למינוי, יעניין את ביהמ"ש. כמובן, שאם יש הצדקה למשיכה, למשל, אם תוכיחי כי זה כסף שאת הפקדת בעבר וכעת מושכת, אז סביר כי פעולה זו תקינה ותאושר.

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מותר לכתוב פרט זה בבקשה

לילך 19/08/22
במסגרת משא ומתן הגיעו באי כוח הצדדים להסכמה בעלצפה בדבר הסדרי השהות. בהמשך משהופסק המשא ומתן, וההליכים המשפטיים עלו על הפרק,  ואחד הצדדים הפסיק לפעול לפי ההסכמה שהושגה תוך המשא ומתן, נשאלת השאלה האם מותר למי מהצדדים לרשום בבקשה לבית דין רבני כי עת בה נוהל משא ומתן באי כח הצדדים הגיעו להסכמה בעל פה  לגבי הסדרי השהות? או שזה אסור? 
תודה רבה

הסכמות בע"פ בין ב"כ הצדדים בתיק משפחה

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 21/08/22

שלום לילך,

מותר לכתוב שהצדדים הגיעו באמצעות ב"כ להסכמות כך וכך. בסופו של דבר, זה מילה שלך נגד מילה שלו, ואם הצד השני יכחיש ואין לך הוכחות, זו תהיה בעיה להוכיח, מלבד הטענה שתוכלי לטעון כי לא בכדִי הסדרי השהייה התקיימו לפי ההסכמות בע"פ במשך X זמן.

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מגורים

יצחק 19/08/22
שלום.
אני בהליך גרושים .אני ואישתי במהלך הנישואים גרנו בעיר הולדתי (אישתי מהמרכז ואני מהצפון).ברצוני לשאול אם אני יכול לדרוש שאישתי וילדיי ימשיכו להתגורר בעיר שבה אנו גרים כעת כי יהיה לי קשה לנסוע למרכז ולהביא אותם אליי(זה שלושה ילדים קטנים מאוד)אין לי רכב ואני אברך , יהיה לי קשה מאוד להסחב באוטובוס עם שלושה ילדים קטנים.
תודה.

מגורי הילדים בגירושין

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 21/08/22

שלום יצחק,

לא ברור לי משאלתך, האם אשתך לקחה את הילדים ועזבה למרכז? בני כמה הילדים? בדרך כלל, רצוי שהילדים יישארו במקום בו הם גדלים ומתחנכים. קשה לענות על שאלתך מהנתונים שכתבת. חסרים נתונים על האישה, האם היא מתפרנסת? נתמכת ע"י משפחה? בסופו של דבר, התשובה היא טובת הילדים וזה מה שעליכם לשקול בטרם תחליטו היכן יתגוררו. 

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מתי לפנות לתיקון כ. הגנה האם ניתן בפגרה

מירית 19/08/22
הגשתי כתב הגנה, עדיין לא היה דיון ראשון בתיק, כעת יש פגרה. והוא יהיה זמן מה אחרי נפגרה.
ברצוני לתקן את כתב ההגנה- האם ניתן בפגרה? או שעדיף אחרי הפגרה ולפני הדיון הראשון? 
תודה רבה

פעילות בתי המשפט בתקופת פגרת הקיץ

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 21/08/22

שלום מירית,

תמתיני לתום הפגרה, כעת המזכירויות פועלות במתכונת מצומצמת ונשמעים רק עניינים דחופים בהתאם להוראות מנהל בתי המשפט בדבר סוגי עניינים שישמעו בתקופת הפגרה.

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

אביבה 18/08/22
אם בצוואה הדדית 2013 , אין הגבלה על ביטול , כלומר לא כתוב שאי אפשר לבטל ,זה אומר שניתן לבטל? הבעל נפטר, האישה בחיים.

ביטול צוואה הדדית

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 21/08/22

שלום אביבה,

בהמשך לתשובתי הקודמת אלייך, ניתן לבטל צוואה הדדית לפי תנאי הביטול בסעיף 8א(ב) לחוק הירושה. יש לשים לב, שאין בצוואה הוראות אחרות (למשל, ביטול חלק הצוואה של הנפטר אך השארת החלק בצוואה של בן הזוג השני). 

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צוואה הדדית .

אביבה 18/08/22
הורים שערכו צוואה הדדית שנת 2013, האבא נפטר. כרגע הכל כתוב על שם אמא.
אמא רוצה לשנות צוואה / לבטל , מה יקרה אם אמא תשנה לא לפי החוק של צוואה הדדית . ? מבחינת הכל?  אחרי 120 שנה 


 


שינוי צוואה הדדית לאחר מות אחד מבני הזוג

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 21/08/22

שלום אביבה,

אם אמך רוצה לשנות אתת הצוואה, עליה להסתלק הסתלקות כללית מהעיזבון ורק אז תוכל לערוך צוואה חדשה. אם היא כבר ירשה את עיזבון אביך - יהיה עליה להשיב לעיזבון את אשר ירשה ורק אח"כ תוכל לעשות צוואה חדשה. אמך חייבת לפעול לפי החוק אחרת הצוואה ההדדית היא זו שתהיה בתוקף ולא הצוואה החדשה.

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום נשואין

ימימה 15/08/22
זוג התחתן בנישואין אורתודקסים
אך לא נרשם ברבנות
זה בניגוד לחוק כי חובה להרשם. לפי פקודות הנישואין והגירושין רישום ואף עבירה פלילית לא לרשום לפי ס' 7
 כל שאינו דואג לרישום הנישואין או הגירושין שלו, או לרישום הנישואין או הגירושין שהוא סידר לאחר, דינו – מאסר שנתיים.





האם  בפועל יש אכיפה או זו אות מתה למעשה?

עונש מאסר למי שאינו רושם נישואיו

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 17/08/22

שלום ימימה,

אני לא מכירה זוגות שנאסרו בפועל. ידוע לי כי יש ניסיונות לתיקון החוק. 

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום אוכלוסין לסב שנפטר

יפעת 14/08/22
שלום רב
רציתי לברר אם אני יכולה להוציא תמצית רישום אוכלוסין אודות סבא שלי שנפטר לפני זמן רב.           האם אני יכולה להוציא תמצית רישום רגילה? מורחבת?
תודה רבה


תמצית רישום אוכלוסין לסב שנפטר

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 17/08/22

שלום יפעת,

מכיוון שמדובר בסב ולא בן משפחה מקרבה ראשונה, את צריכה לפנות לבית משפט לענייני משפחה למתן צו למשרד הפנים גם לעניין תמצית רגילה וגם לעניין מורחבת.  

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם ניתן להגיש כתב הגנה מתוקן

חגית 12/08/22
בהליך ביהמש למשפחה אני הנתבעת בתביעה רכושית. ברצוני להגיש כתב הגנה מתוקן,
1. האם אני יכולה ?
2. עד מתי ניתן להגיש כתב הגנה מתוקן.
3. האם הגשת כתב הגנה מתוקן רק בגין טעות סופר שנפלה גם תחייב בהוצאות? 
4. באיזה עילה ניתן לתקן כתב הגנה מבלי להיות מחוייבת בהוצאות? 
תודה רבה

המשך תשובה - כתב הגנה מתוקן

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 17/08/22

שלום חגית,

ראי תשובתי הקודמת אלייך לעניין תיקון כתב ההגנה וטעות סופר. ככל שההליך מתקדם - הסיכוי לאישור תיקון כתב טענות - קטֵן. אם התיקון מקיף יותר מטעות הסופר שתיארת, ייתכן ותחויבי בהוצאות.

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה הנקודה שבה נחשב שהסתיימו הליכי קדם משפט

חגית 12/08/22
מתי נחשב שהסתיימו הליכי קדם משפט, באיזה שלב האם לאחר תום הדיון המקדמי זה תום הליכי קדם משפט? 
1. האם  מתאפשר לנתבעת לבקש  שביהמש יקבל כתב הגנה מתוקן, רק במהלך הליכי קדם משפט? 
2. איך אוכל לדעת מראש מתי יסתיימו הליכי קדם משפט? באיזה נקודה זה נחשב שהליכי קדם משפט הסתיימו?
מציינת שעדיין לא התקיים דיון מקדמי. 
תודה רבה

תיקון כתב הגנה טרם הליך קדם משפט בדיני משפחה

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 17/08/22

שלום חגית,

בדרך כלל לאחר הגשת כתב ההגנה האחרון תתקיים ישיבת קדם משפט, אך לביהמ"ש לענייני משפחה שיקול דעת להורות כי בהליך מסוים לא תתקיים ישיבת קדם משפט ואז יקבעו סדרים חדשים. ככל שתקדימי לבקש רשות לתקן את כתב הטענות שלך בשלבים הראשונים של ההליך המשפטי, כך יגברו הסיכויים כי בקשתך תענה בחיוב (כמובן בכפוף לנימוקים המצדיקים תיקון).

בהצלחה!!

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה דחופה

מירית 12/08/22
ככל שבכתב ההגנה כתוב למשל "ככל שהתובע לא הכניס הכנסות והוציא הוצאות שלא לצורך אז הנתבעת לא מחוייבת להשתתף בכיסוי המינוס וההלוואות". 
כאשר ה"ו" בין במילים הכניס הכנסות למילים הוציא הוצאות בעצם היתה אמורה להיות "ו/או" האם התיקון מ"ו"  ל-"ו/או" מצריך תיקון של כתב ההגנה או שניתן לתקן את זה בדרך שאינה מצריכה תיקון כתב ההגנה? 
תודה רבה
 

תיקון טעות סופר בכתב הגנה

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 17/08/22

שלום מירית,

את יכולה להגיש בקשת הבהרה, בה תסברי כי בכתב ההגנה נפלה טעות סופר ואת מבקשת לתקנה. אין צורך בבקשה לתיקון כתב ההגנה. 

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נ/ידוצ?

עדו 11/08/22
האם זוג שהתחתן כדת משה וישראל עם חופה וקידושין, אך לא נרשם ברבנות
נחשבים לידועים בציבור או לנשואים לפי חוק?

נישואים רפורמיים או נישואין כדת משה וישראל?

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 11/08/22

שלום עדו,

נראה לי שאתה מתכוון לנישואים רפורמים, שאינם כדת משה וישראל. מכיוון שנישואים כדמו"י הם כדין תורה ונרשמים ברבנות. נישואים רפורמיים מעמדם כידועים בציבור. הם אינם נרשמים במשרד הפנים כנישואין. אם רוצים להירשם במרשם האוכלוסין כנשואים, יש לערוך, בנוסף, נישואים אזרחיים בחו"ל.

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גירושין

אוס 10/08/22
שלום רב התגרשתי לפני חודשיים ובדיון שהיה לי בבית הדין הרבני הופעל עלי לחץ להגיע להסדר פשרה שאני צריכה לשלם לגרוש סכום גבוהה מאוד בתשלומים חודשיים שאני לא יכולה לעמוד בהם.בדיון לא בוצע תשאול על ההכנסות והוצאות שלי לא בוצע חקירת יכולת.הגשתי בקשה לבית הדין להפחית בסכום של ההחזר החודשי אך קיבלתי סירוב.
אני יודעת שלא יכולה לעמוד בגובה ההחזר יש לי משכנתא הלוואות ואני לא רוצה שיפתח נגדי תיק בהוצאה לפועל.
מה עלי לעשות??
לתשובתכם אודה.














אנא פני לייעוץ משפטי

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 11/08/22

שלום אוסי,

אני מציעה לך לפנות לעו"ד פרטי או מטעם הסיוע אם את זכאית, להציג בפניו את כל הנתונים ולבדוק כיצד ניתן לסייע לך.


מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מזונות זמניים

מזל 10/08/22
שלום, הגשנו בקשה למזונות זמניים ולפי חוק אמורה להיות החלטה כעבור 14 יום.
שלחנו מספר בקשות מתן החלטה, וכלום.
שבוע לפני הדיון, קיבלנו תשובה שנדון על זה בדיון. 3 חודשים מאז שהגשנו את הבקשה הראשונה התקיים הדיון,השופט ביקש מסמכים עד 10 ימים ואז תגיע ההחלטה. עברו 13 ימים ועדיין אין החלטה.
העו"ד הגיש שוב בקשה למתן החלטה,הוא טוען שאין מה לעשות בנידון כדי לא להכעיס את השופט.
מה ניתן לעשות? למי אפשר לפנות?


למי לפנות בעניין מתן החלטה שמתעכבת?

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 11/08/22

שלום מזל,

אולי שיפנה למזכירות או למרכז מידע בתי המשפט ויבקש לברר מדוע אין החלטה.

בהצלחה,

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צד ג

אני 10/08/22
האם תוכלי לענות בהמשך השרשור לשאלתי מיום 5.8
עליה ענית ביום 10.8
ושאלתי כמה שאלות הבהרה?

עניתי. ראי שרשור

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 11/08/22

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אפוטרופסות על רכוש האב

יואל 10/08/22
שלום,

אנו שלושה אחים.
לפני כחודש וחצי, בשיחה טלפנית יזומה של עו"ד המכיר היטב את אחינו השלישי (קשר מקצועי) הגר קרוב לאבינו ובעת השיחה נכח במשרדו של עוה"ד, נתנו את הסכמתנו שהאח השלישי ישמש אפוטרופוס מלא על כל רכושו של אבינו (הוא גם השותף היחיד מבין שלושת האחרים בחשבון הבנק של אבינו).

לאחרונה התעורר בליבנו חשד בנוגע לניהול כספי אבינו ע"י האח שקיבל אפוטרופסות.
אנו חושדים שהוא מושך לעצמו כספים מחשבונו של אבינו.

עלי לציין שאבינו צלול לחלוטין, אך נמנע מלהעניק לכולנו יחד אפוטרופסות על חשבון הבנק שלו כיוון שחושש מתגובתו הלא נעימה של האחר האפוטרופוס.

מבקש לברר:

1. האם הסכמתנו הטלפונית כבילה?

2. האם ניתן לבטל את הסכמתנו להענקת האפוטרופסות הבלעדית לאח?

3. באיזה תהליכים כרוך דבר הנסיגה מההסכמה וביטול האפוטרופסות של אחינו השלישי.

תודה

האם ניתן לחתום על הסכמה לאפוטרופסות בטלפון?

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 11/08/22

שלום יואל,

אני לא מכירה דרך להחתים אדם להסכמה לאפוטרופסות דרך הטלפון. כאשר מוגשת בקשה למינוי אפוטרופוס, על המבקש לצרף לבקשה כתבי הסכמה של בני משפחה מדרגה ראשונה, אשר חותמים בפני עו"ד כי הם מסכימים למינוי. לאחר מכן, המבקש משלם אגרה ומגיש את המסמכים הנ"ל ומסמכים נוספים לבית המשפט, אשר מכריע בבקשה. תנסו לברר האם קיים צו כזה ותדרשו לראותו. מכיוון שאתה טוען שאביך צלול, עולה לי בי הספק כי אולי מדובר בייפוי כוח מתמשך אותו ערך אביכם ומינה את אחיכם כמיופה כוח לרכושו? - הרי אז זה לא הליך אפוטרופסות. אני מציעה כי תרדו לשורש העניין. בכל אופן, במידה ואכן קיימת אפוטרופסות, ניתן לפנות לביהמ"ש ולהגיש בקשת ביטול. אנא התייעצו עם עו"ד אשר יבחן את המסמכים.

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לעו"ד אורית אוחנה…ולאיזה כן מתאים ???

רות 10/08/22

שאלה בעניין תיעוד לידה

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 11/08/22

שלום רות,

אני לא מכירה פורום מתאים, אולי פורום שקשור לרפואה/בתי חולים ולא עורכי דין. תנסי לפנות לבית החולים ולשאול. אולי יוכלו לעזור לך שם.

בהצלחה

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צו למתן תמצית רישום לאבי ז"ל

טומי 10/08/22
אשמח לקבל טיוטה של בקשת צו מבימ"ש לעניני משפחה למשרד הפנים להנפקת תמצית רישום של אבי שנפטר.
guy727@gmail.com
תודה

צו בית משפט למתן תמצית רישום

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 11/08/22

שלום טומי,

מטרת הפורום מענה לשאלות ולא מתן העתקי מסמכים. אתה מוזמן לפנות למזכירות בית משפט ולבקש הנחיות.

בהצלחה!!

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חלוקת רכוש

יוסי 09/08/22
זוג קשישים נשוי מעל 21 שנה שניהלו כלכלה משותפת בחשבונות נפרדים - והבעל נעשה דמנטי ואישתו בעצמה סיעודית - ומונה  אפוטרופוס לרכוש לבעל הדמנטי- והאפוטרופוס הקציב סכום כסף חודשי שיועברו לאישתו הקשישה וכן כל הוצאה מיוחדת שהיא צריכה היא נדרשת לשלוח לאפוטרופוס- והיא תפוצה, אלא שלאישה קשה להמשיך לחיות במצב הזה (מתקשה לתקשר מול האפוטרופוס ולנהל את כלכלת הבית- קניות וטיפול דל כל צרכי הביתה ללא סיוע) והיא מעוניינת לעבור לגור בסמיכות לאחד מילדיה- אלא שכל חייה היתה תלויה כלכלית בהכנסות הבעל ויש לה רק קצבת זיקנה. האם היא תוכל לעזוב את הבית ולעבור לגור ליד בנה ולתבוע את האפוטרופוס- לחלוקת רכוש משותף או לקבל קצבה מכספי הבעל ?

מה עושים כשהאפוטרופוס לא ממלא כראוי את תפקידו?

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 11/08/22

שלום יוסי,

אולי יש מקום לפנות לאפוטרופוס ולבקש הגדלת הקצבה לאישה בפירוט כל ההוצאות הנדרשות על מנת שתוכל להמשיך להתגורר עמו בכבוד. אם יש מחלוקת עם האפוטרופוס, ניתן לפנות לבית המשפט. האישה יכולה להגיש בקשה להחליפו אם אינו ממלא את תפקידו כראוי (אם התקציב אינו מספיק לכלכלת הבית, אז זה בוודאי משפיע גם על הבעל שמתגורר עמה). אם אכן האפוטרופוס מעל בתפקידו והפר את חובת הנאמנות כלפי האדם עבורו מונה - אז בהחלט ניתן להגיש נגדו תביעה. האם יש לבעל מטפל/ת? מישהו שנמצא עמו יום יום? אחרת אני לא מבינה כיצד ניתן לעזוב אותו ולעבור להתגורר עם ילדיה.

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות בעת גירושין

אבא גרוש 08/08/22
הנני לקראת גירושין.





האם קיימת זכות לחייב את האישה להתחשב בדמי שכירות שלא שולמו בעת הסכם הגירושין(הדירה שייכת להוריי), או בכסף שהוכנס לחשבון המשותף שלנו בשל פטירת האב, או בכסף שהוכנס מקופה שפדיתי(נפתחה על שמי לפני הנישואין ע"י הוריי)לתוך החשבון המשותף, או בנוסף להתחשב בדמי הלימודים ששולמו על האישה שבמשך 5 שנים לא עבדה והייתי מפרנס יחיד?

גירושין: כיצד מתחלקים הכספים בין בני הזוג

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 11/08/22

שלום,




לפי חוק יחסי ממון, רכוש שבני הזוג צברו במהלך חייהם המשותפים, יתחלק ביניהם שווה שווה. אם לא ערכת הסכם ממון אשר קובע אחרת או הראית כוונה כי כספים מסוימים לא יאוזנו שווה בשווה- אז בדר"כ החלוקה תהיה שווה.



כסף מירושה שייך ליורש אך שים לב, שהַכנסת הכסף לחשבון משותף תראה על כוונת שיתוף מצד היורש. כך גם לגבי כספים מלפני הנישואין שהכנסת לחשבון משותף. מהות חיי הנישואים היא שיתוף... ולכן גם אם שילמת את לימודיה, כאשר רק אתה היית המפרנס, אין זה אומר שהיא צריכה להשיב לך את הכסף כעת כשהנישואים מסתיימים. בכל אופן, אני מציעה לך להתייעץ עם עו"ד לדיני משפחה.




בהצלחה!



מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יצוג עצמי

מ.נ 07/08/22
שלום
הגרוש הגיש נגדי תביעה לאחר שלפני מספר שנים נתקבלו פס"ד בכל העניינים בבית המשפט.
חלק מהדברים לא מקובלים עליו, והחליט להגיש תביעה.
אני רוצה לייצג את עצמי. מרגישה שאני מבינה את המצב לאשורו.
והחשש שלי, האם יש כללים שעלי לנהוג לפיהם בעת הגשת כתב הגנה, והתנהלות בהית המשפט.
אשמח להארות והנחיות.
מ.נ


האם כדאי לייצג את עצמי בתיק משפחה?

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 11/08/22

שלום מ.נ.

הבנת המצב אינה בהכרח מספיקה על מנת לייצג את עצמך. ישנם כללי כתיבה וסדרי דין שעלייך לעמוד בהם כאשר את מתנהלת בערכאות המשפטיות. את יכולה לנסות ללמוד את החוק והתקנות, סדרי דין וכדו', אבל אני בהחלט ממליצה לך לשכור עו"ד לדיני משפחה אשר בקיא בצורת הכתיבה, בסדרי הדין ובבניית אסטרטגיה מתאימה לצורך ייצוגך.

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בקשת צירוף- אגרה

עילאי 07/08/22
שאלתי על צרוף צד שלישי לתביעה בתיק משפחה. ענית לי ש עם הגשת תביעה אצרף בקשה לצירוף צד שלישי. ואז אשלם אגרת בקשה? זה אגרה יקרה בתיק משפחה בערך 240 של. אפשר על אותה אגרה של כתב התביעה?

האם אוכל להגיש בקשה ללא תשלום אגרה?

עו"ד אורית אוחנה מנהלת 11/08/22

שלום עילאי,

המזכירות בדרך כלל לא מאפשרת הגשת בקשה על אותה אגרה של התביעה ואם תצליח להגיש, המזכירות עלולה לדחות לך את הבקשה ולדרוש אגרה. אגרת בקשה עומדת כעת על סך של 248 ש"ח. 

מנהלת פורום דיני משפחה

ארז 18, הסוללים

054-785-3154

oritohana.law@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן