פורום דיני משפחה
פורום דיני משפחה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום חיי המשפחה. גירושין, משמורת, מזונות, צוואות וירושות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
רישום ילד במשרד הפנים
יש לי ילדה בת 6.5 ואני אב פרוד (לא התחתנו ולכן פרוד ולא גרוש). לא רשמתי אותה בעת לידתה במשרד הפנים ולכן היא לא מופיעה בספח תעודת הזהות שלי. האם זה נכון, שמעל גיל שנה נדרשת בדיקת אבהות באמצעות צו בית משפט בכדי להוכיח שהיא אכן בתי? למי לפנות במידה וזה נכון?
בדיקת אבהות כאשר הילדה מעל גיל שנה
שלום רועי,
נכון, מעל גיל שנה יש לבצע בדיקת אבהות. עליך להגיש תביעת אבהות לביהמ"ש לענייני משפחה, היכן שהקטינה מתגוררת או היכן שהיה מקום מגוריכם האחרון המשותף. ביהמ"ש יפנה לבדיקה גנטית על מנת ליתן צו הצהרתי. כמובן, שנשאלת גם השאלה אם אם הקטינה תשתף פעולה = בקשה בהסכמה או שהיא תצטרך להגיש כתב הגנה, אם היא תתנגד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סעיף 79 א
מדור ומזונות - אפשרות לדון מחדש
שלום רן,
נשמע שעניין המדור בלבד נסגר בפשרה, ללא אפשרות ערעור, אלא במקרים חריגים, אך בעניין מזונות והסדרי שהות ניתן תמיד לפנות לערכאה המשפטית כאשר יש שינוי נסיבות מהותי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מתנה תלויה
בתנו מתחתנת בקרוב ובהליך רכישת דירה.
היות ואנו הממנים העיקריים(בכיף) , אנו מעוניינים להגן על כספינו.
נחשפתי למונח "מתנה תלויה".
מה משמעות מסמך זה המותנה לאורך חיי הנישואים, חלילה וחס בעת פירוק קן משפחתי?
תודה.
תנאי מתלה בהסכם מתנה
שלום,
מדובר במתנה כאשר ההסכם כולל תנאי מתלה כך שרק אם יקוים , אז תוענק המתנה. אם הצד שמתחייב בהסכם מפר את התנאי, קמה עילה לביטול הסכם המתנה. למשל, אתם מעניקים לבת במתנה כסף לרכישת דירה עם בן זוגה, אך מתנים את המתנה בכך שנישואיהם נמשכים. היה ויתקיימו גירושין, אז יופר התנאי, ותוכלו לדרוש את הכסף בחזרה ולטעון שהסכם המתנה הופר וההפרה מבטלת אותו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דרישה לתשלום שכ"ד כעבור 17 שנה
חלוקת דירת ירושה לאחר שנים רבות
שלום נורית,
לפי דברייך חלפו 17 שנה מאז פטירת ההורים. האם הדירה צוותה למי מהאחים בצוואה? אם לא הייתה צוואה, האם הם היורשים היחידים לפי דין? בהנחה שהם שניהם יורשים בחלקים שווים, אז לאחר הפטירה, אם האח התגורר עם ההורים ערב מותם, אז היה זכאי להישאר שם ל6 חודשים. לפי דברייך, חלפו שנים רבות וזכות זאת הסתיימה מזמן. אם המקרה אכן כך, האחות יכולה לתבוע מחצית מדירה הירושה ואף להגיש תביעת פירוק שיתוף (האם הוצא צו ירושה???). כן הם יכולים להסכים על מחצית שכ"ד לכל אחד מהם אם מסכימים להמשיך להחזיק בדירה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם פשרה
השאלה אינה קשורה לדיני משפחה
שלום,
משאלתך איני מבנה על איזה הסכם פשרה מדובר ונראה כי השאלה אינה שייכת לפורום דיני משפחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלילת אפוטרופוס
ביטול אפוטרופסות
שלום שירה,
לא חושבת שיש קשר בין קצבת נכות ממל"ל לביטול אפוטרופסות. העניין הוא שביטול אפוטרופסות זה הליך קצת מורכב וצריך להוכיח שאת אינך זקוקה יותר למינוי, ובמידה שתצליחי, אז תוכלי לבקש להעביר את הקצבה לחשבון פרטי שלך ולא של האפוטרופסות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכישת דירה לפני הליך גרושין
רכישת דירה סמוך להליך גירושין
שלום יוסי,
אם אפשר להמתין עד אחרי הגט אז רצוי. אם זה בלתי אפשרי, אז כדאי לערוך הסכם מתנה עם קרובי המשפחה שמעבירים לך את כספם, כך שיהיה ברור שזו מתנה ועל כן אינה מתחלקת ביניכם. בנוסף, תערוך עם האישה הסכם שמבהיר כי ידוע לה שהכסף ניתן לך במתנה ואין לה חלק בדירה שתירכש מכספים אלה. כמובן שאם אתה רוכש את הדירה גם מכספים שנצברו במהלך נישואיכם ולא היה הסכם ממון, זה יכול להוות בעיה. שים לב שלא תיווצר לך בעייתיות מבחינת תשלומי מס (דירה יחידה)....
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אבהות
מה התהליך שנדרש לשם הכרה באבהות ורישום אבהות כדין?
תודה
אורנה
תביעת אבהות
שלום,
יש להגיש תביעת אבהות בביהמ"ש לענייני משפחה היכן שמגורי הקטין או מקום מגוריהם האחרון של הוריו. אם יש ספק באבהות, האב והקטין ישלחו לבדיקה גנטית. בסופו של התהליך ייצא צו הצהרתי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם הקצבה תיחסם
חשבון אפוטרופסות
שלום אביעד,
חשבון אפוטרופסות חייב לשמש עבור צרכי האדם עליו מונה האפוטרופוס ועל האפוטרופוס לתת דו"ח לאפוטרופוס הכללי בגין כל הוצאה. אם זה חשבון אפוטרופסות ולא חשבון פרטי של ההורה, אז אין סיבה שבגין חוב של ההורה, יעקלו כספים מחשבון זה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכמת הורה לשינוי מסגרת חינוך
שינוי מסגרת חינוכית - הורים גרושים
שלום נוגה,
ראשית, בדקי אם יש לכך התייחסות בהסכם הגירושין/פסק הדין, אולי שם מצויה התשובה. אם אין או יש הגבלה בעניין, את יכולה לפנות לערכאה שאישרה את ההסכם/נתנה את פסה"ד (אם היה הליך יישוב סכסוך ביחידת הסיוע - אז עד שנה מפתיחתו, לא נדרש שוב לפתוח ואם חלפה -אז לפתוח הליך שוב וכך לנסות להגיע עמו להסכמות לפני פנייה לערכאה המשפטית).
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם כל הסכם בין בני זוג הוא "הסכם ממון"
הוא נפטר לפניה.
האם ההסכם בהכרח הוא "הסכם ממון" הכפוף לחוק "יחסי ממון",
או שבני זוג יכולים לחתום על הסכם ספציפי לגבי נכס מסוים גם במנותק מחוק יחסי ממון?
תודה
מה בין הסכם ממון להסכם חוזי רגיל בין זוג נשוי?
שלום תמר,
הסכם ממון בין בני זוג נשואים חייב להיות מאושר ע"י ערכאה משפטית. אם הוא לא מאושר, אין לו תוקף של הסכם ממון. אם זה הסכם רגיל, להוראותיו יש תוקף בזמן הנישואים, אך אם זה הסכם ממון אז ההסכם צופה פני עתיד, וישפיע על איזון המשאבים בעקבות פירוד או מוות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
האם רשם הירושה מוסמך לתת צו ירושה שונה מהבקשה שהוגשה אליו?
[הוא כלל בה יורשים שלא נכללו בבקשה].
רשם הירושה - צו ירושה
שלום משה,
רשם הירושה יכלול את כל היורשים לפי דין. מגיש הבקשה צריך להגיש הודעות ליורשים כולם ולהציגם בפני הרשם. אם יש ספק כלשהו, יש לכם אפשרות להגיש התנגדות/בקשה בתיק - יש באתר המקוון.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מינוי אפוטרופוס נוסף על אפוטרופוסים קיימים
האם קרוב משפחה אחר כמו דוד , יכול ״לבקש להתווסף״ כאפוטרופוס נוסף או במקום הקיימים ( ללא רצון האפוטרופוסים הקיימים ) ?
וזאת בהנחה שהאפוטרופוסים הקיימים מבצעים את תפקידם נאמנה .
מינוי אפוטרופוס נוסף / החלפת אפוטרופוס
שלום משה,
הבקשה המנומקת צריכה להיות מוגשת שוב לאותו בימ"ש שנתן את המינוי וביהמ"ש יבחן האם יש צורך והאם המינוי ייטיב עם האדם עליו מונו האפוטרופוסים.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם בין יורשים
אימי נפטרה ונשאר דירה שבה אני ואחי מתגוררים עשינו הסכם יורשים מול עו״ד וחתמנו האם הכרחי להגיש זאת לבית משפט או שאפשרי רק ע״י עו״ד הגשנו במקביל צו ירושה? כשכולם חתמו
תודה
הסכם חלוקה בין יורשים
שלום אור,
משתתפת בצערכם.
לא הכרחי להגיש את ההסכם לאישור בימ"ש.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כתובה
ערעור לבת הדין הרבני הגדול
שלום,
אם יש פסק דין לכתובה ולדעתך יש טעות בקביעה / טעות בהלכה / נפל פגם בהליך - אתה יכול לערער לביה"ד הרבני הגדול תוך 30 יום ממתן פסק הדין.
בהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הורה נוסע לחו"ל למספר ימים
משמורת משותפת,
האב נוסע לחו"ל ל-4 ימים בהודעה מראש , האם מסרבת לקחת את הילד בימים שהם לא שלה בזמן שהייתו של האב בחו"ל
ילד בן 9, ההורה המסרב פועל מתוך נקמה.
מה ניתן לעשות ?
תודה.
נסיעת הורה גרוש לחו"ל - משמורת משותפת
שלום אור,
איני יכולה לענות על השאלה מבלי לדעת מה נקבע בעניין זה בהסכם הגירושין או בפסק הדין בעניין חלוקת זמני השהות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה על ביזיון בית הדין
יש הסכם חתום ומאושר על ידי בית הדין הרבני.
אנחנו גרושים.
אחד הסעיפים הוא שגרושתי מעבירה את הרכב שנמצא כרגע על שמי
על שמה עד 31-12-23.
במידה וזה לא קורה.
אני מבין שאני צריך לתבוע על ביזיון בית הדין ?
איפה אני תובע ?
בבית הדין הרבני ?
בבית דין לעינייני משפחה ?
מעבר לתביעה על ביזיון בית הדין והוראה להעביר את הרכב על שמה במיידי אני יכול לתבוע פיצוי ?
תודה.
אי קיום הוראות הסכם הגירושין
שלום יוסף,
באופן כללי, הערכאה המשפטית שאישרה את ההסכם, היא בעלת הסמכות לדון בכל תביעה עתידית בעניין ההסכם. מכיוון שחלף זמן, מקווה שהסתדר לכם העניין, אך אם לא, אתה רשאי להגיש תביעה לביה"ד הרבני שאישר את ההסכם. אתה יכול לתבוע פיצוי בגין הפסד כספי, אם נגרם לך בעקבות העיכוב.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בגד כפת
תביעת אבהות לאחר זמן רב
שלום יצחק,
40 שנה הן זמן שיהוי רב מדי. הבן כבר לא ילד.... איזו עילת תביעה יש לך?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לגור עם משוגע
הוצאת בן בגיר מבית ההורים
שלום יוסי,
עלי להבין כי אתה גר בבית ההורים ברשות ולא בזכות ולכן להורים יש זכות להוציא אותך (כבגיר) מביתם.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עדכון ייפוי כח מתמשך שהופקד
(מדובר במקרה זה
על עדכון לגביי פרטי החשבון בנק)
עדכון ייפוי כוח מתמשך
שלום עדי,
ניתן לפנות לעו"ד שערך לך את המסמך ולבקש עדכון של ההנחיות המקדימות. הוא יסביר לך מה ניתן ומה לא ניתן להוסיף/לשנות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חזקת שיתוף
אבי נישל אותי מהירושה אבל יש לי צו ירושה של אימי(לא כתבה צוואה)
לפני שנה חתמתי ביחד עם שתי אחיותי על חידוש הסכם מול רמ"י ל 49 שנים נוספות ובחוזה היה כתוב שחלקי במבנה הוא 1%.
שאלתי- האם ניתן לטעון לחזקת שיתוף של אבי ואימי ולקבל 1/12 במבנה( ולא להתייחס לאחוז שבחוזה..) או שחלקי במבנה הוא 1 % כפי שחתמתי בחידוש חוזה
אנא פנה לפורום ירושה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכב משפחתי
הרכב שלנו נמצא אצלה , ביקשתי ממנה שנעביר בעלות על שמה והיא מסרבת,אני מקבל תשלומים על דוחות ואגרות לכביש 6 כאשר היא זו שנוסעת ברכב .
מה אפשר לעשות כדי לאלץ אותה להעביר בעלות על שמה?
רכב משפחתי בגירושין
שלום,
תסביר לה שאת כל הדו"חות והאגרות היא תאלץ לשלם לאחר שהמועד הקובע של הפירוד שלכם יוכיח שהשיתוף ביניכם נגמר לפני שנה וחצי. אתה כמובן תציג את הדרישה לביהמ"ש/לאקטואר שיערוך את החישוב. אם היא עדיין מסרבת להעביר את הרכב על שמה, תמכור אותו לצד ג' ותתן לה את חלקה (תתעד את הצעתך בכתב, כדי שאם היא תטען כי פגעת בה, כביכול, מכיוון שהרכב משמש להסעת הילדים, תוכל להוכיח שאתה פעלת בתום לב ומתוך רצון טוב).
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ישוב סיכסוך בבית הדין הרבני
בחודש 12 פתחתי ישוב סיכסוך הגענו לפגישות מהות וחזרנו לשלום בית בחודש אפריל נסגר התיק בישוב סיכסוך
חיינו חודשיים ביחד ולאור מקרה אלימות הגשתי תלונה במשטרה וצו הרחקה בחודש יוני העורך דין הגיש בקשה שוב לישוב סיכסוך בבית משפט לעניני משפחה והגענו לפגישה מהות שוב הצד השני הגיש במקביל תביעה לגירושים בבית הדין הרבני ואז העורך דיו שלי הגיש בקשה לביטול התביעות בית הדין ביטל את התביעות ונתן לי להגיש תביעת גירושים לאחר מכן הצד הנתבע הגיש עירעור והיום בית הדין קיבל ורשם שנפלה טעות בהחלטה והצד השני היה רשאי להגיש תביעת גירושים כי לא חלף שנה מאז פתיחת ישוב הסיכסוך נכון להיום אני חצי שנה עומדת תלויה הצד השני מבטל דיונים לאור המלחמה ומשהו פה לא מריח לי טוב אשמח לעזרה
יישוב סכסוך - הגשת תביעות
שלום שיר,
לאחר שיישוב סכסוך נפתח, גם אם נסגר ועדיין לא הוגשו תביעות, ניתן יהיה להגיש תביעות עד שנה מיום פתיחתו מבלי להזדקק לפתיחת הליך נוסף. לכן, לאחר שנסגר התיק מלכתחילה, הייתה לך זכות קדימה במשך 15 ימים להגיש תביעות ראשונה ומשלא עשית זאת, לצד השני הייתה הזכות להגיש תביעות בזמן הזה, מבלי לפתוח הליך יישוב סכסוך נוסף. לכן, ההחלטה כי מותר היה לצד השני להגיש תביעות (בתוך טווח השנה מיום פתיחת יישוב הסכסוך), נראית לי נכונה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לעו"ד אורית אוחנה. תודה על התייחסותך המפורטת
בשמחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מניין הימים
מניין הימים בימי המלחמה "חרבות ברזל"
שלום שני,
ימי המלחמה עד סוף נובמבר עצרו את מניין הימים (בדקי שלא נקבע אחרת בהחלטה הספציפית שלך).
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





