פורום דיני משפחה
פורום דיני משפחה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום חיי המשפחה. גירושין, משמורת, מזונות, צוואות וירושות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
מזונות לאחר גיל 18
למי משולמים דמי המזונות לאחר גיל 18?
הי שירלי,
אם בהסכם רשום שדמי המזונות ישולמו לידייך ויופחתו ל-1/3 בהגיעו של הקטין לגיל 18, ואין כל התייחסות אחרת למי יועברו דמי המזונות, דמי המזונות ישולמו לידייך.
דמי המזונות בגיל מ18 יועברו לידי הילד רק אם הדבר נכתב מפורשות בהסכם או הוסכם בין הצדדים. ככל שהגרוש רוצה לשנות את ההסכם עליו לפנות בהליך משפטי מתאים. עד אז, את יכולה לפתוח תיק הוצאה לפועל לשם גביית דמי המזונות החודשיים.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נשואים חד מיניים
הסכם ממון לזוגות חד מיניים
הי רן,
התשובה לשאלתך נמצאת בתשובה לשאלה, האם תירשמו כנשואים במשרד הפנים? אם כן, ישנו פסק דין תקדימי שקובע כי על בני זוג חד מיניים שנישאו (בחו"ל) יחול חוק יחסי ממון ועל כן ההסכם יאושר בהתאם לחוק.
ככל שהנישואים אינם רשמיים ואינם ניתנים להסדרה במשרד הפנים, אזי לא ניתן יהא לאשר את ההסכם מכוח חוק יחסי ממון.
בהצלחה ובשעה טובה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השלכות ישירות ועקיפות על חיי הילדים
בעלי אדם חם מזג אם אפס סבלנות.
עבריין תנועה שאת כל עבירות התנועה
כבר עשה ויש עבירות יותר מפעם אחת
"לזכותו" שלילות, אי ציות לרמזור אדום,
אי ציות לתמרור עצור, תאונה טוטלוס
נסיעה בניגוד לתנועה. עבר משפטים ועוד.
האם בפתיחת הליך גירושין אני יכולה להציג לעו"ד / לשופט / לרווחה את ההיסטוריה התעבורתית של בעלי כדי שחלילה לא יסיע ויסכן את הילדים בשל אופן הנהיגה והמזג שלו ?
האם בכלל בודקים ומתייחסים לנושא הנ"ל לטובת הילדים ?
בברכה
האם ניתן לקיים הסדרי שהות עם הורה בעל עבר תעוברתי פלילי?
שלום רב,
כדאי להעלות את העניין בבית משפט כבר בכתב הטענות ולבקש מבית משפט לתת התייחסות לעניין הן באמצעות עו"ס שתתן תסקיר לעניין הסדרי השהות, והן בפן המשפטי של הנושא - לרבות נסיעה באמצעות צד ג' וכיוצ"ב.
בהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מועד תיעוד לפני או אחרי פניה לעו"ד
אני יודעת בוודאות שבעלי בוגד-
בוגד באמון, בוגד בתא המשפחתי
בוגד בעצמו ובוגד בי.
האם לקראת גירושין שאני עומדת לדרוש
אני זקוקה וחייבת להביא ולהציג תיעוד.
-האם עלי לקחת ולהסתייע במשרד חקירות ?
-האם יש פרוצדורה אחרת לתיעוד והוכחה ?
האם יש העדפה לבצע התיעוד לפני פניה לעו"ד
או אחרי התקשרות יעוץ וליווי עו"ד ורק אז במקביל ?
בתודה רבה
תיעוד בגידה
שלום רב,
כדי להוכיח בגידה עליך להציג ראיות ממשיות לבגידה.
הראיות יכולות להיות על ידי חוקר מקצועי וכיוצ"ב.
מומלץ לפנות לעו"ד העוסק בתחום דיני המשפחה לפני כל צעד, שכן כל טעות או פעולה יכולה להיות קריטית לעניינים הרלוונטיים.
בהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בהמשך לשאלה הקודמת
אלימות במשפחה
הי,
ברווחה סביר להניח שלא יעשו לכם דבר מלבד לשוחח עמכם.
ממליצה בחום לקחת ייצוג משפטי מראשית ההליך.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיווח לרווחה
אנחנו משפחה מאוד נורמטיבית,
לבן הגדול שלנו יש הפרעת קשב .
והוא מאוד מאוד שובב,
יצא לבעלי ממש לעתים רחוקות לדעת פליק לילד,
בטיפול עם הפסיכולוגית, היא הוציאה ממנו את זה, והיא דיווחה לרווחה.
מה יעשו לנו עכשיו?
דיווח על אלימות במשפחה לרשויות הרווחה
בוקר טוב,
לפסיכולוגית יש חובת דיווח במקרה שילד מדווח על אלימות.
הפניה לרווחה יכולה להוביל לתלונה במשטרה, עירוב עו"ס לחוק נוער ועוד.
תלוי בדיווח שהועבר.
אני מבינה שאתם משפחה נורמטיבית ועל פניו "זה קורה בכל המשפחות", יחד עם זאת, היום יש אפס סובלנות למקרים כאלו.
ככל הנראה יפנו אליכם מהרווחה ויזמנו אתכם לשיחה. במקרה ה"פחות" טוב, תוגש תלונה במשטרה.
מומלץ בחום להיוועץ עם עו"ד.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בבקשה. דחוף, זקוק לעו"ד
עברתי לדרום לפני שנה
והשבוע התמקמתי באילת
אני זקוק לעו"ד בתחום דיני משפחה
למטרת יעוץ וליווי למיצוי גירושים
*עד כמה קריטי להעזר בעו"ד באותה עיר ?
*האם אין חשיבות ועדיפות ויכול לבחור מכל הארץ?
*האם יש בבחירת עו"ד מחוץ לעיר עלויות נוספות?
בברכה
ייצוג משפטי בכל הארץ
אביב שלום,
בשעה טובה על המעבר לעיר אילת.
אתה יכול לשכור שירותיו של עו"ד מכל מקום בארץ. אין באמת חשיבות לשכור עו"ד רק בהתאם למקום מגורים.
לעניות דעתי, במקרה של גירושים חשוב לשכור שירותיה של עורכת דין שאתה מתחבר אליה, שהיא זמינה. הקדמה עשתה עמנו טוב ואפשר להיפגש היום בשיחות וידאו מלבד שיחות פרונטליות.
לגבי עלויות, מדובר בשוק חופשי, וכאשר מדובר בחיים האישיים שלך כדאי לקחת את הטובה ביותר עבורך.
בהצלחה ושיעבור בקלות, ככל הניתן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מזונות
אחרי 5 שנים היא החליטה להרחיק לעוד 70 ק״מ כך שכעת המרחק בנינו הוא 150 ק״מ, הגדולה שלנו לא רצתה לעבור איתה ועברה לגור איתי.
השאלה שלי היא אם אני ממשיך לשלם מזונות על הקטנה, והיא לא חייבת לשלם לי מזונות על הגדולה?
היא העבירה את כל התשלומים של הגדולה אליי ועדיין ממשיכה לקבל מזונות על הקטנה.
האם שינוי בזמני שהות / הסדרי ראיה יכולים להוריד את גובה המזונות?
הי אנונימי,
בעיקרון, כאשר יש שינוי נסיבות מהותי (שינוי זמני שהות יכול להיחשב כשינוי נסיבות מהותי) בתי המשפט יפחיתו את דמי המזונות.
במקרה שלך אני מבינה שערכתם הסכם, ועל מנת לתת לך תשובה מדויקת לשאלתך, יש לקרוא היטב את ההסכם שנחתם ביניכם.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חלוקת ממון
בשל פערי שכר, תרומת הבעל למימון הבית ולהון היתה גדולה מתרומת האשה. חלק מהמימון הגיע ממימוש אופציות שהיו לבעל ממקום עבודתו. האופציות מומשו בתקופת הנישואים והכספים נכנסו לחשבון המשותף. אך חלק מהאופציות שמומשו בתקופת הנישואים הוענקו לבעל ממקום העבודה (כאופציות עתידיות) עוד לפני תקופת הנישואים.
האם על פי חוק יחסי הממון, חלוקת ההון בגירושין צריכה להיות באופן שווה בין בני הזוג או שיש סיכוי שבית משפט יפסוק אחרת?
האם אופציות שניתנו לפני הנישואים יחולקו שווה בשווה בגירושין?
הי גל,
נושא האופציות הוא מורכב, והתשובות בנושא זה יכולות להשתנות ממקרה למקרה.
כפי העולה משאלתך, אני מבינה שהיו אופציות אשר ניתנו לפני מועד הנישואים, אך מומשו בתקופת הנישואים ונכנסו לחשבון המשותף.
נראה כי זה המקרה הקלאסי ל"כוונת שיתוף". עצם מימוש האופציות, והפקדת הכספים בחשבון המשותף מראה על כוונת שיתוף מצד הבעל עם האישה.
נראה כי במקרה כזה בית המשפט יורה על חלוקה רכוש שווה בשווה בין הצדדים, והסבירות כי יפסוק אחרת, נמוכה מאוד.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום מזונות
אודה לעזרתך בהסבר בעניין תשלום כספי מזונות נוכח שינוי זמני בהכנסה כמפורט להלן:
1. אני בתהליך גירושין.
2. בן זוגי מועסק כשכיר.
3. היתה הידיינות על הכספים הפנסיונים של הצדדים לצורך חלוקה, אך מבדיקה עולה כי לבעלי אין קרן פנסיה פעילה, משכך, פנה למעסיק והאחרון החליט לגבות בתשלום אחד עבור כל התקופה (שנתיים), מצב אשר יגרום להכנסה חודשית קטנה,דבר אשר יכול להשליך על חישוב דמי המזונות שעליו לשלם.
4. האם כאשר הכנסה של הבעל קטנה עקב תיקון טעות של רו"ח יכולה להשפיע על גובה המזונות ?
אודה לתשובתך בדחיפות וכיצד יש ביכולתי להשפיע על כך?.
בברכה
סול
האם ירידה זמנית במשכורת יכולה להשפיע על מזונות?
הי סול,
כפי שעולה משכתבת, מדובר ב"הפחתה" חד פעמית לשם גביית חוב ולכן נראה כי בית המשפט לא יראה בו שמי שהכנסתו הופחתה.
בבואו של בית המשפט לבחון את גובה החיוב במזונות, יבחן בית המשפט את פוטנציאל הכנסתו של הבעל תוך התייחסות להשתכרותו כפי שהייתה עד למועד הגירושין.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מתגרשת וצועדת לעתיד טוב יותר
תודה על הפורום והאפשרות לפניה.
לצערי הנסיבות כאלה שהחלטתי להתגרש.
אני בת 34 אם לשלושה קטנטנים
מבקשת במידת האפשר לקבל בכוונה ראשונית
*באיזה שלב יש לפנות לעו"ד מומחה בתחום ?
*איך מתחילים ההליך ? ( ולא דרך הרבני.
*למי פונים כדאי להתקדם ?
*מה חשוב להכין מראש ?
*מה חשוב לבצע מול הבנק ?
מקווה לקבל הכוונתכם והתייחסותכם
בכבוד רב
צעדים ראשונים לגירושים
שלום לירון,
הליך גירושין, בוודאי כאשר ישנם ילדים קטנים, הוא אירוע מורכב ומצריך ראיה רחבה ובחינה של מספר רב של פרמטרים.
הדברים נוגעים לילדים וטובתם, להסדרי השהות עימם, ענייני רכוש ועוד.
מאחר ומדובר בהליך מורכב ולו היבטים רבים - הצעתי לפנות מיד עם קבלת ההחלטה על הגירושין אל עו"ד העוסק בענייני משפחה כפרקטיקה עיקרית (ולא על הדרך).בפגישה תוכלי להעלות את כך העניינים החשובים לך,ועורך הדין ישאל אותך את השאלות הרלוונטיות הנצרכות כדי לבחון בדיוק כיצד יהיה הכי נכון לנהל את הליך הגירושין.
אאחל לך הצלחה רבה בדרך החדשה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בריחה
הליך ישוב סיכסוך שלנו נסגר לפני 3 חודשים ואף אחד מאיתנו לא הגיש עדיין תביעה לגרושין.
אנחנו גרים בדירה שכורה עם שני קטינים. בת 4 וחצי נימצת בגן מוניציפלי. ביום אחד כאשר היתי בעבודה, אישתי לקחה את הילדה מגן באמצע יום וברחה אם שני ילדנו לאמה שלה בעיר אחר. אחרי כמה שעות היא התקשרה אלי והודיע שהיא ביחד עם ילדינו עוזבת את מקום מגורים לנצח .
שאלה : האם אפשר להחשב ל"בריחה הזאת" כי חטיפת ילדים ובכך לדווח לבית דין לחטיפת ילדים ?
בתודה
מה עושים במקרה שהאמא עוברת לגור עם הילדים בעיר אחרת בלי רשות?
אוליה שלום,
אין המדובר בחטיפת ילדים בהתאם לחוק האמנת האג (החזרת ילדים חטופים).
המקרה שאתה מתאר מתאים להגשת בקשה בהולה להשבת הילדים למקום מגוריהם כמו גם בקשה לצו מניעה לרישום הילדים למסגרות חינוכיות אחרות בלא הסכמתך.
שים לב, מאחר שאתם מופיעים כנשואים יכולה האישה לבצע רישום למסגרות חינוכיות חדשות ללא חתימתך, לכן יש חשיבות להגשת הבקשה בהקדם האפשרי ובסמוך ככל הניתן למועד בו עזבה האישה עם הילדים.
המון בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ירושה לפי החוק של בן לאם מסורבת גט
(אישה פשוטה של פעם שלא היה לה מודעות לדברים כאלה.. לצערי)
היא נפטרה, ועכשיו אני לא יכול לעשות כלום לא לרשת את הדירה לא את הבנק כי אבי המסרב גט
נחשב לפי החוק ליורש חצי! זה פשוט אבסורד שזה החוק במדינה הזאת!
יש פסקי דין כאלה שהחליטו להוריש הכל לבן במקרה כזה?
האם מי שנמצא בהליך גירושין עדיין יחשב יורש של בן הזוג השני רק כי לא התגרש פורמלית?
הי יוני,
ראשית, משתתפת בצערך על פטירת אימך.
אכן, מדובר במצב אבסורד. עריכת צוואה נועדה למנוע בדיוק את המצב האבסורד.
לצערי, משאימך לא ערכה צוואה, אביך הינו יורש על פי דין מחצית מעיזבונה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ירושה
חסכונות של הגרוש
האם ניתן לטעון טענה על הברחת רכוש או הסתרת רכוש לאחר הגירושין?
קרינה שלום,
התשובה לשאלה שלך מאוד תלויה בהסכם שלכם, ובאופן בו ניהלתם את המו"מ קודם לחתימתו.
מניחה שהתשובה לשאלתי הייתה משתנה אם היית כותבת שהגעתם להסכם בהליך גישור אשר היה מושתת על אמון לבין תשובתי במקרה בו ניהלתם הליכים משפטיים הכוללים צווים לגילוי מסמכים.
לכן, יש לבחון כל מקרה לגופו תוך הפעלת שיקול דעת. כמובן שיש לתת משקל רב לסכום החסכונות שהוסתרו.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סטטוס משפטי
יישוב סכסוך שהוגש על יד בת זוגי נכשל. היא לא הוגשה עדיין תביעת גרושין בבית דין אזרחי, למרות שיישוב סכסוך הסתיים בנובמבר 2024 .מה המאמד משפטי שלי נכון לעכשיו :נשאוי או בהליך גירושין ?
בתודה
מה עושים אם הליך יישוב סכסוך נסגר לפני מספר חודשים ואף צד לא הגיש תביעות?
אולה שלום,
אין סתירה בין מישהו שהוא נשוי לבין מישהו שנמצא בהליך גירושין.
כל עוד לא התגרשת באופן רשמי, את נחשבת כנשואה שנמצאת בהליך גירושין.
לכן, ככל שברצונך להיכנס תחת הכותרת "גרושה", עלייך להסדיר מעמדך באופן רשמי.
ממה שכתבת עולה שאת אפילו לא בהליך גירושין שעה שלא מתנהל כל הליך.
מקווה שהצלחתי לסייע.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה עושים אם הליך יישוב סכסוך נסגר לפני מספר חודשים ואף צד לא הגיש תביעות?
אולה שלום,
אין סתירה בין מישהו שהוא נשוי לבין מישהו שנמצא בהליך גירושין.
כל עוד לא התגרשת באופן רשמי, את נחשבת כנשואה שנמצאת בהליך גירושין.
לכן, ככל שברצונך להיכנס תחת הכותרת "גרושה", עלייך להסדיר מעמדך באופן רשמי.
ממה שכתבת עולה שאת אפילו לא בהליך גירושין שעה שלא מתנהל כל הליך.
מקווה שהצלחתי לסייע.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לא משלם לי מזונות
איך גובים מזונות? מה עושים אם האבא של משלם מזונות לילדים?
הי מיכי,
אם האב אינו משלם את מזונות הילדים ויש בידייך החלטה על מזונות זמניים או פסק דין יש באפשרותך לגבות את דמי המזונות באמצעות לשכת ההוצאה לפועל.
בהוצאה לפועל יש מסלול "מהיר" של מזונות בו לשכת ההוצאה לפועל פועלת בתיק, ויש אפשרות נוספת, לקחת ייצוג ע"י עו"ד העוסק בתחום.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעבר לעיר אחרת כשאני גרושה
האם מעבר מקום מגורים יכול להשפיע על משמורת (הסדרי שהות)?
רוקי שלום,
ראשית, יש לדייק במושגים. המשמורת תהיה משותפת, אך יכול וזמני השהות ישתנו.
כמו כן, התשובה לשאלה שלך תלויה בכמה משתנים.
אם מדובר בזמני שהות שהוסדרו בהסכם שקיבל תוקף של פסק דין ושם יש התייחסות למקום המגורים והמרחק, אז בהחלט עצם המעבר שלך למקום מגורים אחר יכול להוות שינוי נסיבות המצריך שינוי בזמני השהות.
כמובן, שיש לקחת בחשבון גם את גיל הילדים.
חשוב לי להבהיר שהתשובה אינה חד משמעית ויש לבחון כל מקרה לגופו, ובהתאם לטובת הילדים.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פנסיה
שלום רב
אני אב לשני ילדים בגילאים 7 וחצי ו5 וחצי
לא ניהלתי משק בית משותף עד לפני 4 חודשים.
שילמתי מזונות על פי הסכם בינינו וחיינו בנפרד למעט שנה בתפר בה ניסיתי לחיות איתה אך ללא הצלחה.
היא מוגדרת כאם חד הורית ברשויות.
היא מבקשת לעשות הסכם גישור.
האם היא זכאית לחצי מהפנסיה שלי?
אם גרים בנפרד עדיין יש שיתוף ברכוש? האם מי שגר בנפרד יכול להיחשב כידוע בציבור?
בוקר טוב,
קראתי בעיון את שאלתך, אולם היא לא כל כך ברורה וחסרים בה פרטים על מנת שניתן יהא לתת לך תשובה עניינית.
בכל אופן, אנסה לענות ולעשות מעט סדר.
אם אני מבינה נכון יש לך שני ילדים משותפים עם אישה. מעולם לא חייתם יחדיו ויש ביניכם הסכמות לעניין המזונות בהם אתה עומד.
אני מבינה מהכתוב שחייתם יחד כשנה לשם ניסיון לחיים משותפים, אולם לא ברור משאלתך מתי זה היה, ולמה הכוונה שלא ניהלת משק בית משותף עד לפני 4 חודשים?
בעיקרון, יכול להיות שיראו בכם כידועים בציבור גם אם לא התגוררתם יחד. מגורים משותפים של שני צדדים הם אחד מהמבחנים לשם בחינת ההכרה בהם כידועים בציבור, אולם זה לא המבחן היחיד.
רוצה לומר, במקרים רבים ניתן לראות בין בני זוג כידועים בציבור גם אם אלו התגוררו בנפרד.
כמובן שיש לבחון כל מקרה לגופו.
מקווה שהצלחתי לעזור ולו במקצת. ככל שתדייק את שאלתך ותשלים פרטים נוספים אוכל להרחיב ולדייק את תשובתי.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חיסיון הליך בסיוע המשפטי
האם הליכי משא ומתן חסויים? האם ההליכים ביחידת הסיוע חסויים?
הי יסמין,
ככלל על ההליכים המתנהלים ביחידת הסיוע חל חיסיון, ולכן אינך יכולה לעדכן את בית המשפט בתוכן ההסכמות.
מבלי לגרוע מהאמור לעיל, עצם העובדה שהצד השני לא מעוניין בהסכם חתום ומצפה כי תסתמכי על הסכמות בעל פה, אמור להדליק לך נורה אדומה.
מקווה שהייתי לך לעזר.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אמא שלא נותנת לראות את הילדים
מה עושים במסגרת הליך גירושין כאשר צד אחד מונע מהצד השני לראות את הילדים? ומה זה נוהל הנשיאה להבטחת קשר?
הי אב יקר,
ראשית, חשוב לי לכתוב שלא משנה כמה שנים אעסוק בתחום ולא משנה בכמה תיקים אטפל, תמיד שאלות ומקרים מהסוג הזה "יהפכו לי את הבטן".
בעניין שאלתך, אינני מצליחה להבין מתוך השאלה באיזה שלב אתם בהליך בסכסוך הגירושין?
בכל אופן, אם האם מונעת ממך לראות את בתך, יש באפשרותך להגיש בקשה בהתאם לנוהל הנשיאה 2.20, אשר מטרתה להבטיח את הקשר בינך לבין בתך.
שים לב, ככל שכבר קיימות החלטות בנוגע לזמני השהות של הקטינה עם כל אחד מכם, יכול שתשובתי לעיל הייתה שונה.
אם תרצה שאנסה לדייק, אתה מוזמן לשוב ולכתוב כאן בפורום.
מקווה שהצלחתי לעזור.
מאחלת לך המון בהצלחה והרבה כוח.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם ידועה בציבור זכאית לקבל זכויות בדירה שהיתה למנוח ??
האם ידועה בציבור יכולה לקבל זכויות מכוח חוק הירושה?
הי ריקי,
ככלל שבקשתה של בת הזוג, הטוענת שהיא "ידועה בציבור", לתיקון צו הירושה תתקבל, אזי היא תהא זכאית למחצית מעיזבון המנוח, לרבות חצי מהזכויות בבית.
הטענה לפיה היא מעולם לא גרה איתו יכולה להיטען על ידי ביתך במסגרת התנגדותה לתיקון צו הירושה. הטענות לפיהן בת הזוג לא השתתפה מעולם בעלויות השיפוץ, לא שילמה חובות וכי הדירה הייתה רשומה רק על שם המנוח, אין זה מקומן להיטען במסגרת הליך הקשור בירושה, והיה להן מקום לו היו נטענות במסגרת סכסוך בין בני זוג.
לכן, ביתך צריכה להתרכז בהתנגדות לתיקון צו הירושה.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגרוש עושה בעיות
מה עושים במקרה של הפרת זמני שהות / הסדרי שהות?
מאשה שלום,
במקרה של הפרת זמני שהות ניתן להגיש בקשה מתאימה לבית המשפט לאכיפת זמני שהות.
ככל שאתם עדיין מנהלים הליכים משפטיים בעניין זמני השהות, ניתן להגיש את הבקשה במסגרת ההליך הקיים. וככל שלא קיים הליך קיים, יש לפתוח הליך חדש בעניין.
כמובן שההמלצה הכי טובה היא לפנות יחדיו למתאם הורי על מנת לעבוד על תקשורת מיטיבה ביניכם ולמען ילדיכם.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
בקשה כזו כרוכה מן הסתם גם בפסק דין הצהרתי.
האם ניתן להוסיף סעד הצהרתי לבקשה לאכיפת ההסכם [לשלם אגרה לפי הערך הגבוה של סעד הצהרתי],
או שצריך להגיש שתי תביעות נפרדות? אכיפה והצהרתי?
תודה
תביעה לאכיפת הסכם וסעד הצהרתי - האם בתביעה אחת או בשתי תביעות נפרדות?
שלום רב,
בהתאם לתקנות סדר הדין, הרי שמדובר ב-2 הליכים שונים המבקשים 2 סעדים שונים לגמרי - ולכן יש להגיש ב-2 תביעות שונות: האחת תביעה לסעד הצהרתי, והשניה תביעה לאכיפת ההסכם.
בהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי אכיפת הסכם
כיצד בדיוק עליו לעשות זאת [אני יורש של הצד שבהסכם נקבע כי הדירה תרשם רק על שמו], כאשר כאמור מדובר בהסכם הנוגע לבני זוג שהלכו לעולמם?
תודה
אכיפת הסכם מכר של מנוח
שלום רב,
על מנת לאכוף את הסכם המכר יש צורך להגיש תביעה לסעד הצהרתי בבית משפט המחוזי, ולהביא את כלל הראיות הנדרשות על העסקה הישנה, וכן להסביר מדוע זה מבוצע רק כעת לאחר 50 שנה.
בהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




