פורום דיני מיסים
פורום מיסים הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המיסוי בישראל. מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין, דיווחים לרשויות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
טופס השגה וערעור למס ערך מוסף
שייקה
29/06/13
אני צריך להגיש השגה לגבי שומת מע"מ והכנה לערעור, אין ביכולתי למצוא את הטופס להורדה. אשמח לעזרה, ליניק או הסבר כיצד להפיקו, תודה למומחים בדבר. שייקה.
לא מכיר. תמיד אפשר להגיש במכתב מפורט.
עו"ד משה (מוש) גבע
30/06/13
לעו"ד משה גבע
שייקה
01/07/13
עו"ד יקר בוקר טוב, העליתי שאלה בנושא , תשובה הכי חשובה בנושא מע"מ מהבוקר , אשמח להתייחסותך . תודה ובוקר טוב, שייקה
מס שבח
דניאל
28/06/13
שלום לעו"ד הנכבד !
בחודש מרץ האחרון נמכרה דירתי במסגרת כינוס נכסים וקיבלה פטור ממס שבח לאחר שהכונסת ביקשה מהרשם .
היום , אני מתכוון למכור את דירתי השנייה (היקרה יותר) .
ביצעתי סימולציה ממוחשבת באינטרנט על הדירה הראשונה ויצא כי איני אמור לשלם מס שבח בהתאם לסכום מכירתה .
האם ניתן להגיש תיקון שומה ע"מ לבטל הפטור על הדירה שנמכרה בכינוס נכסים וזאת ע"מ להשתמש בפטור על הדירה אותה מתכוון למכור ?
(גם אם יהיה שבח על הדירה בכינוס-הוא מזערי לעומת דירתי השנייה).
רוב תודות !!
בחודש מרץ האחרון נמכרה דירתי במסגרת כינוס נכסים וקיבלה פטור ממס שבח לאחר שהכונסת ביקשה מהרשם .
היום , אני מתכוון למכור את דירתי השנייה (היקרה יותר) .
ביצעתי סימולציה ממוחשבת באינטרנט על הדירה הראשונה ויצא כי איני אמור לשלם מס שבח בהתאם לסכום מכירתה .
האם ניתן להגיש תיקון שומה ע"מ לבטל הפטור על הדירה שנמכרה בכינוס נכסים וזאת ע"מ להשתמש בפטור על הדירה אותה מתכוון למכור ?
(גם אם יהיה שבח על הדירה בכינוס-הוא מזערי לעומת דירתי השנייה).
רוב תודות !!
יתכן ויש אפשרות כזו
סלי אילון, רו"ח
03/07/13
תלוי בנתונים נוספים.
גש ליעוץ פרטני
גש ליעוץ פרטני
מס רכישה נוסף על פרוייקט לא קיים
שמרית
28/06/13
שלום רב,
אשמח לעצתכם.
בכוונתנו למכור דירת מגורים יחידה .
במקביל אנחנו חלק מפרוייקט שטרם יצא לפועל (יש הרבה בעיות משפטיות שצריכות להיפתר עד שיעלו על הקרקע ולא בטוח בכלל שיום אחד זה ייקרה). בעצת עורך הדין של הפרוייקט כבר שילמנו מס רכישה.
מה זה אומר מבחינת מיסוי - האם רשויות המס ימסו אותנו בתור דירה שנייה? שכן בפועל אין לנו כלום ואין שום ביטחון שיום אחד אכן הפרוייקט הזה ייצא לפועל כלל וכלל.
תודה רבה,
שמרית.
אשמח לעצתכם.
בכוונתנו למכור דירת מגורים יחידה .
במקביל אנחנו חלק מפרוייקט שטרם יצא לפועל (יש הרבה בעיות משפטיות שצריכות להיפתר עד שיעלו על הקרקע ולא בטוח בכלל שיום אחד זה ייקרה). בעצת עורך הדין של הפרוייקט כבר שילמנו מס רכישה.
מה זה אומר מבחינת מיסוי - האם רשויות המס ימסו אותנו בתור דירה שנייה? שכן בפועל אין לנו כלום ואין שום ביטחון שיום אחד אכן הפרוייקט הזה ייצא לפועל כלל וכלל.
תודה רבה,
שמרית.
תלוי מתי נכנסתם לפרויקט הנוסף
סלי אילון, רו"ח
03/07/13
ותלוי מתי מכרתם בפעם האחרונה דירה בפטור, ותלוי בעוד נתונים נוספים.
ארנונה
מושיקו
28/06/13
שאלה שלא הצלחתי למצוא מקורות ברורים לגביה- האם במקרים בהם בני זוג גרים בדירה שכורה, ורק אחד מהם זכאי לפטור מארנונה, אך החוזה הוא על שם שניהם או על שם בן הזוג שאינו זכאי לפטור, קיימת זכאות למלוא הפטור מארנונה, על כל שטח הדירה?
הפורום הזה לא עוסק במיסוי מוניציפאלי
עו"ד משה (מוש) גבע
30/06/13
הכנסה נוספת משכר דירה
אריק
28/06/13
שלוםהאם כעוסק מורשה עליי לדווח על הכנסה נוספת משכר דירה בגובה 1750 ש"ח, והאם אי דיווח יחשב עבירה.בברכה
תלוי בקשר שבין ההכנסה מעסק להכנסה מהשכרה
עו"ד משה (מוש) גבע
30/06/13
אם זה חלק מהעסק, אז חייבים לדווח. אם לא- צריך לראות את סוג השכירות ולבחון איזה מסלול מיסוי מבין הקיימים הכי מתאים. יש גם פשרות שזו הכנסה מהשכרה למגורים ואז היא פתורה לכאורה.
מרכז חיים לצורך זיכוי במס הכנסה
עופר
27/06/13
שלום רב.
אני תושב אילת ויליד אילת אך כרגע עובד בקריית גת ,במשך השבוע אך כל ימי חמישי עד ראשון אני באילת, ובהמשך עקב שינוי הגדרות תפקיד אהיה באילת אף יותר כי אעבוד 3-4 ימים בשבוע בלבד
חשבון הבנק שלי באילת קופת חולים זוגתי וילדיי באילת
האם אני נחשב כך שמרכז חיי הוא באילת? קראתי משהו דומה בפורום הנפלא הזה אך לא הייתי בטוח , אשמח לתגובתכם האם אוכל להצהיר שמרכז חיי הוא אילת. ובכך לקבל את הטבת המס ? תודה רבה
אני תושב אילת ויליד אילת אך כרגע עובד בקריית גת ,במשך השבוע אך כל ימי חמישי עד ראשון אני באילת, ובהמשך עקב שינוי הגדרות תפקיד אהיה באילת אף יותר כי אעבוד 3-4 ימים בשבוע בלבד
חשבון הבנק שלי באילת קופת חולים זוגתי וילדיי באילת
האם אני נחשב כך שמרכז חיי הוא באילת? קראתי משהו דומה בפורום הנפלא הזה אך לא הייתי בטוח , אשמח לתגובתכם האם אוכל להצהיר שמרכז חיי הוא אילת. ובכך לקבל את הטבת המס ? תודה רבה
מרכז חיים
רו"ח אייל מנדלאוי
28/06/13
אין שחור לבן
מס הכנסה בןדק ומתרשם בהתאם למה שבאמת קורה בפועל
העטבדה שהאשהו והילדים רשומים באילת פועלת לטובתך
כמו כן זה שתעבוד בהמשך יותר גם עובד לטובתך
יש מקום לבקש הנחת ישוב אם כי לדעת שהכל ניתן לדיון
מס הכנסה בןדק ומתרשם בהתאם למה שבאמת קורה בפועל
העטבדה שהאשהו והילדים רשומים באילת פועלת לטובתך
כמו כן זה שתעבוד בהמשך יותר גם עובד לטובתך
יש מקום לבקש הנחת ישוב אם כי לדעת שהכל ניתן לדיון
מס עיזבון
אור
27/06/13
שלום-
לנו ירושה מהורינו ז''ל,
האם יש מס עיזבון על נכסים ו-או כספים?
אם כן- כמה אחוז ומאילו סכומים?
תודה רבה
אור
לנו ירושה מהורינו ז''ל,
האם יש מס עיזבון על נכסים ו-או כספים?
אם כן- כמה אחוז ומאילו סכומים?
תודה רבה
אור
נכון להיום, אין מס עזבון בתוקף
עו"ד משה (מוש) גבע
30/06/13
סיווג סכומים שהתקבלו בגישור
אסי
27/06/13
שלום
הגעתי להסכם גישור ואני לא רוצה שיחיבו אותי במס איך כדאי לי לסווג את הסכום שהתקבל? כדאי לסווג את זה כהוצאות ועוגמת נפש?
תודהרבה
הגעתי להסכם גישור ואני לא רוצה שיחיבו אותי במס איך כדאי לי לסווג את הסכום שהתקבל? כדאי לסווג את זה כהוצאות ועוגמת נפש?
תודהרבה
אני ממליץ לסווג רק בהתאם לסעיפים בתביעה
עו"ד משה (מוש) גבע
30/06/13
פריסה
דרור
27/06/13
פרשתי לפנסיה בגיל 70.עבור פיצויי פיטורין קיבלתי פטור ממס.
על בטוח מנהלים נדרשתי לשלם מס .שמעתי על פריסה -מה זה
והאם אפשר לדרוש לפרוס את המס על תגמולים .עבדתי במפעל 7 שנים.
תודה
על בטוח מנהלים נדרשתי לשלם מס .שמעתי על פריסה -מה זה
והאם אפשר לדרוש לפרוס את המס על תגמולים .עבדתי במפעל 7 שנים.
תודה
פריסה
רו"ח אייל מנדלאוי
28/06/13
ניתן לפרוס את החלק החייב במס של מענק הפרישה כדי לחסוך מס
העברת מניות בחברה פעילה מהורה לילד
מיטל
26/06/13
מהם היבטי המס בהעברת מניות מהורה לילד ללא תמורה? האם יש מיסוי כאשר המניות עוברות בירושה לילד אחרי שההורה נפטר?
מתנת מניות
סלי אילון, רו"ח
03/07/13
אם מדובר בחברה רגילה - המתנה פטורה והילד יקבל את העלות ויום הרכישה של המעביר.
ירושה פטורה ממס.
ירושה פטורה ממס.
מתי הרפורמה במיסוי מקרקעין תיכנס לתוקף ?
אביעד
26/06/13
מתי הרפורמה במיסוי מקרקעין, בעניין דירות מגורים ועסקאות מתנה בין קרובים עומדת להיכנס לתוקף ?הבנתי שבינתיים הוראות השעה לגבי מס רכישה בדירת מגורים ומס שבח הוארכו עד סוף שנת 2013האם זה נכון ?
מיסוי מקרקעין
סלי אילון, רו"ח
03/07/13
א. לגבי הדירות - רוב ההוראות נכנסות לתוקף ב 2014.
מתנות בין קרובים - בתאריך ה 1/8/13.
כל זה לפי הצעת החוק, שלא ברור אם תעבור.
ב. הוראת השעה לא הוארכה.
מתנות בין קרובים - בתאריך ה 1/8/13.
כל זה לפי הצעת החוק, שלא ברור אם תעבור.
ב. הוראת השעה לא הוארכה.
העלאת מס הכנסה שלילי 2013
תמר
26/06/13
שלום ברצוני לדעת אם העלאת מס הכנסה שלילי ב150% היא רק להורים עובדים,או גם לאנשים עובדים שילדיהם בוגרים?באתר שלהם ראיתי שהתקבלה ומצויין הסכום,אבל אין כל העלאה של 150% אם אני משווה לשנה שעברה,אשמח לקבל תשובה
לא שמעתי על זה. מצ"ב לינק לדף המידע הרשמי
עו"ד משה (מוש) גבע
30/06/13
סעיף 45א (ב)
ורדי
25/06/13
באישור הביטוח מופיע "פרמיה לזיכוי עפ"י סעיף 45א (ב)". זו פרמיה שאני משלם באופן עצמאי ולא כשכיר. האם אני יכול להשתמש בפרמיה הזו על פי הבחירה שלי בין זיכוי לבין ניכוי.
45
רו"ח אייל מנדלאוי
25/06/13
תלוי למה התשלום
אם לביטוח חיים זה זיכוי בלבד
אם לקופ"ג כעמית עצמאי- ניכוי וגם זיכוי
אם לביטוח חיים זה זיכוי בלבד
אם לקופ"ג כעמית עצמאי- ניכוי וגם זיכוי
דמי מזונות
אלי
25/06/13
האם גבר שהתגרש והילד נשאר בחזקתו , האם הוא זכאי לנקודת זכאי, גם שהילד עבר את גיל 18 , מכוון שהוא עדיין בחזקתו וכלכלת הילד עליו.
זאת אומרת עד גיל 21
זאת אומרת עד גיל 21
מזונות
רו"ח אייל מנדלאוי
25/06/13
הנקודה ניתנת עד גיל 18
חיוב מס רכישה על עמלת עו״ד
כרמלה
25/06/13
שלום רבבתי רכשה דירה מקבלן בחוזה צויין שיש לשלם 1.5% ממחיר החוזהבעת התשלום הוצאה קבלה על המחיר ששולם לקבלן וקבלה נפרדת עבור עמלת עו״ד. במסמך שנרשם לצורך מס רכישה נרשם סכום החוזה +סכום העמלה כסכום אחד כך שמס הרכישה חל גם על עמלת העו״דאודה על תשובתכם
רק חלק מהתשלום לעו"ד חייב במס רכישה ולא כולו
סלי אילון, רו"ח
03/07/13
ניכוי מהשכר "עלות ביטוח לאומי"
אולג
24/06/13
שלום רב. לאחרונה זכיתי בפסק דין נגד מעבידי לשעבר. על פי פסק הדין היה על המעביד לשלם לי 74,500 ש"ח ברוטו (לא מדובר על פיצויי פיטורים). מעיון בתלוש שכר, עלה, כי בנוסף לניכויים דמי ביטוח (2,970 ש"ח) ומס בריאות (2,121 ש"ח), נוכה ממני בתלוש גם ניכוי מוזר הקרוי "עלות ביטוח לאומי" בסך של 2,596 ש"ח. שאלתי הראשונה היא, האם קיים במציאות ניכוי כזה "עלות ביטוח לאומי" ושאלתי השנייה היא, במקרה והניכוי האמור לא חוקי ממי ניתן להשיבו, מביטוח לאומי או מהמעביד. בתודה מראש.
ביטוח לאומי
רו"ח אייל מנדלאוי
24/06/13
תבקש לקבל הסבר בגין מה ההורדה הזו
לא ברור לי מה זה בדיוק ומה המקור של זה
לא ברור לי מה זה בדיוק ומה המקור של זה
עוסק פטור
עדי
24/06/13
אני מוגדר כעוסק פטור אבל גם עבדתי בשני מקומות כעובד שכיר הגשתי לרואה החשבון את כל המסמכים לצורך דו"ח שנתי 2012 כולל את טפסי 106 משני מקומות העבודה כשכיר, האם אני צריך לשלם מס על פי השתכרותי כשכיר במידה ועברתי את סכום הפטור כעוסק מורשה? האם אין הפרדה בין הכנסותי כעוסק פטור לבין הכנסותי כשכיר?
עוסק פטור
עדי
24/06/13
תיקון לשאלתי הקודמת הכוונה לעוסק פטור ולא לעוסק מורשה - טעות שלי , כלומר סך הכנסותי כשכיר בלבד עלו על סכום הפטור. אנא תשובתכם בדחיפות האפשרית תודה!
הכרה בתשלום לרואה חשבון ולעו"ד כהוצאות
יעקב
24/06/13
אני שכיר. האם תשלום שאני משלם לרואה חשבון בשל עריכת דוח להחזר מס ולעו"ד שאני משלם בשביל לתבוע את המעביד שלי לשעבר אני יכול להוריד מהמשכורת בשביל התחשבנות בדוח.
חד-משמעית: כן.
עו"ד משה (מוש) גבע
30/06/13
הוצאות הגשת דו"ח מוכרות וכן כל הוצאה הקשור בייצור הכנסה. מקובל לחשוב ששכיר לא יכול לדרוש הוצאות, אולם החוק לא מבדיל בין שכיר לעצמאי.
נקודת זיכוי לפי סעיף 37
יעקב
24/06/13
הורי אנשים מבוגרים (קרובים ל- 90) ושניהם מקבלים קיצבת ביטוח לאומי.
שניהם ניצולי שואה ומקבלים קיצבת ניצולי שואה מהאוצר.
לאבי יש פנסיה ממקום עבודתו ולאמי אין פנסיה.
האם אבי זכאי לנקודת זיכוי נוספת לפי סעיף 37?
לתשובתכם אודה.
שניהם ניצולי שואה ומקבלים קיצבת ניצולי שואה מהאוצר.
לאבי יש פנסיה ממקום עבודתו ולאמי אין פנסיה.
האם אבי זכאי לנקודת זיכוי נוספת לפי סעיף 37?
לתשובתכם אודה.
נקודת זיכוי
רו"ח אייל מנדלאוי
24/06/13
הכנסות מביטוח לאומי ומגרמניה פטורות ממס .
לפיכך על פניו נראה שאביך זכאי לקבל נקודת זיכוי לפי 37
כיון שאמך אינה מגיעה לכלל הכנסה חייבת במס
לפיכך על פניו נראה שאביך זכאי לקבל נקודת זיכוי לפי 37
כיון שאמך אינה מגיעה לכלל הכנסה חייבת במס
עו"ד שכיר שעשה עבודה פרטית חד פעמי חייב במס ואם כן
עו"ד צעיר
23/06/13
שלום רב,
אשמח לקבל תשובה בעניין כדלקמן:
אני עו"ד צעיר שמעוסק כשכיר פנה אליי חבר וביקש שאערוך לו הסכם שאלתי היא האם ברגע שהוא ישלם לי אני אהייה חייב לדווח על הסכום למס הכנסה למרות שזאת עבודה חד פעמית?
לעזרתך אודה.
אשמח לקבל תשובה בעניין כדלקמן:
אני עו"ד צעיר שמעוסק כשכיר פנה אליי חבר וביקש שאערוך לו הסכם שאלתי היא האם ברגע שהוא ישלם לי אני אהייה חייב לדווח על הסכום למס הכנסה למרות שזאת עבודה חד פעמית?
לעזרתך אודה.
עבודה חד פעמית
יוסי
23/06/13
כן. ההכנסה חייבת במס.
לעו"ד מוש גבע, בעניין עסקת מתנה
שירי
23/06/13
בהעברת דירה בעסקת מתנה מאמא לבן ולאשתו של הבן, באשר לפטור ממס שבח ומס רכישה.אשמח לשמוע את דעתך, לאחר שקראתי וחקרתי בעניין:לפי סעיף 62 לחוק מס שבח יש פטור ממס שבח בעסקה כזאת בין קרובים, אבל אני לא רוצה להשתמש בפטור הזה, כי סעיף 49 ו' קובע מגבלות ותקופות צינון.לכן, אין לי בעיה להשתמש בפטור של אחת לארבע שנים לעניין מס שבח ולא לנצל את הפטור של סעיף 62.השאלה, האם לעניין מס רכישה, בכל מקרה יש פטור ממס רכישה לפי תקנה 20 לתקנות מס רכישה?לפי מה שקראתי ובדקתי התשובה חיובית.(בדקתי גם את הוראת ביצוע 9/2009 לפיה אם משתמשים בפטור מפרק חמישי אין תקופת צינון בעסקאות מתנה)אבל אשמח לדעת גם את חוות דעתך בעניין, מה דעתך ?
לעניין מס רכישה, יחול מס של 1/3 מהשעורים הרגילים
עו"ד משה (מוש) גבע
30/06/13
קיזוז מס מרווחי אופציות מול הפסדים ממכירת נכס נדלנ
יפתח
22/06/13
לאחרונה מימשתי אופציות שהיו ברשותי בחברה ושילמתי עבור מימושן מס של 25%במקביל מכרתי קרקע שהיתה ברשותי בהפסד וקיבלתי מרשויות המס אישור על גובה ההפסד המוכר על ידן בגין המכירה.האם ניתן לקזז את ההפסד מהרווח שנוצר בגין מכירת האופציות שמימשתי?
מימוש אופציות
שייקה
27/06/13
לשואל הנכבד, בעקרון רווח הון אפשר לקזז והפסד הון ולהיפך, רו"ח החברה שלך יודע זאת, מה שלא ניתן זה לקזז הפסד הון מרווח מיגיעת כפיים. שייקה
הפקדה לקופת גמל על שכר לא מבוטח
שגית
21/06/13
ברצוני להפקיד לפי סעיף 47, על השכר הלא מבוטח במשכורתי כשכיר
1.מהי התקרה להפקדה על שכר לא מבוטח?
2. כמה זיכוי עלי לקבל את הפקדה זו?
3. האם מתקבל גם ניכוי בגובה המס השולי?
1.מהי התקרה להפקדה על שכר לא מבוטח?
2. כמה זיכוי עלי לקבל את הפקדה זו?
3. האם מתקבל גם ניכוי בגובה המס השולי?
קופת גמל
רו"ח אייל מנדלאוי
22/06/13
ניתן להפקיד על שכר לא מבוטח באופן עצמאי.
במידה והשכר המבוטח מעל 103,200 ניתן לקבל תקרה נוספת של 103,200
במידה והוא נמוך מ 103,200 ניתן לקבל את ההפרש בין 206,400 לשכר המבוטח
ההקפדה מקנה ניכוי לפי המס השולי וההפרש נותן זיכוי 35%
במידה והשכר המבוטח מעל 103,200 ניתן לקבל תקרה נוספת של 103,200
במידה והוא נמוך מ 103,200 ניתן לקבל את ההפרש בין 206,400 לשכר המבוטח
ההקפדה מקנה ניכוי לפי המס השולי וההפרש נותן זיכוי 35%
שאלה בנושא חובת מיסים
יצחק יקיר
20/06/13
שלום רב,יש לי שאלה, למעשה שאלה שמחולקת ל3,הנה היא :1)אם נניח שמספר מסוים של אנשים אספו לי ממון,סתם כך,האם אני מחויב ע''פ חוק לשלם עליו מס או להצהיר עליו ?2)אם איני יודע לומר כמה כסף נתן כל אחד מהתורמים,דבר זה יכול להוות בעיה כל שהיא בחוק ?3)אם עניין זה חוזר על עצמו פעמיים או שלוש ויותר(אותה אסיפת כספים),זה עדיין מותר בחוק ?תודה רבה מראש לכל המשיבים היקרים!
אם אין מקור אין חיוב במס אבל...
עו"ד משה (מוש) גבע
20/06/13
קבלה סדירה של תשלומים יכולה להיחשב כהכנסה עסקית, אלא אם יינתן הסבר שיניח את הדעת. אם מדובר בתרומות יש מסלול מיוחד לקבלת הכרה בהן. הבעיה העיקרית שלך לדעתי מעבר להיבטי המיסוי, היא היבטים אחרים הקשורים לחוקים אחרים כגון החוק לאיסור הלבנת הון וכ'. עו"ד משה (מוש) גבעמנהל פורום מיסים
שכירות בית לעמותה
ארז
20/06/13
שלום,פנו אלי מהעירייה בבקשה לשכור את הבית שלי עבור עמותה לבנות ממשפחות קשות. זה אמור לשמש כמועדון יום עבורם. בשעות הלילה ובשבתות, המקום יהיה סגור.הרעיון הוא שהעמותה משלמת לעירייה, והחוזה שלי הוא מול העירייה.מהצד של המיסוי, האם זה נחשב שכירות לעסק, או כמו שכירות למגורים?אני שכיר. בהנחה שהשכר שלי מגיע ל13000 ברוטו, כמה מס אשלם על שכירות הבית בגובה 5000 עד 7500 ש"ח?תודה!
ההכנסה יכולה להיחשב כהכנסה מהשכרה למגורים
עו"ד משה (מוש) גבע
20/06/13
החוק מכיר בהשכרה של דירת מגורים למוסדות למטרת שימושים חברתיים וכו', כהשכרה למגורים כך שיחולו הקלות המיסוי גם במקרים אלה. ברמת הכנסה כזו אתה יכול לשלם 10% על כל הסכום, או לשלם לפי המס השולי שלך על מה שעובר את התקרה המתואמת. את שני הדברים צריך לבדוק לעומק באופן מקצועי.עו"ד משה (מוש) גבעמנהל פורום מיסים



