פורום דיני מיסים

פורום מיסים הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המיסוי בישראל. מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין, דיווחים לרשויות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני מיסים

עו"ד חיה אביסרור - שמעוני

עו"ד ורו"ח, בעלת משרד המתמחה במיסוי אזרחי על כל ענפיו.

עו"ד איתן אסנפי

עו"ד ורו"ח, בעל משרד עורכי דין מיסים, עוסק בתחומי המס 25 שנים.

עו"ד בתי דורון-ליפשיץ

עו״ד ורו״ח, יוצאת רשות המיסים, מתמחה בפתרון בעיות מיסוי עם ניסיון של למעלה מ- 20 שנה.

עו"ד סלי אילון

מנהל משרד רואי חשבון בעל יתרון מקצועי בתחומי מיסוי בכלל ומיסוי מקרקעין בפרט.

מס הכנסה

אריק 14/10/13
שלום,

האם עפי החוק ניתן לנכות מס הכנסה מקסימלי לעובד יומי שעבד בעבודה חד פעמית ?

תודה

קודם כל העובד צריך למלא טופס 101-כרטיס עובד

עו"ד משה גבע מנהל 16/10/13
אם זו עבודה יחידה שלו חישוב המס יהיה מכפלת ההכנסה היומית ב-300 (הפיכתה לשנתית), חישוב המס השנתי בהתאם לטבלאות הניכויים ונקודות הזיכוי המגיעות, וחלוקה ב-300 של המס שחושב. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח לדירה שאינה ראויה למגורים

סופיה 13/10/13
גרנו בדירה תקופה של 4 שנים החלטנו להרחיב את הדירה היתה 60 מ"ר הוצאנו תוכניות וכל הכרוך בזה התחלנו לבנות , לפתע בעלי פוטר אני לא מוצאת עבודה לא מסוגלים להמשיך בבניה מוכרים את הדירה במחיר מאוד זול לא הצלחנו במשך שנה וחצי בערך למכור ,עכשיו אנו מגלים שנדרש לשלם מס שבח  האם יש איזה שהוא אפשרות להתחמק מתשלום לאחר כל ההוצאות הבניה נותר רווח של 190 אלף ש"ח זאת אומרת 40 אלף ש"ח שכר דירה במשך תקופה של 3 שנים אינו נחשב הוצאה ? כי הדירה אינה ראויה למגורים .   עם הכסף שאקבל לא יודעת אפילו מה לקנות בסכום כזה 

מס שבח

23/10/13
כדאי לבדוק  אם הכנסתם לחשבון את כל ההוצאות המותרות בניכוי 

בנוסף יש לבדוק כדאיות ביצוע פריסת החיוב במס שבח מהלך שעשוי להפחית את החבות במס

מע"מ על השכרת מכשירים ושיחות לחו"ל

שמעון 10/10/13
שלום

עוסק שעיסוקו הוא השכרת מכשירים סלולריים לחו"ל + שיחות והשימוש במכשיר ובשיחות

יכול להתבצע רק בחו"ל האם השירות הזה חייב במע"מ מלא או במע"מ בשיעור 0

לפי הבנתי זה לא עומד בהוראות בעניין 0% מע"מ

עו"ד משה גבע מנהל 16/10/13
 קבל יעוץ פרטני בעניין.

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מע"מ בשיעור 0.

מ.ב 20/10/13
על השיחות בחו"ל יחול מע"מ בשיעור אפס אם הן מתבצעות בחו"ל ראה הוראת פרשנות מהמחלקה המקצועית במע"מ 



http://taxes.gov.il/Vat/Pages/VatParshanut.aspx 

הוראת פרשנות 1/2013 אם הקישור לא עובד ראה אתר רשות המיסים. לשונית מע"מ הוראות פרשנות 

על השכרת הטלפון בארץ קצת בעייתי. אם ניתן להשתמש במכשיר בארץ וההשכרה בארץ כנראה שההשכרה חייבת מע"מ. אם המכשיר נמסר ללקוח בארץ ולא ניתן להתחבר לאף רשת בישראל לפי דעתי גם זה חייב מע"מ בשיעור אפס. במקרה זה אני מציע פניה למחלקה המקצועית במע"מ תוך הסבר על הבקשה וקבלת חוות הדעת מהם.   

שאלה בנוגע להיטל השבחה

שי 10/10/13
שלום רב,

הוריי נמצאים בעיצומו של הליך מכירת הבית שלהם.

שטח הבית 134 מ"ר והם גרים בו מעל ל- 25 שנה.

מסתבר שלאורך השנים התקבלו תוכניות וניתנו הקלות שונות, המאפשרות להגדיל את השטח הבנוי עד ל- 250 מ"ר.

האם הוריי מחויבים לשלם היטל השבחה? הם לא זכאים לפטור בגלל שהשטח קטן מ- 140 מ"ר והם גרו בו מעל ארבע שנים?

אם הם חבים בתשלום, אז על איזה חלק מהשטח?  הרי גם אם יש פטונציאל, הם לא מימשו אותו.



תודה ולילה טוב,

שי

איננו עוסקים בפורום זה במיסוי מוניציפאלי (כולל אגרות והיטלים)

עו"ד משה גבע מנהל 16/10/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיזוז תשלום מס שבח עם הפסדי הון בבורסה

batch 10/10/13
שלום רב,

ב-2011 קיבלתי בירושה 5% ממכירת שתי דירות שעליהם שולם מס שבח. רציתי לדעת אם אוכל לקזז את החלק היחסי שנגבה ממני עם הפסדי הון בבורסה שנוצרו בשנת 2012 ו-2013 (חלק מההפסדים הם מרכישת ני"ע שנעשתה ב-2011).

בנוסף רציתי לשאול - אין לי דירה ברשותי, ומעולם לא מכרתי דירה,האם אני זכאית לפטור ממס שבח?



תודה  

כן- ניתן לקיזוז

עו"ד משה גבע מנהל 16/10/13
כן- מכירת נכס מירושה (בתנאים מסוימים שצריך לבדוק) אינה מונעת ניצול הפטור.

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס הכמסה שלישי

שושנה 09/10/13
שלום אי ן ליחשבון בנק ואני מוגבל חמור,לא יכול לפתוח חשבון בנק,כל הזמן מגיע לי מס הכנסה שלילי,או עכשיו מענק מהמדינה

אין לי אפשרות לקבל בגלל חשבון בנק יש דרך אחרת כן להיות זכאי במדינה ולקבל

תודה

אני לא יודע על אפשרות לקבל את המענק שלא לחשבון בנק.

עו"ד משה גבע מנהל 16/10/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזר מס הכנסה שלילי -כמה שנים אחורה?

עמית 09/10/13
שלום רב

בתור שכירה קבלתי מס הכנסה שלילי בשלוש שנים האחרונות

פתאום חשבתי שאולי אני יכולה להגיש בקשה גם על שנים לפני כן?

או שיש התיישנות?

כנראה לא תוכלי להגיש רטרואקטיבית

עו"ד משה גבע מנהל 16/10/13
מכיוון שלפי ההוראות ניתן להגיש תביעה עד ל- 30 ספטמבר בשנה העוקבת.

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סדרה נפרדת לחשבוניות זיכוי

נת 09/10/13
האם צריך לנהל סדרה  נפרדת לחשבוניות זיכוי.  ?   

למיטב ידיעתי לא

עו"ד משה גבע מנהל 16/10/13
מציע שתפנה את השאלה לתחנת מע"מ שם מתנהל התיק שלך.

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יבוא אישי של ספרים לחנות ספרים

שרונה 08/10/13
שלום,

בכוונתי לפתוח חנות ספרים לילדים, מיוחדת במינה עם ספרים איכותיים בלבד. המבחר בישראל לצערי מאד קטן בכל הנוגע לספרי איכות לפעוטות וילדים לכן אני חושבת על לייבא לארץ מהוצאות לאור בחו"ל מספר ספרים לא גדול אבל רציתי לדעת במה זה כרוך והאם חלים מיסים על ספרים לעסק

תודה רבה

שרונה

אמור לחול תשלומי מכס. מציע שתתייעץ עם עמיל מכס בעניין.

עו"ד משה גבע מנהל 16/10/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

על ספרים אין מכס רק מע"מ

מ.ב 20/10/13
על ספרי ילדים אין מכס רק מע"מ אותו תוכלי לדרוש כמס תשומות. פרק מכס הרלוונטי הוא 49.01   פרט המכס הוא

490110004  ראה פרט המכס בתעריף http://taxes.gov.il/customs/CommercialImport/Pages/CustomsTariffIF.aspx

משיכת כספי תגמולים מקרן פנסיה

שרה 06/10/13
אני מתקרבת לגיל פרישה (62) ואני מעוניינת לברר את האפשרויות העומדות בפניי בפרישה. נפתחה לי קרן פנסיה חדשה בסוף שנת 2010 ונכון להיום יש לי בקופה באזור ה 20-25 אלף שקלים - תגמולים+פיצויים. אין לי תוכנית פנסיונית אחרת.

האם אני יכולה למשוך את כל הכסף - כולל כספי תגמולים בפטור ממס?

במידה שכן, האם זה כדאי לי? או שעדיף לי לדחות את הפרישה ולהמשיך לחסוך? 

מציע לך לפנות לאיש מקצוע המתמחה בנושא ספציפי זה

עו"ד משה גבע מנהל 16/10/13
הוא יבדוק את הנתונים האישיים שלך וייעץ לך בנושא.

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הקצאת מניות בחברה

דניאל מארק 06/10/13
הנני בעלים של חברה בע"מ.

אני מעוניין להקצות שליש מהמניות בחברה לאחי, ללא כל תמורה.

האם אני או אחי נהיה חייבים במס?

תודה על המענה.

מדובר במכירת נכס המהווה ארוע מס - רווח הון בידי המוכר

גיא קדוש, רואה חשבון 07/10/13
אתה מעביר לאחיך נכס שיש לו שווי כלשהו. האם תהיה חייב ברווח הון - השאלה היא מהו השווי של הנכס שאתה מעביר.

למרות שאתה מעביר את  המניות לאחיך ללא תמורה פקודת מס הכנסה קובעת בעניין זה כי התמורה לעניין חיוב המס תהיה "המחיר שיש לצפות לו ממכירת נכס על ידי מוכר מרצון לקונה מרצון". זאת אומרת - מס הכנסה יכול לבא ולומר לך - העברת לאחיך נכס שהשווי שלו הוא X ולקבוע לך רווח הון (תמורה בניכוי עלות) על בסיס השווי הנ"ל.

 

קטנועים

אפרים 06/10/13
מתעסק בהובלות הרבה שנים לארונה פתחתי משרד לשליחיות ועומד לרכוש קטנועים במחיר גבוה האם בקנייה אתקזז עם מלוא סכום המע"מ

ומה קורה עם האחזקה השוטפת אתקזז מלא?

ניכוי מס תשומות בגין רכישה אופנוע/קטנוע

דורון דאלי,רו"ח 07/10/13
קטנוע או אופנוע  אינם עונים להגדרה של 'רכב  פרטי' בתקנה 1 לתקנות מע"מ תשל"ו 1976,  ולפיכך לא חלה על אופנועים תקנה 14 לחוק מע"מ, האוסרת ניכוי מס תשומות ברכישת רכב פרטי ( עם מספרי חריגים – סוגים

שונים של עוסקים)  

יחד עם זאת בהתחשב באופי השימוש המעורב

באופנועים וקטנועים יש להחיל בגין רכישתם  (לרבות

יבואם או השכרתם) את הוראות תקנה 18 .

תקנה 18 המדברת על תשומות מעורבות אומרת - כי שימוש באופנוע אשר אינו ניתן לייחוס מסוים יזכה את העוסק בניכוי מס יחסי, כך שבמקרים בהם עיקר השימוש הוא לצורכי העסק (כגון יוכר 2/3 ממס התשומות, בעוד שביתר המקרים יוכר ניכוי של 25% ממס התשומות.

לפי האמור לעיל ,אני מניח שעסק שעוסק בשליחויות

שעיקר השימוש הינו לצרכי העסק – ידרוש 2/3 מהתשומות.

יש לזכור כי - מכירת האופנוע בעתיד ע"י העוסק

תחויב במס באופן יחסי למס התשומות שנוכה,

כאמור בסעיף 31 (4) לחוק מע"מ.

ניכוי התשומות השוטפות זהה לאמור לעיל בתקנה

18.

עשה ותצליח.

קנסות איחורים

אלון 05/10/13
שלום,



קיבלתי קנס ע"ס 50,000 ש"ח בגין איחור בהגשת דוח משנת 2006. (מלבד המס על דוח זה שכבר שילמתי מזמן).



הגשתי ערעור על הקנס ובקשה לבטלו.



אמרו לי במס הכנסה שאקבל תשובה תוך 2-3 שבועות.

מאז עברה שנה.



המכתבים ממשיכים להגיע וכל נסיונותי לקבל תשובה ע"י הגעה למס הכנסה לבד או עם רואה החשבון עלו בתוהו וכל פעם אמרו כן כן אנחנו עמוסים עוד שבועיים.



איני מצליח לקבל תשובה על הערעור ולהגיע לסיום העניין. בינתיים מס הכנסה ממשיך לקזז את החוב מהחזרי מס גדולים שמגיעים לי בכל שנה.



מה עלי לעשות כעת?



תודה

לפנות לעו"ד בתחום המיסים שייצג אותך מול הרשות

עו"ד משה גבע מנהל 16/10/13
והוא ידאג לסיים את העניין.

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכב לאיש מכירות/טכנאי שטח

יוסי 04/10/13
שלום רב,

ברצוני לדעת

1.האם רכב שניתן לעובד במסגרת תפקיד זה חייב בשווי מס מלא, כאשר כ 75% מהנסיעות הן לצורכי העבודה?

2.במידה ויש חיוב יחסי איך הוא מחושב ואיך מתבצע

3.האם במקרה כזה יותר הוצאות יהיו על המעביד, כך שהוא עלול לא לאהוב את העניין.

בתודה מראש.

אם הרכב צמוד לעובד גם מחוץ לשעות העבודה

עו"ד משה גבע מנהל 16/10/13
זה יוסיף זקיפת הכנסה (ותשלום מס) לעובד. למעסיק זה לא ישנה.

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פחת

roie 03/10/13
שלום,



מהו שיעור הפחת על מכשיר אייפון?



תודה,

מאמר בנושא

עו"ד סלי אילון מנהל 03/10/13
השאלה היא האם אייפון הוא מחשב או טלפון.

קרא את זה https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CCkQFjAA&url=http%3A%2F%2Fsalieilon.co.il%2F%3Fp%3D1122&ei=5PhMUsLpIKTK4ATw1YCQAw&usg=AFQjCNEH9WLhjufsmpGKPvPdZKDUs-Ph1g&bvm=bv.53537100,d.bGE

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ערר על החלטת מנהל הארנונה

משה 02/10/13
מנהל הארנונה דחה את ההשגה שהגשתי לו. 

יש לי אפשרות להגיש תוך 30 יום ערר.

האם פגרת הסוכות נספרת או שלא נספרת?

תודה

הפורום לא עוסק בארנונה

עו"ד סלי אילון מנהל 03/10/13

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיזוז מס.

שמואל 02/10/13
במידה והיו לי השנה רווחי הון ששלמתי עליהם מס 25%,

ובמקביל תרמתי לארגונים שיש להם סעיף 46 . האם אני יכול להתקזז על המס? ובאיזה שיעור?

תוכל לנצל את ההטבה של התרומות

עו"ד סלי אילון מנהל 03/10/13
אם תעמוד בכל התנאים. תצטרך להגיש דוח.

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פתיחת חנות וירטואלית

ניב 02/10/13
שלום רב,

ברצוני לפתוח חנות וירטואלית באינטרנט.

תוכל בבקשה להסביר לי באופן מפורט מה עלי לשלם וכיצד זה מתנהל במקרה הזה? 

יש לציין שאת התשלום הקונים מעבירים לחשבון וירטואלי שלי (ע"י הכנסת מספר כרטיס האשראי שלהם באופן בטוח).

אשמח לדעת מה עלי לשלם וכיצד זה נעשה.

תודה רבה,

ניב.

תפתח תיק במעמ ומס הכנסה

עו"ד סלי אילון מנהל 03/10/13

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס על סיגריות

נאור 01/10/13
שלום, אני מזה זמן רב מייצר סיגריות מטבק שאני קונה ואורבקופסא שנראת כקופסת סיגריות מן המניין. אני לא מזייף מותג כמובן אלה רק מוחר אותן באריזה ויש לזה ביקוש מיכוון שהן זולות. השאלה שלי היא מה הדין אם יתפסו אותי רשות המיסים והאם זה בכלל יעניין אותם בסכומים שאני מוכר. בערך 3000 שקל בחודש.ן

כל פעילות עסקית חייבת בדיווח, אחרת יש סיכון באשמה פלילית.

עו"ד משה גבע מנהל 16/10/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה ראשונה בבעלות משותפת של אחים חישוב מס רכישה על דירה שנייה.

ארז 01/10/13
אנו זוג נשוי המעוניין לרכוש דירה. 

לאישתי אין דירה רשומה על שמה. 

לי יש דירה אותה רכשתי, לפני הנישואים, יחד עם אחי  בעלות משותפת של 50/50. 



למיטב ידיעתי זכאי בן הזוג השני (אשתי) למס רכישה מופחת על החלק היחסי שלה בדירה החדשה בהתאם לפסק דין פלם.  



האם גם אני זכאי למס רכישה מופחת על החלק שלי בדירה החדשה, לאור העובדה כי על שמי רשומה רק חצי דירה ראשונה מלפני הנישואים. 



בקיצור, האם מגיע לי כפל מבצעים ? 

כפל מבצעים

עו"ד סלי אילון מנהל 03/10/13
אשתך זכאית למס רכישה כדירה יחידה, אבל אתה לא זכאי אלא אם תמכור את מחצית הדירה שלך תוך שנתיים.

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פתיחת תיקים ברשויות המס לפרילנסר

רועי 01/10/13
שלום רב,

הייתי עד כה שכיר, קיבלתי הצעה לעבודה כפרילנסר עבור חברה מחו"ל (אני עובד בארץ, הם יושבים בחו"ל).

הסכומים החודשיים שישולמו לי לא אמורים לעבור את ה4000 ש"ח (אני מעריך שבפועל זה יהיה בסביבות 3000-4000 ש"ח).

אני די מבולבל בכל העניינים האלו ואשמח להבהרות ועזרה:

1. אני מבין לפי האתר של מע"מ שאני צריך להיות מה שנקרא "עוסק פטור", אשמח לדעת מה התהליך שאני צריך לעשות כדי לפתוח את כל התיקים הדרושים בכל רשויות המס (מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי).

2. אחרי שסיימתי לפתוח את התיקים והתחלתי לעבוד, ראיתי באתר של מע"מ שלהם אני אצטרך לדווח רק פעם בשנה. 

לא הצלחתי למצוא באתרים של מס הכנסה וביטוח לאומי כל כמה זמן אצטרך לדווח להם? בנוסף, אשמח לדעת גם איך בדיוק אני צריך לדווח?

3. האם אני פטור ממס הכנסה בגלל גובה התשלום שאקבל? אם כן, איך זה עובד? מה אני צריך לדווח ומתי?

4. ראיתי שאני צריך להוציא קבלות, מכיוון שהחברה יושבת בחו"ל, יש צורך להחזיק פנקס קבלות ממשי? יש בכלל צורך בקבלות? 

5.האם עצם זה שאני עובד מול חברה מחו"ל צריך להיות משהו שונה בהתנהלות מול רשויות המיסים או ההגדרה שלי אצלם?

אשמח מאוד לעזרה, אני מאוד מבולבל

תודה רבה לעוזרים

עוסק פטור

עו"ד סלי אילון מנהל 03/10/13
מלא טפסים במשרדי מעמ ומס הכנסה ותגיש. כך תפתח תיקים

אתה לא פטור ממס הכנסה. אתה חייב להגיש דוח כל שנה. יתכן ולא תגיע לסף מס. 

אתה צריך לדווח למעמ פעם בשנה במהלך ינואר. למס הכנסה אתה צריך להגיש דוח כל שנה.

אין הבדל לגבי חברה בחול.

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ייבוא אישי

יעקב 30/09/13
שלום רב, לפני מספר שבועות עשיתי ייבוא אישי לכלי נגינה מאמריקה ושילמתי מע"מ עבור ערכו המלא. לצערי אני צריך לשלוח חלק ממנו אל היצרן לתיקון (לא לחנות ממנה קניתי אותו) אשר נמצא גם באמריקה. שאלתי היא מה עלי לעשות כדי שלא אצטרך לשלם שוב מע"מ, מכיוון שאני סבור כי יהיה צורך שוב להכריז על ערכו האמיתי לצרכי הביטוח של השילוח.

יבוא מוחזר

מ.ב 13/10/13
אני מקווה שזה עונה אם לא פנה לאתר רשות המיסים לשונית מכס לשונית יבוא אישי , מדריך ליבוא בדואר חבילות 

http://taxes.gov.il/customs/PersonalImport/Pages/CustomsGuideParcelsMail.aspx#GovXParagraphTitle8 

טובין המוחזרים לחו"ל



מי שייבא טובין, שילם את המסים החלים עליהם, ולאחר מכן התגלה בטובין פגם, או אי התאמה להזמנה, רשאי להחזירם לספק  ולפנות בבקשה להחזר המסים ליחידת התפ"ג (תביעות, פקדונות,גרעונות) בכפוף לתנאים הבאים:



1. הוכח כי לא נעשה שימוש בטובין אלא שימוש שגרם לגילוי הפגם.

2. הטובין יוצאו לא יאוחר מ-6 חודשים לאחר ייבואם והוכח כי אכן בוצע יצוא כאמור.

3. הוכח כי הטובין שיובאו זהים לטובין שיוצאו.

4. אם ערכם של הטובין עולה על 200$ - יש להפיק רשימון יצוא, אשר יוצהר בו כי מדובר ביבוא מוחזר. אם לא יופק 

    רשימון יצוא כאמור, לא ניתן יהיה לקבל החזר מסים.

דרישת חוב מביטוח לאומי – עצמאי שלא בהגדרה

שרה 30/09/13
הופנתי אליכם מפורום ביטוח לאומי - ברצוני לשאול: אני עובדת כשכירה + עצמאי, הוגדרתי בביטוח לאומי כעובד עצמאי שלא עומד בהגדרה (אני מרוויחה יותר מ 15% משכר ממוצע אבל פחות מ 50%, במסגרת עבודה כעצמאי ובנוסף, עובדת פחות מ 12 שעות בשבוע.

כעת, למרות שמצבי לא השתנה, ביטוח לאומי שלח לי חוב לתשלום עבור עבודתי כעצמאי. מה עליי לעשות? האם באמת אני חייבת בתשלום או שמדובר בטעות?

אציין שפניתי לפני כחודשיים לביטוח לאומי בבקשה לשלם דמי ביטוח והם שלחו לי טפסים לשינוי הגדרה, אבל אני לא מילאתי אותם מכיוון שמצבי לא השתנה, והומלץ לי בייעוץ חיצוני לבטח באופן פרטי את עצמי באובדן כושר עבודה משום שגם אם אשלם לביטוח לאומי על חלקי כעצמאי, לא אהיה זכאית לפיצוי במקרה הצורך משום שאיני עומדת בהגדרה .

מציע שתפני לבירור במחלקת הגביה בסניף ביטוח לאומי אליו את שייכת. אני מניח שהנושא ייפתר במהרה.

עו"ד משה גבע מנהל 16/10/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דיוווח על עסקה

מורן 30/09/13
האם החגים שהיו דוחים את המועד לדיווח על עסקה לרשויות המס?

המועד נדחה ל 29/9 במקום 15/9

עו"ד סלי אילון מנהל 03/10/13

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מי אמור לתבוע מעסיק שלא ניכה מס במקור?

ריקי 29/09/13
בעקבות תביעה שהגשתי לבית הדין לעבודה,  קיבלתי פסק דין המורה למעסיק לשלם לי פיצוי  בגין פיטורים שלא כדין  בסך 40,000 ₪ נטו.



המעסיק אכן שילם לי את הסכום, אבל התחמק מלבצע ניכוי מס במקור, היות ולטענתו (שאינה נכונה) הסכום פטור ממס. 



שאלתי,  האם מס הכנסה יתבע את המס ישירות מהמעסיק שלא ניכה מס במקור, ואין לי ממה לחשוש,  או שמס הכנסה יגבה שירות ממני  את המס שלא נוכה, ואני אצטרך "לשבור את הראש" מול המעסיק?





לתשובתכם אודה.

 

את המס את תצטרכי לשלם בסוף, אבל זה רק עניין טכני.

עו"ד משה גבע מנהל 29/09/13
לא ברור כיצד המעסיק שילם לך מבלי שדרש לקבל טופס 161 חתום על ידי פקיד השומה (שבודק כמה פטור מגיע לך). כנראה, שאותו מעסיק בדק ויודע שאת באמת פטורה ממס. 



אם ביהמ"ש לא מתייחס לעניין המס, הרי שהסכום שהוא פוסק הוא "ברוטו". לכן, אם המעסיק היה מנכה לך מס, זה היה יורד מה- 40,000 ש"ח. 



כיוון שלא ניכו לך, ובמידה וידרשו ממך מס בעתיד, הרי שהכסף נמצא אצלך ואת תצטרכי לשלם אותו מכיסך. 



שימי לב שזה למעשה עניין טכני שלא פוגע בך ובכסף שנשאר לך בכיס בסופו של דבר. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן