פורום דיני מיסים

פורום מיסים הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המיסוי בישראל. מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין, דיווחים לרשויות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני מיסים

עו"ד חיה אביסרור - שמעוני

עו"ד ורו"ח, בעלת משרד המתמחה במיסוי אזרחי על כל ענפיו.

עו"ד איתן אסנפי

עו"ד ורו"ח, בעל משרד עורכי דין מיסים, עוסק בתחומי המס 25 שנים.

עו"ד בתי דורון-ליפשיץ

עו״ד ורו״ח, יוצאת רשות המיסים, מתמחה בפתרון בעיות מיסוי עם ניסיון של למעלה מ- 20 שנה.

עו"ד סלי אילון

מנהל משרד רואי חשבון בעל יתרון מקצועי בתחומי מיסוי בכלל ומיסוי מקרקעין בפרט.

קבלת דירת מתנה מ 2 הוריי הגרושים

יוסי 21/01/14
שלום רב.

הוריי גרושים ויש להם דירה בבעלותם חצי-חצי (חצי של אבא וחצי של אמא).

הם רוצים להעביר לי את הדירה ללא תמורה.

האם זהו מקרה רגיל של העברה ללא תמורה- כלומר 2 הורים גרושים מעבירים דירת מתנה לבנם- ללא מס שבח ושליש מס רכישה?

תודה רבה על העזרה!

יוסי

תשובה

עו"ד שני קלס-ששון 21/01/14
כעקרון כן.

ביטוח לאומי – שכיר בעל הכנסה שאינה מעבודה

יניב 20/01/14
שלום,

אני עובד כשכיר ובעל עסק פטור ממע"מ, כשכיר אני משלם ביטוח לאומי כחוק, אני לא עונה להגדרה של עצמאי מכיוון שההכנסות מהעסק נמוכות ואני עובד פחות מ 12 שעות שבועיות.



האם אני נדרש לשלם ביטוח לאומי עבור הכנסותי מהעסק?



תודה מראש!

יניב

אנא פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד משה גבע מנהל 21/01/14

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיסים בנדל"ן – דירה שניה

איתי 20/01/14
שלום,

ברשותי דירה. ברצוני לקנות קרקע נוספת ולבנות עליה בית.

כיצד מחושב המס על הבית?

אני יודע שעל דירה שניה יש מדרגות (5,6,7..%) .

האם על הבית יש מיסוי רק על הקרקע? או גם על הבית שאבנה? וכמה?

תודה

רכישת קרקע ובניה עליה

עו"ד שני קלס-ששון 21/01/14
כיוון שאתה רוכש מקרקעין ובונה עליהם בעצמך, קרוב לודאי שתחויב במס רכישה בגין הקרקע בלבד. מס הרכישה יהיה בשיעור 6%, אולם, אם על הקרקע חלה תכנית בניה המתירה לבנות עליה לפחות דירת מגורים אחת, ותוך 24 חודשים מיום הרכישה תקבל היתר לבנית דירה אחת לפחות, תוכל כעקרון לקבל החזר של 1% מס רכישה.

החזר מס

יהודה 20/01/14
ב"מ קבע שעליי להחזיר סכום כסף מאוד גדול לקיבוץ. האם ניתן לקבל על כך החדר מס?הסכום כולל שכר ומענקים

שאלה

עדי 21/01/14
האם כל הסכום בגין שכר ומענקים בגין עבודתך בגין אילו שנים?

אם מדובר בשכר

עו"ד משה גבע 21/01/14
והקיבוץ יתקן הדיווחים שהגיש לרשות המיסים, תוכלי לקבל חזרה גם את עודף המס שנלקח ממך.

תשלום מס על דמי אבטלה

הלנה 20/01/14
בוקר טוב !

אציין שאלתי את השאלה בפורום ביטוח לאומי והם הפנו אותי לפורום שלכם .

בדמי האבטלה שקיבלתי ע"ס 8.248 ש"ח לשנת 2012 חוייבתי בסך של 51 ₪ למ"ה . מכיון שנולד לי ילד ב-5/11/12 מגיעה לי נקודת זיכוי נוספת ועל כן אני מתכוון להגיש טופס תאום מס . בטופס 0135 אני אמור לציין את סך דמי האבטלה , כמו גם את המס שחל עליו (51 ) ₪ .ושאלתי האם סך דמי האבטלה במקרה דנן אמור להתווסף לסך ההכנסות ויחול עליהם מס על פי חוברת המס , או שמא על דמי אבטלה חל אחוז מס נמוך בהרבה , כפי שאכן שולם .

אשמח לקבל תשובה .

תודה ויום נעים שיהיה לכם .

דמי אבטלה זה בדיוק כמו משכורת

עו"ד משה גבע מנהל 21/01/14
ביטוח לאומי לא מקפיד לנכות מס כחוק מקצבאות חייבות, מה שיוצר לפעמים חובות למקבלי הקצבה. 



הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאום מס

הלנה 20/01/14
בוקר טוב !

בשנת המס היו לי 3.25 נ' זיכוי = 8.385 , שילמתי לקופ"ג לקצבה 4000*35% =1.400 זיכוי מגיע . משך השנה חוייבתי ב-6.700 ₪ למס הכנסה ולפי השכר וחוברת המס הייתי חייב לשלם מס בסך של 14.000 ₪ לשנת המס וההפרש (16.485-14.000 ) = 2.485 ₪ לזכותי .

האם אני יכול להגיש תאום מס ולבקש את ההפרש , קרי ; 2.485 ₪ .

אשמח לקבל תשובה בהקדם

תודה ויום נעים שיהיה לכם .

זכותו של כל שכיר להגיש החזר מס עד 6 שנים לאחור.

עו"ד משה גבע מנהל 21/01/14

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה 2014

דוד 20/01/14
האם שונה ב 2014 מדרגות המס לדירה שנייה?

ע"פ סימולטור  רשות המיסים המס הוא 5 אחוז עד בערך 3 מליון לאן נעלמה המדרגה של ה6 אחוז מעל מליון שהייתה עד ה 15/1/2014?

האם זו טעות ברשות המיסים או שהחוק שונה?

בברכה

דוד

תשובה

עו"ד שני קלס-ששון 20/01/14
מדרגת ה-6% חיה ונושמת...

תיאום מס

motiml77 19/01/14
שלום,

אין לי עבודה קבועה או הכנסת מינימום. עבדתי בשתי עבודות מזדמנות חד פעמיות (החלפתי מורה בבי"ס, העברתי סמינריון).

האם צריך לעשות על כך תיאום מס? (זה 1200 ש"ח בסה"כ).

בטופס שאני ממלא יש שתי אופציות לסמן, או "אינני מועסק בשום מקום עבודה נוסף ואינני מקבל כל משכורת או קצבה"

או

"אני מועסק במקום עבודה נוסף או שיש לי הכנסה חייבת אחרת (וצריך להמציא תאום מס)".

מה מהם צריך למלאת? האם זה נחשב שיש לי עבודה אחרת?! זה הרי דבר מזדמן ופחות ממינימום

גם במשך שאר השנה אני לא עובד במשהו קבוע.





תודה מראש

מכיוון שכל עבודה היא חד פעמית,

עו"ד משה גבע מנהל 21/01/14
אין צורך לציין שיש עוד עבודה. ממילא, ההכנסה רחוקה מלהיות חייבת במס.

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר לימוד

אריה 19/01/14


בעבודע התחייבו לשלם על לימודים ואכן העבירו על חשבוני כל הכסף ובאותו יום



כל הכסף העברתי ליעד. רק שבאותו חודש לקחו כל המסים מכל הסכום( כולל דמי



לימוד) כך שמשכורת התמאטה בחצי. יד אחד נתנה ויד שניה לקחה. הם אומרים שאין



מה לעשות. מה אפשר לעשות. האם הם פררו את ההסכם? האם מותר לקחת כל מיסים



בחודש אחד?ובכלל?תודה.

כל תשלום או הטבה מהמעסיק, חייבים במס.

עו"ד משה גבע מנהל 21/01/14
 תשלום המס מתבצע בחודש בו קיבלת, אבל החישוב הוא לפי ממוצע שנתי.

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוי בגין מחלה קשה מחברת הביטוח חייב במס ?

צביקה 18/01/14
ראית את סעיף 9(7) לגבי מוות וחבלה מה הכוונה חבלה ? האם קיים פטור או לא חברות הביטוח מוכרות את הביטוח בהבטחה שקיים פטור

פיצוי בגין מחלה קשה

עו"ד משה גבע מנהל 21/01/14
אינו חייב במס בהעדר מקור, ולכן אין צורך לפנות לסעיפי הפטור.

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אפשרות רישום כעוסק פטור

עצמאי 16/01/14
שלום, אני מעוניין לתת שירותים כעוסק פטור. אני עו"ד בהכשרתי אבל אני כבר לא עובד בתור עו"ד פעיל וגם השירותים שאתן כעצמאי לא יהיו בתחום עריכת דין אלא בתחום של ניתוח השקעות פיננסיות. יש לי שתי שאלות:



1. האם עקב כך שאני חבר בלשכת עורכי הדין אני מנוע מלהירשם כעוסק פטור, על אף שהשירותים שאתן כלל לא יהיו שירותים משפטיים כעו"ד?



2. האם ניתוח השקעות פיננסיות הינו עיסוק שמחייב רישום כעוסק מורשה? תקנה 13 לתקנות ערך מוסף מתייחסת למקצוע "כלכלן", אך התפקיד שאבצע הוא שונה לחלוטין מתפקיד של כלכלן (וגם ממילא אין לי הסמכה כלשהי כ"כלכלן").



תודה מראש על העזרה!

עוד שאלה לגבי שכר מרצים

עצמאי 19/01/14
אשמח לקבל תשובה לשאלה הקודמת, וכן לשאלה נוספת שהתעוררה אצלי:

במידה ויש בעיה להגדיר אותי כעוסק פטור במע"מ ואני לא רוצה את ההתעסקות הכרוכה בלהיות עוסק מורשה, ובהנחה שאני עובד בעיקר מול מספר לקוחות מצומצם, האם יש בעיה שאקבל את השכר כ"שכר מרצים" (כלומר - תשלום השכר בלי צורך בהוצאת תלוש) או שאופן תשלום שכר כזה מיוחד לבעלי מקצועות מסוימים ולא רלוונטי לגבי ניתוח פיננסי של השקעות?



אם אקבל את השכר כשכר מרצים אני מניח שהפלוס מבחינתי הוא שלא אצטרך לפתוח תיק במע"מ והמינוס הוא שלא אוכל לנכות הוצאות (שאר הדברים דומים אם אני מבין נכון - תיק עצמאי במס הכנסה, תיק עצמאי בביטוח לאומי, מקדמות וכו'). אם פספסתי משהו אשמח אם תאירו את עיני, תודה!

ספר הזמנות

יפעת 16/01/14
בחנות של אופטיקאי בה נמכרים משקפיים, עדשות מגע ומוצרים נלווים. האם יש חובה של ניהול ספר הזמנות? יש הרבה מצבים שלקוח בוחר מסגרת ומזמין משקפיים ומכינים לו את העדשות והוא בא לקחת כעבור כמה ימים אבל בהוראות ניהול ספרים של קמעונאים אין חובה לספר הזמנות, האם הוא נחשב נותן שירותים?

כדאי לפנות לפקיד השומה

עו"ד משה גבע מנהל 21/01/14
היכן שמתנהל התיק ולבקש הבהרה איזו תוספת חלה עליו.

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הצהרת הון

עו״ד צעיר 15/01/14
ערב טוב

לקוח שלי נדרש להגיש הצהרת הון בפעם השנייה תוך 5 שנים. אין לו העתק מהצהרת ההון הראשונה שהגיש. שאלתי היא האם ניתן לבקש העתק  מהצהרת ההון הראשונה שהגיש מרשויות המס?



אשמח לתשובה בהקדם האפשרי בשל דחיפות העניין



אלף תודות

הצהרת הון

עו"ד יוסף ברק 15/01/14
על הלקוח שלך לגשת לחוליה המרכזית בפקיד השומה בו מתנהל תיקו ולבקש לצלם/להעתיק את הצהרת ההון.

האם זה מותר?

עורך הדין 15/01/14
האם מותר לנציג מס הכנסה להתחזות ללקוח כדי לבדוק עורך דין אם הוא עובד בשחור? תודה

הגבלה על מבקרי מס הכנסה

עו"ד משה גבע מנהל 21/01/14
למיטב ידיעתי, אין הגבלה על מבקרי מס הכנסה בביצוע קניה או קבלת שרות לצורך ביקורת.

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת חנות

שמואל 15/01/14
ברצוני לרכוש חנות מאדם פרטי שאינו עוסק מורשה ואינו נותן חשבונית כיצד מתייחסים למעמ בעסקאות כאלה?



תודה

רכישת חנות מאדם פרטי

עו"ד שני קלס-ששון 19/01/14
כעוסק אתה חייב בתשלום המע"מ ועליך להוציא חשבונית עצמית.

רכישת דירה ע"י חברה מול פרט

מיכאל 14/01/14
אני בעל שליטה בחרת יחיד.אין בבעלותי כפרט נכסי
נדל"ן אך אני שוקל לרכוש נכס באמצעות החברה(יותר הון זמין) על מנת להתגורר
בה(לא למטרות עסק).האם במקרה כזה אני חייב לערוך חוזה שכירות(ביני כפרט לבין החברה
שמשכירה את הנכס)?אם כן האם אני חייב לשלם מחיר השוק בגין השיכרות?(במקרה כזה
החברה תצטרך לשלם מס על ההכנסה מהשכרה-דבר שכמעט מבטל כדאיות של כל העיניין) או שמא
ניתן לקבוע גם מחיר שכירות זעום/סמלי בלבד?תודה.

מגורי אדם בדירה שנרכשת על ידי חברה בשליטתו

עו"ד שני קלס-ששון 19/01/14
כעקרון, כל עסקה שמתבצעת ואינה בתנאי השוק חשופה מצד רשויות המס, בין היתר, לביקורת ולעריכת שומה לפי מיטב שפיטתם.

החזר הוצאות – עוסק פטור

דיאנה 14/01/14
שלום,



רציתי לדעת איך מחשבים כמה החזר מגיע לי על הוצאות העסק (עוסק פטור)?



אם יש אתר או טבלה לחישוב אשמח לקישור.

אף אחד לא יודע?

דיאנה 19/01/14

מצ"ב לינק לסימולטור של רשות המיסים

עו"ד משה גבע 21/01/14
http://taxes.gov.il/Pages/TestCalculator.aspx

עובד זר אשר הגיש בקשה למקלט מדיני

אורלי 14/01/14
האם תושב חוץ/עובד זר אשר ביקש מקלט מדיני בישראל זכאי לנקודות זיכוי מעבודתו בארץ?

בקשת מקלט מדיני

עו"ד משה גבע מנהל 21/01/14
למיטב ידיעתי, בקשת מקלט מדיני אינה מהווה קריטריון כלשהו לעניין זה. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס על חשבון בחו"ל

אור 13/01/14
שלום-

היה לי חסכון  בבנק בשוייץ ובכל שנה הבנק לקח מס של 35% על הריבית שהתווספה. כך  כ- 10 שנים. בישראל בטוח לאומי יודע על חשבון זה ותשלומי הבטחת הכנסה שולמו אף עם שיערוך חסכון זה,

כיצד ולמי עלי לפנות בכדי לקבל את המס שנוכה בשוייץ?בברכה

 אור

אין אפשרות לקבל בישראל החזר מס ששולם בחו"ל.

עו"ד משה גבע מנהל 14/01/14

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח

יעל מימון 13/01/14
שלום רב

לאחותי  ולי יש דירה משותפת. 

זו לא דירה יחידה שלנו.

אנחנו עומדות למכור את הדירה הזו.

אחותי מציעה לי לקנות ממנה את חלקה שהיא המחצית מהדירה כולה , ולהעביר את הדירה כולה על שמי .

ובזאת לחסוך מתשלומי מס השבח, שנצטרך לשלם באם נמכור

את הדירה כולה . האם זה נכון וכדאי לי ?

אני מתלבטת, כי אני רוצה לרכוש במקום זו דירה אחרת ,

ואז אצטרך לשלם עבור הרכישה של הדירה החדשה מס רכישה,

השאלה שלי, מה עדיף וכדאי לי לעשות מבחינת המיסים שיחולו עלי ?

אודה על תשובתכם

דירה משותפת בין אחיות ורכישת דירה חדשה על ידי אחת מהן

עו"ד שני קלס-ששון 13/01/14
השאלה היא מסובכת ויש לבחון את פרטיה. יש משמעות לשאלה מהו המקור של הדירה המשותפת (ירושה, מתנה, כסף שניתן במתנה וכד'). אם את מתכוננת למכור ממילא את הדירה המשותפת ולקנות דירה חדשה יש חשיפה לסיכון של תשלום מס רכישה מיותר על חציה של אחותךבמשותפת. כדאי לפנות ליעוץ פרטני.

פטור ממס על פיצויי פרישה לגימלאות

חיים 12/01/14
שלום רב,לאיזה גוף/יחידה במס הכנסה אני אמור לפנות על מנת לקבל את כל המידע לגבי סך כל שנות עבודתי המצטברות במקומות עבודה שונים למטרת מיקסום הפטור עבור פיצויי פרישה ?

תודה.

מס הכנסה לא נותן מידע כזה, אלא רק אם אתה מבקש פרטים לגבי מעסיק ספציפי. את כל רשימת המעסיקים שלך לאור

עו"ד משה גבע מנהל 14/01/14

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיזוז תשלום יתר

מירב 12/01/14
שלום רב,

לאחר שנתיים במקום עבודתי התגלתה טעות ברכיב השכר שלי בעבור נסיעות, תשלום יתר של כ-30000 ש"ח ברוטו ביתר.

כיצד אוכל לבדוק כמה עליי להחזיר את הנ"ל בנטו?

ניסיתי להוציא מהסכום 70% אך איני יודעת אם זה נכון.

(שכר הבסיס שלי 7000 לא כולל הנסיעות), אודה לעזרתכם.

מירב

המעסיק צריך לתקן את השכר בהתאם. תוצאות התיקון יופיעו לך בשנה השוטפת עם ציון שזה מתייחס לשנים קודמות.

עו"ד משה גבע מנהל 14/01/14

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי משיכת כספי פיצויים

אבי 12/01/14
עובד סיים לעבוד במקום עבודתו ואינו מעוניין למשוך את כספי הפיצויים שיש לו בקרן הפנסיה/חברת הביטוח .

1.האם עליו או על המעסיק לדווח על כך למס הכנסה ו/או לקרן הפנסיה או שפשוט לא לדרוש אותם ?

2. האם יכול להתחרט ותוך כמה זמן ?

צריך לקבל אישור מס-הכנסה ל"רצף קיצבה" בפקיד השומה באזור מגוריך. חשוב לעשות זאת בסמוך לעזיבת מקום העב

עו"ד משה גבע מנהל 14/01/14

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה באזרחות כפולה

רמי לוי 12/01/14
אני בעל אזרחות ישראלית +אמריקאית ברשותי דירה בארהב ששם משולם כל המיסוי לפי החוקים שם האם ברכישת דירה  ראשונה בארץ אהיה חייב במס רכישה כאדם בעל דירה שניה או שיחשב לי דירה ראשונה כי אין לי דירה בישראל אם כל הפטורים לפי סכום הרכישה כלומר פטור על 900000 ראשונים תודה לעזרתך

רכישת דירה ראשונה בישראל על ידי בעל אזרחות בישראל בחו"ל

עו"ד שני קלס-ששון 12/01/14
כדי ליהנות משיעורי המס המופחתים של דירה יחידה עליך, ראשית כל, להראות כי הנך תושב ישראל, כלומר, "מרכז החיים" שלך הוא בישראל.

מלכודת מס – כפל מיסים

משה 11/01/14
שלום,

רציתי לדעת לגבי מושג ששמעתי שנקרא "מלכודת המס"

ומכיוון שאני בסיטואציה דומה הייתי מאוד שמח לדעת אם נכון הדבר.



לפני שנה קיבלתי הצעת עבודה מחברה בארה"ב סידרו לי את הויזת עבודה ומאז אני גר בניו יורק.

עברה שנה מאז ומסיבות אישיות אני שוקל את חזרתי לארץ.



הבנתי שבגלל שאין הסכם מס באין ארה"ב לישראל ומכייון שאני עדיין לא נחשב תושב חוץ אני חייב בתשלום מס על הרווחים שצברתי בחו"ל - כלומר משכורת.

ועל אף שאני משלם מיסים כחוק פה בארה"ב. אני יצטרך לשלם מיסים בנוסף גם בארץ על משכורת שבכלל הרווחתי בחו"ל.



האם נכון הדבר ?

למיטב הבנתי במדינות שיש הסכם מס אז המצב היה שהייתי משלם את ההפרש במס ולא כל המס.



בנוסף - לגבי ציוד אישי(משומש כמובן - בגדים ספרים) אם אני עושה משלוח לארץ האם אני יידרש לשלם מכס על כך ?



המון תודה.

משה,

מלכודת מס

עו"ד סלי אילון מנהל 11/01/14
1. יש אמנה בין ארה״ב לישראל

2. יתכן ותתחייב במס על הכנסת העבודה בחול. זה תלוי בהמון פרמטרים, לכן אתה צריך לגשת ליעוץ. 

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן