| שלום,לפני כשנתיים קניתי מחשב נייד בחנות מחשבים, וניתנה לי אחריות של היצרן למשך שנה, ואחריות של החנות למשך שנתיים. לאחר שנה וחצי, התקלקל לי הדיסק קשיח במחשב, ודרך האחריות של החנות שלחתי את המחשב לתיקון, כאשר נאמר לי כי הם אינם מטפלים במחשבים אלו, וישלחו אותו למעבדת היצרן, המטפלת בו במיוחד (שבמסגרתה האחריות פגה כעבור שנה). כעבור שבועיים קיבלתי את המחשב לאחר שהחליפו לי את הדיסק קשיח. השבוע, לאחר שהאחריות של החנות נסתיימה, התקלקל לי שוב המחשב, וכאשר הכנסתי אותו לתיקון במעבדה של היצרן, הרי שנאמר לי כי יש בעיה בדיסק קשיח, וכי אינו מקורי.לאחר דין ודברים עם המעבדה, נאמר לי כי המחשב כלל לא הגיע אליהם לתיקון לפני כחצי שנה, ואין הם אחראיים להחלפת הדיסק קשיח. התקשרתי לחנות שדרכה שלחתי את המחשב לתיקון, ונאמר לי על ידם כי הם אכן החליפו את הדיסק קשיח (דבר שלא נאמר לי באותו עת), אך הם אינם יודעים שום דבר לגבי חלקים לא מקוריים, וכי הם מחויבים לשים חלקים מקוריים בלבד.עלות החלפת דיסק קשיח הינה 672 ש"ח, ועבורי כסטודנט מדובר בסכום לא מבוטל. האם יש באפשרותי לטעון כי החנות התרשלה במתן חלק חילוף לא מקורי, ולכן הנ"ל התקלקל לאחר חצי שנה בלבד, שכן לא ייתכן כי כל חצי שנה יהיה עליי להחליף את הדיסק קשיח.כמו כן, מעצבנת אותי העובדה כי נאמר לי שהמחשב תוקן במעבדה, כאשר בפועל החנות עצמה החליפה את הדיסק קשיח, וכיוון שזה היה במסגרת האחריות, הרי שיש יותר מסיכוי סביר להניח כי כדי לחסוך עלויות הם הרכיבו דיסק קשיח לא מקורי.תודה,
|