באוגוסט 18 התבצע שימוש לרעה בכרטיס האשראי שלי באלפי ₪- השימוש התבצע ברכישות אונליין.
איכשהו התפספסה אצלי בדיקת פירוט העסקאות ורק באפריל 19 התוודעתי לגניבה- מיד פניתי לשרות הלקוחות והובטח לי שיחזרו אליי.
המתנתי ולאחר חודש לאחרי פניותיי לחברת האשראי נעניתי שאינני זכאית להחזר מלא.
ביולי 19 קיבלתי מייל בו נאמר לי כי יזכו אותי באופן חלקי, במייל הפנו סעיף 13 לחוק כרטיסי חיוב קובע כי רואים מסירת הודעה כמבוצעת תוך 10 ימים מיום שדוור מכתב המכיל את ההודעה והנמען על המכתב תקין
וכן לסעיף 5 בחוק כרטיסי החיוב הלקוח יהיה אחראי לשימוש לרעה שנעשה לפני שנמסרה הודעה למנפיק, לפי הסכום הנמוך מבין שני אלה:
5.1. (1) סכום קבוע של 75 שקלים חדשים בתוספת של 30 שקלים חדשים לכל יום מהמועד שבו נודע לו על גניבת כרטיס החיוב, על אבדנו או על השימוש לרעה בו עד מועד מסירת ההודעה. יכו באופן חלקי בלבד.
חודשים ארוכים דעתי לא נחה מחוסר תם הלב של חברת האשראי ושאלתי היא:
האם סעיף 5 לחוק לפיו
"הודעה" – הודעה של הלקוח למנפיק אחרי שנודע לו על גניבת כרטיס החיוב, על אבדנו או על שימוש לרעה.
(ב) הלקוח לא יהיה אחראי בשום מקרה לשימוש לרעה שנעשה אחרי שנמסרה הודעה.
(ג) הלקוח יהיה אחראי לשימוש לרעה שנעשה לפני שנמסרה הודעה למנפיק, לפי הסכום הנמוך מבין שני אלה:
(1) סכום קבוע של 75 שקלים חדשים בתוספת של 30 שקלים חדשים לכל יום מהמועד שבו נודע לו על גניבת כרטיס החיוב, על אבדנו או על השימוש לרעה בו עד מועד מסירת ההודעה; על אף האמור לעיל, אם מסר הלקוח את ההודעה תוך שלושים ימים מיום שנעשה לראשונה שימוש לרעה, לא יהיה אחראי לסכום העולה על 450 שקלים חדשים; יום ההודעה לא ייכלל במנין הימים, אם נמסרה באותו יום שבו נודע ללקוח על האובדן או הגניבה;
לא מקנה לי הגנה ואת הזכות לזיכוי מלא?
שהרי מיד שהתוועדתי לגניבות הודעתי לחברת האשראי.
|