אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום תמא 38 13:50   21/05/2024 דירה מחוץ לפרויקט תמורה לקשיש  שוב שלום. היזם  בפרויקט תמא כנראה יסכים לתת לי דירת תמורה מחוץ לפרויקט משום גילי ...
  • פורום דיני תעבורה 12:40   21/05/2024 סימון חניה אחרי תמרור האוסר חניה ברחוב מסויים הועמד תמרור האוסר על חניה (תמרור 432) ותחתיו תמרור הבהרה צהוב עם הטקטס "מותרת העלאת ...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 09:45   21/05/2024 מה תפקיד רשם בתביעות קטנות ראיתי בנט שיש גם רשם וגם שופט בתיקי
  • פורום ביטוח לאומי 09:01   21/05/2024 דלקת פרקים,עצמאי שלוםבני עובד עצמאי(עוסק מורשה)אובחן  לפני מס חודשים עם דלקת פרקים שגרונית ומטופל בביולוגי.סו...
  • פורום דיני עבודה 08:53   21/05/2024 ימי מחלה אם עובד נתן אישור מחלה מרופא האם המעביד יכול לטעון שזה אפקטיבי?על סמך מה?

חכירה ובעלות על נכס - מה ההבדל בעצם?

לפני רכישת דירה כדאי להקדיש רגע (ויותר) ולברר אודות הבעלות של מי שעומד למכור לך את הדירה. "האם יש טאבו על הדירה"? או האם הנכס מהוון? נשמע מסובך, כאן תמצא את ההסבר. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום נדלן ודיני מקרקעין
עסקת מכר מקרקעין היא עסקה מורכבת ולא פשוטה.

לפני רכישת דירה יד שנייה כדאי מאוד להקדיש רגע (ויותר) ולברר אודות הבעלות של מי שעומד למכור לך את הדירה.

האם הדירה היא בבעלותו המלאה של המוכר?

או כמו שנהוג לשאול "האם יש טאבו על הדירה"?

אני רוצה לעשות קצת סדר בדברים:

המקרקעין במדינת ישראל מנוהלים ע"י מס' גופים עיקרים:

לשכת רישום מקרקעין – הידועה "טאבו"

מנהל מקרקעי ישראל – אשר שינה את שמו לאחרונה לרשות מקרקעי ישראל

חברות משכנות, לדוגמא "עמידר"

חשוב מאוד לדעת את ההבדלים האלה לפחות כדי להבין כיצד מתנהלת העברת הזכויות החוזיות והקנייניות בפועל ע"ש רוכש הדירה החדש. 

אז הנה הסבר קצר:

לשכת רישום המקרקעין

בישראל קיימות  11 לשכות רישום מקרקעין בערים: תל-אביב, רחובות, חולון,פתח-תקווה, עכו, נתניה, נצרת עילית, ירושלים, חדרה ובאר שבע. לשכות רישום המקרקעין מנהלות למעשה את רישומן של קרקעות פרטיות.

הנתון הבא יבהיר נקודה: רק 5% מהקרקעות בישראל מנוהלות על ידי לשכות רישום המקרקעין ושאר ה-95% נמצאות בידי רשות מקרקעי ישראל.

הקרקעות המנוהלות על ידי לשכות רישום המקרקעין, נמצאות בעיקר באיזורי ערים גדולות או כאלו שהפכו לקרקע פרטית בטרם הוקם מנהל מקרקעי ישראל. 

רשות מקרקעי ישראל – מנהל מקרקעי ישראל

כאשר הרישום של הנכס מנוהל בפנקסי מנהל מקרקעי ישראל הכוונה היא שמדובר על בעלות שהיא סוג של חכירה. חכירה, היא השכרה לטווח ארוך מהמדינה למינימום תקופה של 49 שנים עם אופציה להארכת התקופה בתמורה לתשלום דמי חכירה. 

ישנן לא מעט קרקעות שהתשלום עבור דמי חכירה שולם מראש, כלומר בשפה הנדלנ"ית, נעשה "היוון". אם הקרקע אינה מהוונת, הרי שבעל הקרקע יצטרך לקבל אישור מרשות מקרקעי ישראל בכל פעם שירצה לעשות שינוי ולהעביר את זכויותיו.

נכון להיום, בתקווה לשינוי בעתיד, תהליך אישור העברת הזכויות ובכלל, כל התנהלות אל מול רשות מקרקעי ישראל היא די מסורבלת ומעכבת ניהול עסקאות. 

דוגמא יומיומית פשוטה היא כאשר רוכש המעוניין בנכס הרשום רק בפנקסי מנהל מקרקעי ישראל, יהיה עליו להציג יפוי כוח מיוחד מהמוכר לצורך כך. שלא כמו בדיקה בלשכת רישום המקרקעין, "טאבו" אשר פנקסיו פתוחים לכל מאן דבעי תמורת אגרה מתאימה. 

כדאי לדעת שנכס שהוא בעצם  קרקע של מנהל מקרקעי ישראל  אשר אינו רשום בלשכת רישום המקרקעין, חובה לבדוק גם את הסכם החכירה של המוכר עם מנהל מקרקעי ישראל וכן אישור מצב זכויות שימצא על ידי המוכר מאת המנהל. 

למה חשוב לדעת את זה? כי מדובר בפרוצדורה המאריכה את התנהלות עסקת המכר.  

מי אמור לבדוק את זה? עורכי הדין המלווים את העסקה.

חברות משכנות

בעבר, הוקמו חברות  משכנות על מנת לנהל את הדיור הציבורי בישראל, כאשר גם הקרקע וגם המבנה עליה מוחכרים לדורות דוגמת עמידר.

אולם עם השנים הוקמו חברות משכנות שמנוהלות על ידי חברות קבלני בניין ו/או ע"י עורכי הדין של הקבלן, אשר בהתאם לרישיון מיוחד שקיבלו הם מנהלים את הנכס כחברה משכנת עד אשר תסתיים תקופת רישום הבניין או קבוצת בניינים כבתים משותפים.

אם הנכס אותו החלטת לרכוש, בבעלות חברה משכנת, אז כדאי לדעת שמדובר בהליך מאוד מורכב של העברת הזכויות המשפטיות, מאוד מסורבל  שגם מוכתב על ידי מנהלי החברה המשכנת. בד"כ מדובר בהליך שבו מחייבים את הרוכש להמציא מסמכים ויפויי כח נוטריונים לביצוע העברה על שמם, אם וכאשר יסתיים הליך רישום הבית המשותף. ולעיתים מדובר ברישום שאורך שנים רבות.

infidelity click here link
website women who like to cheat read here
married men who have affairs why does husbands cheat married woman wants cheat
married men who have affairs why does husbands cheat married woman wants cheat
married men that cheat percent of women that cheat go
affair dating sites how to cheat husband find an affair
reason why husband cheat all wives cheat go
click here signs of unfaithful husband read here
catching a cheater dating a married man go
cheat on my husband my wife cheated on me with my father my husband almost cheated on me
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום נדלן ודיני מקרקעין
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק