| נמסר לי בטאבו כי ניתן לרשום הארכה של תקופת החכירה בשתי דרכים: האחת, ע"י שטר תיקון שכירות והשניה, ע"י טופס שמוציא מינהל מקרקעין בדבר הארכת תק' החכירה, שעליו חותמים המינהל ומיסוי מקרקעין.
ההבדל בין שתי השיטות הוא שעפ"י השיטה הראשונה (הגשת שטרות), הרישום לא מבוצע בו במקום, אלא מפקידים את התיק ומקבלים תשובה לאחר מס' ימים ואילו עפ"י השיטה השניה, הרישום מתבצע בו במקום.
בזמנו כשבררתי במינהל מה עלי לעשות על מנת לעדכן את תק' החכירה בטאבו, נאמר לי שעלי להכין שישה שטרות לחתימת המינהל וכך אכן עשיתי.
השאלה היא - האם ידוע לך באילו מקרים המינהל מסכים לתקן את תק' החכירה ע"י שימוש בטופס ובאילו מקרים הוא דורש שטרות??
העניין הוא שברצוני לרשום גם משכנתא (יש לי כבר שטרות מוכנים), אך כל העניין מתעכב, מאחר שבטאבו דורשים קודם כל לעדכן את תק' החכירה, כי עפ"י הרישום הקיים תק' החכירה הסתיימה.
הפקדתי בטאבו את התיק עם המסמכים (הן של תיקון החכירה והן של המשכנתא), אך נאמר לי שהדבר יכול לקחת עד שבועיים!!
מאחר שעניין המשכנתא דחוף לי, אני שוקלת אולי לפנות למינהל ולבקש שיתן לי טופס המעדכן את תק' החכירה ואז יוכלו לרשום לי את שתי העסקאות בו במקום.
מצטערת על האורך ותודה מראש על התשובה!!!
מידע נוסף: מינהל מקרקעין
|