| לפני כ- 8 חודשים אישתי קנתה מיטה קומותיים לבניי, אחד קטן בן 8 והשני בן 18, הקטן כמובן ישן למעלה והגדול ישן במיטה התחתונה. העניין הוא שאישתי כאשר הזמינה את המיטה המוכר בחנות הרהיטים הראה לה את הדגם בקטלוג של חברת יצרן שמייצר במפעל באיזור אריאל. אישתי שאלה פעמים מספר לוודאות שמה שהיא רואה זה מה שתקבל- כאשר הובטח לה כי בני בן ה- 18 יוכל לשבת בחופשיות על מיטתו מבלי שראשו יופרע על ידי המיטה העליונה. לדאבוננו- קיבלנו את המיטה לאחר תקופה של 45 ימי עסקים, כאשר בה פגמים רבים- ביניהם- הסולם אשר מותקן בכיוון הרגליים של שינתו של בני הקטן ולא בצידי המיטה כמו שהופיע בקטלוג של היצרן- וזאת כאשר בני עולה לסולם הוא נתקל בגדר ביטחון שהוא צריך לעבור אותה בקושי רב על מנת להיכנס למיטתו- עובדה שהיא בוודאות לא תקנית. פגם נוסף הוא כי בני שגובהו הוא גובה ממוצע- לא יכול לשבת על המיטה שלו (התחתונה) מבלי לכופף את ראשו- פעמים רבות הוא מתלונן כי הינו דופק את ראשו בתחתית המיטה העליונה כאשר הוא מנסה להיכנס למיטתו- פגם נוסף שהוא במפורש לא תיקני וזאת לאחר בדיקה בחברות ייצור אחרות - כאשר התברר כי קיים תקן של הפרש מרווח בין המיטה התחתונה לעליונה שבמקרה של מיטתנו - חסרים כ- 15 ס"מ לתקן. בתחילה הפגם של הסולם ושל המרווח הוסבר לחברה והחברה טענה שרק ככה אפשר לעשות את זה (טענה חסרת בסיס ונכונות) ורק ככה ניתן להרכיב את הסולם- כאשר ברור כי טענות אלו שקריות לאחר בדיקה סבירה בחברות אחרות. לאחר התקשרות של כחודש ימים אחרי קבלת המוצר עם היצרן לנוכח העובדה כי המוכר שיווק אותם ואין לנו טענה מולו - הבנו כי אין מה לעשות בעניין וכי היצרן לא מציע פיתרון כלשהו מינימאלי לעניין, החלטתי לרדת מהעניין. אולם כיום - התגבש ריב בבייתי בעניין והחלטתי שמים הגיעו עד נפש ויש להביא את הדין לפגמים אלו בתקווה שזה אפשרי.
1. האם יש לי עילה לפנות לתביעות קטנות?
2. אם כן, על איזו טענה אתם ממליצים כי אתמקד בעניין?
3. מה עם העובדה כי חיכינו עד הלום- 8 חודש- האם זה יסכל את התביעה?
4. עלות המיטה - 6000 ש"ח. מה כדאי לי לתבוע- עלות המיטה + עוגמת נפש? או סעד אחר?
תודה מראש.
|