| לאחרונה רכשה אשתי מכשיר סלולרי מתקדם המסוגל לגלוש באינטרנט. היא פנתה
לחברת אורנג' ורכשה חבילה גלישה בעלות של 80 שקלים לחודש עבור 5 ג'יגה של מידע ועודכנה
כי כאשר תנצל את מלוא המידע תקבל הודעה כי חבילת הגלישה נוצלה עד תום. באותה השיחה
לא נאמר לה כי החבילה כלל אינה תקפה לגלישה בחו"ל.
תוכננה נסיעה לחו"ל לשמונה ימים וכהכנה לכך, יצרה אשתי שוב קשר
עם אורנג' על מנת שתוכל לשוחח עם הסלולרי בחו"ל, והוסדרה חבילה בעלות של 90
שקלים ל-50 דקות. באותה השיחה שוב לא הוזכר כלל לגבי גלישה בחו"ל.
בזמן השהיה בחו"ל השתמשנו בשירותי האינטרנט הסלולרי לשליחת
אימיילים, שיחות סקייפ עם משפחתנו וגלישה באתרים בידיעה כי אנו מנצלים את חבילת
הגלישה לה נרשמה אשתי.
מספר ימים לאחר החזרה ארצה קיבלה אשתי הודעת סמס כי היא ניצלה עד תום
את חבילת הגלישה וכי מעתה החיוב הוא פר מידע.
ליתר בטחון הרמנו טלפון למענה האוטומטי של אורנג' על מנת שיתן לה מצב
חשבון עדכני והופתענו לגלות כי המענה הקולי מסר כי עד כה החיוב עומד על 8,000
שקלים.
מיד התקשרנו לאורנג' לברר את פשר המצב ועודכנו כי חבילת הגלישה אליה
נרשמנו אינה תקפה בחו"ל. הנציגה מסרה כי מידי יום עודכנו בהודעה כי החיוב
גבוה בחו"ל. מסרנו כי לא קיבלנו הודעה שכזו. ביקשנו לשוחח עם אחראי וכשזו
ענתה היא מסרה כי לא ניתן לטפל בנושא משום שהחשבונית עוד לא נסגרה וכי צריך לחכות
עד ל-13 לחודש והבטיחה כי תחזור אלינו.
ב-13 לחודש, לעת ערב התקשרנו בשנית ונמסר לנו כי הנושא יבדק ונקבל
מענה בעוד יומיים.
בכל מהלך השיחות עם חברת אורנג' לא נמסר לנו כי כבר חויבנו ב- 4,700
שקלים על החודש שעבר, על היומיים הראשונים שלנו בחו"ל. אנו יכולים רק להסיק כי
כל נציג ונציגה ששוחח איתנו ראה זאת ופשוט בחר לא להודיע לנו זאת.
לאחר שיחות רבות עם מנהלים באורנג' והופעה של אשתי בתוכנית מה קורה
בערוץ שתיים אורנג' הסכימו לזכות אותנו בחצי מהסכום. אנו חשים כי אנו זכאים להחזר
מלא משום שאף נציג לא עדכן אותנו לגבי חיוב שכזה ולכן החבילה אליה נרשמנו עדיין
צריכה להיות תקפה.
האם יש טעם ללכת לבית משפט לתביעות קטנות? ואם כן, אם מתכילים בתהליך?
תודה רבה
|