| שלום רב,
לפני כחודש קניתי בחנות מסוימת עט מצגות. כשהגעתי הביתה ופתחתי את העט (מושכים אותו כך שהוא הופך להיות מקל הצבעה ארוך) הוא התפרק לי בידים. הגעתי למחרת לחנות וביקשתי להחליף. לא היה במלאי אז ביקשתי מהמוכר החזר כספי. הוא אמר שהספק שלו אמור להביא עוד תוך שבוע ואמר כי יתן לי זיכוי. כששאלתי אם עלולה להיות בעיה האם אוכל לקבל את הכסף חזרה, הוא אמר שלא תהיה בעיה.
בינתים עבר כבר חודש ועדין לא הגיע העט לחנות. ביקשתי מהמוכר החזר כספי על מנת שאוכל לרכוש מוצר כזה בחנות אחרת והוא מסרב להחזיר את הכסף. מצד שני הוא גם לא מסוגל לספק לי מוצר תקין אחר. אמרתי לו שלפי החוק הוא אמור להחזיר לי כסף כי המוצר שמכר לי היה פגום. הוא אמר לי להביא את החוק וטען לחוצפתו הרבה כי אני שברתי את העט ושהגעתי להחזיר אותו רק אחרי שבוע. זה כמובן שקר וכזב. יש לי את הקבלה המקורית ואת הזיכוי ורשום על הזיכוי התאריך של יום למחרת הקנייה.
פניתי לפני כשבוע בתלונה למועצה לצרכנות, אבל עוד לא התחילו לטפל בתלונה.
חיפשתי באינטרנט מה אומר החוק ומה שמצאתי הוא באתר של אמון הציבור את המשפט "המוצר פגום - לא תקין, מקולקל, שבור, קרוע וכו' - נוהג פסול של זיכוי במקרה זה"
וכמו כן קראתי את חוק הגנת הצרכן אבל לא ממש מצאתי מה הדין במקרה של מוצר פגום. מתייחסים שם רק להחזרת מוצר שלא עקב פגם.
ויש את סעיף 14 שמתייחס לעסקה ברוכלות, אבל שוב לא מצוין הנושא של פגם.
אודה לתגובה של עו"ד בנושא..
מיה
|