| netvision וחברות אחרות (מן הסתם) רושמות בסעיף "הודעות ומען"בהסכם הסטנדרטי להספקת אינטרנט שהודעות יישלחו בצורה ממוחשבת למייל/ תא דואר באתר הבית אלא אם כן הלקוח ביקש מהחברה בכתב לשלוח לכתובת אחרת,דהיינו אם הלקוח לא דרש את זה, "ברירת המחדל" היא החברה רשאית לשלוח בצורה ולכתובת שנראית לה כולל בצורה ממוחשבת ללא הסכמה מפורשת של הלקוח. בחוק הגנת הצרכן, תיקון 22 13 ב (א) "ברירת מחדל" היא שעל העוסק לשלוח הודעות למען הבית אלא אם כן לקוח מפורשות נתן הסכמה לשלוח בצורה ממוחשבת.
1.האם סעיף זה של הסכם נוגד את חוק חוזים אחידים וחוק הגנת הצרכן בדבר "סעיף מקפח" כי "ברירת מחדל" שונתה דרמטית ?
2. האם יש לדרוש מהבחרה המצאת אישור בית המשפט שאין בהסכם תנאים מקפחים על פי חוק חוזים אחידים?
3. האם החברה במועד עשיית התקשרות עם לקוח חייבת ליידע את הלקוח בכתב על פרטי ההסכם (חובת העשייה) .חובת תום לב וגילוי נאות מצריכים פעולה זו. שיעור גבוה מאוד של לקוחות לא יודעים על קיום הסכם זה כי לא נמסר להם בכתב בדואר הביתה.
4. הניסוח הנכון בהסכם וההגון לפי החוק בדבר הודעות צריך להיות:" החברה תשלח למען הלקוח הרשום בעת עשיית עסקת התקשרות כל הודעות וחשבויות ביצוע חיוב בכרטיס אשראי אלא אם כן הלקוח ביקש מפורשות ובכתב לשלוח הודעות וחשבוניות בצורה ממוחשבת".
5. מיח הגוף שיכול ומסוגל לדרוש מהחברות לשנות ניסוח סעיף הודעות מוקדמות כסעיף מנגוד לחוקים הנ"ל?
מה דעתכם?
בתודה מראש,
ברוך
|