| זיו שלום,
חוק הטכנאים אינו קשור לתיקון מסוג זה, מה גם שהתקלה תוקנה, אך לא לשביעות רצונך.
ראה קיטוע מהחוק כפי שמוצג כאן באתר ע"י עוה"ד אפי אהרונוב.
כך או כך מדובר בתיקון שבוצע, ולא טכנאי שאיחר.
על כן מציע לשלוח מכתב מסודר ולבקש תיקון חוזר ובמקרה הצורך לאיים בתביעה לביטול העסקה או תיקון שיבוצע ע"י אדם אחר.
על מי חל חוק הטכנאים?
ההסדר בחוק הטכנאים אינו חל על כל מערכת יחסים בין ספק שירותים לצרכן אלא מוגבל למערכות היחסים מהסוגים הבאים:
א. שירות שניתן במסגרת 'תקופת האחריות' למוצר לאחר רכישתו.
ב. חוזה למתן שירות כאשר מתן השירות מותנה בתקינותו של מוצר שנמצא אצל הצרכן (למשל, תיקון ממיר שדרכו נקלטים שידורי טלוויזיה המתבצע ע"י טכנאי שנשלח ע"י ספקית השירות).
ג. שירותים נוספים שיקבע השר בתקנות
נכון ל – 7.7.2009, מועד כתיבת שורות אלו, טרם תוקנו תקנות שהרחיבו את סוגי השירותים עליהם חל החוק.
כאמור, חוק הטכנאים לא חל על הזמנת טכנאי שלא במסגרת מערכות היחסים מהסוגים הנ"ל. כך למשל, צרכן שרכש שירות 'ביטוח תיקונים' למוצר מסוים מספק שירותים שאינו מי שמכר לו את המוצר, לא יוכל להסתייע בחוק ולדרוש מספק השירותים לעמוד בסטנדרטים שמציב החוק כל עוד לא תתוקנה תקנות שירחיבו את תחולת החוק לשירות כעין זה.
|