אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין

צר לי על ה"מגילה" הנ"ל...שאלה קטנה-

  • תביעה עקב סיכום בשיחת טלפון
    תומאש | 16/02/2010 15:07

    לפני כ3 חודשים, עקב מכשיר סלולרי שניזוק ללא תקנה בתיקון, ביקשתי להתנתק מחברת אורנג' (הייתי בסך הכל מחובר אליהם כ3 חודשים, וסבלתי מיחס מבזה בשירות הלקוחות והתיקונים). פנתה אלי נציגה בכירה שהציעה לי להחליף את המכשיר (שזה מה שרציתי, חדש במקום זה שנהרס). הסכמתי אבל אמרתי לה מפורשות שאיני מוכן לשלם ולו שקל אחד מעבר למסלול הנוכחי שלי (129 שקלים לחודש, מחיר קבוע מראש, אני מחויב לו למשך 18 חודש), כלומר שאיני מוכן להוציא מכיסי כסף למימון מכשיר חדש או כל מסלול אחר. במרחק שלושה חודשים (השיחה היתה ב16.11) איני יכול לזכור את תשובתה המפורשת, אך היא אמרה לי שהיא תפנה אותי לנציג שיווק, שהיא תתן לו הרשאות מיוחדות, ושאני אשמע מה יש לו להציע. לאחר כרבע שעה פנה אלי נציג שיווק. מולו סיכמתי להחליף את המכשיר שלי במכשיר אחר, מעט מתקדם יותר, וכמו כן ניתנה לי הטבה כלשהי (הטבה שביקשתי להחליף כמה ימים מאוחר יותר כי היא דרשה שאשתמש במכשיר הרבה יותר מכפי שתיכננתי ולכן לא כדאית עבורי - אני צריך להוציא עוד 80 שקל כדי לקבל הטבה של 40...). להפתעתי גיליתי שבפועל אני מחויב על מכשיר. כאילו ביקשתי לשדרג מכשיר, ואני משלם עליו 60 שקלים מדי חודש כפול 36. ברגע שגיליתי את זה פניתי לשירות הלקוחות, ומזה 3 חודשים שאני במרדף אחרי הנציגים השונים, שלא חוזרים ולא יודעים מה קורה בחשבון. (מעבר לכך, החשבון גם מחויב בכל מיני חיובים שגויים בכל חודש, שמובטח עבורם זיכוי, שאיני מקבל בפועל חשבונית לאחר מכן. זה פחות רלוונטי לעניין, פשוט עוד משהו שמעיד על אמינות המערכת) היום חזר אלי מנהל של אותו נציג שיווק. לדבריו, נאמר לי בשיחה ההיא בנובמבר כי אני מקבל החזר על המכשיר, וזאת רק בתנאי שאעבור שווי שימוש של 149 שקלים בחודש (כל המסלול שלי, כולל סמס וגלישה הוא 129....לא תיכננתי לעבור את זה מעולם), מה שלטענתי לא נאמר בשיחה. וגם אם נאמר בשיחה, מעולם (וזה ודאי גם ללא ההקלטה), לא נאמר לי שאלמלא כן אני אשלם עליו את מחירו המלא בסך 60 שקלים לחודש ושעוד אהיה מחויב על כך למשך 36 חודשים!!! (דבר אבסורדי כיוון שהמסלול שלי המקורי הוא בהתחייבות של 18 חודשים, למה לי לכבול את עצמי לעוד 18?...). ודאי שאם הייתי יודע שזה מה שהנציג קבע עבורי, הייתי מתקשר יום לאחר מכן ומבטל את העסקה מיד. המנהל שחזר אלי היום טוען שנאמר לי שהמכשיר יהיה בחיוב/זיכוי ושמבחינתם זה נחשב שיידעו אותי לגבי העסקה הזו ושאני הסכמתי לה. אני לעומת זאת טוען (וזה גם היה כך) שמעולם לא נאמר לי שהמכשיר למעשה נקנה על ידי במחיר מלא ושעלי לעמוד בתנאים מאד מסוימים ואלמלא כן, אהיה מחויב במחירו שהוא 60 שקלים כפול 36. כמו כן, אני טוען שהעובדה שאני נאלץ לרדוף אחרי הנציגים השונים (ביצעתי לא מעט שיחות לשירות הלקוחות וקיבלתי המון הבטחות לחזרה ולבדיקה - נאדה, עד לשבוע הנוכחי), גרמו לכך שאני לא מבין למעשה עד היום מה העסקה הזו באמת כך שלא היתה לי שום אפשרות לסגת ממנה ולבטל אותה תוך זמן קצר (מה שהייתי עושה ברגע שהייתי מבין מה הם עוללו שם). האם באמת הם יכולים לכפות עלי להמשיך ולשלם? האם יש טעם להציג דברים אלו בפני בית המשפט? לדעתי נעשה לי עוול, הדברים לא הוסברו לחלוטין בצורה שהיא בהירה ומובנת, פרטים קריטיים לחלוטין לא נאמרו, וכשבאתי בדרישה לבירור, לא נעניתי עד לשבוע זה.

    האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
    מסך מלא השב

    • צר לי על ה"מגילה" הנ"ל...שאלה קטנה-
      תומאש | 16/02/2010 15:34

      אני לא רוצה לפעול בדרך של פנייה לחברת האשראי וביטול ההרשאה לחיוב, אבל שקלתי זאת במידה והחיובים בחשבון יימשכו (כאמור, לא רק עניין המכשיר נגבה, גובים ממני עשרות שקלים מדי חודש בצורה שגויה, שמקבלת את התגובה "אופס, נזכה אותך בחשבונית הבאה", וזה חוזר על עצמו שוב ושוב). האם צעד כזה לא יתקבל בצורה שלילית במידה ואגיש תביעה?

      האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
      מסך מלא השב

      • הסכם בע"פ
        עו"ד אפי אהרונוב | 16/02/2010 20:43

        ערב טוב תומאש, בשלב ראשון אני מציע לך להעלות את הדברים על הכתב ולדרוש את ביטול העסקה וחזרה למצב הראשוני, תוך איום שבאם העניין לא יוסדר תוך מספר ימים קצוב, תפנה להליך שיפוטי. החברה תשיב לך, ככל הנראה, בכתב ובצורה מסודרת וכך תוכל ללמוד את עמדתה ואולי על מה היא מסתמכת (למשל, יתכן ויש להם הקלטות של השיחות איתן והם 'ינפנפו' בהם). לאחר קבלת תגובתם, יהיה מקום לשקול הגשת תביעה. בכל מקרה, להערכתי חברת האשראי תסרב לאפשר לך לבטל את החיובים ללא הסכמת ספק הסלולר.

        האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
        מסך מלא השב

        • ראשית תודה, ועוד שאלה -
          תומאש | 18/02/2010 22:30

          באותה שיחה מול נציג שיווק שבה נסגרה העסקה, ביקשתי במפורש את פרטי העסקה בכתב. למרות שנאמר לי שאקבל אותם, לא קיבלתי אותם עד היום, למרות שגם הצהרתי על כך וקבלתי על כך לאחר שקיבלתי חוזה שלא כלל את פרטי העסקה בתוכו.האם אין בכך כדי לפגום באותה עסקה? שהרי אם הייתי מקבל את פרטיה בכתב, כפי שדרשתי והובטח לי, הייתי רואה מיד שהתנאים שסוכמו אינם לרוחי והייתי יכול לסגת ממנה בזמן?(במקביל גם לא ניתן לי שום הסבר לעסקה זו על ידי נציגי החברה במשך כמה חודשים של פניות).

          האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
          מסך מלא השב

קבל עכשיו ייעוץ משפטי אישי

לייעוץ ראשוני טלפוני חייג: 077-9973868
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני חוזים 02/05/2024 | 01:01 פסק דין תשלום היום זכית בפסק דין שמחייב את הנתבע לשלם לי תוך 30 יום אחרת יוצד לריבית וכד.מה עושים איך מקבלים את...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 01/05/2024 | 23:20 עסקת מכר מרחוק האם תקנון באתר מהווה תחליף למסמך גילוי בעסקת מכר מרחוק? ובכללי מה זה מסמך גילוי? זה ממש מסמך או ש...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 01/05/2024 | 21:55 הפניה לקישור לתיקון בחוק תמא 38/2... שלום רב,  אנו , (בעלי דירות  ב 2 בניינים על חלקה אחת), נמצאים בתהליך בניית הסכם בי...
  • פורום ביטוח לאומי 01/05/2024 | 21:16 נכות כללית בזמן מאסר מה אומר החוק לגבי קצבת נכות כללית בזמן מאסר?בשגרה רגילה אני מקבלאז מה ההבדל יש לי נכות 60%מה מקבל...
  • פורום פשיטת רגל 01/05/2024 | 20:41 האם ניתן לשנות ולהפחית תשלומים בתוכ... אבינדב שלום וברכה,ראשית צר לי לשמוע על פטירת אמך ועל מחלתך ומאחלת לך החלמה מהירה ורפואה שלמה.הפור...
כניסה לפורומים המשפטיים
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק