| לפני כשבוע הגיע משווק שואבי אבק "קירבי" לבית אימי, אשה מבוגרת. קבע איתה טלפונית מראש בטענה שהוא רוצה לבדוק "מה מצב" השואב שלה, (קירבי שנקנה לפני כעשור). מפה לשם "שכנע" אותה שהיא צריכה להחליף חדש בישן במחיר של 125 ש"ח לחודש למשך 3 שנים. אמא הסכימה וחתמה על 250 ש"ח לשלוש שנים. 9000ש"ח!! כשהלך, הבינה אימי שלא היה כלל צורך להחליף השואב הישן ושהיא פשוט נכנעה ללחציו של האיש. את השואב הישן הוא לקח ואינו מוכן להחזיר, בטענה שכבר פורק. את העסקה הוא מוכן כן לבטל, אבל לא עונה לטלפונים.
האם הוא "חייב" לבטל את העסקה? האם לתת הוראה לחב' אשראי לעצור את העיסקה? בשואב לא השתמשו, אבל האריזה מקורית נזרקה. האם הוא יכול להשאיר אצלו את השואב הישן?
אני בתחושה כבדה של ניצול אנשים זקנים ע"מ להוציא מהם כספים ולבצע עסקעות לא הוגנות. זה לא פעם ראשונה שזה קורה עם אמי ואני שומעת על עוד מקרים כאלה מאנשים סביבי. האם יש "עילה" לתביעה נגד "שיווק אגרסיבי" לאדם זקן.?
תודות רבות מראש
|