| לפני כ-3 חודשים התחברתי לאורנג' ורכשתי מכשיר חדש.למכשיר היתה בעיה עם הקריאה מכרטיס הזכרון החל מהשבוע הראשון.השבוע המכשיר נמסר לתיקון סוף סוף כשהוא תקין ועובד למעט היכולת שלו לקרוא את כרטיס הזכרון.ביום רביעי, שעתיים לפני שהמכשיר אמור לחזור אלי עם שליח, יצרו איתי קשר כדי לבקש אישור צריבת מכשיר כי לטענתם הם חייבים לצרוב אותו.מאחר והיה לי מידע שאני צריך על המכשיר, סירבתי.מכאן החלה סאגה שלמה שבמהלכה עברתי כמה וכמה נציגים, כאשר אנחנו חלוקים למעשה על אופן הטיפול במכשיר.בסופו של דבר הוחלט להחזיר לי את המכשיר בלי לבצע בו צריבה, כאשר שני נציגים מבטיחים לי מפורשות שהמכשיר כן תוקן רק לא באמצעות צריבה.המכשיר שחזר אלי היה בלתי שמיש בעליל. אי אפשר היה להדליק אותו, או להשתמש בו בכל צורה שהיא. במצבו, אי אפשר היה אפילו לגבות את המידע שיש עליו כדי להחזיר להם אותו לצריבה.בלית ברירה החזרתי להם את המכשיר.נציגה בכירה שחזרה אלי בערב אותו יום, התנערה לחלוטין מכל טענה שלי כלפיהם. היא טענה שאני לא יכול להוכיח שהמכשיר הגיע אלי פגום מלכתחילה, וטענה שהמכשיר הגיע למעבדה כבר כשהוא לא תקין ולא שמיש.אני רוצה לבטל את העסקה איתם במידה ולא יחליפו לי את המכשיר למכשיר חדש. אני עדיין לא יודע איך "מתמחרים" את הפגיעה שלהם במכשיר ואת אובדן המידע שהם גרמו לו (ומתכחשים לזה כאמור).היחס שלהם היה פשוט מבזה.האם אני צריך להוכיח שהמכשיר היה פגום כשקיבלתי אותו על מנת לבטל את העסקה?האם הפגם במכשיר חייב להתגלות תוך 14 יום (לפי דברי הנציגה)? כי אני טענתי שיש פגמים שלא מתגלים מיד, אבל זה לא סותר שהמכשיר הגיע פגום.על מי חובת ההוכחה כאן?יש לציין שאופן הטיפול שלהם, השקרים של נציגים, חוסר העמידה כמעט בכל דבר שהובטח לי כולל ההתנערות מבעיות במכשיר שבאופן ודאי נגרמו על ידם, לא גורמים לי גם לרצות ולתת להם עוד סיכוי לתקן את הנזקים (שחלקם אי אפשר לתקן).אני באמת זכיתי לשמוע "פנינים" מהנציגים שלהם שאני לא רוצה סתם להאריך ולפרט כאן.האם אני "תקוע" איתם?האם באמת חוקית אני לא יכול לבטל את העסקה איתם?
|