| שבוע טוב ענבל,
אמך יכולה להגיש תביעה קטנה ולתבוע את הנזקים השונים שנגרמו לה עקב איכותו הירודה של המזגן והקילקולים הרבים, למשל: עוגמת הנפש, בזבוז הזמן, מניעת הנאה מהמזגן למשך פרקי זמן ארוכים וכיוצא בזה.
לגבי טענתה להטעייה בדבר שנת הייצור של המזגן, הרי שיש לבחון את הסכם ההתקשרות בין הצדדים. יתכן ומדובר מלכתחילה בעסקת מכירת מזגן ובשל כך, למשל, המזגן נמכר במחיר זול. בנוסף, יש לבחון את נסיבות העסקה, למשל, האם מדובר בחנות המוכרת מוצרים חדישים בלבד או 'חנות עודפים'. באם אכן אין כל אינדיקציה לכך שהמזגן ישן ואמך הוטעתה לחשוב שהוא חדש הרי שעומדת לה עילת תביעה נוספת ובגינה היא רשאית לדרוש את ביטול העסקה והשבת כספה בתוספת פיצויים.
בברכה,
עו"ד אפי אהרונוב
מנהל פורום צרכנות
|