| שלום משה,
לגבי החלק הראשון של הודעתך - ההודעה על כך שהמחיר עלה - יש לבחון את הסכם ההתקשרות שלכם בכדי לדעת האם הם התחייבו למחיר מסוים או הותירו לעצמם פתח לשינוי. היה והם התחייבו למחיר ודרשו העלאה - זו הפרת חוזה ואתה זכאי לפיצוי בגינה.
לגבי החלק השני - לטענתך לא התקשרת איתם בהסכם נוסף והם גבו ממך כסף שלא כדין. אתה כמובן זכאי לדרוש את השבתו, לדרוש לבטל את דמי הביטול ולדרוש פיצוי על התנהלותם. הבעיה שלהתרשמותי אין לך ראיות כתובות לטיעונך אלא רק גרסתך שלך והם מצדם מן הסתם יטענו שאישרת את ההסכם, כך שיתכן וביהמ"ש ישתכנע בנכונות גרסתם למרות שהצדק עמך.
בנוגע לתביעה - אינך צריך לפרט בתביעה קטנה את סעיפי החוק הרלבנטיים (למעשה גם בתביעות רגילות אין בכך חובה) אלא את העובדות המזכות אותך, לטענך, בסעד.
לגבי סכום התביעה - קודם כל עליך לדרוש את הסכום שהם גבו ממך וכן פיצוי מסוים. רצוי שהפיצוי לא יהיה גבוה מדי כדי לא ליצור לעצמך תדמית שלילית בעיני ביהמ"ש. כדאי גם להקדים לתביעה מכתב דרישה מעו"ד. זה יכול לחסוך לך את בזבוז הזמן והכסף שבניהול תביעה.
בברכת שבת שלום,
עו"ד אפי אהרונוב
מנהל פורום צרכנות
|