אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין

נקודת מבטו של בעל צימר

  • ביטול צימר דווקא מנקודת המבט של בעל הצימר
    אוריאן | 11/07/2009 12:54

    כבעל צימר ברצוני להתייעץ, האם ניתן לתבוע אורחים שהיו צריכים להתארח אצלי ובחרו ללכת ברגע האחרון או לגבות דמי ביטול ולחכות לתביעה שבטוח תגיע? ואני אפרט: הומנו אצלי 4 צימרים מתך 6 לסופ"ש (כידוע סופ"ש בעיקר בעונת שיא מספק את רוב הפרנסה של בעלי הצימרים) במעמד ההזמנה נלקח כרטיס אשראי לביטחון ונגבה בהסכמה טלפונית פיקדון של כ-100 ש"ח. הועבר לאורחים גם אישור הזמנה אותו ביקשו לאשר לפני הגעתם בו מפורטים תנאי הביטול (שאגב מופיעים גם באתרי בצורה מפורטת) ולמרות בקשות חוזרות ונשנות לאשר פרטי ההזמנה לפני הגעתם, לא מצאו האורחים זמן לשלוח מייל חוזר עם אישור ההזמנה. בהגיעם למקום טענו כי הם לא מוכנים להישאר במקום אף לא רגע אחד וכשנאמר להם כי אאלץ לגבות דמי ביטול איימו כי יכפישו את שמי ויהרסו אותי כלשונם. בדיוק ביום הגעתם עזבו אורחים אשר אמרו כי זה הצימר היפה ביותר בו היו מעודם. אוסיף כי אני משפקיע את כל אשר בי כדי שהצימר שלי יהיה מטופח, יפה, נוח ומשקף כל זאת באתר בצורה מלאה. אין לי מושג כיצד עלי לנהוג. אני לא מוכן להפסיד את כל סכום העיסקה בגלל איומים וטענות שווא. האם לקחת דמי ביטול מלאים כפי שמפורט באתר ובאישור ההזמנה ע"מ שלא להפסיד (החדרים נשארו ריקים ומיותר לומר כי הפסדתי כסף רב בגין היותם לא מלאים ובגין כל ההוצאות הנלוות כמו עובדים ומצרכים לארוחת בוקר שהוזמנו זה מכבר) או שעלי לתבוע את האורח. האם קיימת כזו אופציה שבמקום לגבות מהאורח דמי ביטול מכרטיס האשראי אני יכול לתבוע אותו ולתת לבית המשפט להחליט? בגלל איומיו אני ממש חושש לאלימות. אני מודע לחוק הגנת הצרכן אך עם זאת מה לגבי בעל הצימר? גם הפסדתי כסף רב, גם הושפלתיו גם אויימתי באלימות. תודה על עזרתכם.

    האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
    מסך מלא השב

    • נקודת מבטו של בעל צימר
      עו"ד יקי רנד | 12/07/2009 18:09

      לא פרטת בשאלתך, מהם תנאי ביטול העסקה המוסדרים אצלך בטופס אישור ההזמנה או בכל מסמך אחר. ציינת, כי אתה מודע להוראות חוק הגנת הצרכן, ואני מסיק מדבריך, כי אתה חושש כי החוק מגן על הצרכן ועל כן אינך יכול לדרוש דמי ביטול מלאים. לטעמי, גם אם הלקוח לא חתם על אישור ההזמנה, הרי במידה ואישור זה הגיע אליו, עצם הגעתו מלמדת על הסכמתו לתנאי העסקה. החוק אכן מאפשר ביטול עסקה טלפונית, אולם, הוא מחריג וגורע מזכות הביטול של הצרכן, וזאת במידה ומדובר בעסקת נופש, אשר נעשתה במהלך שבעת ימי עסקים טרם מועד הנופש. לטעמי, עליך לבנות הסכם אשר יכללו בו תנאי ביטול עסקה מדורגים, לפיהם יחויב הלקוח בחלק יחסי משווי העסקה, בהתאם למועד הביטול. לדידי, ביטול עסקה בסמוך למועד הכניסה לצימר, צריך לחייב הלקוח במלוא עלות העסקה, ואינני חושב שיהיה זה תנאי מקפח אם ייכלל בהסכם ההתקשרות. באשר לדרך מימוש זכותך להיפרע מהלקוח, הדבר תלוי בהסכם ההתקשרות. אם ההסכם מאפשר לך לגבות דמי ביטול מלאים, הרי שיש מקום לחייב כרטיס האשראי של הלקוח, ובמידה וזה ירצה להגיש תביעה, אזי תתמודד עם טענותיו בבוא העת. אם אינך מכוסה בהסכם, שקול צעדיך, יתכן ועדיף להגיש תביעה או לחייב האשראי רק בחלק מעלות הנופש.

      האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
      מסך מלא השב

      • תודה רבה על התשובה המפורטת, עזרת לי מאד!!:)  לת 
        אוריאן | 12/07/2009 21:19

        האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
        מסך מלא השב

קבל עכשיו ייעוץ משפטי אישי

לייעוץ ראשוני טלפוני חייג: 077-9973868
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
כניסה לפורומים המשפטיים
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק