| לא פרטת בשאלתך, מהם תנאי ביטול העסקה המוסדרים אצלך בטופס אישור ההזמנה או בכל מסמך אחר.
ציינת, כי אתה מודע להוראות חוק הגנת הצרכן, ואני מסיק מדבריך, כי אתה חושש כי החוק מגן על הצרכן ועל כן אינך יכול לדרוש דמי ביטול מלאים.
לטעמי, גם אם הלקוח לא חתם על אישור ההזמנה, הרי במידה ואישור זה הגיע אליו, עצם הגעתו מלמדת על הסכמתו לתנאי העסקה.
החוק אכן מאפשר ביטול עסקה טלפונית, אולם, הוא מחריג וגורע מזכות הביטול של הצרכן, וזאת במידה ומדובר בעסקת נופש, אשר נעשתה במהלך שבעת ימי עסקים טרם מועד הנופש.
לטעמי, עליך לבנות הסכם אשר יכללו בו תנאי ביטול עסקה מדורגים, לפיהם יחויב הלקוח בחלק יחסי משווי העסקה, בהתאם למועד הביטול.
לדידי, ביטול עסקה בסמוך למועד הכניסה לצימר, צריך לחייב הלקוח במלוא עלות העסקה, ואינני חושב שיהיה זה תנאי מקפח אם ייכלל בהסכם ההתקשרות.
באשר לדרך מימוש זכותך להיפרע מהלקוח, הדבר תלוי בהסכם ההתקשרות.
אם ההסכם מאפשר לך לגבות דמי ביטול מלאים, הרי שיש מקום לחייב כרטיס האשראי של הלקוח, ובמידה וזה ירצה להגיש תביעה, אזי תתמודד עם טענותיו בבוא העת.
אם אינך מכוסה בהסכם, שקול צעדיך, יתכן ועדיף להגיש תביעה או לחייב האשראי רק בחלק מעלות הנופש.
|