| לפני כחודש יצר עימי קשר נציג של חברת בזק באמצעות הטלפון. בשיחה שהתנהלה ביננו הוצעה לי חבילת שידרוג למנוי האינטרנט שבירשותי. החבילה כללה הרחבת הפס לגלישה וקבלת ראוטר אלחוטי בתמורה להמשך חברותי למשך שנה נוספת לפחות. כמו כן, הובהר לי כי במידה ואחליט לבטל העיסקה אצטרך לשלם קנס בסך 200 ש"ח.
כחודש לאחר מיכן יצרתי קשר עם נציג חברת בזק על מנת לבצע ביטול של חבילת האינטרנט. הנציג הודיע לי כי גובה הקנס בו אצטרך לשאת הינו 800 ש"ח בשונה לגובהו שנימסר לי בעת ההסכמה דרך הטלפון.
הבעתי את חוסר הסכמתי לשאת בקנס על סך 800 ש"ח וביקשתי מהנציג לבדוק את הקלטת השיחה ביני לבין בזק ביום העיסקה. אולם, הנציג אמר כי השיחה לא הוקלטה.
שאלותיי הן אלו:
1. כיצד ניתן להוכיח במקרה כזה את פרטי העיסקה המדוייקים ?
2. האם קיימת מבחינתי עילה לתביעה ( קבלת ההפרש שבין שני סכומי הקנס, הטעיית לקוח ) ?
3.מי מבין שני הצדדים, על פי חוק, צריך להוכיח את הסכמתי לבצע את העיסקה ואת פרטיה ?
4. במידה ואפנה לבית דין לתביעות קטנות מה עלול להיות פסק הדין האופייני למקרים מסוג זה ?
|