בשנת 2014 רכשתי מנוי מחברה המייצרת תוכן לימודי בתחום המחשבים וההייטק . המנוי היה לצמיתות וכך כתוב באתר החברה . על סמך זה שילמתי מחיר חד פעמי גבוה בעת הרכישה . במשך 10 שנים הייתה לי גישה חופשית לתכנים גם הישנים גם החדשים שעלו והתווספו . מאחר והתכנים משתנים בקצב מהיר נדרש להוסיף ולעדכן . לאחר 10 שנים שוחחתי עם בעל החברה והתלוננתי על נושאים חדשים שלא מתווספים לאתר הוא שמע והקליט תכנים נוספים . לאחר מכן כאשר באתי לצפות הוא החליט שזהו זה אני נדרש לשלם מידי חודש תשלום כי לא יכול להיות שהוא יעבוד ולא יקבל תשלום כאשר טענתי כלפיו הרי זה מנוי לכל החיים הוא טען 10 שנים זה מספיק בוא נסגור על תשלום מחדש ואעשה לך הנחה לא הסכמתי פניתי לסמנכל לשעבר הוא שוחח עמו אך הסכים לפתוח לכל החיים כפי שהיה רק על סרטונים שהיו ביום הקניה עצמו . סרטונים אלו כבר אינם רלוונטיים מאחר והכל מתחדש הוא טען שמבחינה משפטית הוא חייב ליום העסקה . מיותר לציין שכאשר מנוי סוגר עמו לזמן מסויים אין דבר כזה יום העסקה אלא כל מה שמתווסף כמובן אך הוא החליט כך . כאשר שאלתי אותו אם לדעתך אתה מלכתחילה התכוונת כך מדוע 10 שנים הכל היה פתוח הוא ענה שהוא לא שם לב ולא אכף זאת . וזה עובדתית לא נכון כי באותם שנים עשרות פעמים ביקשתי ממנו תכנים חדשים והוא תמיד הוסיף ולא הגביל גישה כמו כן אין היגיון לסגור רק על יום העסקה כי התכנים מתחדשים והופכים ללא רלוונטיים . האם ניתן לתבוע על הפרת חוזה או לחייב את הכסף בחזרה ?
|