בהסכם המקורי התמורות לכל הבעלים זהות והן על תנאי. אבל, הוועדה המקומית לא אשרה את התוכנית שהוצגה במקור לבעלים כתוצאה משינוי מדיניות. לאור זאת היזם הגיש תוכנית אחרת והחתים את רוב הבעלים עליה. התוכנית האחרת קבלה היתר בתנאי. היא מכילה תמורות מופחתות לכל הבעלים ביחס למוצע במקור. אנחנו ירשנו לאחרונה אחת מדירות הקרקע ונתבקשנו לחתום על נספח השינוי להסכם. לפני חתימה בקשנו לברר פרטים מול היזם, אבל הוא לא ספק לנו את כל האינפורמציה שבקשנו. אנו גילינו כי למעשה הוא החליט להפחית תמורות לדירות הקרקע בניגוד למסמך המדיניות שקובע במפורש ששטח דירות הקרקע לא יפחת מ 50 מ"ר! למעשה, נראה שלא הייתה שום מניעה תכנונית או של מדיניות לתת לדירות הקרקע את התמורות המקוריות. המניעה הייתה רק לגבי הדירות האחרות. מכאן שנראה שיש מצג שוא בנספח שמציג את המצב כאילו לא הייתה ברירה אלא להפחית את התמורות לכל הדירות. נציין שיש במקור הבדל מהותי בין דירות הקרקע לשאר הדירות ולכן עניין עקרון השיוויון מורכב במקרה זה. האם לאור האמור, לדעתכם, המפקח יכול לחייב בעל דירת קרקע לחתום על הנספח? בתודה מראש.
|