שלום, אשמח לסיוע במסגרת סיום יחסי עבודה:
ביוני 2020 התפטרתי ממקום עבדותי, לאחר שהתחלתי לעבוד שם החל מ-01.11.16.
בחצי שנה הראשונה לא הפרישו לי קרן פנסייה (להבנתי תקין לאור העובדה שלא היה לי אף קרן פנסייה בעבר והתחלתי עבודה לאחר שחרורי מהצבא).
החל מחודש יוני 2017 ועד חודש ינואר 19 החלו להוריד לי הפרשות פנסייה בתלוש, אך בפועל לא הועבר הכסף אל קרן הפנסייה כלל.
במקביל, החל מחודש ינואר 19 החתימו אותי על טופס 14, ופתחו לי קרן פנסייה באלטשולר, כך שהחל מחודש פברואר 19 ועד יוני 20 הופרש לי פנסייה בצורה סדירה.
עכשיו כשאני עוזב את מקום העבודה, לאחר שביצעתי את כל החישובים עבור החוסרים אשמח לעזרתכם במספר שאלות:
1. ביצעתי חישוב של הסכום המצטבר שהופרש לי בתלוש אך לא הועבר בפועל.
האם מעבר לסכום הכסף שעליי לקבל בשל החוסרים, האם עליי לקבל גם ריבית? אם כן כמה? והאם זה חובה על המעסיק ע"פ חוק לשלם גם עבור הריבית?
2.האם על המעסיק להעביר לי את הכסף במזומן? או שעליו להפקיד לקרן שהייתה אמורה להיות או לקרן הנוכחית הפעילה? האם זה לשיקול דעתו או שיקול דעתי?
3. יש לי 30 ימי חופשה אני יודע שאמורים לקבל על זה כסף, כיצד עליי לחשב כמה בדיוק?
|