| אז ככה: היה עומס תנועה על הכביש. המרחק לצומת הקרוב - כ1 ק"מ. הכביש עפר שאליו הפניה ימינה - עוקף את הפקק. הסיבה האמיתית לנסיעה בשול היא אכן כדי לא להפריע לתנועה בנתיב עצמו בזמן הפניה ימינה. גם כשיש שם פקק, מדי פעם התנועה מתקדמת מהר ואם אפנה ישר מהנתיב - אפריע לתנועה. במקרה הזה היתה עוד סיבה לירידה לשול - הניידת משטרה עמדה סטטית מטר לפני הפניה ימינה, כך שמי שבא מהשול לא יכול לפנות ימינה כי היא חוסמת אותו, וכדי לפני לשול אתה חייב לפנות ב90 מעלות. אני ראיתי מרחוק את הניידת כי היא הבהבה וחשבתי שהיא ממש חוסמת את הגישה לכביש עפר אז התכוונתי לעצור מאחוריה כדי שהיא תזוז. חשבתי שאם אני אשאר בנתיב לא אוכל לפנות ואהיה חייב להמשיך ישר. בכל אופן הפקק התחיל לא הרבה לפני הפניה ימינה. (בערך 100 מטר לפני הפניה, ונסעתי בשול בערך 50 מטר) כך שלא הרווחתי הרבה מהנסיעה בשול עד לפניה - וכוונתי לא היתה לעקוף את הפקק מהשול. אלא לפנות ימינה כמו שצריך. אין לי עדות מצולמת, אך השוטר כתב במפורש בדו"ח שהוא עמד סטטי על השול ואני הגעתי עד אליו בשול. הוא לא הזכיר כלל את הפניה ימינה.
|