| יצקי שלום
שאלה טובה והבהרה חשובה כאן.
סמכויותיה של נציגות הבית המשותף, לרבות אופן בחירתה, מוסדרים בחוק המקרקעין. תפקידה הוא לטפל בענינים השוטפים של ניהול ואחזרת הבית.
נציגות לענין תמ"א 38 אינה מוסדרת בחוק. ניתן לחלק את תפקידיה וסמכויותיה לשני שלבים.
שלב ראשון הוא עד חתימת ההסכם - מדובר על מספר נציגים של בעלי הדירות העוסקים בפועל בקידום למעשה של פרויקט התמ"א עד לחתימתו. לעיתים אנשים אלו נבחרו בצורה מסודרת על ידי האחרים ולעיתים מדובר על התנהלות "בשטח" של אלו שדוחפים את הפרויקט קדימה. בכל מקרה- אין לאלו סמכויות כלל לקבוע או להחליט בשם אחרים. יחד עם זאת ומאחר והם אלו שדוחפים לא רק את התהליך אלא גם לבחירת יזם - יש לוודא שהכל נעשה בצורה שקופה וגלויה לאחרים וכי הדיווחים כלפיהם נעשים לעיתים קרובות ובצורה מסודרת וכן כי אין למעשה "השתלטות" של אות אנשים על תהליך הבחירה.
השלב השני הוא אחרי חתימת ההסכם - בדרך כלל בהסכם התמ"א עצמו קובעים מי הם חברי הנציגות ומה סמכויותיהם. סמכויות אלו הן על פי רוב - אישור תכנון מוקדם, מתן אורכות וכו'. הם לא יכולים או אמורים לשנות הסכמות מהותיות הכלולות בהסכם.
בברכה,
אילן הלוי, עו"ד
מנהל פורום תמ"א 38
שד' שאול המלך 8, ת"א
נייד: 050-5752517; מייל: ilan.halevi@gmail.com
|