| שלום רב.
לפני כשמונה חודשים, הצטרפתי לשירות לימודי אנגלית של אחת החברות הגדולות והמוכרות בשוק.
השירות עובד כך שהתלמיד רוכש חבילה/בנק אימונים, והחברה מעמידה לרשותו מוקד שפועל בימים ראשון עד חמישי משמונה עד חמש. התלמיד מתקשר למוקד, ומבצע שיעור של רבע שעה/חצי שעה (לפי בחירתו) מול מאמן. עלות החבילה שבחרתי הינו כמה אלפי שקלים, מחולקים ל12 חודשים . כמו כן, לאחר ההצטרפות נשלח לי למייל העתק אלקטרוני של הסכם (עליו לא התבקשתי לחתום המפרט את תנאי העסקה, דמי ביטול וכיו"ב).
לאחר כשבעה חודשים בהם לא ביצעתי כלל שימוש בשירות ולא ניצלתי ולו אימון אחד מהחבילה (עקב נסיבות כגון נסיעה ממושכת לחו"ל, עומס, ושכחה) , פניתי לחברה בבקשה לבטל את השירות.
החברה דרשה דמי ביטול של 60% מסך התשלום (כאלפיים שקלים) לפי ההסכם שנשלח במייל, אשר נוסח על ידם באופן חד צדדי ומעולם לא נחתם על ידי.
מכשסירבתי, והודעתי על כוונתי לתבוע אותם בבית המשפט, ולאחר שיח ושיג עם נציג בכיר, הסכימה החברה בכתובים לדמי ביטול של 20% "בלבד" (דמי ביטול של כ700 שקלים). בנוסף יש לציין כי הסכמה זאת של החברה לא הותנה בשום פעולה מצידי כגון חתימה על הסכם כלשהו או משהו בסגנון.
בנוסף, יש לציין כי במהלך שבעת החודשים המדוברים החברה לא פנתה אליי או יצרה עמי קשר ולו פעם אחת. כלומר, החברה קיבלה במשך שבעה חודשים כסף חינם, מבלי שניצלתי את השירות כלל וכלל, מבלי שבדקה מולי מדוע איני מבצע שיעורים. לטענת נציג השירות, אין לחברה חובה לשוחח עם התלמיד/הלקוח כלל וכלל בעניינים מסוג אלה. ההרגשה שלי היא שהיה כאן "פאק" שירותי, ולכן איני בטוח שדמי ביטול של מאות שקלים הם אכן הוגנים והגונים.
שאלתי היא, האם בנסיבות העניין, דמי ביטול של 20% בסך של מאות שקלים הם הוגנים מחד או לא כ"כ הוגנים אך עדיפים על מה שאקבל בבית המשפט מאידך.
בתודה מראש.
|