| שלום, כאשר מעסיק מפריש כספים לחברת הביטוח, עליו להעביר גם מסמך שנקרא "דו"ח פיזור", על מנת שחברת הביטוח תדע לשייך את סכומי הכסף הרלוונטיים לכל עובד. אם היא מקבלת רק את סכומי הכסף בלי דו"ח פיזור, הכספים נשארים צבורים בחברת הביטוח בלי לשייך אותם לעובד מסויים, כך שלמעשה קופת העובד נותרת ריקה.
זה כמובן לא בעייתו של העובד ובהחלט ניתן לתבוע בבית הדין לעבודה. אכן, ישנו הליך מהיר בבית הדין לעבודה (בתביעות של עד סכום של 27,000 ש"ח לערך). המטרה של ההליך הזה הוא לסיים את ההתדיינות המשפטית בזמן קצר (המועד להגשת כתב ההגנה הוא קצר יותר) ובדיון אחד. אין חובה להיות מיוצג ע"י עו"ד אך זה כמובן מומלץ.
לרשותך בכל שאלה נוספת, בברכת פסח שמח וכשר,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
|