| על ההבדלים בין התלמודים כתבו רבים ובהם פרופ' אלון בספרו המשפט העברי, ועד לאחרונה במאמריו של פרופ' יעקב זוסמן.
אכן, הירושלמי קרוב יותר בנוסח ובמסורת ובריאליה למקורות התנאיים והוא "אותנטי" יותר, ובכל זאת, ההלכה כבבלי.
ההלכה אינה נקבעת על בסיס אותנטיות, אלא על בסיס מסורת ורציפות. בפועל, תולדות ההלכה יש בהם רציפות של מסורת לימוד ופסיקה עפ"י הבבלי, בעוד שהירושלמי נשתקע ונשתכח (ראה בהקדמתו של פרופ' זוסמן לירושלמי כ"י ליידן, מהדורת האקדמיה ללשון עברית).
|