אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני תעבורה 09:57   19/04/2024 דוח עירייה ת"א- על נסיעה בנתיב תחבו... שלום, קיבלתי צילום של דבר העבירה ( הרכב מצולם בצומת מרומזר ומאחוריו מסלול נתיב תחבו"צ) אני ג...
  • פורום בתי משפט 21:10   18/04/2024 אפשר לבקש כל מה שתרצה, השאלה אם הבק... וזה כבר עניין של גישה, כי יש רק אדם אחד שיתן לך תשובה חד משמעית על השאלה הזו. ואל כבודה/ו פונים ב...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:22   18/04/2024 פרוצדורה איפה יש פרוצדורה איך לנהל תביעה אצל המפקחת בטאבו ??? האם צריך להגיש תצהיר גילוי מסמכים, ומתי...
  • פורום פלילי 15:02   18/04/2024 יציאה לחו"ל שחרור מינהלי שלום רב,סעיף 68ה לפקודת בתי הסוהר קובע שדין שחרור מנהלי כדין שחרור על-תנאי. בחוק שחרור על תנאי בס...

ישראלים מנצלים את המשבר העולמי ורוכשים דירות ברומניה

  • 23/09/2008
  •   מאת: אלי דורון (עו"ד); יר...
  • צפיות: 11461
בימים אלו של משבר גלובאלי בענף הנדל"ן, נדמה כי מוטב לשבת על הגדר ולא להתחייב לעסקה יקרה שעתידה לוטה בערפל. להלן מאמר המבאר את השאלה מדוע ישראלים מנצלים את המשבר העולמי ורוכשים דירות ברומניה? שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני מיסים

בימים אלו של משבר גלובאלי בענף הנדל"ן, נדמה כי מוטב לשבת על הגדר ולא להתחייב לעסקה יקרה שעתידה לוטה בערפל. מהדורות החדשות מדווחות מידי יום על אותותיו של משבר האשראי בארה"ב ועל ירידת המחירים התלולה במחירי הנדל"ן.

כך לדוגמא, דירה בקליפורניה שמחירה בשיא נע בסביבות 600,000$, מוצעת למכירה כיום בכ- 420,000$ בלבד, ירידה של כ- 30%. במדינות נוספות שבארה"ב המצב דומה.

גם בישראל ניתן להרגיש את הירידה בביקושים לדירות חדשות. תושבי חוץ ממאנים להגיע ולרכוש דירות ואלו שרכשו בעבר והקפיצו את מחירי הנדל"ן באזור המרכז והשרון בשנים האחרונות, מבקשים לממש את נכסיהם, במחירים נמוכים משמעותית.

פעילים בשוק מדווחים על ירידה במחירי הדירות האזורי היוקרה הצמודים לים, דוגמת אשדוד ונתניה וחוששים כי צפויים יעדים נוספים בהם עלולה להתרחש ירידת מחירים.

המשקיע הישראלי המבקש אלטרנטיבה ראויה לכספו, בוחן השקעות בנדל"ן ביעדים שונים בעולם שוב ושוב. רבים סבורים, כי לאור העליה הדרסטית במחירי הקרקעות והדירות ברומניה, ולאור המשבר העולמי, יש מקום לחשוש מהשקעה באזור זה.

בפועל, נראה כי מיצוי גל עליות המחירים ברומניה רחוק מלהסתיים. רמת החיים בבוקרשט, מאז הפיכתה למדינה דמוקרטית בשנות התשעים, עולה בצורה דראסטית מידי שנה.

בשנת 2007 עלה השכר הממוצע במשק הרומני בכ- 40%!! ונראה כי מגמת העלייה טרם הסתיימה מאחר והשכר הממוצע עדיין נמוך בהשוואה למדינות מפותחות באירופה.

עלייה בהכנסה מאפשרת ליותר ויותר תושבים ברומניה לשפר את איכות חייהם גם בתחום הדיור. מכאן, שהצורך בדירות חדשות צפוי להמשיך ולעלות כל עוד ההכנסה לנפש ברומניה תעלה גם היא.

מן העבר השני, היצע הדירות החדשות ברומניה וקצב סיומן של דירות בפרוייקים חדשים נמוך מהביקוש. אף על פי שקיימת עלייה מתמדת במספר אישורי הבנייה הניתנים מידי שנה, עדיין הדרישות למגורים באיזור בוקרשט וסביבתה גבוה בהרבה מיכולת הבנייה בפועל.

נראה שלמרות תנופת הבנייה האדירה במדינה, עדיין משקיעים רבים הרוכשים קרקעות במטרה להשיא את תשואתם ברווח על עליית מחירי הקרקע בלבד, בלא לבנות עליהן, בולמים את הצפת השוק בדירות והמחסור בעודנו קיים.

המשקיע הישראלי חסר המנוחה זיהה את ההזדמנות העסקית ברומניה כבר לפני מספר שנים. אלו שהשכילו להיכנס לשוק הנדל"ן כבר באותה העת "גזרו קופון" נאה למדי.

אחרים מסתפקים בערכות כי יש מקום לעליה נוספת במחירי הנדל"ן ברומניה.

ההערכות של פעילים בשוק הרומני מעריכים כי צפויות לפחות עוד 5 שנים של עליות מחירים, בהן יהיה קשה לענות על כל דרישת הדירות הקיימת כיום בשוק.

נוסף על כן, המשקיע הישראלי זיהה את הפוטנציאל בהשכרת דירות ברומניה. העלייה ברמת החיים מאפשרת ליותר ויותר סטודנטים או זוגות צעירים לשכור דירה חדשה בעלות גבוהה מעט יותר.

מצב זה נותן ביטחון רב למשקיעים הישראלים לרכוש דירות חדשות ברומניה, כך שגם במצב בו יעצר הביקוש לרכישת דירות חדשות ועליית המחירים תיפסק, עדיין תובטח להם תשואה נאה בגין דמי השכירות.

השקעה בנדל"ן מסוכנת מטבעה. העיתוי הינו אלמנט משמעותי ביותר המושפע מגורמים רבים בשוק, שבדרך כלל קשה מאוד לצפות.

למשקיעים המעוניינים לרכוש נדל"ן דווקא ביעדים מחוץ לישראל, מומלץ לנקוט במשנה זהירות ולא להסתמך על שמועות חולפות.

בכל מקרה של הצעה לרכישת נכס, מומלץ לבקר בנכס המוצע, לבחון את סביבתו היטב ואת הפוטנציאל הגלום בו.

יש לבחון היטב בכמה נסגרו עסקאות דומות בעבר באותו האזור ומה צפוי לעתיד.

רצוי לבחון האם קיימת באזור אלטרנטיבה להשכיר את הדירה, כאמור לעיל, במידה ועליית המחירים תיעצר.

בכל מקרה תמיד עדיף להיעזר בבעל מקצוע מוסמך בישראל, המכיר את שוק הנדל"ן ברומניה ויודע להוציא עסקה אל הפועל בבטחה.

כתובת מייל של הכותב: eli-doron@taxlawyers.co.il

women who cheat women who cheat reasons married men cheat
wifes cheat why married men have affairs catching a cheater
read here all women cheat click here
read here link click here
my wife cheated now what how to cheat on my husband redirect
read here husbands that cheat open
infidelity married affairs sites link
cheat on husband reasons wives cheat on their husbands dating for married people
why most women cheat women who cheat women that cheat
how many people cheat my wife cheated now what reasons why husbands cheat
why are women unfaithful My husband cheated on me read
signs of infidelity link go
what makes women cheat go all wife cheat
married men who have affairs dating a married man married woman wants cheat
why some women cheat go my husband cheated
online website read here
open My boyfriend cheated on me why husband cheat on their wife
catch a cheater website go
catching a cheater my husband cheated on me go
cheat wifes click married woman looking to cheat
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני מיסים
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק