אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום ביטוח לאומי 10:25   30/05/2024 השכרת נכס ומגורים בשכירות שלום,יש לי נכס אותו אני משכיר ואני גר בשכירות.ההפרש הוא 800 שח לטובתי.האם יקוזז לי מתוספת התלויים...
  • פורום דיני מיסים 14:19   29/05/2024 עצמאי העובד מהבית בהמשך לשאלתי הקודמת. כאמור אני עצמאי השוכר דירה למגורים ועובד מהדירה המושכרת. העבודה ללא קבלת קהל...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 13:50   29/05/2024 עצמאי העובד מהבית אני עצמאי השוכר דירה למגורים ועובד מהדירה המושכרת. העבודה ללא קבלת קהל, אלא כמתכנת מחשבים, כשבדיר...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 12:07   29/05/2024 דו״ח פקח על כלב שלום רב,פקחית עירייה עצרה אותי הבוקר בטיול עם הכלבה בטענה שהיא צריכה לבדוק האם לכלבה יש חיסון כלב...
  • פורום צוואות וירושות 17:11   28/05/2024 צוואה וצו ירושה שלום רב. מורישה הורישה בצוואה מחצית דירה לבן שלה . יתר הדירה לשאר ילדיה. בצוואה הורישה רק את הדיר...

שחרור משיב שביצע עבירות חמורות בשל החלטה קודמת לפיה הוא אינו כשיר לעמוד לדין

  • 09/12/2013
  •   מאת: הסנגור
  • צפיות: 1233
בית המשפט שחרר משיב שהואשם בביצוע עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, החזקת סכין, ניסיון פציעה ועוד שכן חוות דעתו של מומחה ההגנה הייתה כי המשיב איננו כשיר לעמוד לדין. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום פלילי
מ"ת 35319-08-13

בית המשפט שחרר תמורת ערבות בלבד משיב שהואשם בביצוע עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, החזקת סכין, ניסיון פציעה ועוד שכן המדינה לא הפריכה את חוות דעתו של מומחה ההגנה לפיה המשיב איננו כשיר לעמוד לדין וכי לא הובהר אם אכן כבר ניתנה החלטה בנושא בעבר שהינה החלטה חלוטה. 

כנגד המשיב הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, החזקת סכין, ניסיון פציעה בנסיבה מחמירה והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. בד בבד עם הגשת כתב האישום המקורי הגישה המדינה בקשה למעצר עד לתום ההליכים.

ההליך הקודם הסתיים על רקע חוות דעתו של פרופ' לרנר, אשר קבע כי מדובר במי שהיה שרוי במצב פסיכוטי במהלך הסתכלותו, לא היה מסוגל להבחין בין טוב לרע ובין מותר לאסור, ושבוחן המציאות שלו פגום ולפיכך קבע הפרופסור כי כשירות המשיב לעמוד לדין אינה קיימת עוד. בית המשפט הורה על הפסקת ההליכים כנגד המשיב ועל אשפוזו.

בעת האחרונה, התכנסה הוועדה הפסיכיאטרית ונתנה החלטה לפיה יש לשחרר את המשיב מהאשפוז וכי ניתן להעמידו לדין בשנית. כתב האישום הוגש מחדש על ידי המדינה וכך גם בקשתה זו למעצר עד לתום ההליכים.

המדינה הצביעה על עילת המעצר שנבעה ממסוכנות המשיב ועברו הפלילי ועל קיומן של ראיות לכאורה. ב"כ המשיב מנגד, ביקש לדחות את הבקשה על הסף נוכח ההליכים הקודמים שהתקיימו. ב"כ המשיב טען ראשית כי הוא לא היה אחראי למעשיו בעת ביצוע העבירה כך שלא התקיימו ראיות לכאורה בעניינו וכן טען שההליכים הופסקו למעשה מחמת העדר אשמה ולא מחוסר כשירות לעמוד לדין כפי שנקבע על ידי כבוד השופטת טלי חיימוביץ וכי מאחר והמדינה לא ערערה על עמדה זו שוב אין לה אפשרות להעמיד לדין את המשיב בתום אשפוזו. כמו כן, נטען כי השופט אבו טהה קבע כי המשיב הינו חולה נפש ואינו בר עונשין ולפיכך לא ניתן לפתוח את התיק מחדש. בתגובה הגישה המדינה מכתב הבהרה מהפסיכיאטר המחוזי לפיה המשיב לא אובחן מעולם כלוקה במחלת נפש ועל כן לא חלה בעניינו הגנת אי השפיות.

בית המשפט מצא כי יש ממש בטענות המדינה אלא שאין מדובר ב"טענות טובות" שכן מכתבו של הפסיכיאטר המחוזי לא היה בהיר ולא נוסח כחוות דעת ואף נאמר בו כי הוא תמך בחוות דעתו של פרופסור לרנר לעניין אי הכשירות הזמנית. בית המשפט קבע שעל המדינה היה להגיש חוות דעת נגדית כראוי לו רצתה להפריך את חוות דעתו של פרופסור לרנר ומשלא עשתה כן אין היא יכולה כעת לטעון אחרת.

בית המשפט ציין שאף בעניין הסיכון הכפול מצב המדינה לא פשוט שכן לא ברור אם החלטת כבוד השופט אבו טהה היא void ולו אכן היא ניתנה טרם החלטתה של כבוד השופטת חיימוביץ מדובר בהחלטה אשר ניתנה בסמכות ולמעשה סיימה את התיק באופן חלוט, ומכאן שמדובר בתיק שאיננו בעל סיכויים גבוהים להגיע להרשעה.

בית המשפט דחה את בקשת המדינה למעצר עד לתום ההליכים, שחרר את המשיב והורה לו לחתום על ערבות עצמית בסך 10,000 ₪ על מנת להבטיח את התייצבותו בלבד.

*הסניגור - פרסום כל החידושים המשפטיים בתחום הפלילי>>

what makes a husband cheat why some women cheat link
infidelity married affairs sites link
infidelity married affairs sites link
cheat on husband reasons wives cheat on their husbands dating for married people
all women cheat husbands who cheat why wife cheated
i dreamed my husband cheated on me what to do when husband cheats wife cheat
website women who like to cheat read here
how many women cheat redirect wifes cheat
why are women unfaithful cheat on wife read
women cheat on men will my husband cheat open
married men who have affairs why does husbands cheat married woman wants cheat
married men who have affairs why does husbands cheat married woman wants cheat
online website read here
reasons women cheat on their husbands redirect dating a married man
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום פלילי
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק